ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
20 червня 2022 року ЛуцькСправа № 140/4307/22 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Костюкевич С., одержавши позовну заяву Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації до Головного управління ДПС у Волинській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Луцька районна державна адміністрація Волинської області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Луцька районна державна адміністрація Волинської області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022, визнання протиправними дій щодо передачі залишків карток особових рахунків та донарахованої за матеріалами перевірок: відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141710); відділу культури Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226926); відділу освіти та культури Ківерцівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141609); відділу освіти та молоді Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226949) суми єдиного внеску та штрафних санкцій до управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636) та зобов`язання роз`єднати картки особових рахунків відділу освіти, культури, молоді та спорту Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141710), відділу культури Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226926), відділу освіти та культури Ківерцівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141609), відділу освіти та молоді Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40037743), сектору культури Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226949) та управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636); зобов`язання перерахувати кошти, які були перераховані управлінням гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління та були зараховані в рахунок сплати суми єдиного внеску та штрафних санкцій за: відділ освіти, культури, молоді та спорту Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141710); відділ культури Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226926); відділ освіти та культури Ківерцівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141609); відділ освіти та молоді Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40037743); сектор культури Рожищенської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02226949) в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636).
За приписами пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини четвертої статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Як визначено частиною першою статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
При цьому, частиною першою статті 77, частиною першою статті 79 КАС України установлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Статтею 94 КАС України визначено порядок подання письмових доказів та вимоги до них.
Так, відповідно до частини другої вказаної статті письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
Частинами четвертою, п`ятою статті 94 КАС України визначено, що копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Порядок засвідчення копій документів визначений пунктом 5.27 Національного стандарту України, затвердженого Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики №55 від 07.04.2003 ДСТУ 4163-2003, відповідно до якого відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів Згідно з оригіналом, назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
Серед іншого, відповідно до пункту 8 розділу 10 зазначених Правил копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку.
Оскільки під засвідченням копії документа слід розуміти саме засвідчення відповідності копії оригіналу відповідного документу, відсутність на копії належної відмітки про її засвідчення дає підстави вважати її такою, що не посвідчена в установленому порядку.
Позивач до позовної заяви не додав копій документів для відповідача та третьої особи на стороні відповідача по справі № 140/4307/22.
Встановлене свідчить про недотримання позивачем вимог частин першої статті 161 КАС України.
Окрім зазначеного, частиною третьою статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 3, частиною першою статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від 02.12.2021 №1928-IX установлено у 2022 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2022 року 2 481 гривні.
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Як вбачається з позовної заяви, позивач заявляє позовну вимогу майнового характеру (визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1228-0308 від 04.02.2022) та немайнового характеру (визнання протиправними дій щодо передачі залишків карток особових рахунків та донарахованих за матеріалами перевірок суми єдиного внеску та штрафних санкцій до управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636) та зобов`язання роз`єднати картки особових рахунків; зобов`язання перерахувати кошти, які були перераховані в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління та були зараховані в рахунок сплати суми єдиного внеску та штрафних санкцій в рахунок сплати єдиного внеску за працівників управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації Волинської області (код ЄДРПОУ 02141636))
Отже, оскільки позивачем подано позовну заяву із позовною вимогою майнового характеру та 2 вимогами немайнового характеру, тому позивачем має бути сплачено судовий збір у розмірі 7 889,32 грн. (195 154,47 * 1,5% + 2 481 грн. * 2).
Проте з долученої до позовної заяви квитанції від 13.06.2022 вбачається, що позивачем сплачено судовий збір в розмірі 5 402,32 грн, тобто в меншому розмірі, ніж передбачено законом.
Відтак позивачу необхідно доплатити судовий збір в розмірі 2 481 грн.
Відповідно до частин першої та другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня її подання постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Таким чином, оскільки позовна заява не відповідає вимогам, встановленими статтями 160, 161 КАС України, її необхідно залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, протягом якого позивачу слід усунути вказані недоліки, а саме: 1) подати копії позовної заяви, яка буде відповідати вимогам статей 160, 161 КАС України (в 2-х екземплярах для учасників справи (відповідача, Головного управління ДПС у Волинській області та третьої особи на стороні відповідача Луцької РДА Волинської області) із належно засвідченими копіями доданих документів); 2) доплатити судовий збір в розмірі 2 481 грн. та надати до суду оригінал відповідного розрахункового документу (квитанції, платіжного доручення тощо).
Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Управління гуманітарної політики Луцької районної державної адміністрації до Головного управління ДПС у Волинській області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Луцька районна державна адміністрація Волинської області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити позивачеві, що у випадку невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачеві.
Копію ухвали надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.
Суддя С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104851073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні