Постанова
від 03.05.2022 по справі 804/3363/17
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

04 травня 2022 року м. Дніпросправа № 804/3363/17

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Олефіренко Н.А., Шальєвої В.А., розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року в адміністративній справі №804/3363/17 (суддя у 1 інстанції Боженко Н.В.) за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області до Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії Добрянської Олени Миколаївни про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 247 929,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року в адміністративній справі №804/3363/17 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування в Дніпропетровській області в особі Дніпропетровського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про заміну сторони (боржника) у виконавчому листі по справі № 804/3363/17 задоволено. Замінено боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 05.04.2018 року по справі № 804/3363/17, а саме: з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142193) на Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 40506248).

Не погоджуючись з вищезазначеною ухвалою суду, Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просять скасувати ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року та відмовити у задоволені заяви про замінену боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 05.04.2018 року по справі № 804/3363/17.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що суд першої інстанції не повно з`ясував обставини у справі, порушив норми матеріального та процесуального права, та як наслідок необґрунтовано виніс спірну ухвалу. Так, Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради не є правонаступником прав та обов`язків Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради. Зазначено, що Відділ освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради перебуває в стані ліквідації, а отже останній як юридична особа не припинив свою діяльність.

Відповідно до вимог статті 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши ухвалу суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи слідує, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.07.2017 року по справі № 804/3363/17 позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпро Дніпропетровської області задоволено та стягнуто з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради на користь позивача грошову суму по платежам, що підлягають капіталізації в розмірі 247 929,60 грн.

05.04.2018 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі № 804/3363/17 на виконання вищевказаного рішення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2018 року задоволено заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про заміну сторони виконавчого провадження та поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі № 804/3363/17. Замінено сторону виконавчого провадження у справі № 804/3363/17 позивача (стягувача) - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області, на його правонаступника (юридичну особу) - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 41802166, р/р 37173100007513, МФО 805012, банк ГУДКСУ у Дніпропетровській області). Поновлено стягувачу строк пред`явлення до виконання виконавчого документа в адміністративній справі № 804/3363/17 в межах трьох місяців з дати набрання цією ухвалою законної сили.

Згідно з листа Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради від 03.11.2021 року вих.№ 5/29-17 з 01.01.2017 року відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2016 року №24/15 «Про передачу об`єктів нерухомого майна, основних засобів, нематеріальних активів та запасів навчальних закладів міста з балансу відділів освіти на баланс Департаменту гуманітарної політики» та від 20.10.2016 року №33/15 «Про підпорядкування комунальних закладів Дніпровської міської ради виконавчим органам Дніпровської міської ради» навчальні заклади передані на баланс Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, тобто вся фінансово-господарська діяльність здійснюється Департаментом гуманітарної політики, а Відділ освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради з 01.07.2017 року виключено з мережі розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів з бюджету Шевченківського району у місті Дніпрі. Станом на 06.08.2021 року в Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Дніпра закриті всі рахунки по Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради, що підтверджується наведеним змістом листа від 06.08.2021 року № 04-06-06/994.

Відповідно до ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

В той же час, відповідно до ч. 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Порядок та умови реорганізації визначені Цивільним кодексом України та Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Згідно з вимог ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частиною 5 статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Також згідно з ч. 7 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що у разі поділу юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутворених юридичних осіб та державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу. Поділ вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється в результаті поділу.

З аналізу наведених докуменів, змісту ст. 104 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" можна дійти висновку, що Відділ освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради здійснює свої повноваження до моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, що реорганізується шляхом її поділу.

Проте, як вбачається зі змісту листа Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області № 04-06-06/994 від 06.08.2021 року станом на 06.08.2021 року закриті всі бюджетні казначейські рахунки Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради. Також, зі змісту копії рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2016р. №24/15 вбачається, що об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальних активів та засобів комунальних навчальних закладів міста передаються з балансу відділів освіти районних у місті рад у підпорядкування на баланс Департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради.

Також слід врахувати, що публічне правонаступництво органів державної влади або органів місцевого самоврядування є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади або органів місцевого самоврядування (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічні висновки сформульовані в постановах Верховного Суду від 10 вересня 2020 року по справі № 420/5772/18, від 06 жовтня 2020 року по справі № 804/958/17 та від 30 грудня 2020 року по справі № 805/4361/17-а.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Таким чином, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи, на що помилково посилається відповідач в апеляційній скарзі.

За таких обставин, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що через закриття казначейських рахунків боржника (Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради), передачі майна Департаменту, без внесення відомостей до ЄДРПОУ про припинення вказаної юридичної особи, заявник позбавлений можливості щодо примусового виконання виконавчого листа у даній справі, а тому є правові підстави для заміни боржника у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.04.2018 року у справі № 804/3363/17 з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142193) на Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 40506248).

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції вірно встановлено обставини справи та правильно застосовано до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують. Підстави для скасування ухвали суду першої інстанції відсутні.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321,322, 327, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року в адміністративній справі №804/3363/17 - залишити без задоволення.

Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року в адміністративній справі №804/3363/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддяС.В. Білак

суддяН.А. Олефіренко

суддяВ.А. Шальєва

Дата ухвалення рішення03.05.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104854891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3363/17

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 27.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні