Ухвала
від 21.06.2022 по справі 463/4395/22
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/4395/22

Провадження №1-кс/463/3090/22

У Х В А Л А

про проведення обшуку

21 червня 2022 року слідчий суддя Личаківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 , погодженого прокурором другого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 про надання дозволу на проведення обшуку,

в с т а н о в и в :

старший слідчий в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 за погодженням з прокурором другого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_5 звернувся до слідчого судді Личаківського районного суду м.Львова з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні за № 62022000000000398 від 17.06.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 365, ч. 2 ст. 366 КК України.

Подане клопотання мотивує тим, що у провадженні Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань перебуває кримінальне провадження за № 62022000000000398 від 17.06.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 365, ч. 2 ст. 366 КК України, за фактом здійснення організаціної діяльності незаконних контакт-центрів, а також здійснення легалізації (відмивання) ними доходів, одержаних від зазначеної діяльності, у тому числі здійснення переказів коштів з / до російської федерації та республіки білорусь, а також невжиття заходів реагування в частині здійснення обов`язкового та внутрішнього фінансового моніторингу з боку службових осіб Національного банку України, працівників окремих банківських установ України та учасників ринку надання фінансових послуг та працівників правоохоронних органів, зокрема Департаменту контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБ України та Департаменту кіберполіції Національної поліції України.

Із матеріалів клопотання вбачається, що з листопада 2021 року представники влади та збройних сил російської федерації, з метою підготовки до повномасштабного нападу на Україну, організували перекидання підрозділів збройних сил та інших військових формувань рф до кордонів України, що пояснювалося запланованими спільними російсько-білоруськими навчаннями «Союзна рішучість-2022», які розпочалися 10.02.2022.

Станом на 08.02.2022 вздовж усього кордону з Україною з боку рф, республіки білорусь та тимчасово окупованих територій України зосереджено 140 тис. військових рф, включаючи повітряний та морський компонент.

З метою створення приводів для ескалації воєнного конфлікту і здійснення спроби виправдання своєї агресії перед громадянами російської федерації та світовою спільнотою, представниками влади та зс рф розроблено окремий план, який передбачав вчинення дій, спрямованих на введення в оману і залякування громадян рф та мешканців тимчасово окупованих територій України, а також вчинення провокацій, які полягали у імітації нападів і вогневих ударів, вчинених нібито підрозділами ЗС України по території рф та тимчасово окупованим територіям України.

Одночасно із зазначеним передбачалося визнання керівництвом рф «донецької народної республіки» і «луганської народної республіки» незалежними державами та отримання від них звернення з запитом про надання військової підтримки, яка викликана нібито агресією Збройних Сил України.

На виконання зазначених намірів, 15.02.2022 державна дума російської федерації звернулася до президента російської федерації з проханням визнати незалежність «самопроголошених донецької та луганської народних республік».

18.02.2022 керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей повідомлено про проведення евакуації місцевого населення тимчасово окупованих територій України до ростовської області, що пояснювалося вигаданими застереженнями про те, що Збройні Сили України мають намір атакувати тимчасово окуповані території та здійснити їх силове повернення під контроль України.

19.02.2022 вказаними особами було оголошено так звану загальну мобілізацію жителів тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей.

21.02.2022 керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей звернулися до президента російської федерації з проханням визнати незалежність так званих донецької та луганської народних республік.

В цей же день, президент російської федерації скликав позачергове засідання ради безпеки російської федерації, де обговорено питання щодо доцільності визнання незалежності донецької та луганської народних республік.

Службові особи з числа вищого керівництва рф, які входять до складу ради безпеки рф, публічно підтримали звернення державної думи рф та заявили про необхідність визнання президентом рф незалежності «донецької народної республіки» та «луганської народної республіки».

Цього ж дня президент російської федерації підписав указ про визнання незалежності донецької народної республіки та луганської народної республіки.

22.02.2022 президент російської федерації підписав з керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей договори про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу, які в той же день ратифіковані державною думою та радою федерації рф.

В цей же день президент російської федерації, реалізуючи злочинний план, з метою надання видимості законності дій по нападу на Україну, направив до ради федерації рф звернення про використання збройних сил рф за межами рф, яке було задоволено.

23.02.2022 керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей звернулися до президента російської федерації з проханням надати допомогу у відбитті надуманої ними воєнної агресії «українського режиму щодо населення» так званих донецької та луганської народних республік.

О 05:00 год. 24.02.2022 президент російської федерації оголосив про своє рішення почати військову збройну агресію проти України.

В подальшому цього ж дня збройними силами рф, які діяли за наказом керівництва рф, віроломно здійснено пуск крилатих та балістичних ракет по аеродромам, військовим штабам і складам ЗС України, а також підрозділами зс та інших військових формувань рф здійснено широкомасштабне вторгнення на територію суверенної держави Україна.

У період з 5 години 24.02.2022 та по теперішній час (включно) підрозділи зс та інших військових формувань рф здійснюють спроби окупації українських міст, які супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.

24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ».

Зазначене рішення ухвалено з метою захисту суверенітету і територіальної цілісності України, національних інтересів, національної безпеки, забезпечення її економічної самостійності, прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку російська федерація розв`язала і веде проти України та українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, виходячи з положень Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та загальновизнаних міжнародних норм і правил, зокрема щодо суверенного права України на захист.

Також з матеріалів клопотання вбачається, що станом на сьогодні наявні відомості свідчать, що на території України здійснюють свою діяльність так звані контакт-центри (call-центри), що надають можливість переказу коштів з / до російської федерації та республіки білорусь. Окрім цього отримана від незаконної діяльності вищевказаних контакт-центрів (call-центрів), розташованих у м. Київ та м. Львів, частина прибутків на території України в подальшому спрямовується через банківські, фінансові установи та інші фінансові механізми на адресу невстановлених осіб з числа представників російської федерації та республіки білорусь. При цьому, передбачені чинним законодавством України заходи впливу (реагування) щодо протиправної діяльності визначених контакт-центрів (call-центрів) у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення з боку службових осіб Національного банку України, працівників банківських установ, учасників ринку надання фінансових послуг, а також працівників правоохоронних органів, зокрема Департаменту контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБ України та Департаменту кіберполіції Національної поліції України, не вживаються внаслідок отримання ними відсотку неправомірної вигоди.

Проведення обшуку обумовлено тим, що вході здійснення досудового розслідування, речі та документи, що мають значення для досудового розслідування, зберігається у приміщеннях та будівлях, за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7, право власності на яке належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233).

В судовому засіданні слідчий Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 клопотання підтримав з підстав наведених у такому, просить надати дозвіл на проведення обшуку приміщень та будівель за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7, право власності на яке належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233).

Заслухавши думку слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч.4 ст.234 КПК України клопотання про обшук розглядається у суді у день його надходження за участю слідчого або прокурора.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань вбачається, що органом досудового розслідування внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62022000000000398 від 17.06.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 365, ч. 2 ст. 366 КК України.

З метою встановлення фактичних обставин вчинення кримінальних правопорушень, перевірки відомостей, отриманих в ході досудового розслідування, в тому числі під час допитів свідків, а також відшуканні речей і документів, пов`язаних із протиправною діяльністю та з метою отримання відомостей щодо вчинених кримінальних правопорушень, виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право власності на об`єкт за адресою: АДРЕСА_7, належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233).

Так з метою обходу запроваджених у зв`язку зі збройною агресією російської федерації санкцій та обмежень щодо проведення окремих фінансових операцій, через операційні можливості вищевказаних контакт-центрів наявна реальна можливість здійснення фінансових операцій щодо переказу й поповнення банківських карток та віртуальних рахунків, вебгаманців тощо, вигодонабувачами яких є невстановлені громадяни російської федерації та республіки білорусь.

Водночас з метою обходу запроваджених санкцій та обмежень використовуються різноманітні механізми, зокрема: системи онлайн-переказів, криптовалютні біржі, платіжні системи та банківські рахунки підконтрольних юридичних і фізичних осіб, зареєстрованих як в Україні, так і за кордоном, у т. ч. в офшорних юрисдикціях, що фактично дає змогу не відображати кінцевого отримувача коштів та країну походження.

Вищеописані дії запроваджувалися шляхом реалізації механізму фінансування протиправної діяльності через російські та інші фінансові компанії й підконтрольні установи, що включає в себе: фінансове забезпечення незаконної діяльності за допомогою підконтрольних фізичних та юридичних осіб, серед яких - офшорні компанії, банківські установи тощо, одержання ними прибутку від діяльності на території України шляхом проведення підозрілих фінансових операцій, виведення коштів та сприяння відтоку капіталу за кордон.

Разом із тим, Постановою Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» заборонено здійснювати фінансові операції з придбання віртуальних активів (криптовалюти), поповнення електронних гаманців, перекази на користь букмекерських компаній тощо через використання операційних можливостей банківських установ й фінансових установ з урахуванням відповідних обмежень.

Станом на сьогодні наявні відомості свідчать, що на території України здійснюють свою діяльність т. зв. контакт-центри (call-центри), що надають можливість переказу коштів з / до російської федерації та республіки білорусь.

Проведеними заходами встановлено адреси заходження визначених контакт-центрів (call-центрів) у м. Київ:

- м. Київ, вул. Пимоненка, буд. 13;

- м. Київ, просп. Перемоги, буд. 31;

- АДРЕСА_7;

- м. Київ, бульв. Тараса Шевченка, буд. 37/122 (БЦ «Європа Плаза»).

Організацію діяльності зазначеного центру у м. Київ здійснюють його уповноважені особи, зокрема:

- ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянка України, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ;

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , громадянин Грузії, проживає за адресою: АДРЕСА_2 , відповідно до облікових даних Державної міграційної служби України місце реєстрації - АДРЕСА_3 .

Також проведеними заходами встановлено адреси заходження визначених контакт-центрів (call-центрів) у м. Львів:

- АДРЕСА_8 (приватний будинок);

- м. Львів, вул. Шевченка, буд. 111;

- АДРЕСА_4 .

Організацію діяльності зазначеного центру у м. Львів здійснюють його уповноважені особи, зокрема:

- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , громадянин України, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_5 ;

- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_4 , громадянин України, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_6 .

Вказані вище обставини підтверджуються рапортом старшого оперуповноваженого першого оперативного відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_10 та рапортом старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 , допитами свідків та іншими матеріалами.

Проведення обшуку обумовлено тим, що під час проведення оперативно-розшукових заходів отримано інформацію, що за вказаною адресоюприміщень та будівель за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7, право власності на яке належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233), можуть знаходитись речі і документи, які мають значення для досудового розслідування та у яких містяться відомості, які можуть бути доказами під час судового розгляду, а тому виникла необхідність в отриманні дозволу на проведення обшуку за вказаною адресою.

Враховуючи наведене, приходжу до висновку, що є достатні підстави вважати, що в приміщеннях та будівлях за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7, право власності на яке належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233), можуть знаходитись об`єкти, які зберегли на собі сліди вчинення злочинів, містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а тому клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 , слід задовольнити.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.234, 235 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в :

клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл групі слідчих у вказаному кримінальному провадженні, прокурорам, що входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні, на проведення обшуку за місцем знаходження контакт-центру (call-центру) у м. Київ, за адресою: АДРЕСА_7, право власності на яке належить ТОВ «КИЇВТЕКСТИЛЬ» (код ЄДРПОУ 01552233), з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а саме: комп`ютерної техніки, моноблоків, системних блоків, ноутбуків, планшетів, магнітних, електронних, цифрових носіїв інформації, флеш накопичувачів, оптичних носіїв інформації, серверів електронних інформаційних систем або їх частини, фото-відео камер, накопичувальних пристроїв, жорстких дисків, wifi-роутерів, мобільних та стаціонарних терміналів зв`язку, сім-карток, пластикових банківських платіжних карт, документів у паперовому або електронному вигляді щодо здійснення незаконної діяльності, чорнових записів, грошових коштів отриманих злочинним шляхом, а також інших речей та документів, які можуть мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути доказами під час судового розгляду; чорнові записи з відмітками про надання юридичним та фізичним особа грошових коштів та їх розподілу між учасниками злочинної схеми.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Строк дії вказаної ухвали однин місяць з дня її постановлення.

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 .

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення21.06.2022
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу104859824
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —463/4395/22

Ухвала від 31.07.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 31.03.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 31.03.2023

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 01.11.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

Ухвала від 21.06.2022

Кримінальне

Личаківський районний суд м.Львова

Рудаков Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні