Справа № 344/3018/22
Провадження № 1-кп/344/828/22
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2022 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі
головуючого-судді ОСОБА_1 ,
з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали спеціального судового провадження в кримінальному провадженні з обвинувальним актом про обвинувачення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Донецьк, громадянки України, останнє відоме місце проживання: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_5 здійснила фінансування дій, вчинених з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою групою осіб, за наступних обставин.
Так, 07 квітня 2014 року в м. Донецьк створено стійке ієрархічне об`єднання осіб, так звану «Донецьку народну республіку» (далі - «ДНР»), яка відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» від 20 березня 2003 року № 638-ІV є терористичною організацією, оскільки є стійким об`єднанням трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, а саме підготовки та реалізації терористичних актів, підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях, організації незаконних збройних формувань, вербування, озброєння, підготовку та використання терористів, та іншої діяльності, що відноситься до ознак терористичної, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлені певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів.
Її учасники на території України займаються вчиненням актів тероризму, залякуванням населення, вбивством громадян, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування, а також вчиненням інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації у державі.
Основною метою діяльності вказаної терористичної організації є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України, шляхом створення незаконного державного утворення «ДНР».
Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з єдиним планом спільних злочинних дій.
На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входять до складу вказаних блоків.
При цьому на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. В свою чергу представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування вказаної терористичної організації.
«ДНР» має стабільний склад лідерів вказаної терористичної організації, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Так, на учасників політичного блоку відповідно до плану спільних злочинних дій покладаються наступні обов`язки: створення так званих органів державної влади «ДНР» та організація їх діяльності; видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ДНР»; організація та проведення незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР»; проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України; організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу; налагодження взаємодії з незаконним державним утворенням «Луганська народна республіка» та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України; налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним Силам України; налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України; надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку «ДНР» для забезпечення їх протиправної діяльності; забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
На учасників силового блоку відповідно до плану спільних злочинних дій покладались наступні обов`язки: систематична організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції; з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ДНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями; створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності; вербування нових учасників до складу силового блоку «ДНР» та керівництво їхніми діями; захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області; скоєння терористичних актів та диверсій на території України; захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності; викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні; силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ДНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд; вчинення дій, спрямованих на унеможливлення проведення 25 травня 2014 року позачергових виборів Президента України на території Донецької області; організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації.
При цьому, в політичному блоці «ДНР» так званої «Ради міністрів» терористичної організації «ДНР» створено «Міністерство фінансів «ДНР» та «Міністерство доходів та зборів «ДНР».
Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації «ДНР», потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані «податкова та банківська системи «ДНР».
03 жовтня 2014 року прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республіки», яким визначено податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «ДНР». Також 07 жовтня 2014 року «Міністерством фінансів «ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «ДНР», який відповідно до «Положення о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.
Зазначені документи, видані представниками терористичної організації «Донецька народна республіка» та якими у своїй діяльності керуються представники «політичного блоку ДНР», приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації «ДНР» всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.
Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», яке введено в дію Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» № 405/2014 від 14 квітня 2014 року, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України № 33/6/9 від 07 жовтня 2014 року районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
До проведення антитерористичної операції відповідно до ст. 4 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» були залучені військові підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, а також інші правоохоронні органи.
Разом з цим, 17 березня 2015 року Верховна Рада України своєю постановою № 254-VІІІ визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, зокрема місто Макіївка.
Крім цього, відповідно Звернення Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженого постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року № 129-VІІІ; Заяви Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленої постановою Верховної Ради України від 04 лютий 2015 року №145-VІІІ; Заяви Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресій Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленої постановою Верховної ради України від 21 квітень 2015 року № 337-VIII, «ДНР» та «ЛНР» визначено терористичними організаціями, референдум, проведений у травні 2014 року фіктивним, проведеним у неконституційний спосіб.
18 січня 2018 року за № 2268-УІІІ прийнято Закон України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», який затверджує факт порушення державного суверенітету України, зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом тимчасової окупації частини території України за допомогою збройних формувань Російської Федерації, що складаються з регулярних з`єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони РФ, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам Російської Федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації Російської Федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, відзначаючи, що дії Російської Федерації на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя грубо порушують принципи та норми міжнародного права, зокрема шляхом: систематичного недодержання режиму припинення вогню та продовження обстрілів цивільних об`єктів та інфраструктури, що спричиняють численні жертви серед цивільного населення, військовослужбовців Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань; продовження практики протиправного затримання і утримання громадян України на тимчасово окупованих територіях, їх незаконного вивезення та утримання на території Російської Федерації; намагань поширити російське законодавство, у тому числі податкове, на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, висування незаконних вимог щодо перереєстрації підприємств та стягнення коштів на користь окупаційної адміністрації Російської Федерації в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі; запровадження російського рубля як єдиної валюти на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; свавільного застосування російських освітніх стандартів у навчальних закладах, запровадження на підприємствах в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі «зовнішнього управління» та визнання незаконних ідентифікаційних документів та реєстраційних знаків транспортних засобів на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; організації та здійснення насильницьких зникнень, катувань, нелюдського поводження або покарання, позасудових страт стосовно цивільного населення, українських військовослужбовців та заручників та інше.
Питання фінансування, а також матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «ДНР» майном та товарно-матеріальними цінностями вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.
З жовтня 2014 року службові особи «Общества с ограниченной ответственностью «ДТК 2006» (далі ООО «ДТК 2006») достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема для зміни меж території або державного кордону України, за попередньою змовою між собою, діючи умисно, домовились про фінансування зазначеної діяльності шляхом сплати так званих податків грошами та іншими фінансовими активами та матеріальне постачання товарно-матеріальних цінностей представникам указаної терористичної організації.
Так, на виконання вищевказаної мети 07 жовтня 2014 року на тимчасово окупованій території Донецької області за адресою: м. Донецьк, вул. Стадіонна, 30а, за законодавством так званої «ДНР» було зареєстровано суб`єкт господарської діяльності в структурі терористичної організації «ДНР» під назвою ООО «ДТК 2006» (ідентифікаційний код 34435206) для здійснення незаконної господарської діяльності з наданням послуг підприємствам, установам, організаціям в тому числі воєнізованим, з постачання форменого одягу, взуття та інших текстильних виробів на тимчасово окупованій території України та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до так званого «бюджету «ДНР» через «Центральний Республіканський банк «ДНР». Також для забезпечення функціонування ООО «ДТК 2006» в фінансово-господарській системі терористичної організації «ДНР» та здійснення фінансових операцій було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 в так званому «Центральному Республіканському Банку «ДНР».
В подальшому на загальних зборах учасників ООО «ДТК 2006», які відбулися 29 вересня 2015 року Особу № 1, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, призначено на посаду директора ООО «ДТК 2006» з 01 жовтня 2015 року.
Далі, 01 жовтня 2015 року на загальних зборах учасників ООО «ДТК 2006» прийнято рішення, у відповідності до якого, Особі № 1, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, надали право укладати та підписувати господарські, зовнішньоекономічні, трудові угоди та контракти.
З вищевказаної дати Особа № 1, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, фактично очолив діяльність ООО «ДТК 2006», залучив до протиправної діяльності Особу № 2, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, в якості заступника директора підприємства з правом підпису господарських документів та ОСОБА_5 в якості бухгалтера ООО «ДТК 2006».
В подальшому ОСОБА_5 , Особа № 1, Особа № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, діючи за попередньою змовою, умисно налагодили на території Донецької області, підконтрольній представникам терористичної організації «ДНР», процес з постачання текстильної продукції, одягу та взуття під виглядом здійснення господарської діяльності від імені ООО «ДТК 2006».
У невстановлений досудовим розслідуванням час, ОСОБА_5 , Особа № 1, Особа № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, домовилися з керівниками структурних підрозділів так званих «МЧС «ДНР» про постачання останнім спеціального одягу, взуття, текстильних виробів. За результатами даних договірних відносин, за період серпень-листопад 2019 року вони здійснили наступні поставки силовим структурам так званої «ДНР», в тому числі «ГПСО МЧС ДНР пгт.Старобешево», «Оперативный государственный военизированный ГСО г. Донецк МЧС ДНР».
Так, 15 серпня 2019 року умисно поставили від ООО «ДТК 2006» на адресу «Государствонного пожарно-спасательного отряда пгт.Старобешево МЧС «ДНР» спеціальний одяг на загальну суму 700 російських рублів, що по курсу НБУ становить 271 грн.
Також, продовжуючи злочинну діяльність, 13 листопада 2019 року ОСОБА_5 , Особа № 1, Особа № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, від ООО «ДТК 2006» умисно поставили на адресу «Оперативного государственного военизированного горноспасательного отряда г. Донецк МЧС ДНР» спеціального одягу, взуття та спеціальних засобів на суму 1638 російських рублів, що по курсу НБУ становить 627,5 грн.
Крім цього, ОСОБА_5 , Особа № 1, Особа № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, діючи від імені ООО «ДТК 2006», внаслідок так званої «господарської діяльності» на тимчасово окупованій території України, усвідомлюючи, що вони фінансують дії з метою захоплення державної влади, зміни меж та території державного кордону України, скерували частину отриманих грошових коштів до так званого «бюджету «ДНР», з якого фінансуються незаконні утворення, створені терористичною організацією «ДНР», зокрема «Міністерство фінансів «ДНР», «Міністерство доходів та зборів «ДНР», «Міністерство внутрішніх справ «ДНР», «Міністерство державної безпеки «ДНР», «Міністерство оборони «ДНР», «органи прокуратури «ДНР», збройні підрозділи «ДНР», які вчиняють дії, з метою насильницької зміни чи поваленні конституційного ладу або захоплення державної влади України.
Фінансуючи створені структури «ДНР», ОСОБА_5 знала та усвідомлювала, що вони вчиняють дії, спрямовані на зміну меж території держави Україна та державного кордону України.
Так, ОСОБА_5 , Особою № 1, Особою № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, відповідно до фінансового звіту суб`єкту малого підприємництва, підготовленого, поданого та зареєстрованого 22 жовтня 2018 року у «Головному управлінні статистики ДНР», організовано надходження протягом перших трьох кварталів 2018 року до так званого «бюджету «ДНР», грошових коштів на загальну суму 1264400 російських рублів у вигляді сплати від ООО «ДТК 2006» так званих «податків» та «зборів», що згідно середнього курсу Національного банку України за 2018 рік становить 551278,4грн.
Крім цього, за перших шість місяців 2019 року ОСОБА_5 , Особою № 1, Особою № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, відповідно до фінансового звіту суб`єкту малого підприємництва, підготовленого, поданого та зареєстрованого 23 липня 2019 року у «Головному управлінні статистики ДНР», організовано надходження до так званого «бюджету «ДНР» грошових коштів на загальну суму 512500 російських рублів у вигляді сплати від ООО «ДТК 2006» так званих «податків» та «зборів», що згідно середнього курсу Національного банку України за 2018 рік становить 204487,5грн.
В подальшому, відповідно до протоколу загальних зборів учасників ООО «ДТК 2006» №1 від 22 травня 2020 року була прийнята нова редакція статуту, відповідно до якого, ООО «ДТК 2006» перейменовано у ООО «ТЕХНОЛОГИИ СИЗ», без зміни ідентифікаційного коду.
Разом з цим, відповідно до платіжних доручень ООО «ДТК 2006» та ООО «ТЕХНОЛОГИИ СИЗ» №141 від 27 квітня 2020 року, №142 від 27 квітня 2020 року, №24175 від 28 травня 2020 року, №24174 від 28 травня 2020 року, №38 від 21 липня 2020 року, №37 від 21 липня 2020 року, ОСОБА_5 , Особа № 1, Особа № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, сплатили до так званого «бюджету «ДНР» так званих «податків» та «зборів» на загальну суму 38310,50 російських рублів, що згідно середнього курсу Національного банку України за 2020 рік становить 14328,12грн.
За викладених обставин ОСОБА_5 діючи за попередньою змовою з Особою № 1, Особою № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, упродовж 2018-2020 років, перебуваючи у м. Донецьку, на непідконтрольній органам державної влади України території, усвідомлюючи, що так звана «ДНР» є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені так звані «органи влади та управління», які мають на меті здійснення, насильницької зміни та повалення конституційного ладу та захоплення державної влади України, також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, організували та здійснили фінансування структурних підрозділів так званих «МЧС «ДНР», шляхом здійснення їх матеріального забезпечення на загальну суму 2338 російських рублів, що по курсу НБУ становить 898,5грн. та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до так званого «бюджету «ДНР» на загальну суму 1815210,5 російських рублів, що по курсу НБУ становить 770798,0грн., тобто на загальну суму 770992,52грн.
На даний час ОСОБА_5 перебуває на непідконтрольній органам державної влади та місцевого самоврядування України території, державний кордон України не перетинала.
Обвинувачена ОСОБА_5 в судове засідання не з`явилася, хоча належним чином повідомлялася про час та місце розгляду кримінального провадження.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 323 КПК України ухвалою суду від 06 травня 2022 року призначено спеціальне судове провадження.
Належний захист прав обвинуваченої було забезпечено участю захисника.
В той же час вина ОСОБА_5 повністю доведена сукупністю зібраних в кримінальному провадженні та досліджених в судовому засіданні доказів, які суд вважає належними та допустимими.
Так, відповідно до протоколу за результатами проведення оперативно-технічного заходу за СКП №404 «Спінери» від 20 лютого 2020 року, який отриманий на підставі ухвали Івано-Франківського апеляційного суду від 22 листопада 2019 року; протоколів від 21 лютого 2020 року, які отримані на підставі ухвали Івано-Франківського апеляційного суду від 03 січня 2020 року (а.п. 3-4, 6-7, 9, 29-30, 31-32 т. 2) отримано дані стосовно незаконної діяльності службових осіб ТОВ «ДТК-2006» щодо пошиття на тимчасово окупованій території України спецодягу для НЗФ так званих «ДНР» та фінансування дій, з метою зміни меж території або державного кордону, а також електронне листування (в тому числі із прикріпленими електронними документами) із співрозмовниками.
Згідно з Актом огляду від 04 березня 2020 року з додатками (а.п. 11, 12-28 т. 2) здійснено огляд дисків №5883 від 18 лютого 2020 року, №5889 від 20 лютого 2020 року, №5890 від 20 лютого 2020 року, №5891 від 20 лютого 2020 року, в ході огляду встановлено факти переписки адресатів з електронних інформаційних систем, які використовують у службовій діяльності службові особи ТОВ «ДТК-2006» для співпраці з воєнізованими структурами та підприємствами так званої «ДНР».
Відповідно до протоколу огляду від 20 серпня 2020 року з додатками (а.п. 42-43, 44-64 т. 2) здійснено огляд оптичного диску № 5883 від 18 лютого 2020 року, під час огляду якого отримано дані стосовно діяльності ТОВ «ДТК-2006» на тимчасово непідконтрольній території України, реєстрації товариства за так званим законодавством «ДНР», електронного листування (в тому числі із прикріпленими електронними документами), які використовують у службовій діяльності службові особи ТОВ «ДТК-2006» із співрозмовниками та структурами терористичних організацій «ДНР».
Згідно з протоколом за результатами проведення негласної слідчої дії від 26 вересня 2020 року, яка проведена на підставі ухвали Івано-Франківського апеляційного суду від 28 липня 2020 року (а.п. 65, 66-67 т. 2), отримано дані стосовно електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами), в тому числі, головного бухгалтера ОСОБА_5 із співрозмовниками (у томі числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ) та звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» щодо діяльності ТОВ «ДТК-2006».
Відповідно до протоколу огляду від 18 січня 2021 року (а.п. 69-72 т. 2) оглянуто оптичний диск № 6371, на який збережена електронна інформація щодо електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами) службових осіб ТОВ «ДТК-2006» із співрозмовниками (у тому числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ), звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» щодо діяльності, а також сплати податків службовими особами ТОВ «ДТК-2006».
Згідно з протоколами за результатами проведення негласної слідчої дії від 16 березня 2021 року, яка проведена на підставі ухвали Івано-Франківського апеляційного суду від 19 січня 2021 року (а.п. 74, 75, 77 т. 2), отримано дані стосовно електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами), в тому числі, головного бухгалтера ОСОБА_5 із співрозмовниками (у томі числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ) та звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» щодо діяльності ТОВ «ДТК-2006».
Відповідно до протоколу огляду від 04 червня 2021 року з додатками (а.п. 79, 80-84 т. 2) оглянуто електронну інформацію, збережену на оптичний диск №6371 від 17 вересня 2020 року, на якому зафіксоване електронне листування, в тому числі із прикріпленими електронними документами, посадових осіб ТОВ «ДТК-2006» із співрозмовниками та структурами (органами, підприємствами, установами, організаціями) так званої «ДНР» щодо проведення господарської діяльності ТОВ «ДТК-2006».
Згідно з протоколом огляду від 04 червня 2021 року (а.п. 86 т. 2), використовуючи ноутбук з можливістю доступу до всесвітньої мережі Інтернет, та використовуючи браузер «Opera» та функцію знімку з екрану монітору здійснено огляд мережі Інтернет щодо курсу валют у 2020 році.
Відповідно до заяви ОСОБА_6 від 15 червня 2021 року (а.п. 87-88 т. 2) останній бажав співпрацювати з органами досудового розслідування для встановлення всіх обставин по справі, давати правдиві покази.
Ухвалою Івано-Франківського міського суду від 13 серпня 2021 року (а.п. 145-148 т. 2) ОСОБА_6 звільнено від кримінальної відповідальності, передбаченої ч. 3 ст. 110-2 КК України, на підставі ч. 5 ст. 110-2 КК України, а кримінальне провадження щодо нього відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України - закрито.
Відповідно до протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 22 червня 2021 року (а.п. 89-90, 91, 92 т. 2) підозрюваний ОСОБА_6 впізнав ОСОБА_5 під № 3, як особу, яка працювала бухгалтером на фірмі ТОВ «ДТК Спецодяг» в м. Донецьк.
Згідно з протоколом огляду від 07 червня 2021 року з додатками (а.п. 93, 94-121 т. 2) проведено огляд оптичних дисків № 6839, № 6825 та збереженої на них інформації щодо електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами) службових осіб ТОВ «ДТК-2006» із співрозмовниками (у тому числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ), звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації «ДНР» щодо діяльності, а також сплати податків службовими особами ТОВ «ДТК-2006».
Відповідно до протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 08 листопада 2021 року, який отриманий на підставі ухвали слідчого судді Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 27 жовтня 2021 року, за клопотанням старшого слідчого в ОВС СВ УСБ України в Івано-Франківській області (а.п. 122-123, 124-125, 126-128 т. 2), отримано тимчасовий доступ до документів, що містять охоронювану законом таємницю та перебувають у володінні АТ КБ «Приватбанк», а саме до карткових (банківських) рахунків, реєстраційних документів ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дану інформацію збережено на оптичний СD-R диск.
Згідно з протоколом огляду від 08 листопада 2021 року з додатками (а.п. 130, 131-141 т. 2) проведено огляд оптичного диску, на якому записана інформація щодо наявності рахунків відкритих ОСОБА_5 у АТ КБ «Приватбанк», рух коштів по ним, заява про відкриття рахунку, завірені фотокопії паспорта ОСОБА_5 .
Також під час судового розгляду даного кримінального провадження судом оглянуто речові докази оптичні диски з файлами, в яких міститься інформація про діяльність обвинуваченої ОСОБА_5 , зокрема її листування через засоби електронного зв`язку, документи, тощо (а.п. 5, 8, 10, 68,73, 76, 78, 85, 129 т. 2).
Відтак суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, вважає, що вина обвинуваченої ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення знайшла своє підтвердження та кваліфікує її дії за ч. 3 ст. 110-2 КК України, як фінансування дій, вчинених з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
Зокрема суд встановив, що головний бухгалтер ООО «ДТК 2006» та ООО «ТЕХНОЛОГИИ СИЗ» ОСОБА_5 , перебуваючи в м. Донецьку, на непідконтрольній органам державної влади України території, діючи за попередньою змовою з Особою № 1 та Особою № 2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, упродовж 2018-2020 років, усвідомлюючи, що так звана «ДНР» є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені так звані «органи влади та управління», які мають на меті здійснення, насильницької зміни та повалення конституційного ладу та захоплення державної влади України, також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, умисно, з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення, порядку, встановленого Конституцією України, організували та здійснили фінансування структурних підрозділів так званих «МЧС «ДНР», шляхом здійснення їх матеріального забезпечення на загальну суму 2338 російських рублів, що по курсу НБУ становить 898,5грн. та фінансового забезпечення шляхом сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до так званого «бюджету «ДНР» на загальну суму 1815210,5 російських рублів, що по курсу НБУ становить 770798,0грн., тобто на загальну суму 770992,52грн.
Так, згідно з ст. 65 КК України особі, яка вчинила кримінальне правопорушення, має бути призначене покарання, необхідне й достатнє для її виправлення та попередження нових кримінальних правопорушень, а відповідно до ст. 50 КК України покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як засудженими, так і іншими особами.
Призначаючи покарання обвинуваченій ОСОБА_5 суд враховує: ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, яке відповідно до ст. 12 КК України є тяжким злочином; дані про особу винної; на обліку в лікарів психіатра та нарколога не перебуває; раніше не судима.
Обставин, які б пом`якшували чи обтяжували покарання, судом не встановлено.
Отже, враховуючи вищенаведене, думку прокурора, який просив призначити обвинуваченій максимальне покарання у виді позбавлення волі на строк 8 (вісім) років з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням адміністративно-господарських функцій на строк 3 (три) роки та з конфіскацією майна, та захисника, яка просила суворо обвинувачену не карати, суд, виходячи з принципу індивідуалізації покарання, вважає, що ОСОБА_5 слід призначити покарання у виді позбавлення волі з позбавленням права обіймати відповідні посади та з конфіскацією майна в межах санкції ч. 3 ст. 110-2 КК України, і таке покарання буде достатнім, справедливим та необхідним для її виправлення, а також для запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як нею, так і іншими особами.
Цивільний позов не заявлявся.
Процесуальні витрати в даному кримінальному провадженні відсутні.
Долю речових доказів вирішити відповідно до ст. 100 КПК України.
Запобіжний захід щодо обвинуваченої не обирався.
Керуючись ст.ст. 368, 370, 373, 374 Кримінального процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
ОСОБА_5 визнати винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110-2 КК України, та призначити їй покарання у виді позбавлення волі на строк 8 (вісім) років з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням адміністративно-господарських функцій на строк 3 (три) роки та з конфіскацією майна.
Строк відбуття покарання ОСОБА_5 рахувати з часу, коли вона буде фактично затримана.
Речові докази: оптичні диски - зберігати в матеріалах кримінального провадження.
Копію вироку вручити прокурору та захиснику негайно після його проголошення, інші учасники мають право отримати його копію в суді.
Вирок може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Головуючий-суддя ОСОБА_7
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2022 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 104880929 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Бородій Василь Миколайович
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні