Ухвала
від 19.06.2022 по справі 2-2929/11
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-2929/11

Провадження № 4-с/442/11/2022

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2022 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області у складі:

головуючого судді Крамара О.В.

з участю секретаря Малик О.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Дрогобичі скаргу ОСОБА_1 на дії головного державного виконавця Фурдиги Віталія Омеляновича Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів), -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до суду зі скаргою на дії головного державного виконавця Фурдиги В.О., в якій просить визнати дії останнього при здійсненні розрахунку заборгованості по аліментах за період з вересня 2018 року по липень 2020 року на суму 35553,09 грн неправомірними та зобов`язати головного державного виконавця, що здійснює дане провадження, усунути порушення.

Скаргу мотивує тим, що на виконанні Дрогобицького відділу ДВС, знаходиться виконавчий лист № 2- 2929 від 25.06.12р. виданий на підставі рішення Дрогобицького міськрайонного суду про стягнення з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 , аліментів у розмірі 1/3 заробітку (доходу) ОСОБА_1 на утримання дочки ОСОБА_3 , починаючи з 16.12.11р. і до повноліття.

На виконання вищевказаного рішення суду за період з вересня 2018р по березень 2022р, він сплатив на користь ОСОБА_4 , 48813 грн. аліментів, що становить не менше як 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку за кожен місяць.

03.06.2022р., він отримав Укрпоштою, листом № 8210400584900, виклик до Дрогобицького відділу ДВС, підписаний головним державним виконавцем Ільницькою О.І. та розрахунок заборгованості по аліментах ОСОБА_1 за період з вересня 2018р. по березень 2022р. на суму 43761 грн. 47 коп. виконаний 01.04.2022р. головним державним виконавцем Фурдигою В.О.

Вважає неправомірними дії головного державного виконавця Фурдиги В.О., щодо нарахування йому заборгованості по аліментах в сумі 43761 грн. 47 коп. за період з вересня 2018р по березень 2022р., а вказаний розрахунок необгрунтованим та таким, що підлягає скасуванню з наступних причин:

- державним виконавцем не враховано сплачені ним аліменти за червень 2021р., листопад 2021р., березень 2022р., що підтверджується квитанціями про сплату.

- державний виконавець здійснює розрахунок розміру аліментів виходячи з середньої заробітної плати по регіону, керуючись тим, що він зареєстрований як фізична-особа підприємець. Державний виконавець не враховує те, що за вказаний період з вересня 2018 р. по липень 2020р., він не весь час працював і мав доходи як фізична-особа підприємець. Зокрема в період: з 01.10.2018р. по 31.10.2018р.; з 01.12.2018р. по 31.12.2018р.; з 01.02.2019р. по 28.02.2019р.; з 01.05.2019р. по 31.05.2019р.; з 01.08.2019р. по 31.08.2019р.; з 01.11.2019р. по 30.11.2019р., він працював найманим працівником у ТзОВ «Холдингова компанія «Доброта» та по цій причині не мав доходів як фізична особа-підприємець. За цей час аліменти стягувались з заробітку у ТзОВ «Холдингова компанія «Доброта», що підтверджується довідками про заробітну плату, які є у матеріалах виконавчого провадження. Проте, державний виконавець за цей період також розраховує аліменти виходячи з середньої заробітної плати, незважаючи на те, що середня заробітна плата відрізняється від його фактичного заробітку за цей період, що підтверджується довідками.

Він як ліцензіат, що володіє ліцензією на користування радіочастотним ресурсом України, зобов`язаний, щомісячно сплачувати збір за користування РЧР, в порядку ст. 254 «Податкового кодексу Украіни». Що підтверджується податковим розрахунком, який є у матеріалах виконавчого провадження. Не зважаючи на це державний виконавець не враховує необхідність сплати даного збору. Хоча, згідно ст. 70 Закону «Про виконавче провадження» - «Розмір відрахувань із заробітної плати, та інших доходів боржника вираховується із суми, що залишається після утримання податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Необхідність сплати такого збору, зменшує його дохід як підприємця на відповідну суму.

Такі неправомірні дії державний виконавець Фурдига В.О., вже вчиняв раніше, виконавши 30.10.2013р. розрахунок його заборгованості з аліментів. Даний розрахунок було скасовано Ухвалою Дрогобицького міськрайонного суду від 14.01.2014р. у справі № 442/8382/13-ц, де було сказано: державний виконавець не врахував те, що ФОП ОСОБА_1 за період з 16.12.2011 року по 31.12.2012 року з вищевказаних сум доходу сплатив 2717 грн. збору за користування радіочастотним ресурсом України»

У відповідності з п.6, ст. 71, Закону «Про виконавче провадження» - «У разі стягнення аліментів як частки заробітку (доходу) боржника на підприємстві, установі, організації, фізичної особи, фізичної особи - підприємця відрахування здійснюються з фактичного заробітку (доходу)»

Згідно ст. 44.1 ПКУ, всі платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування на підставі первинних документів. У свою чергу, відповідно до пунктів 16.1.5 і 85.4 Податкового кодексу податкова служба має право вимагати первинні документи при проведенні перевірок, а платнику податків необхідно їх надавати.

На підставі вищенаведеного, підприємець на єдиному податку зобов`язаний вести свій загальний валовий дохід, для цілей оподаткування. Фактичний заробіток, як різницю між загальним доходом і витратами, для цілей оподаткування, такий підприємець вести не зобов`язаний. Проте для інших цілей, підприємець може облікувати свій фактичний заробіток, на підставі первинних документів, необхідність яких передбачена ст. 44.1 ПКУ.

Згідно ст. 195 Сімейного кодексу України - Заборгованість за аліментами, присудженими у частці від заробітку (доходу), вйзначається виходячи з фактичного заробітку (доходу), який платник аліментів одержував за час, протягом якого не провадилося їх стягнення, незалежно від того, одержано такий заробіток (дохід) в Україні чи за кордоном. Заборгованість за аліментами платника аліментів, який не працював на час виникнення заборгованості або є фізичною особою - підприємцем і перебуває на спрощеній системі оподаткування, або є громадянином України, який одержує заробіток (дохід) у державі, з якою Україна не має договору про правову допомогу, визначається виходячи із середньої заробітної плати працівника для даної місцевості.

31.07.2020р., державний виконавець Фурдига В.О., вже виконував розрахунок заборгованості за період з вересня 2018р. по липень 2020р. де вказував аналогічні суми заборгованості як і в розрахунку від 01.04.2022р. В розрахунку від 31.07.2020р. ОСОБА_5 , також обліковував дохід виходячи з середньої зарплати по регіону.

Цей розрахунок було скасовано Ухвалою Дрогобицького міськрайонного суду, від 02.11.2020, у справі №2-2929/11, провадження № 4-с/442/29/2020. Де сказано - «Як роз`яснено в п.26 постанови Пленуму вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 07.02.2014р. «Про практику розглядуй судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи під час виконання судових рішень у цивільних справах» судам необхідно враховувати, що розмір заборгованості за виконавчим документом про стягнення аліментів державний виконавець повинен визначати, керуючись вимогами статті 74 Закону України про виконавче провадження, відповідними нормами сімейного законодавства, а також постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993року № 146 (з наступними змінами) «про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб».

Названий Перелік, як підзаконний нормативно-правовий акт, не містить протиріч із СК України, який регулює питання утримання дитини батьками, у тому числі сплати аліментів. Наведені правові акти є спеціальними до спірних правовідносин, а тому їм надається перевага поряд із загальними нормативно-правовими актами.

Пунктом 13 вказаного Переліку визначено, що утримання аліментів провадиться з суми заробітку (доходу), що належить особі, яка сплачує аліменти після утримання з цього заробітку (доходу) податків.

На його переконання, державний виконавець не вжив заходів для з`ясування його фактичного заробітку, здійснюючи розрахунок на основі середньої заробітної плати.

Скаржник та державний виконавець в судове засідання не з`явилися, подали клопотання про розгляд скарги у їх відсутності.

Оскільки справа розглядається у відсутності сторін, то фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу у відповідності до ч.2 ст. 247 ЦПК України - не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного.

Встановлено, що на примусовому виконанні у Дрогобицькому міськрайонному відділі державної виконавчої служби Західного управління Міністерства юстиції (м.Львів) знаходиться виконавчий лист, виданий Дрогобицьким міськрайонним судом Львівської області 25.06.2012, про стягнення з ОСОБА_1 в користь ОСОБА_6 аліментів на дочку ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 1/3 частини всіх видів його заробітку, але не менше ніж 30% прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку, щомісячно, починаючи з 16.12.2011 і до досягнення дитиною повноліття.

Згідно розрахунку заборгованості по аліментах від 01.04.2022 №В-8/33517107, складеного головним державним виконавцем Дрогобицького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Західного управління Міністерства юстиції (м.Львів) Фурдигою В.О., заборгованість боржника ОСОБА_1 зі сплати аліментів, відповідно до вищезгаданого виконавчого листа, станом на 01.04.2022 становить 43761,47 грн. Даний розрахунок виконано, починаючи з вересня 2018 року.

Суд звертає увагу, що державний виконавець здійснює розрахунок розміру аліментів виходячи з середньої заробітної плати по регіону, керуючись тим, що ОСОБА_1 зареєстрований як фізична-особа підприємець, водночас не враховує те, що ОСОБА_1 не весь час працював і мав доходи як фізична-особа підприємець.

Відповідно до ч. 2 с. 11 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом; розглядає заяви сторін та інших учасників виконавчого провадження і їхні клопотання.

Частиною 1, 3 ст. 71 ЗУ «Про виконавче провадження» визначено, що порядок стягнення аліментів визначається законом. Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України. Визначення суми заборгованості зі сплати аліментів, присуджених як частки від заробітку (доходу), визначається виконавцем у порядку, встановленому СК України.

Відповідно до ст. 81 СК України, перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб, затверджується Кабінетом Міністрів України. Зокрема, такий Перелік затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 146.

Як роз`яснено в п.26 постанови Пленуму вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 07.02.2014р. «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної під час виконання судових рішень у цивільних справах» судам необхідно враховувати, що розмір заборгованості за виконавчим документом про стягнення аліментів державний виконавець повинен визначати, керуючись вимогами статті 74 Закону України про виконавче провадження, відповідними нормами сімейного законодавства, а також постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року №146 (з наступними змінами) "Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб".

Згідно пункту 1 вказаного Переліку утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку і додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом, в тому числі з: 1) основної заробітної плати за посадовим окладом, тарифною ставкою, відрядними розцінками тощо; 2) усіх видів доплат і надбавок до заробітної плати; 3) грошових і натуральних премій; 4) оплати за надурочну роботу, за роботу в святкові, неробочі та вихіднідні; 5) заробітної плати, що зберігається під час відпустки, а також з одержуваної при звільненні компенсації за невикористану протягом кількох років відпустку; 6) заробітної плати, що зберігається під час виконання державних і громадських обов`язків, та в інших випадках збереження середньої заробітної плати; 7) винагороди за загальні річні підсумки роботи підприємств та організацій; 8) винагороди, що виплачується штатним літературним працівникам газет, журналів, агентств друку, радіо, телебачення із фонду літературного гонорару, а також нештатним літературним працівникам, що підлягають державному соціальному страхуванню; 9) одноразової винагороди (відсоткових надбавок) за вислугу років; 10) допомоги по державному соціальному страхуванню, а також з допомоги по тимчасовій непрацездатності, що встановлені в колективних сільськогосподарських підприємствах; 11) доплат до допомоги по державному соціальному страхуванню, виплачуваних за рахунок підприємств, установ, організацій; 12) сум, виплачуваних для відшкодування збитків у зв`язку з втратою працездатності внаслідок каліцтва або іншого пошкодження здоров`я, за винятком сум для відшкодування витрат на догляд за ними, на додаткове харчування, санаторно-курортне лікування (включаючи оплату проїзду) і протезування потерпілих; 13) допомоги по безробіттю; 14) одержуваної пенсії, за винятком надбавок до пенсії, що виплачуються інвалідам першої групи на догляд за ними; 14-1) державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства, призначеної відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам; 15) стипендій, виплачуваних студентам в період навчання у вищих навчальних закладах, учням професійних навчально-виховних закладів та слухачам навчальних закладів підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів; 16) доходів від підприємницької діяльності, селянських (фермерських) господарств, кооперативів, об`єднань громадян, а також доходів, що припадають на частку платника аліментів від присадибної ділянки або підсобного господарства; 17) усіх видів заробітку, одержуваного адвокатами за роботу в юридичних консультаціях; 18) плати, отриманої за передачу в оренду земельної ділянки або земельної частки (паю); 19) інших видів заробітку.

Названий Перелік, як підзаконний нормативно-правовий акт, не містить протиріч із СК України, який регулює питання утримання дитини батьками, у тому числі сплати аліментів. Наведені правові акти є спеціальними до спірних правовідносин, а тому їм надається перевага поряд із загальними нормативно-правовими актами.

Пунктом 13 вказаного Переліку визначено, що утримання аліментів провадиться з суми заробітку (доходу), що належить особі, яка сплачує аліменти, після утримання з цього заробітку (доходу) податків.

Зважаючи на вищенаведене, суд прийшов до переконання, що державним виконавцем не взято такі до уваги. Разом з тим, беручи до уваги проведення розрахунку з очевидними помилками, суд вважає, що розрахунок заборгованості зі сплати аліментів здійснено з порушенням вимог Закону України «Про виконавче провадження». Відтак, скарга ОСОБА_1 є обґрунтованою, а оскаржуваний розрахунок заборгованості підлягає скасуванню, зобов`язавши державного виконавця усунути допущені ним порушення, з урахуванням положень ЗУ «Про виконавче провадження», Сімейного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року №146 "Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб".

Керуючись ст. 260, 447-453 ЦПК України, суд, -

п ос та но в и в :

Скаргу ОСОБА_1 задоволити частково.

Розрахунок заборгованості по аліментах від 01.04.2022 №В-8/33517107 державного виконавця Дрогобицького МРВ ДВС Фурдиги Віталія Омеляновича скасувати.

Зобов`язати державноговиконавця Дрогобицького міськрайонноговідділу державноївиконавчої службиЗахідного міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції (м.Львів)усунути порушення,щодо проведеннярозрахунку заборгованостіпо аліментахувиконавчому провадженні № 33517107.

В задоволенні решти скарги відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали виготовлено 20.06.2022.

Суддя О.В. Крамар

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення19.06.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104883018
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —2-2929/11

Ухвала від 14.09.2022

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Медведик Л. О.

Ухвала від 14.09.2022

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Медведик Л. О.

Ухвала від 19.06.2022

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

Ухвала від 06.06.2022

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Крамар О. В.

Ухвала від 19.03.2021

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Батманова В. В.

Ухвала від 24.12.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд м.Львова

Зима І. Є.

Ухвала від 20.11.2020

Цивільне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Сидорак В. В.

Ухвала від 27.10.2020

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Грицай М. М.

Ухвала від 27.10.2020

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Грицай М. М.

Ухвала від 16.09.2020

Цивільне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Грицай М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні