Справа №461/1429/22
Провадження №3/461/1246/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2022 року м. Львів.
Суддя Галицького районного суду м. Львова Юрків О.Р., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвоката Бориславського А.Л., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка працює директором Товариства з Додатковою Відповідальністю «Стрийагромаш» (вул. Возз`єднання, корпус 8, с. Слобідка, Стрийський р-н, Львівська обл., 82462), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 01.10.1999 року Стрийським МВ УМВС України у Львівській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з протоколом про порушення митних правил від 17.11.2021 року № 2303/20900/21, 05.11.2021 до митного контролю та оформлення у відділ митного оформлення «Стрий» митного поста «Львів-південний» Львівської митниці митним брокером ФОП « ОСОБА_2 » UA2742106901, ОСОБА_3 подано електронну митну декларацію типу ЕК10АА №UA209120/2021/038146 на товар: «№1; код товару згідно УКТ ЗЕД 4409299100 - паркет дубовий, 2 сорт, товщиною 16мм., ширина 76мм., довжиною 365-515мм. - 371,567м.кв., в пакетах та на піддонах, обтягнутих пакувальною стрічкою, №2; код товару згідно УКТ ЗЕД 4418790000 - панелі збірні для підлоги, породи дуб прямокутної форми, розміром 335*160-300*8мм. - 4350шт. (325.968м2), що являють собою збірні панелі, що складаються з певної кількості окремих елементів з деревини породи дуб, квадратної або прямокутної форми, які укладаються відповідно до визначеного візерунку. Планки складаються в панелі для підлоги та наклеюються на лицьовій стороні на полімерну основу, яка знімається разом з клейовим шаром після настилу на основу підлоги». Загальна вартість товару становить 9103,11 євро, вага нетто: товару № 1 (паркет) - 4087 кг., вага нетто товару № 2 - 5200 кг., який переміщується транспортним засобом з реєстраційними номерами В01620СІ/В04603ХР. Відправником (продавцем) товару є ТОВ «Стрийагромаш» (код ЄДРПУО 00443045, 82462, Львівська область, Стрийський район, село Слобідка, вул. Воз`єднання, 8), одержувачем (покупцем) є компанія «POLWOOD Qzini Inwest Sp.z.o.o.SP.K.» (Grzybno 87-327, Bobrowo, Республіка Польша).
Як підставу для здійснення митного контролю та оформлення вказаного товару декларантом подані наступні товаросупровідні документи:
- міжнародна товарно-транспортна накладна CMR №753528 від 05.11.2021 року;
- рахунок-фактура (INVOICE) № 03 від 25.10.2021 року;
- контракт 10/06/2021 від 10.06.2021.
У ході здійснення митного контролю виникла підозра щодо відповідності переміщуваного повару даним, зазначеним у товаросупровідних документах. У зв`язку з цим, посадовою особою відділу митного оформлення «Стрий» митного поста «Львів-південний» Львівської митниці проведено митний огляд товару та транспортного засобу та скеровано запит на визначення коду товару до відділу кодування та класифікації товарів Львівської митниці.
Відповідно до класифікаційного рішення відділу кодування та класифікації товарів №КТ- UА209000-0255-2021 від 11.11.2021 товар №2 слід класифікувати за кодом згідно з УКТ ЗЕД - 447919000 як «Лісоматеріали розпиляні, завтовшки більш як 6 мм: планки з деревини дуба, розмірами 160мм*16мм*8мм та 300мм*18мм*10мм. Виробник - ТзОВ «Дубові підлоги». Країна виробник - UA.», тобто заявлений у митній декларації та товаросупровідних документах товар № 2 не відповідає фактично переміщуваному товару, а також коду товару згідно УКТ ЗЕД.
Під час опитування ОСОБА_3 пояснив, що усі документи, що зазначені у графі 44 електронну митну декларацію типу ЕА10АА №UA209120/2021/038146 були належним чином заповнені, завірені підписом, та скріплені печаткою директора ТДВ «Стрийагромаш» ОСОБА_1 .
У свою чергу, директор ТДВ «Стрийагромаш» ОСОБА_1 у своїх поясненнях пояснила, що усі документи, які подані як підстава для здійснення митного контролю та оформлення товару за електронну митну декларацію типу ЕА10АА №UA209120/2021 /038146, нею особисто надано брокеру ФОП « ОСОБА_2 » ОСОБА_3 .
Таким чином, ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання одним товарам вигляду інших та з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, коду згідно УКТЗЕД та його вартості. Також директором Товариства з Додатковою Відповідальністю «Стрийагромаш» ОСОБА_1 порушено умови щодо поміщення товарів у митний режим експорту відповідно до вимог статті 83 Митного кодексу України. Зокрема, не виконані вимоги щодо застосування передбачених законом заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, що відповідно до частини 4 статті 83 Митного кодексу повинні бути дотримані на момент поміщення товару «лісоматеріали» (код УКТ ЗЕД 4407919000) у митний режим експорту.
Захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адвокат Бориславський А.Л. у судовому засіданні заявив клопотання про закриття провадження відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке їй інкриміноване. До останньої слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частиною 1 статті 483МК України.
Відповідно до вимог частини 1 статті 246 МК України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Згідно з частиною 1 статті 248 МК України, митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Частина 1 статті 257 МК України передбачає, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до частини 6 статті 257 МК України, умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно статті 67 МК України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Статтею 68 МК України передбачено, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно частин 1-5 статті 69 МК України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Аналіз змісту наведених вище норм свідчить про те, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження органу доходів і зборів щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.
Процедуру ведення УКТ ЗЕД визначено Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 (далі - Постанова №428).
Пунктом 2, 3 Постанови №428 передбачено, що УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів. УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).
Митний тариф України встановлюється Законом України «Про Митний тариф України» від 04.06.2020 року №674-IX (далі - Закон №674-IX), згідно статті 1 якого Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Як додаток до Закону № 674-IX визначені Основні правилами інтерпретації УКТЗЕД, яким передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
(a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatіs mutandіs), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Разом з тим, згідно з пунктом 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються (пункт 4 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД).
Отже, при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, його характеристик та призначення.
Для митного оформлення декларантом були подані наступні товаросупровідні документи:
- міжнародна товарно-транспортна накладна CMR №753528 від 05.11.2021 року;
- рахунок-фактура (INVOICE) № 03 від 25.10.2021 року;
- контракт 10/06/2021 від 10.06.2021.
Згідно з контрактом № 10/06/2021 від 10.06.2021 року продавцем товару є ТОВ «Стрийагромаш» (код ЄДРПУО 00443045, 82462, Львівська область, Стрийський район, село Слобідка, вул. Возз`єднання, 8), одержувачем (покупцем) є компанія «POLWOOD Qzini Inwest Sp.z.o.o.SP.K.» (Grzybno 87-327, Bobrowo, Республіка Польша). Відповідно до рахунку-фактури № 03 вага всього товару: нетто 9287 кг, брутто 9487 кг. Фактурна вартість товару 9103,11 євро ( згідно з курсом НБУ станом на 05.11.2021 року становить 275642, 171 гривень). Згідно з міжнародною товарно-транспортною накладною CMR №753528 від 05.11.2021 року, митною декларацією типу ЕК10АА №UA209120/2021/038146 від 05.11.2021 р., зазначений код товару згідно з УКТ ЗЕД 4418790000.
Код товару згідно з УКТ ЗЕД також підтверджується долученим до матеріалів справи експертним висновком від 24.01.2022 року, а саме: панелі збірні для підлоги, породи дуб відповідає коду 4418790000 за УКТ ЗЕД. Загальна кількість товару становить 334,46 м2, об`ємом 5,64 м.3, що відповідає задекларованому.
Отже, ОСОБА_1 було внесено достовірні відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості, коду товару згідно з УКТ ЗЕД, митної вартості.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ст.486 МК України). Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, суду не надано достатніх, належних, достовірних та допустимих доказів вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України.
У матеріалах справи не містяться достатніх, належних і допустимих доказів того, що ОСОБА_1 порушила встановлений цим Кодексом порядок проходження митного контролю з порушенням визначеної законодавством процедури.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю відповідно до п.1 ст.247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Керуючись п. 1 ст.247 КУпАП, ч.1 ст. 483, ст. 487 МК України, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у притягненні ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483МКУкраїни за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.483МКУкраїни закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Вилучений товарвідповідно допротоколу пропорушення митнихправил від17.11.20221року №2303/20900/21повернути ОСОБА_1 або уповноваженій нею особі.
На постанову протягом десяти діб з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.
Суддя О.Р. Юрків.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2022 |
Оприлюднено | 27.06.2022 |
Номер документу | 104907169 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні