Рішення
від 23.06.2022 по справі 340/745/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2022 року справа № 340/745/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку загального позовного провадження (у порядку письмового провадження) адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ-СТІЛ» (далі Товариство) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі Управління) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду зі заявою до Управління про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 13 лютого 2020 року, якими:

- збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 1271396 грн. та накладено штрафну санкцію у сумі 317849 грн.;

- зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на 194183 грн. за червень 2019 року.

У судовому засіданні представники Товариства зазначили, що договори, які укладено з ПП «ВУФЕР ТРАНС 5» (попередня назва ПП «СІТІ-ФОРУМ») (далі Підприємство), ТОВ «ЛВН АЛЬЯНС» (далі Товариство 2), ТОВ «ЛВН ПРОМЗАХИСТ» (далі Товариство 3), ПП «ВТ 10» (попередня назва ПП «КЕПІТАЛ СОЛЮШИНЗ») (далі Підприємство 2), ТОВ «ТЕРАНОВА» (далі Товариство 4), ТОВ «ТРІАДАПРОМ ГРУП» (далі Товариство 5), ПП «ПСГ УЮТ» (далі Підприємство 3), ПП «ПСГ ІН» (далі Підприємство 4) носили реальний характер та настали правові наслідки, котрі обумовлювались ними.

Платник податків правомірно сформував в деклараціях з податку на додану вартість суми податкового кредиту.

Відповідач заперечив стосовно задоволення позову, подавши відзив на нього (Том 2 а.с.2-24).

У судовому засіданні представник пояснив, що договори, які уклало Товариство з контрагентами, не спрямовувалися на реальне настання наслідків, котрі обумовлювались ними.

Доказом того, як вважає він, є результати аналізу показників, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за відповідні періоди, та податкової інформації щодо діяльності контрагентів.

Стверджує, що отримана податковим органом інформація доводить, що Товариство не вступало в господарські правовідносини з контрагентами.

05 березня 2020 року у справі відкрито загальне позовне провадження (Том 1 а.с.204-205).

07 червня 2022 року сторони до суду не з`явились, хоча про розгляд справи повідомлені належним чином (а.с.48, 50, 53).

Відповідно до приписів частини 9 статті 205 КАС України суд прийняв рішення про завершення розгляду справи у порядку письмового провадження.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін і дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом факти і обставини, що стали підставами звернення.

Так, Товариство займається виробництвом меблів для офісів і підприємств торгівлі та інших меблів (Том 1 а.с.1-4, Том 2 а.с.160-161).

Позивач подавав податковому органу фінансову звітність мікропідприємства (Том 1 а.с.224-225).

01 квітня 2017 року ТОВ «Євростенд» (орендодавець) та Товариство (орендар) уклали договір оренди частини будівлі, що знаходиться по вул.Добровольського,2 у м.Кіровоград (Том 4 а.с.133-136).

11 вересня 2017 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Гумма-Плюс» (покупець) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.207-211, 215-222).

12 вересня 2017 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Імпекс-Груп» (покупець) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.184-195).

28 вересня 2017 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Епіцентр К» (покупець) уклали договір поставки (Том 3 а.с.172-174).

01 жовтня 2017 року ТОВ «Євростенд» (орендодавець) та позивач (орендар) уклали договір оренди обладнання (Том 4 а.с.137-140).

06 жовтня 2017 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Сабріз» (покупець) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.180-183).

02 січня 2018 року ТОВ «Євростенд» (орендодавець) та позивач (орендар) уклали договір оренди транспортного засобу марки «ГАЗель NEXT» (Том 4 а.с.130-132).

18 квітня 2018 року Товариство (виконавець) та ТОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води»» (замовник) уклали договір виготовлення торгівельного обладнання (Том 3 а.с.155-171).

09 січня 2019 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Клуб Чіпсів» (покупець) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.126-154, 212-214).

21 лютого 2019 року Товариство (постачальник) та ТОВ «Селена Україна» (замовник) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.175-179).

04 квітня 2019 року Товариство (постачальник) та ТОВ «АВ 2016» (покупець) уклали договір поставки торгівельного обладнання (Том 3 а.с.196-198).

Взаємовідносини з контрагентами, які перевіряв податковий орган.

01 лютого 2019 року Товариство (покупець) та Товариство 2 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.111).

19 березня, 18 квітня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.112, 114).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0020 від 20 березня 2019 року Товариство отримало 947 кг стретчу RSMS (Том 1 а.с.112 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0033 від 22 квітня 2019 року Товариство отримало 947 кг стретчу RSMS (Том 1 а.с.114 (на звороті)).

20 березня 2019 року Товариство 2 виписало податкову накладну №16 на загальну суму 59945,10 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9990,85 грн.) (Том 2 а.с.168).

23 квітня 2019 року Товариство 2 виписало податкову накладну №7 на загальну суму 59945,10 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9990,85 грн.) (Том 2 а.с.169).

У товарно-транспортних накладних від 20 березня, 22 квітня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.113, 115).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

Позивач сплатив кошти, що підтверджується платіжними дорученнями від 16 травня, 13 червня 2019 року та видатковими касовими ордерами від 03, 17 жовтня 2019 року та карткою рахунку (Том 1 а.с.164-164а, 166-167).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за березень, квітень 2019 року (Том 3 а.с.82-101).

06 лютого 2019 року Товариство (покупець) та Підприємство (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.63).

14 лютого 2019 року виписано рахунок на оплату (Том 1 а.с.64).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0010 від 18 лютого 2019 року Товариство отримало 690 шт. ПВХ плівки твердої (Том 1 а.с.64 (на звороті)).

18 лютого 2019 року Підприємство виписало податкову накладну №15 на загальну суму 59996,88 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9999,48 грн.) (Том 3 а.с.66).

12 квітня 2019 року позивач сплатив кошти, що підтверджується платіжним дорученням (Том 1 а.с.75).

У товарно-транспортній накладній від 18 лютого 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.65).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

20 лютого 2019 року Товариство (покупець) та Підприємство (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.62).

14 лютого, 14, 22 березня, 16 квітня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.65 (на звороті), 67, 68 (на звороті), 70 (на звороті), 72).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0020 від 15 березня 2019 року Товариство отримало 1104 шт. ПВХ плівки твердої та 2214 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.66).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0029 від 15 березня 2019 року Товариство отримало 1075 шт. ПВХ плівки твердої та 295 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.67 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0026 від 15 березня 2019 року Товариство отримало 1107 шт. ПВХ плівки твердої, 647 шт. листів ПВХ та 5497 кг. паперу (Том 1 а.с.69).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0034 від 28 березня 2019 року Товариство отримало 590 шт. ПВХ плівки твердої, 590 шт. листів ПВХ та 2090 кг. паперу (Том 1 а.с.71).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0048 від 18 квітня 2019 року Товариство отримало 968 шт. наліпок (Том 1 а.с.72 (на звороті)).

15 березня 2019 року Підприємство виписало податкову накладну №5 на загальну суму 299641,97 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 49940,33 грн.) (Том 3 а.с.67).

Цього ж дня Підприємство виписало податкову накладну №8 на загальну суму 295368,08 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 49228,01 грн.) (Том 3 а.с.68).

15 березня 2019 року Підприємство виписало податкову накладну №9 на загальну суму 123714,54 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 20619,09 грн.) (Том 3 а.с.69).

28 березня 2019 року Підприємство виписало податкову накладну №17 на загальну суму 159981,48 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 26663,58 грн.) (Том 3 а.с.70).

18 квітня 2019 року Підприємство виписало податкову накладну №9 на загальну суму 139972,80 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 23328,80 грн.) (Том 3 а.с.71).

01, 02, 07, 08, 09, 10, 14, 15, 16, 21, 30 жовтня, 01, 04, 08, 11, 12 листопада 2019 року складено видаткові касові ордери (Том 3 а.с.50-65).

05 квітня, 03, 15 травня, 05 червня 2019 року позивач сплатив кошти, що підтверджується платіжними дорученнями (Том 1 а.с.74 (на звороті), 75 (на звороті), 76, 76 (на звороті), 77).

У товарно-транспортних накладних від 15, 28 березня, 18 квітня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.66 (на звороті), 68, 69 (на звороті)-70, 71 (на звороті), 73).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень 2019 року (Том 3 а.с.72-101).

18 лютого 2019 року Товариство (покупець) та Підприємство 2 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.116).

19 лютого, 15 березня, 11 квітня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.117, 119, 121).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0020 від 20 лютого 2019 року Товариство отримало 690 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.117 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0042 від 18 березня 2019 року Товариство отримало 690 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.119 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0049 від 17 квітня 2019 року Товариство отримало 690 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.121 (на звороті)).

20 лютого 2019 року Підприємство 2 виписало податкову накладну №13 на загальну суму 59831,28 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9971,88 грн.) (Том 2 а.с.201).

18 березня 2019 року Підприємство 2 виписало податкову накладну №16 на загальну суму 59831,28 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9971,88 грн.) (Том 2 а.с.202).

17 квітня 2019 року Підприємство 2 виписало податкову накладну №7 на загальну суму 59831,28 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9971,88 грн.) (Том 2 а.с.203).

У товарно-транспортних накладних від 20 лютого, 18 березня, 17 квітня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.118, 120, 122).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

Позивач сплатив кошти, що підтверджується платіжним дорученням від 14 березня 2019 року та видатковими касовими ордерами від 01, 02, 03, 07, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 28 жовтня 2019 року і карткою рахунку (Том 1 а.с.188-200).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень 2019 року (Том 3 а.с.72-101).

02 березня 2019 року Товариство (покупець) та Товариство 4 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.129).

16 травня 2019 року виписано рахунок на оплату (Том 1 а.с.130-134).

Відповідно до змісту видаткової накладної №1 від 16 травня 2019 року Товариство отримало 27292 шт. частин дверних замків (Том 1 а.с.130 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №2 від 16 травня 2019 року Товариство отримало 25836 шт. частин дверних замків (Том 1 а.с.131 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №3 від 16 травня 2019 року Товариство отримало 25455 шт. частин дверних замків (Том 1 а.с.132 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №4 від 16 травня 2019 року Товариство отримало 9802 шт. частин дверних замків (Том 1 а.с.133 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №5 від 16 травня 2019 року Товариство отримало 7220 шт. частин дверних замків (Том 1 а.с.134 (на звороті)).

16 травня 2019 року Товариство 4 виписало податкову накладну №1 на загальну суму 597000 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 99500 грн.) (Том 2 а.с.206).

16 травня 2019 року Товариство 4 виписало податкову накладну №2 на загальну суму 603933,12 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 100655,52 грн.) (Том 2 а.с.207).

16 травня 2019 року Товариство 4 виписало податкову накладну №3 на загальну суму 595017,36 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 99169,56 грн.) (Том 2 а.с.208).

16 травня 2019 року Товариство 4 виписало податкову накладну №4 на загальну суму 229132,80 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 38188,80 грн.) (Том 2 а.с.209).

16 травня 2019 року Товариство 4 виписало податкову накладну №5 на загальну суму 174905,57 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 29150,93 грн.) (Том 2 а.с.210).

У товарно-транспортній накладній від 16 травня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.135).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

За вказаним договором рахується кредиторська заборгованість у сумі 2199988,85 грн. (Том 2 а.с.153-159, 204-205).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за травень 2019 року (Том 3 а.с.103-111).

05 березня 2019 року Товариство (покупець) та Товариство 3 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.106).

12 березня, 18 квітня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.107-108).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0023 від 20 березня 2019 року Товариство отримало 382 шт. наліпок (Том 1 а.с.107 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0030 від 23 квітня 2019 року Товариство отримало 382 шт. наліпок (Том 1 а.с.108 (на звороті)).

20 березня 2019 року Товариство 3 виписало податкову накладну №15 на загальну суму 59821,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9970,20 грн.) (Том 2 а.с.184).

23 квітня 2019 року Товариство 3 виписало податкову накладну №6 на загальну суму 59821,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 9970,20 грн.) (Том 2 а.с.185).

Товар доставлено перевізником ТОВ «Нова Пошта» за рахунок позивача, що підтверджується актом надання послуг від 20 березня 2019 року та специфікаціями до нього (Том 1 а.с.109-110).

Позивач сплатив кошти, що підтверджується видатковими касовими ордерами від 01, 02, 03, 08, 16, 22, 23, 28, 29, 30, 31 жовтня, 01 листопада 2019 року та карткою рахунку (Том 1 а.с.170-183).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за березень, квітень 2019 року (Том 3 а.с.82-101).

26 квітня 2019 року Товариство (покупець) та Товариство 5 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.136).

06, 07 травня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.137, 138 (на звороті), 139 (на звороті)-142).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000002 від 06 травня 2019 року Товариство отримало 10601536 т. листів х/к (Том 1 а.с.137 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000003 від 06 травня 2019 року Товариство отримало 9984201 т. листів х/к (Том 1 а.с.138).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000004 від 06 травня 2019 року Товариство отримало 8977838 т. листів х/к (Том 1 а.с.139).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000005 від 06 травня 2019 року Товариство отримало 9217712 т. листів х/к (Том 1 а.с.140 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000006 від 07 травня 2019 року Товариство отримало 3599013 т. листів х/к та 3629869 т. дроту ок-1 (Том 1 а.с.141 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №0000007 від 07 травня 2019 року Товариство отримало 8398487 т. дроту ок-1 (Том 1 а.с.142 (на звороті)).

06 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №2 на загальну суму 374442 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 62407 грн.) (Том 2 а.с.234).

06 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №3 на загальну суму 352638 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 58773 грн.) (Том 2 а.с.231).

06 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №4 на загальну суму 349518 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 58253 грн.) (Том 2 а.с.228).

06 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №5 на загальну суму 325565,88 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 54260,98 грн.) (Том 2 а.с.225).

07 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №7 на загальну суму 296631,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 49438,53 грн.) (Том 2 а.с.219).

07 травня 2019 року Товариство 5 виписало податкову накладну №6 на загальну суму 255321,22 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 42553,54 грн.) (Том 2 а.с.222).

28 травня 2019 року Товариство виписало розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до вказаних податкових накладних (Том 2 а.с.220-221, 223-224, 226-227, 229-230, 232-233, 235-236).

У товарно-транспортних накладних від 06, 07 травня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.213-218).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

За вказаним договором рахується кредиторська заборгованість у сумі 1954116,30 грн. (Том 2 а.с.153-159, 211-212).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за травень 2019 року (Том 3 а.с.103-111).

27 травня 2019 року Товариство (покупець) та Підприємство 4 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.123, 125 (на звороті)).

10, 11, 12 червня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.124, 127).

Відповідно до змісту видаткової накладної №3 від 10 червня 2019 року Товариство отримало 2680 шт. ПВХ плівки твердої (Том 1 а.с.126).

Відповідно до змісту видаткової накладної №4 від 11 червня 2019 року Товариство отримало 3190 шт. листа ПВХ (Том 1 а.с.127 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №5 від 12 червня 2019 року Товариство отримало 7457 шт. паперу (Том 1 а.с.124 (на звороті)).

10 червня 2019 року Підприємство 4 виписало податкову накладну №3 на загальну суму 235572 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 39262 грн.) (Том 3 а.с.43).

11 червня 2019 року Підприємство 4 виписало податкову накладну №4 на загальну суму 276611,28 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 46101,88 грн.) (Том 3 а.с.44).

12 червня 2019 року Підприємство 4 виписало податкову накладну №5 на загальну суму 181563,04 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 30260,51 грн.) (Том 3 а.с.45).

У товарно-транспортних накладних від 10, 11, 12 червня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.125-126 (на звороті), 128).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

Позивач сплатив кошти, що підтверджується платіжним дорученням від 27 червня, 03, 04 липня 2019 року та видатковими касовими ордерами від 03, 08, 09, 10, 14, 21, 29, 30, 31 жовтня, 01, 04, 07, 08, 11, 12, 13, 14, 15, 18 листопада 2019 року та карткою рахунку (Том 3 а.с.18-42).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за червень 2019 року (Том 3 а.с.113-121).

03 червня 2019 року Товариство (покупець) та Підприємство 3 (постачальник) уклали договір поставки товару (Том 1 а.с.78).

03, 04, 05, 06, 07, 18, 19, 20, 24, 25, 26, 27 червня 2019 року виписано рахунки на оплату (Том 1 а.с.79, 81, 83, 85, 87, 89, 91, 93, 95, 99, 101, 103, 105).

Відповідно до змісту видаткової накладної №3 від 03 червня 2019 року Товариство отримало 1447 кг стретчу RSMS (Том 1 а.с.81 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №6 від 04 червня 2019 року Товариство отримало 4402 шт. аркушів друкованих (Том 1 а.с.87 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №5 від 05 червня 2019 року Товариство отримало 4388 шт. пластику з п/кол зображенням (Том 1 а.с.85 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №4 від 06 червня 2019 року Товариство отримало 5061 шт. плакатів (Том 1 а.с.83 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №2 від 07 червня 2019 року Товариство отримало 2850 шт. г/листів (Том 1 а.с.79 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №31 від 18 червня 2019 року Товариство отримало 2680 шт. ПВХ плівок твердих (Том 1 а.с.89 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №33 від 19 червня 2019 року Товариство отримало 2850 шт. листів ПВХ (Том 1 а.с.91 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №37 від 20 червня 2019 року Товариство отримало 6900 шт. паперу (Том 1 а.с.93 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №41 від 24 червня 2019 року Товариство отримало 5400 шт. г/листів (Том 1 а.с.95 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №43 від 25 червня 2019 року Товариство отримало 3947 шт. стретчу RSMS (Том 1 а.с.97 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №47 від 26 червня 2019 року Товариство отримало 7060 шт. плакатів (Том 1 а.с.99 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №48 від 27 червня 2019 року Товариство отримало 5388 шт. пластиків з п/кол зображенням (Том 1 а.с.101 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №49 від 27 червня 2019 року Товариство отримало 3929 шт. аркушів друкованих (Том 1 а.с.103 (на звороті)).

Відповідно до змісту видаткової накладної №52 від 27 червня 2019 року Товариство отримало 381 шт. аркушів друкованих (Том 1 а.с.105 (на звороті)).

03 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №3 на загальну суму 91595,10 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 15265,85 грн.) (Том 3 а.с.5).

04 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №6 на загальну суму 139983,60 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 23330,60 грн.) (Том 3 а.с.8).

05 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №5 на загальну суму 189561,60 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 31593,60 грн.) (Том 3 а.с.7).

06 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №4 на загальну суму 74700,36 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 12450,06 грн.) (Том 3 а.с.6).

07 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №2 на загальну суму 92340 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 15390 грн.) (Том 3 а.с.4).

18 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №31 на загальну суму 235572 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 39262 грн.) (Том 3 а.с.9).

19 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №33 на загальну суму 247129,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 41188,20 грн.) (Том 3 а.с.10).

20 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №37 на загальну суму 249973,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 41662,20 грн.) (Том 3 а.с.11).

24 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №41 на загальну суму 246240 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 41040 грн.) (Том 3 а.с.12).

25 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №43 на загальну суму 249845,10 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 41640,85 грн.) (Том 3 а.с.13).

26 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №47 на загальну суму 248229,60 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 41371,60 грн.) (Том 3 а.с.14).

27 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №48 на загальну суму 245692,80 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 40948,80 грн.) (Том 3 а.с.15).

27 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №49 на загальну суму 124942,20 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 20823,70 грн.) (Том 3 а.с.16).

27 червня 2019 року Підприємство 3 виписало податкову накладну №52 на загальну суму 12115,80 грн. (з урахуванням ПДВ в сумі 2019,30 грн.) (Том 3 а.с.17).

У товарно-транспортних накладних від 03, 04, 05, 06, 07, 18, 20, 24, 25, 26, 27 червня 2019 року вказано, що перевізником є позивач (Том 1 а.с.80, 82, 84, 86, 88, 90, 92, 94, 96, 98, 100, 102, 104).

Перевезення здійснювалось автомобілем, який Товариство орендує відповідно до договору оренди від 02 січня 2018 року (Том 4 а.с.130-132).

За вказаним договором рахується кредиторська заборгованість у розмірі 2447920,56 грн. (Том 2 а.с.153-159).

Податок на додану вартість Товариство включило до податкових декларацій з податку на додану вартість за червень 2019 року (Том 3 а.с.113-121).

28 лютого, 29 березня, 30 квітня, 31 травня, 28 червня, 31 липня, 30 серпня 2019 року Товариство склало накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (Том 3 а.с.224-236).

В період з лютого по жовтень 2019 року складено лімітно-забірні карти (Том 3 а.с.237-250 Том 4 а.с.1-129).

У період з 15 по 21 січня 2020 року Управління провело позапланову виїзну перевірку діяльності Товариства щодо взаємовідносин зі згаданими контрагентами (Том 1 а.с.11-51).

В ході проведення перевірки використано такі документи: загальна інформація згідно баз даних ДПС; декларації з податку на додану вартість та додатки до них за лютий-червень 2019 року; Єдиний реєстр податкових накладних; інформація ІС «Податковий блок» щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів; відповіді позивача на запити податкового органу від 29 липня та 17 жовтня 2019 року, 17 січня 2020 року; договори поставки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, виписки банку, копії платіжних доручень, накладні-вимоги на відпуск матеріалів, лімітно-забірні картки, обороти рахунку по контрагентах (Том 2 а.с.27-36).

Водночас ревізори взяли до уваги інформацію, яка отримана в результаті досудового розслідування кримінального провадження від 22 травня 2017 року №42017000000001595 за фактом фіктивного підприємництва контрагентами позивача.

Ревізори зробили висновок, що Товариство та контрагенти уклали правочини, які не спрямовувалися на реальне настання наслідків, котрі обумовлювались ними.

Підставою для такого висновку стали результати аналізу показників, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за відповідні періоди, та податкова інформація.

Ревізори зазначають, що фактично позивачем здійснено безпідставне документальне оформлення нереальних господарських операцій з купівлі товарів у контрагентів та складено первинні документи всупереч приписам частини 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та підпунктів 2.1 та 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.

Керівник Управління погодився з висновками ревізорів та прийняв податкові повідомлення-рішення від 13 лютого 2020 року, якими позивачу:

- збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 1271396 грн. та накладено штрафну санкцію у сумі 317849 грн.;

- зменшено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на 194183 грн. за червень 2019 року (Том 1 а.с.6, 8).

Штрафна санкція застосована у розмірі 25% грошового зобов`язання.

Свідок ОСОБА_1 , котрий у 2019 році працював водієм у Товаристві, надав суду письмові пояснення (нотаріально засвідчені), в яких підтвердив доставку товарів від контрагентів (Том 4 а.с.176, Том 5 а.с.21).

Юридична оцінка, встановлених судом, фактів і обставин справи.

Перш за все, податковий орган стверджує, що задекларовані позивачем господарські операції щодо придбання товарів у контрагентів в дійсності не відбулися, про що свідчить податкова інформація щодо останніх.

Податкова інформація документ, в якому ревізор фіксує обставини, котрі встановив, керуючись виключно власним сприйняттям і розумінням.

Надалі таку інформацію вивчає керівник податкового органу, який і вирішує питання про погодження з її висновками.

У разі погодження з висновками, які мають негативні наслідки стосовно платника податків, посадова особа зобов`язана прийняти відповідне рішення (у письмовій формі), оскільки це єдиний спосіб реалізації компетенції суб`єкта владних повноважень.

Така правова позиція суду узгоджується з системним аналізом приписів пунктів 56.1-56.4 статті 56 Податкового кодексу України.

Зокрема, цією нормою права передбачено, що податковий орган може прийняти, окрім податкового повідомлення-рішення, і інше рішення, яке платник податків має право оскаржити до контролюючого органу вищого рівня або суду.

Судом встановлено, що за результатами опрацювання зібраної податкової інформації щодо діяльності контрагентів податкові органи не прийняли жодних рішень та не звернулися до суду з позовами про визнання недійсними договорів, котрі уклали платники податків, в тому числі і з Товариством, нехтуючи наданими повноваженнями, передбаченими підпунктом 20.1.30 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, та положеннями статті 228 Цивільного кодексу України.

Отже, податковими органами враховані податкові зобов`язання контрагентів з податку на додану вартість за договорами, котрі укладено з Товариством.

Проводячи перевірку діяльності Товариства, податкові ревізори посилались на податкову інформацію щодо діяльності контрагентів, як незаперечний доказ недійсності їх правочинів.

Однак, податкові ревізори допустили помилку, оскільки податкова інформація щодо контрагента є підставою для висновків відповідно до приписів підпункту 83.1.2 пункту 83.1 статті 83 Податкового кодексу України, які робляться за наслідками аналізу усієї сукупності матеріалів перевірки платника податків.

Під час перевірки Товариство надало усі необхідні первинні документи бухгалтерського обліку, які підтверджують отримання товару, його оприбуткування, перевезення, переробку і сплату коштів за нього.

Зокрема, таким документами є: видаткові накладні, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні, тощо.

Підсумовуючи, суд зробив висновок, що під час перевірки Товариство надало належним чином оформленні первинні документи, які відповідно до приписів статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», є підставою для ведення бухгалтерського та податкового обліку, оскільки фіксують факти здійснення господарських операцій.

Недоліки в оформлені видаткових накладних не є доказами відсутності постачання товару.

Недоліки в оформлені товарно-транспортних накладних не є доказами відсутності перевезення.

Товар, який придбало Товариство, міг доставлятися не з місця зберігання контрагентів, а з місця, з якого вони його придбали (транзит).

Це виключає необхідність оренди будь-яких приміщень і наймання значної робочої сили.

Більшість Товару позивач перевозив власним транспортним засобом для власних потреб, тому складання товарно-транспортних накладних не обов`язкове (достатньо накладної чи іншого документу, що підтверджує право власності на товар).

Доказами ж стосовно недійсності правочинів можуть бути рішення суду про недійсність договорів, рішення податкового органу щодо застосування негативних наслідків стосовно контрагента, яке останнім визнається як законне, вирок суду, показання свідків, тощо.

Тому суд зробив висновок, що відповідач не надав належних доказів стосовно недійсності правочинів, які уклало Товариство з контрагентами.

Окрім того, суд зазначає, що, коли державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретним платником податків, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб`єкта, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживань з їх боку.

Таким чином, Товариство включило до податкового кредиту з податку на додану вартість суму коштів за договорами, укладеними з контрагентами, відповідно до приписів статті 198 Податкового кодексу України (датою виникнення права на податковий кредит є дата отримання платником податку товарів, що підтверджено податковою накладною).

За таких обставин рішення відповідача є необґрунтованими, а тому їх належить визнати протиправними і скасувати відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 2 КАС України.

Отже, позов належить задовільнити.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 21020 грн. (Том 1 а.с.5).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовільнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 13 лютого 2020 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю «АРТ-СТІЛ» збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 1271396 грн. та накладено штрафну санкцію у сумі 317849 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 13 лютого 2020 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю «АРТ-СТІЛ» зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, на 194183 грн. за червень 2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АРТ-СТІЛ» судові витрати в сумі 21020 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. Брегей

Дата ухвалення рішення23.06.2022
Оприлюднено03.07.2022
Номер документу104929700
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —340/745/20

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 21.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 27.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 23.06.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні