Рішення
від 23.06.2022 по справі 480/9701/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2022 року Справа № 480/9701/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соп`яненка О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Кролевецької районної філії Сумського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю,-

В С Т А Н О В И В:

Кролевецька районна філія Сумського обласного центру зайнятості (далі - позивач) звернулась до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - відповідач). Свої вимоги обґрунтовує тим, що 09.01.2020 відповідач звернувся до позивача з метою отримання статусу безробітного та подальшого сприяння працевлаштуванню. Відповідачу було надано статус безробітного. Під час реєстрації та отримання статусу безробітного позивач надав недостовірні відомості. 07.04.2020 спеціалістом з нарахування виплат Сумського обласного центру зайнятості для уточнення страхового стажу безробітного ОСОБА_1 був повторно сформований запит та отримана відповідь з Єдиного державного реєстру застрахованих осіб, в якій містилась інформація щодо останнього місця роботи та страхового стажу, яка відрізнялась від наданої безробітним під час реєстрації в центрі зайнятості. За даним фактом позивачем було проведено розслідування страхового випадку, яким встановлено що відповідач під час реєстрації надав недостовірну інформацію про своє останнє робоче місце: згідно з даними трудової книжки останнім періодом зайнятості була робота в ТОВ "ЛКО" на робочому місці слюсаря, звідки він був звільнений 17.12.2019. Фактично відповідач 23.12.2019 був прийнятий на роботу в ТОВ "Автолюкстранс" слюсарем з ремонту автомобілів. 03.01.2020 ОСОБА_1 був звільнений з займаної посади.

Просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Сумського обласного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 8 771, 85 грн.

У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву від відповідача до суду не надійшло.

Згідно із ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне.

Відповідно до п. 1, п. 2 ст. 8 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про зайнятість населення" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Згідно п. 1, п. 19 та п. 21 ч. 2 ст. 22 цього ж Закону, територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відповідно до покладених на них завдань здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи; забезпечують надання соціальних послуг та виплату матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та цього Закону.

09.01.2020 за послугами до Кролевецької районної філії Сумського обласного центру зайнятості звернувся відповідач. Згідно поданої заяви про надання статусу безробітного від 09.01.2020, керуючись ст. 43 Закону України "Про зайнятість населення" ОСОБА_1 було надано статус безробітного. Відповідно до заяви про призначення виплати допомоги по безробіттю відповідачу призначена допомога по безробіттю.

З метою уточнення страхового стажу відповідача був повторно сформований запит та отримана відповідь з Єдиного державного реєстру застрахованих осіб, в якій містилась інформація щодо останнього місця роботи та страхового стажу, яка відрізнялась від наданої безробітним під час реєстрації в центрі зайнятості. За даним фактом позивачем було проведено розслідування страхового випадку відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про зайнятість населення". Розслідуванням встановлено розбіжність в документах відповідача щодо останнього виду зайнятості Відповідно даних ЄДРС останнім видом зайнятості відповідача є робота в "Автолюкс - Транс" 8 днів, проте ОСОБА_1 приховав факт працевлаштування та надав трудову книжку з підтвердженням останнього виду зайнятості в ТОВ "ЛКО". Таким чином відповідачем було порушено ч. 2 п. 17 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку осіб, які шукають роботу №792 від 19.09.2018. Встановлено незаконне отримання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю відповідно пп. 8 п. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення" (а.с. 8-9).

Наказом № 68 від 30.04.2020 Сумського обласного центру зайнятості було наказано Директору Кролевецької районної філії Сумського обласного центру зайнятості направити ОСОБА_1 письмове повідомлення про повернення коштів; вжити всіх необхідних правових заходів для стягнення заборгованості з ОСОБА_1 за період з 16.01.2020 по 06.04.2020 в сумі 8 771, 85 грн. в порядку досудового врегулювання (а.с.10).

Згідно Довідки - розрахунку коштів, які підлягають поверненню на рахунок Сумського обласного центру зайнятості відповідачем у сумі 8 771, 85. З вказаною довідкою відповідач був ознайомлений.

Відповідно до ч.1 ст. 4. Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.

Відповідно до п.п. 4 п. 2 ст. 44 Закону України "Про зайнятість населення" безробітні зобов`язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону, а саме про зайнятість особи, в тому числі віднесення до членів особистого селянського господарства.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" громадяни, зареєстровані в установленому порядку в центрі зайнятості як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Під час реєстрації та отримання статусу безробітного відповідачем надано недостовірні відомості про обставини, що впливають на умови надання статусу безробітного та перебування на обліку в центрі зайнятості, тим самим порушив ч. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Водночас, частиною 3 статті 44 Закону України "Про зайнятість населення" встановлено, що відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Видами забезпечення згідно п. 1 ст. 7 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття": допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.

Відповідно до п.п. 8 ч. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення" реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг.

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Так, у зв`язку з подачею відповідачем недостовірних відомостей про працевлаштування, допомога по безробіттю, виплачена йому, підлягає стягненню з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення, а саме з 16.01.2020 .

Під час перебування на обліку позивача в статусі безробітного, за період з 16.01.2020 по 06.04.2020. відповідачем отримано матеріальне забезпечення - допомогу по безробіттю в сумі 8 771,85 грн.

В матеріалах справи відсутні докази повернення відповідачем зазначених коштів.

За наведеного суд вважає, що заявлений позов є обґрунтованим, доведеним, а тому є таким, що підлягає до задоволення.

Розподіл між сторонами судових витрат суд вирішує за правилами ст. 139 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на вищезазначене, немає підстав для стягнення з відповідача на користь позивача сплачений судовий збір.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Кролевецької районної філії Сумського обласного центру зайнятості (41300, Сумська область, м. Кролевець, проспект Миру, 7, код ЄДРПОУ 21113228) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про стягнення допомоги по безробіттю задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Сумського обласного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 8 771, 85 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Соп`яненко

Дата ухвалення рішення23.06.2022
Оприлюднено03.07.2022
Номер документу104930561
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення допомоги по безробіттю

Судовий реєстр по справі —480/9701/21

Ухвала від 03.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Рішення від 23.06.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні