Рішення
від 23.05.2022 по справі 160/510/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2022 року Справа № 160/510/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" (вул. Катеринославський, 2, офіс 509, м.Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 42158222) до головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

11 січня 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України, у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомленням-рішення № 00196750708 від 22.09.2021 року (форма «В4»), видане головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області на підставі акту № 14748/20-40-07-08- 08/42158222 від 27.08.2021 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (код ЄДРПОУ 42158222) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке сформовано за рахунок періоду виникнення від`ємного значення: квітень-червень 2021 року, складеного ГУ ДПС у Харківській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення № 00196750708 від 22.09.2021 року (форма «В4») є протиправним, складеним без урахування фактичних обставин справи та такими, що підлягають скасуванню, оскільки прийняті на підставі необґрунтованих висновків акту перевірки.

Вказує, що висновки перевірки про порушення п. 189.1 ст. 189, абз. "г" п. 198.5 ст. 198 Розділу V Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» завищено ряд. 21 Б «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу ПК наступного періоду у сумі 254 406,00 грн.», суперечать чинному законодавству України, не підтверджені документально, а тому є неправомірними. Зазначає, що ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» є юридичною особою приватного права. Основним видом діяльності ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» є складське господарство. ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» надає такі послуги: приймання, зберігання, сушіння, очищення, відвантаження зернової продукції. ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» на підставі договору піднайму користується комплексом будівель та споруд, приміщень з обладнанням, що призначені для хлібоприймальної діяльності та з метою підтримання складських приміщень у належному стані виникає необхідність ремонтувати приміщення складів. Вказує, що у періоді, що перевірявся ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" відповідно до укладених договорів з контрагентами придбало будівельні матеріали загальною вартістю 1 735 028,10 грн., в т.ч. ПДВ 20% та будівельні матеріли загальною вартістю 265 788,00 грн., в тому числі ПДВ 20%. Придбані будівельні матеріали у контрагентів були використані безпосередньо у господарський діяльності товариства, що підтверджується актами списання ТМЦ. На виконання вимог податкового законодавства контрагентами ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» були правомірно виписані та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події та відповідно прийняті (отримані) ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР». Позивач не допускав заниження податкових зобов`язань, порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, у зв`язку з чим відсутні підстави для притягнення платника податку до відповідальності та застосування штрафних (фінансових) санкцій за ст. 1201 р. ІІ Податкового кодексу України. не порушив жодних вимог чинного законодавства України, про які зазначено в акті перевірки, не допускало заниження податкових зобов`язань, у зв`язку з чим відсутні підстави для притягнення платника податку до відповідальності та винесення оскаржуваного ППР № 00196750708 від 22.09.2021 року.

Ухвалою суду від 17.01.2022 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/510/22, та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

23 лютого 2022 року відповідачем надано до суду відзив, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини, викладені в акті перевірки від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222 та вказав, що в ході проведення перевірки ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» встановлено, що платник податку у квітні-червні 2021 року списує з балансу з рах.205 «Будівельні матеріали», які були придбані та суми податку включені до складу податкового кредиту платника податку за відповідними податковими періодами без документального підтвердження ремонтних робіт, а саме актів списання ТМЦ за період з 01.04.2021 по 30.06.2021. Такий висновок зроблений на підставі того, що «відсутня інформація хто приймав ТМЦ від водія, куди оприбутковувались ТМЦ, на який склад, відсутні складські квитанції, також хто видавав зі складу ТМЦ, хто отримував ТМЦ, також не зрозуміло яким чином було проведено звітування про виконані ремонтні (будівельні) роботи, що унеможливлює підтвердити рух ТМЦ від придбання та подальшого використання у господарській діяльності (відомості виконаних робіт, де зазначаються вид і найменування робіт, послуг кількість і ціна використаних ТМЦ). Матеріали, які були використані в ході проведення ремонту, відсутність робітників, які б мали кваліфікацію для виконання ремонтних (будівельних, висотних) робіт, що не підтверджує їх здійснення.

Представники сторін в судове засідання не прибули, про час і місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Представником відповідача подано клопотання про відкладення розгляду справи, розглянувши яке, суд зазначає, що відповідно до положення статті 129 Конституції України, статті 2 КАС України одним із завдань судочинства є своєчасний розгляд справи, що відповідає положенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.

Суд наголошує, що відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною передумовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, учасників справи, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (ІК в ЄДРПОУ 42158222) зареєстровано 25.05.2018 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в головному управлінні ДПС у Харківській області, в тому числі і як платник податку на додану вартість.

Судом встановлено, що ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» є юридичною особою приватного права, що здійснює діяльність за наступними напрямами: 52.10 Складське господарство (основний); 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Основним видом діяльності Позивача є складське господарство. Позивач надає такі послуги: приймання, зберігання, сушіння, очищення, відвантаження зернової продукції.

ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» на підставі договору піднайму від 14.06.2018 року користується комплексом будівель та споруд, приміщень з обладнанням, що призначені для хлібоприймальної діяльності, що знаходиться за адресою: 64620, Харківська обл., Лозівський район, селище міського типу Краснопавлівка, вулиця Зернова, 2. Загальна площа орендованого нерухомого майна становить 38 060,80 кв.м.

22.08.2018 року ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (покупець) та ТОВ «РКЦ-БУД» код 35863210 (постачальник) укладений договір №22/08, за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця товар, а саме будівельні матеріали.

Також, матеріали справи містять видаткові накладні, які підтверджують поставку будівельних матеріалів на користь ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», а саме: № РБ-0002961 від 15 квітня 2021 р. на суму 306 500,12 грн. з ПДВ, № РБ-0004395 від 15 квітня 2021 р. на суму 253 524,97 грн. з ПДВ, № РБ-0003048 від 19 квітня 2021 р. на суму 250 001,11 грн. з ПДВ, № РБ-0004396 від 13 травня 2021 р. на суму 196 645,30 грн. з ПДВ, № РБ-0004397 від 13 травня 2021 р. на суму 145 359,58 грн. з ПДВ, № РБ-0004170 від 14 травня 2021 р. на суму 48 891,00 грн. з ПДВ, № РБ-0004398 від 14 травня 2021 р. на суму 164 105,22 грн. з ПДВ, № РБ-0005704 від 11 червня 2021 р. на суму 104 193,29 грн. з ПДВ, № РБ-0005706 від 11 червня 2021 р. на суму 155 806,61 грн. з ПДВ, № РБ-0006406 від 23 червня 2021 р. на суму 110 000,90 грн. з ПДВ, товарно-транспортні накладні: № 00548 від 15.04.2021р., № 005479 від 19.04.2021р., №005480 від 13.05.2021р., № 005481 від 14.05.2021р., № 005482 від 11.06.2021р., № 005483 від 23.06.2021р.,

Здійснення позивачем оплати за поставлений товар підтверджується платіжними дорученнями №518 від 15.04.2021р. на суму 560 025,10 грн., №524 від 15.04.2021р. на суму 250 001,10 грн., №551 від 12.05.2021р. на суму 555 001,10 грн., №589 від 08.06.2021р. на суму 259 999,90 грн., №604 від 22.06.2021р. на суму 110 000,90 грн.

Представником позивача в ході судового розгляду справи пояснено, що придбані у ТОВ «РКЦ-БУД» будівельні матеріали були використані ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» для ремонту нерухомого майна товариства, яке використовується безпосередньо у господарській діяльності товариства, що підтверджується актами списання ТМЦ.

28.04.2021 року ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (покупець) та ТОВ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬК-ДАХ» код 42158222 (постачальник) укладений договір б/н, за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця товар, а саме будівельні матеріали, в тому числі листи волокнистоцементні тощо.

Матеріали справи містять видаткові накладні, які підтверджують поставку будівельних матеріалів на користь ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», а саме: № 1704 від 03.06.2021р. на суму 132 894,00 грн., № 1784 від 08.06.2021р. на суму 132 894,00 грн.

ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» сплатив на користь ТОВ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬК-ДАХ» оплату за поставлений товар в розмірі 265 788 грн. 00 коп., в т.ч. ПДВ20%.

Придбані у ТОВ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬК-ДАХ» будівельні матеріали (листи волокнистоцементні) були використані ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» для ремонту нерухомого майна товариства, яке використовується безпосередньо у господарській діяльності товариства, що підтверджується актами списання ТМЦ.

У період з 12.08.2021 по 18.08.2021 року головним управлінням ДПС у Харківській області відповідно до п. п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, 5.52-2 підрозд. 10 розділу XX Податкового кодексу України, було проведено документальну позапланову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» з питань дотримання вимог податкового законодавства при декларуванні за червень 2021 року від`ємного значення з ПДВ, яке сформоване за рахунок періоду виникнення від`ємного значення: квітень-червень 2021 року, за результатами якої складено акт від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222.

У висновку акту перевірки зазначено про встановлення порушень:

- пп. п. 189.1, ст. 189, «г» п. 198.5 ст. 198 Розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями), внаслідок чого ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» завищено ряд. 21 Б «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу ПК наступного звітного періоду» у сумі 254 406 грн.

В ході проведення перевірки ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» встановлено, що платник податку у квітні-червні 2021 року списує з балансу з рах.205 «Будівельні матеріали», які були придбані та суми податку включені до складу податкового кредиту платника податку за відповідними податковими періодами без документального підтвердження ремонтних робіт, а саме актів списання ТМЦ за період з 01.04.2021 по 30.06.2021. В акті зроблено висновок про «відсутність факту реального здійснення господарських операцій з придбання ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» матеріалів у ТОВ «РКЦ-БУД» та ТОВ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬК-ДАХ. Такий висновок зроблений на підставі того, що відсутня інформація хто приймав ТМЦ від водія, куди оприбутковувались ТМЦ, на який склад, відсутні складські квитанції, також хто видавав зі складу ТМЦ, хто отримував ТМЦ, також не зрозуміло яким чином було проведено звітування про виконані ремонтні (будівельні) роботи, що унеможливлює підтвердити рух ТМЦ від придбання та подальшого використання у господарській діяльності (відомості виконаних робіт, де зазначаються вид і найменування робіт, послуг кількість і ціна використаних ТМЦ). Матеріали, які були використані в ході проведення ремонту, відсутність робітників, які б мали кваліфікацію для виконання ремонтних (будівельних, висотних) робіт, що не підтверджує їх здійснення.

Не погоджуючись з вказаними висновками акту перевірки, ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" подано до головного управління ДПС у Харківській області заперечення та додаткові документи до акту від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222, що спростовують висновки, викладені в Акті. За результатами розгляду заперечення, ГУ ДПС у Харківській області повідомило позивача про те що заперечення позивача не прийняті, оскільки пропущений строк на їх подання.

На підставі акту перевірки від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222 головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято:

- податкове повідомлення-рішення №00196750708 від 22.09.2021 року (форма «В4») про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (код ЄДРПОУ 42158222) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке сформовано за рахунок періоду виникнення від`ємного значення: квітень-червень 2021 року.

Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржено ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" в адміністративному порядку, та рішенням ДПС України № 27366/6/99-00-06-01-03-06 від 03.12.2021 податкове повідомлення-рішення №00196750708 від 22.09.2021 року (форма «В4») залишено без змін, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідачів, викладеним в відзивах на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - Податковий кодекс України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

За приписами пункту 198.3 наведеної статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу) (абз. "г" пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 187.1. ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Чк зазанчено вище, висновки акта перевірки від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222 ґрунтуються на тому, що в ході проведення перевірки відсутня інформація хто приймав ТМЦ від водія, куди оприбутковувались ТМЦ, на який склад, відсутні складські квитанції, також хто видавав зі складу ТМЦ, хто отримував ТМЦ, також не зрозуміло яким чином було проведено звітування про виконані ремонтні (будівельні) роботи, що унеможливлює підтвердити рух ТМЦ від придбання та подальшого використання у господарській діяльності (відомості виконаних робіт, де зазначаються вид і найменування робіт, послуг кількість і ціна використаних ТМЦ). Матеріали, які були використані в ході проведення ремонту, відсутність робітників, які б мали кваліфікацію для виконання ремонтних (будівельних, висотних) робіт, що не підтверджує їх здійснення.

Однак, судом встановлено, що в рамках проведеної перевірки ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" на вимогу перевіряючих та за їх участі було проведено інвентаризацію ТМЦ, висновками якої підтверджено правомірність та реальність здійснення вказаної господарської операції. Підтверджуючи документи: договір поставки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, виписки по рахунку на підтвердження оплати, фото були надані під час проведення перевірки для огляду в оригіналі, а завірені копії були надані до матеріалів справи.

ГУ ДПС у Харківській області під час перевірки надавалися пояснення, відповідно до яких позивач зазначив, що у ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» відсутня затверджена процедура для відбору/перевірки постачальників. Пошук здійснюється за допомогою загальнодоступних джерел інформації у мережі Інтернет або шляхом запиту необхідних контактів постачальників від інших підприємств, які здійснюють подібну до нашого Товариства діяльність. Доброчесність та репутація постачальників перевіряються шляхом перевірки даних контрагента у відкритих державних базах даних, реєстрах (ЄДРПОУ https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors, Реєстр боржників https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors, Дані платника податків https://tax.gov.ua/businesspartner, судові справи https://court.gov.ua/fair/ тощо).

Якщо ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» закуповує послуги/товари, необхідні для забезпечення діяльності товариства, то товариство ініціює пошук постачальників послуг/товарів. Відповідальний працівник товариства отримує від потенційних контрагентів пропозиції щодо умов та цін поставки послуг/товарів. За результатами аналізу таких пропозицій приймається рішення про співробітництво з конкретним контрагентом, пропозиція якого є найбільш вигідною для ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР». Комунікації представників ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» з представниками контрагентів здійснюється за допомогою телефонного зв`язку, листування електронною поштою тощо. Номери телефонів та адреси електронної пошти не зберігаються та не відслідковуються. Закупки не носять систематичного характеру, а закривають ситуативні потреби Товариства.

ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» отримує договори, первинну документацію від контрагента, за необхідності ставиться підпис керівника/уповноваженої особи, печатка товариства та передається до відділу бухгалтерії для бухгалтерського обліку. Первинна документація перевіряється на відповідність до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Оригінали документів зберігаються у відділі бухгалтерії на підприємстві протягом визначених законодавством строків зберігання відповідної документації. Здебільшого договори підписуються спочатку в електронному вигляді шляхом обміну підписаними скан-копіями договору між сторонами з наступним обміном на оригінальні примірники службами кур`єрської доставки, видаткові та товарно-транспортні накладні підписуються в оригіналах одразу під час здійснення певної господарської операції.

Посадовими інструкціями передбачено виконання вказівок керівництва товариства.

Відповідальним за збереження ТМЦ та ведення їх обліку у ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» є технічний директор ОСОБА_1 згідно з наказом № 1-1-ОД від 02.01.2021 р. Списання ТМЦ для власних потреб ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» оформлюється відповідними актами про списання ТМЦ.

Придбані ТМЦ (будівельні матеріали) при транспортуванні були розвантажені працівниками товариства; ТМЦ були отримані технічним директором ОСОБА_1. Зі складу ТМЦ (будівельні матеріали) видавав технічний директор ОСОБА_1 . Зі складу ТМЦ (будівельні матеріали) отримував старший майстер ОСОБА_2 . Звіт про виконання ремонтних робіт здійснено згідно наказів та актів про списання ТМЦ.

Представником позивача в ході судового розгляду справи зазначалось, що ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», основним видом діяльності якого являється складське господарство, надає послуги щодо зберігання сільськогосподарської продукції та активно приймає та відвантажує продукцію в період з липня по березень кожного року, що в свою чергу являється сезонною діяльністю. А в період з травня по червень співробітники ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» своїми силами, без залучення фахівців, маючи необхідний рівень професійних навичок для здійснення такого виду робіт, ремонтують приміщення складів. Відповідальною особою за виконання ремонтних робіт є директор товариства.

Підтвердженням проведення ремонтних робіт на ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» є лімітно-забірні картки типових форм № М-28 та № М-28а та накладні-вимоги типової форми № М-11 (копії додаються).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 р. № 77, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, виключені з переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Отже отримання вказаних дозволів, на відсутність яких посилається відповідач в обґрунтування своїх висновків, викладених в акті перевірки, не вимагається чинним законодавством.

По бухгалтерському обліку операції з придбання, використання та списання ТМЦ (будівельних матеріалів) було здійснено наступним чином:

- придбання ТМЦ - рахунок 631;

- списання ТМЦ - з рахунку 631 на рахунок 231, з рахунку 231 на рахунок 903.

Перевіряючими разом із співробітниками ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» було здійснено фактичний огляд основних засобів, на які було списано будівельні матеріали, однак акт обстеження даних основних засобів від 17.08.2021 № 3591/20-40-07-08/42158222 ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» не отримувало та не ознайомлювалось.

Тобто, позивач надав під час проведення перевірки з письмовими поясненнями та з запереченнями належним чином завірені копії необхідних документів, що спростовують висновки, викладені в акті перевірки від 27.08.2021 року № 14748/20-40-07-08-08/42158222.

Стосовно посилання ГУ ДПС у Харківській області на Правила, затверджені наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 17.05.2005р. № 76, Правила затверджені наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 17.05.2005 № 150, ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція і капітальний ремонт», затверджені наказом Мінрегіон буду від 22.07.2009 № 295, суд зауважує, що зазначені нормативно-правові акти не мають відношення до нерухомості позивача, адже на території ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» відсутні об`єкти житлової нерухомості.

Відносно правильності заповнення ТТН щодо перевезення ТМЦ від ТОВ «РКЦ-БУД» та ТОВ «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», то базою оподаткування в даному випадку є саме постачання товарів, а не надання послуг з перевезення, а тому ТТН свідчить виключно про перевезення (рух) активів від постачальника до покупця.

Згідно з п. 11.1. «Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», затверджених Наказом Міністерства транспорту України, від 14.10.1997 № 363, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Тобто вказаний нормативно-правовий акт не містить вимог зазначення щодо вантажно-розвантажувальних операцій.

Аналогічні висновки зробив Верховний Суд у постанові від 11.09.2018 у справі №804/4787/16 (адміністративне провадження №К/9901/3335/17) зробив висновок, що товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

Таким чином, відсутність товарно-транспортних накладних не є безумовною підставою ставити під сумнів здійснення господарських операцій. Документи обумовлені правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом, зокрема, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

Відсутність у спірних контрагентів матеріальних та трудових ресурсів також не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). Основні та транспортні засоби можуть перебувати в постачальника на праві оренди або лізингу.

За сукупності викладених обставин, зважаючи на те, що основним видом діяльності ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" є код КВЕД 52.10 Складське господарство, а саме: надання поклажодавцем послуг зі зберігання зерна та його оброблення, а також враховуючи, що придбані товари були використані саме на забезпечення власних потреб (ремонт приміщень) в ході здійснення власної господарської діяльності, вбачається, що ТОВ "КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" не допускало зниження податкових зобов`язань, порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, у зв`язку з чим висновки ГУ ДПС у Харківській області щодо порушенням позивачем податкового законодавства та відповідно винесення ППР № 00196750708 від 22.09.2021р. є безпідставним та повністю спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.

З огляду на вищевикладене, а також наявні в матеріалах справи документи податкових зобов`язань, які є достатніми, належними та допустимими доказами для підтвердження реальності здійснення господарських операції з вказаними контрагентами, суд робить висновок про необхідність скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 3 817,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням.

З огляду на задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 3 817,00 грн. підлягає стягненню з головного управління ДПС у Харківській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 72-77, 139, 242-244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (бульвар Катеринославський, 2, офіс 509, місто Дніпро, 49044, ІК в ЄДРПОУ 42158222) до головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішенням №00196750708 від 22.09.2021 року (форма «В4»), виданого головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР» (бульвар Катеринославський, 2, офіс 509, місто Дніпро, 49044, ІК в ЄДРПОУ 42158222) понесені позивачем судові витрати в сумі 3 817,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

У зв`язку з введенням воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року строком на 30 діб Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, та перебуванням судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ніколайчук С.В. у щорічній відпустці з 06.06.2022 року по 17.06.2022 року, повний текст рішення суду складено 27.06.2022 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

Дата ухвалення рішення23.05.2022
Оприлюднено03.07.2022
Номер документу104943772
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —160/510/22

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 23.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 22.03.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні