Рішення
від 21.06.2022 по справі 200/315/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2022 року Справа№200/315/22

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасенка І.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» до Донецької обласної військово цивільної адміністрації; третя особа Державна установа «Державний науково дослідницький і проектний інститут основної хімії» про скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Донецької обласної військово цивільної адміністрації (далі відповідач) третя особа Державна установа «Державний науково дослідницький і проектний інститут основної хімії» (далі також ДУ «НІОХІМ» та «третя особа») про скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії. Просить суд: 1) скасувати розпорядження голови обласної державної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року в частині надання ДУ «НІОХІМ» земельної ділянки державної власності (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035), в межах якої знаходиться земельна ділянка площею 8га з координатами, вказаними в дозволі на користування надрами № 6578 від 21.10.2021 року; 2) визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035).

В обґрунтування позову зазначено, що розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року Державній установі «Державний науково дослідницький і проектний інститут основної хімії» надано земельну ділянку державної власності площею 227,4059 га (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035) у постійне користування із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що перебувають у запасі, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для розміщення і експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд хіміко-металургійної фабрики) на території Донської селищної ради Волноваського району Донецької області за межами населених пунктів.

Отже, позивач вважає вказане розпорядження частково протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

13 січня 2022 року відкрито провадження по справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Від представника відповідача на адресу суду надійшов відзив на позов, в якому крім іншого зазначено, що статтею 19 Земельного кодексу України (далі ЗК України) передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно- заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим.

Статтею 1 Закону України «Про землеустрій» визначено, що цільове призначення земельної ділянки - допустимі напрями використання земельної ділянки відповідно до встановлених законом вимог щодо використання земель відповідної категорії та визначеного виду цільового призначення.

Відповідно до статті 79 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 року № 3613-VІ (далі - Закон № 3613-VІ), Державний земельний кадастр єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Статтею 15 Закону № 3613-VІ передбачено, що до Державного земельного кадастру включаються зокрема такі відомості про земельні ділянки: кадастровий,номер, площа, цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Згідно зі статтею 21 Закону № 3613-VІ, зокрема, відомості про цільове призначення земельних ділянок щодо виду цільового призначення в межах певної категорії земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою, що розробляється при формуванні земельних ділянок.

Класифікацію видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ) затверджено наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306.

Так, згідно з вказаним класифікатором до Секції Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, розділу 11, відносяться зокрема, земельні ділянки з кодом КВЦПЗ 11.01 - Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами та 11.02 - Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, які відповідно, передбачають два різних види діяльності, допустимих на певній земельній ділянці.

Згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 22.05.2020 року № НВ-1407496682020 земельна ділянка з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035 на території Донської селищної ради належить до категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, з цільовим призначенням 11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Відтак, станом на дату видання розпорядження від 30.06.2020 року № 666/5-20 «Про надання земельної ділянки у постійне користування ДУ НІОХІМ», спірна земельна ділянка була сформована у встановленому порядку, її було віднесено до певної категорії земель та визначено допустиме цільове призначення, не пов`язане з користуванням надрами.

З огляду на вищенаведене, на думку представника відповідача, надання земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035 в постійне користування ДУ «НІОХІМ» відбулося з дотриманням вимог законодавства та у встановленому порядку, а посилання позивача на норми Кодексу України «Про надра» є помилковими.

Щодо позовної вимоги про визнання незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035), представник відповідача зазначив, що у облдержадміністрації, обласної військово - цивільної адміністрації відсутні правові підстави для скасування розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 30.06.2020 року № 666/5-20 «Про надання земельної ділянки у постійне користування ДУ «НІОХІМ» та надання ТОВ «Азов-Мінералтехніка» дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035 та погодження встановлення земельного сервітуту без отримання згоди користувача земельної ділянки.

З огляду на викладене, просили відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог.

Представник третьої особи надав суду свої пояснення щодо позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка», в яких вказав на те, що позивач безпідставно стверджує про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 141555900:02:000:0035 надана ДУ «НІОХІМ» без обґрунтування її розмірів відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, з огляду на наступне.

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1408375772020, наданого на запит ТОВ «Азов-Мінералтехніка» 08.12.2020 року, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 141555900:02:000:0035, здійснена на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) 28 березня 2016 року.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, № 123158916 від 08.05.2018 року, земельна ділянка з кадастровим номером 14155900:02:000:0035 перебувала у постійному користуванні: Приватне акціонерне товариство «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча», код ЄДРПОУ 00191129 на підставі державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, серія та номер: ІІ-ДН001908, виданий 30.01.2001 року Волноваською районною Радою народних депутатів, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для розміщення і експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд хіміко металургійної фабрики).

Відповідно до Розпорядження Голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово цивільної адміністрації № 80/5-18 від 23.01.2018 року «Про припинення права користування земельною ділянкою ПрАТ «ММК ім. Ілліча», право постійного користування ПрАТ «ММК ім. Ілліча» на земельну ділянку з кадастровим номером 141555900:02:000:0035 було припинено, у зв`язку з переходом права власності на нерухоме майно, розташоване на земельній ділянці, до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та передачі її до земель запасу державної власності.

Нерухоме майно, яке знаходилося у володінні ПрАТ «ММК ім. Ілліча» та яке було розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 141555900:02:000:0035, є майном цілісного майнового комплексу структурного підрозділу ПАТ «ММК ім. Ілліча» «Хіміко-металургійна фабрика, яке згідно спільного наказу Фонду Держмайна України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 2033/1820 від 30.12.2015 року, було прийнято в господарське відання ДУ «НІОХІМ» 10 лютого 2016 року на базі якого було створено філію «ДУ «НІОХІМ» хіміко металургійний завод, що розташовано на земельній ділянці з кадастровим номером 141555900:02:000:0035.

У 2018 році ДУ «НІОХІМ» звертався до обласної державної адміністрації керівника обласної військово цивільної адміністрації з клопотанням про надання земельної ділянки з кадастровим номером 141555900:02:000:0035 у постійне користування, без зміни меж та цільового призначення: для розміщення і експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд хіміко -металургійної фабрики).

Представник третьої особи, посилаючись на норми ст. 123 Земельного кодексу України вважає, що розпорядження Голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово цивільної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року «Про надання земельної ділянки у постійне користування ДУ «НІОХІМ», щодо земельної ділянки державної власності площею 227,4059 га (кадастровий номер 141555900:02:000:0035) для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд хіміко-металургійної фабрики), на території Донської селищної ради Волноваського району Донецької області за межами населених пунктів, прийнято правомірно.

Крім того, представник третьої особи зазначив, що на цей час, правомірність видачі спеціального дозволу на користування надрами № 6578 від 21.10.2021 року розглядається у Окружному адміністративному суді м. Києва по справі № 640/28163/21 за позовом ДУ «НІОХІМ» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

З огляду на викладене, представник третьої особи вважає, що адміністративний позов ТОВ «Азов-Мінералтехніка» є таким, що не підлягає задоволенню.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 16 лютого 2022 року, представнику відповідача відмовлено у задоволенні його клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка», код ЄДРПОУ 37536031, юридична адреса: 85771, Донецька область, Волноваський район, смт. Донське, вул. Заводська, 53.

28 листопада 2018 року Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово-цивільної адміністрації №1310/5-19 погоджено надання надр у користування Товариству з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» (надалі також Товариство) з метою видобування техногенних пісків для отримання польовошпатових концентратів та супутніх корисних компонентів Східної ділянки сховища відходів збагачення вивітрилих руд Мазурівського рідкіснометального родовища, на ділянці площею 8 га, яка знаходиться на землях державної власності за межами населеного пункту Донської селищної ради Волноваського району Донецької області, природоохоронного законодавства.

10 грудня 2019 року вказане погодження направлено Голові Державної служби геології та надр України.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 06.07.2020 року у справі № 200/2624/20-а було визнано право Товариства на отримання спеціального дозволу на користування надрами за принципом мовчазної згоди.

20 жовтня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка», звернулось до Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово-цивільної адміністрації з проханням надати дозвіл на розподілення земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035 та дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 8 га.

16 грудня 2020 року Донецька обласна державна адміністрація Донецька обласна військово - цивільна адміністрація листом повідомила товариство, що з 20.08.2020 року земельна ділянка перебуває у постійному користуванні ДУ «НІОХІМ», згідно запису про право в Державному реєстрі речових прав, тому такий дозвіл не надала.

30 червня 2020 року відповідач передав спірну земельну ділянку у постійне користування ДУ «НІОХІМ».

28 жовтня 2021 року Державна служба геології та надр України на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 06.07.2020 року, постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.10.2020 року з урахуванням ухвали Першого апеляційного адміністративного суду від 13.05.2021 року по справі № 200/2624/20-а видала ТОВ «Азов-Мінералтехніка» спеціальний дозвіл на користування надрами № 6578 на Східній ділянці сховища відходів збагачення вивітрилих руд Мазурівського рідкіснометального родовища площею 8,0 га, зі строком дії 10 років, яка є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035.

Невід`ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 21.10.2021 року № 6578, яка укладена між Державною службою геології та надр України та ТОВ «Азов-Мінералтехніка» (надрокористувач). Сторони угоди визнали, що ця Угода є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами.

Згідно програми робіт по вводу родовища в експлуатацію, наведеній в цій Угоді, ТОВ «Азов-Мінералтехніка» має оформити у встановленому порядку правовстановлюючі документи на земельну ділянку для потреб, пов`язаних з користуванням надрами.

30 червня 2020 року Донецька обласна державна адміністрація Донецької обласної військово цивільної адміністрації прийнято Розпорядження № 666/5-20, яким надано ДУ «НІОХІМ» земельну ділянку державної власності площею 227,4059 (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035) у постійне користування із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що перебувають в запасі, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для розміщення і експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель і споруд хіміко металургійної фабрики) на території Донської селищної ради Волноваського району Донецької області за межами населених пунктів.

Вказаних розпорядженням зобов`язано ДУ «НІОХІМ»: 1) дотримуватись обов`язків землекористувача відповідно до вимог земельного і природоохоронного законодавства; 2) здійснити державну реєстрацію права на земельну ділянку, яка надається у користування, відповідно до вимог законодавства.

17 листопада 2021 року позивач звернувся до Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації з заявою про скасування розпорядження Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року та на розподілення земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035.

Листом Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації від 02.12.2021 року позивача було повідомлено про те, що правові підстави для скасування розпорядження та надання такого дозволу без отримання згоди користувача відсутні.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Земельні правовідносини врегульовані Земельним кодексом України (далі ЗК України), а також іншими нормативно-правовими актами, які прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до приписів частини 1 статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 ЗК України).

Відповідно до частини п`ятої статті 116 Земельного кодексу України, земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Отже, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Частиною першою статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначений ст. 123 Земельного кодексу України.

Частинами 2-3, 15, 16 вказаної статті визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно ст. 18 Кодексу України про надра, надання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, провадиться в порядку, встановленому земельним законодавством України.

Земельні ділянки для користування надрами, крім випадків, передбаченихстаттею 23цього Кодексу, надаються користувачам надр після одержання ними спеціальних дозволів на користування надрами чи гірничих відводів.

Місцеві ради при наданні земельної ділянки для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення одночасно надають у користування і надра.

Згідно статті 18-1 Кодексу України про надра в редакції Закону № 402-ІХ від 19.12.2019 року, у разі якщо для провадження діяльності з видобування корисних копалин є необхідним надання в користування земельних ділянок державної чи комунальної власності, які на момент проведення аукціону чи конкурсу з надання надр у користування сформовані як об`єкт цивільних прав, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, уповноважений здійснювати розпорядження такими земельними ділянками, до початку проведення такого аукціону (конкурсу) за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, затверджує перелік земельних ділянок державної, комунальної власності, розташованих у межах ділянки надр, що передається в користування переможцю аукціону, конкурсу, і які мають бути передані йому в користування для видобування корисних копалин.

Відповідно до п. 3 ст. 18-1 Кодексу України про надра, розпорядження такими земельними ділянками здійснюється з такими особливостями, земельні ділянки не можуть передаватися у постійне користування будь-якій особі, крім користувача надр;

Отже, в порушення зазначених вимог законодавства, Донецька обласна державна адміністрація Донецька обласна військово цивільна адміністрація, після погодження 28.11.2019 року надання надр у користування ТОВ «Азов-Мінералтехніка» не затвердила перелік земельних ділянок державної власності з розташованими у їх межах родовищами корисних копалин, зокрема ділянки надр площею 8 га, погодженої 28.11.2019 року для передачі у користування позивачу та 30 червня 2020 року передала земельну ділянку у постійне користування іншій особі ДУ «НІОХІМ», яка не є надрокористувачем.

Як вже було зазначено, 28 жовтня 2021 року Державна служба геології та надр України на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 06.07.2020 року, постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.10.2020 року з урахуванням ухвали Першого апеляційного адміністративного суду від 13.05.2021 року по справі № 200/2624/20-а видала ТОВ «Азов-Мінералтехніка» спеціальний дозвіл на користування надрами № 6578 на Східній ділянці сховища відходів збагачення вивітрилих руд Мазурівського рідкіснометального родовища площею 8,0 га, зі строком дії 10 років, яка є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035.

Невід`ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 21.10.2021 року № 6578, яка укладена між Державною службою геології та надр України та ТОВ «Азов-Мінералтехніка» (надрокористувач). Сторони угоди визнали, що ця Угода є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами.

Отже, позивач отримавши дозвіл на користування надрами, не має можливості користуватися надрами через відсутність у користуванні земельної ділянки.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцева державна адміністрація розпоряджається землями державної власності відповідно до Закону.

Отже, як вже було зазначено, 17 листопада 2021 року позивач звернувся до Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації з заявою про скасування розпорядження Донецької обласної державної адміністрації Донецької обласної військово цивільної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року та на розподілення земельної ділянки з кадастровим номером 1421555900:02:000:0035, але листом від 02.12.2021 року ДонОДА повідомила позивача про те, що правові підстави для скасування розпорядження та надання такого дозволу без отримання згоди користувача відсутні.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» підлягають задоволенню.

Згідно із частинами 1-3статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 2270,00 грн.

Щодо строків розгляду справи.

Відповідно до ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг, у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», згідно якого у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» президент України В. Зеленський постановив ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану»на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Вищезазначений Указ Президента України затверджено Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15 березня 2022 року № 2119-IX.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Враховуючи викладене, станом на 22 червня 2022 року в Україні продовжує діяти воєнний стан.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Рішенням Ради суддів України від 24 лютого 2022 року № 9, з урахуванням положень статті 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

Донецький окружний адміністративний суд розташований в м. Слов`янськ Донецької області.

У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, системних ракетних обстрілів населених пунктів області, у тому числі м. Слов`янськ, які здійснюються державою-агресором та створюють суттєву загрозу життю та здоров`ю людей, керівництво Донецької обласної державної адміністрації через засоби масової інформації закликало мешканців області евакуюватись до більш безпечних регіонів України.

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання організації роботи державних службовців та працівників державних органів у період воєнного стану» від 12 квітня 2022 року № 440 відповідно до статті 60-2 Кодексу законів про працю України, статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та статті 17 Закону України «Про державну службу» Кабінет Міністрів України, встановлено, що у період воєнного стану для державних службовців та працівників державного органу, які перебувають на території України, за рішенням керівника державної служби в державному органі може запроваджуватися дистанційна робота у разі наявності організаційних і технічних можливостей для виконання їх посадових обов`язків.

Згідно п. 4 опублікованих 02.03.2022 року Радою суддів України Рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

В таких умовах керівництвом Донецького окружного адміністративного суду задля збереження життя та здоров`я працівників та відвідувачів суду прийнято рішення про подальшу організацію роботи установи в дистанційному режимі.

З огляду на викладене, рішення ухвалено 22 червня 2022 року.

Керуючись ст. ст. 2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 139, 118, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» (місцезнаходження: 85771, Донецька область, Волноваський район, смт. Донське, вул. Заводська, код ЄДРПОУ 38996146) до Донецької обласної військово цивільної адміністрації (місцезнаходження: 84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, 6, код ЄДРПОУ 00022473); третя особа Державна установа «Державний науково дослідницький і проектний інститут основної хімії» (місцезнаходження: 61002, м. Харків, вул. Мироносицька, 25, код ЄДРПОУ 00209470) про скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Скасувати розпорядження голови обласної державної адміністрації № 666/5-20 від 30.06.2020 року ДУ «НІОХІМ» в частині надання земельної ділянки державної власності (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035), в межах якої знаходиться земельна ділянка площею 8га з координатами, вказаними в доволі на користування надрами № 6578 від 21.10.2021 року.

Визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки (кадастровий номер 1421555900:02:000:0035).

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Азов-Мінералтехніка» (місцезнаходження: 85771, Донецька область, Волноваський район, смт. Донське, вул. Заводська, код ЄДРПОУ 38996146) за рахунок бюджетних асигнувань Донецької обласної військово цивільної адміністрації (місцезнаходження: 84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, 6, код ЄДРПОУ 00022473) судові витрати у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст. 295КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя І.М. Тарасенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2022
Оприлюднено29.06.2022
Номер документу104955267
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —200/315/22

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Постанова від 21.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 24.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні