Ухвала
від 26.06.2022 по справі 300/921/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"27" червня 2022 р. справа № 300/921/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 від 04.06.2022 про заміну боржника у адміністративній справі та видачу нового виконавчого листа, виданого в адміністративній справі №300/921/21, в порядку статей 374, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.05.2021 позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації про визнання протиправними дій щодо нарахування і виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік як учаснику бойових дій у розмірі меншому, ніж передбачено частиною 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та зобов`язання до здійснення виплати недоплаченої частини разової допомоги, позов задоволено повністю (а.с.83-87), зокрема:

- визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 20552084) щодо нарахування і виплати ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2020 року у розмірі меншому, ніж передбачено частиною 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

- зобов`язано Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 20552084) перерахувати ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) разову грошову допомогу до 5 травня 2020 року як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, у відповідності до статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням висновку Конституційного Суду України, викладеного в рішенні від 27.02.2020 за №3-р/2020 у справі №14-247/2018(3393/18), та здійснити виплату недоплаченої частини разової грошової допомоги до 5 травня 2020 року з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.05.2021 у справі №300/921/21 набрало законної сили 23.06.2021 (http://reestr.court.gov.ua/Review/97059353).

Івано-Франківським окружним адміністративним судом 04.08.2021 видано ОСОБА_1 (надалі по тексту також - стягувач) виконавчий лист №300/921/21, який 06.08.2021 отримав особисто позивач.

ОСОБА_1 подав 08.06.2022 до канцелярії суду заяву від 04.06.2022 про заміну боржника в адміністративній справі №300/921/21 та видачу нового виконавчого листа, і визнання первинного виконавчого листа від 04.08.2021 таким, що не підлягає виконанню у зв`язку із припиненням боржника.

Мотивуючи коментовану заяву заявник, поряд з іншим, посилається на пункт 3 розпорядження Кабінету Міністрів від 16 грудня 2020 року №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», вказує на те, що Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації було приєднане до Івано-Франківської районної державної адміністрації.

Заявник у судове засідання не з`явився, просив розгляд заяви про заміну боржника у виконавчих листах, проводити без його участі.

Представник суб`єкта владних повноважень, у відношенні до якого вирішується питання про надання йому статусу боржника, в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час і місце, судового розгляду заяви повідомлявся завчасно та належним чином. Причина неявки суду невідома.

У відповідності до частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України), суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з частиною 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У разі неявки у судове засідання усіх учасників справи або якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (частина 4 статті 229 КАС України).

Згідно із довідкою секретаря судового засідання Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.06.2022, викликані учасники даної адміністративної справи в судове засідання не з`явилися, у зв`язку із чим, звукозапис технічними засобами не здійснювався.

Таким чином, наявні всі процесуальні підстави розглянути подану заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні у письмовому провадженні без здійснення звукозапису технічними засобами. Потреби заслухати свідка чи експерта немає.

Розглянувши матеріали справи та подану заяву, суд виходить із наступних підстав та мотивів.

За змістом частин 1, 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 за №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Досліджуючи доводи заявника про наявність у спірних правовідносинах обставин правонаступництва боржника (Тисменицької районної державної адміністрації), суд виходить із наступного.

Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 за №807-ІХ утворено в Івано-Франківській області Івано-Франківський район (з адміністративним центром у місті Івано-Франківськ) у складі територій Більшівцівської селищної, Богородчанської селищної, Букачівської селищної, Бурштинської міської, Галицької міської, Дзвиняцької сільської, Дубовецької сільської, Єзупільської селищної, Загвіздянської сільської, Івано-Франківської міської, Лисецької селищної, Обертинської селищної, Олешанської сільської, Рогатинської міської, Солотвинської селищної, Старобогородчанської сільської, Тисменицької міської, Тлумацької міської, Угринівської сільської, Ямницької сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/807-20#Text).

Відповідно до частин 1, 3, 4 статті 7-1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 за №586-XIV утворення та реорганізація районних державних адміністрацій здійснюються Кабінетом Міністрів України після прийняття Верховною Радою України рішення про утворення та ліквідацію районів з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

У разі здійснення реорганізації районних державних адміністрацій шляхом приєднання повноваження з управління справами таких юридичних осіб, забезпечення підготовки та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, та їх посадовими особами рішень як суб`єктами владних повноважень з дня прийняття рішення про початок реорганізації здійснює голова районної державної адміністрації, до якої здійснюється приєднання інших юридичних осіб.

Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Як визначено пунктом 7 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 за №1321 (надалі по тексту також Порядок №1321), перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (надалі по тексту також - комісія з реорганізації).

Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації (пункт 8 Порядку №1321).

Згідно з вимогами пункту 11 Порядку №1321 райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.

Пунктом 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 16 грудня 2020 року №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", передбачено, що відповідно до пункту 6 частини 1 статті 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" і статті 71 Закону України "Про місцеві державні адміністрації":

- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1;

- утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2;

- здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3.

Відповідно до додатку 3 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1635-р "Перелік районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, утворених як нові юридичні особи публічного права", до Івано-Франківської райдержадміністрації Івано-Франківської області приєднано районні державні адміністрації ліквідованих районів, а саме: Богородчанська райдержадміністрація, Галицька райдержадміністрація, Рогатинська райдержадміністрація, Тисменицька райдержадміністрація і Тлумацька райдержадміністрація (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-reorganizaciyu-ta-utvorennya-rajonnih-derzhavnih-administracij-1635-161220).

Так, пунктом 1 розпорядження Івано-Франківської районної державної адміністрації від 05.03.2021 за №7 вирішено припинити юридичну особу публічного права Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 20552084) шляхом приєднання до Івано-Франківської районної державної адміністрації (а.с.63-64).

Разом з цим, розпорядженням Івано-Франківської районної державної адміністрації за №17 від 25.03.2021 "Про утворення юридичної особи публічного права - управління соціального захисту населення Івано-Франківської районної державної адміністрації" в структурі такої адміністрації утворено юридичну особу публічного права - Управління соціального захисту населення Івано-Франківської районної державної адміністрації зі штатною чисельністю 84 одиниці (а.с.67-80).

За приписами частин 1 та 4 статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи, те що у суду відсутні дані про відкриття виконавчого провадження, підсумовуючи вищевикладене, на переконання суду, необхідно існують достатні процесуальні підстави для замінити сторону у виконавчому листі №300/921/21, а саме: боржника Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області, його правонаступником Управлінням соціального захисту населення Івано-Франківської районної державної адміністрації.

Окрім вказаного, за змістом прохальної частини заяви про заміну боржника у виконавчому провадженні, ОСОБА_1 просить видати новий виконавчий лист у даній справі, а виконавчий лист №300/921/21 від 04.08.2021, визнати таким, що не підлягає виконанню, у зв`язку із припиненням боржника.

Суд вважає такі вимоги заявника необґрунтованими та безпідставними з огляду на наступне.

Як встановлено частиною 1 статті 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Слід звертає увагу на те, що виконавчий лист це письмовий документ встановленої форми і змісту, який видається судом для примусового виконання прийнятих ним у справах рішень як підстава для їх виконання.

Якщо суд ухвалив рішення і воно набрало законної сили, то він видає один виконавчий лист, який може бути пред`явлений до виконання.

Дублікат це другий примірник документа, що має таку саму юридичну силу, що й оригінал, однак видається замість втраченого документа і на ньому проставляється напис: "дублікат".

Так, Верховний Суд у постанові від 05.11.2020 (справа №752/2391/17 (2а-14/09)), з урахуванням узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ "Про практику розгляду судами процесуальних питань, пов`язаних із виконанням судових рішень у цивільних справах" від 25.09.2015, дійшов висновку, що наведені в статті 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.

До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником поза межами виконавчого провадження чи іншою особою.

Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема:

- видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню);

- коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню;

- видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа;

- помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване;

- видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката;

- пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.

Під іншими причинами слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.

Суд вказує на відсутність підстав для визнання виконавчого листа, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом 04.08.2021 в адміністративній справі №300/921/21, таким, що не підлягає виконанню.

У спірному випадку заявник просить замінити сторону у виконавчому провадженні, а саме боржника Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації, його правонаступником Управлінням соціального захисту населення Івано-Франківської районної державної адміністрації, у зв`язку з чим видати новий виконавчий лист, а попередній визнати таким, який не підлягає виконанню, - не передбачено процесуальними нормами КАС України.

Відтак, суд вважає ефективним вирішенням порушеного позивачем питання саме заміни боржника у виконавчому листі, а не боржника у адміністративній справі, так як виконавчий документ вже виданий судом, а доказів відкриття виконавчого провадження відсутні.

Таким чином, подана ОСОБА_1 заява про заміну боржника у адміністративній справі підлягає до часткового задоволення.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Заяву ОСОБА_1 від 04.06.2022 про заміну боржника у адміністративній справі задовольнити частково.

Замінити сторону у виконавчому листі №300/921/21, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом 04.08.2021, а саме, боржника Управління соціального захисту населення Тисменицької районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 20552084, адреса: вул. Липова, 7, м. Тисмениця, Івано-Франківська область, 77401), на його правонаступника Управління соціального захисту населення Івано-Франківської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 44379468), адреса: вул. Галицька, 32, м. Тисмениця, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77401).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2022
Оприлюднено29.06.2022
Номер документу104955796
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —300/921/21

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Рішення від 20.05.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні