ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15.06.2022м. СумиСправа № 920/1017/21
Господарський суд Сумської області у складі судді Котельницької В.Л., при секретарі судового засідання Виходцевій О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду матеріали справи №920/1017/21
до відповідачів: 1)Охтирської районної ради (вул. Лозового, буд. 117, офіс 4, с. Пологи, Охтирський район, Сумська область, 42743, код за ЄДРПОУ 23817672),
2)Великописарівської районної ради (вул. Ярослава Мудрого, 1, смт.Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код ЄДРПОУ 23826547),
3)Великописарівської селищної ради (вул.Незалежності, 9"а", смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код ЄДРПОУ 04391262)
про визнання незаконним та скасування рішення,
за участю представників сторін:
від позивача: Мірошніченко О.В. (адвокат, ордер № 036362 від 14.04.2021),
від відповідачів: 1) не прибув,
2) не прибув,
3) не прибув,
справа розглядається у порядку загального позовного провадження
установив:
16.09.2021 позивач звернувся з позовною заявою, відповідно до якої просить: визнати незаконним та скасувати рішення Великописарівської районної ради Сумської області (на даний час правонаступником якої є Охтирська районна рада Сумської області) сьомого скликання від 18.11.2020 "Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району Сумської області у комунальну власність Великописарівської селищної ради"; судові витрати стягнути з відповідачів на користь позивача у солідарному порядку.
Ухвалою від 22.09.2021 у справі №920/1017/21 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній справі в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 09.11.2021; встановлено учасникам справи строки для надання заяв по суті справи.
Відповідно до витягів з ЄДРПОУ, сформованих за електронними запитами суду:
1)перший відповідач - Охтирська районна рада, код за ЄДРПОУ 23817672, зареєстровано, місцезнаходження - 42743, Сумська область, Охтирський район, с. Пологи, вул. Лозового, буд. 117, офіс 4;
2)другий відповідач - Великописарівська районна рада, код за ЄДРПОУ 23826547, перебуває в стані припинення, місцезнаходження - 42800, Сумська обл., Великописарівський район, смт. Велика Писарівка, вул. Ярослава Мудрого, буд. 1;
3)третій відповідач - Великописарівська селищна рада, код за ЄДРПОУ 04391262, зареєстровано, місцезнаходження - 42800, Сумська обл., Великописарівський район, смт. Велика Писарівка, вул. Незалежності, буд. 9-А.
Ухвалою суду від 09.11.2021 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів - до 21.12.2021, відкладено підготовче засідання у справі № 920/1017/21 на 02.12.2021; зобов`язано позивача направити першому відповідачу позовну заяву з додатками на актуальну адресу (42743, Сумська область, Охтирський район, с. Пологи, вул. Лозового, 117, офіс 4), докази направлення подати суду.
11.11.2021 позивач надіслав опис вкладення до цінного листа, адресований Охтирській районній раді, як доказ направлення позову з доданими документами першому відповідачу на адресу: Сумська область, Охтирський район, село Пологи, вул. Лозового, 117, оф. 4. Документ долучено до матеріалів справи.
Ухвалою від 02.12.2021 у справі №920/1017/21 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в судове засідання на 20.01.2022.
18.01.2022 перший відповідач надіслав лист №01-21/20 від 14.01.2022, відповідно до якого позовні вимоги підтримав, зазначивши, що при прийнятті оскаржуваного рішення Великописарівською районною радою не враховані інтереси Кириківської територіальної громади. Документ долучено до матеріалів справи.
У судовому засіданні 20.01.2022 під час розгляду справи по суті згідно із ч. 5 ст. 233 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви в судовому засіданні з розгляду справи по суті до 14.02.2022, із занесенням зазначеної ухвали до протоколу судового засідання від 20.01.2022 у справі №920/1017/21.
Ухвалою від 24.01.2022 у справі №920/1017/21 повідомлено відповідачів: Охтирську районну раду, Великописарівську районну раду та Великописарівську селищну раду про оголошену судом 20.01.2022 в судовому засіданні з розгляду справи по суті перерву до 14.02.2022.
07.02.2022 відповідач - Великописарівська селищна рада , надіслав клопотання №232 (вх. №469 від 08.02.2022 - електронною поштою, вх №1057/22 від 11.02.2022 - засобами поштового зв`язку) про проведення судових засіданнь в режимі відеоконференції у справі №920/1017/21, в якому заявник просить надати можливість приймати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції в приміщенні Великописарівського районного суду Сумської області.
Разом з тим, у зв`язку із хворобою судді Котельницької В.Л. розгляд зазначеної справи 14.02.2022 не відбувся.
Ухвалою від 15.02.2022 у справі №920/1017/21 задоволено клопотання відповідача - Великописарівської селищної ради від 07.02.2022 №232 (вх.№469 від 08.02.22) про проведення судового засідання в режимі відеоконференції; призначено розгляд справи №920/1017/21 по суті в судове засідання на 14.03.2022.
Водночас, судове засідання, призначене на 14.03.2022, не відбулось у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану з 24.02.2022 та проведенням бойових дій на території Сумської області.
22.03.2022 розпорядженням голови Верховного Суду №12/0/9-22 було змінено територіальну підсудність судових справ Господарського суду Сумської області. Розпорядженням голови Верховного Суду від 22.04.2022 №25/0/9-22 відновлено територіальну підсудність судових справ Господарського суду Сумської області.
Копії ухвал від 21.09.2021, 09.11.2021, 02.12.2021, 24.01.2022, 15.02.2022, 06.05.2022 у справі №920/1017/21 надіслана на адресу відповідача, зазначену позивачем у позові, - Великописарівська районна рада, вул. Ярослава Мудрого, 1, смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, були повернуті відділенням поштового зв`язку з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою». Відповідно до витягу з ЄДРПОУ Великописарівська районна рада перебуває в стані припинення.
09.06.2022 через систему «Електронний суд» представник позивача надіслав клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції (вх №1060 від 09.06.2022) у справі №920/1017/21, відповідно до якої зазначений представник просив судове засідання призначене на 15.06.2022, 14:30 провести за його участю в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів представника, адвоката Мірошниченка Олександра Васильовича (e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Ухвалою від 10.06.2022 у справі №920/1017/21 задоволено клопотання представника позивача про участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції (вх №1060 від 09.06.2022) у справі №920/1017/21; постановлено провести судове засідання у справі №920/1017/21 призначене на 15.06.2022 за участю представника позивача - адвоката Мірошниченко Олександра Васильовича (e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ) в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів у підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС за посиланням на офіційному вебпорталі «Судова влада України» https://vkz.court.gov.ua.
13.06.2022 представник позивача надіслав клопотання від 10.06.2022 №б/н (вх №1111, 2308), відповідно до якого представник позивача просить поновити строк для долучення доказів у справі №920/1017/21, так як ці докази були отримані вже під час розгляду справи та долучити до матеріалів справи копії наступних документів: запиту від 26.01.2021 № б/н до голови Сумської обласної державної адміністрації, відповіді від 02.02.2022 №01-19/1217 Сумської ОДА на запит, розпорядження КМУ №723-р від 12.06.2020 додаток до нього, розпорядження КМУ №598-р від 20.05.2020, постанови ВР України №807-ІХ від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів», ухвали Сумського окружного адміністративного суду від 20.04.2021 у справі №480/3215/21. Зазначені докази представник позивача просить врахувати при прийнятті рішення.
У судовому засіданні 15.06.2022 судом встановлено:
Представник позивача в судове засідання прибув, відповідачі в судове засідання не прибули, про місце, дату та час розгляду справи були повідомлені належним чином.
Представник позивача підтримав надіслане клопотання про поновлення строку для подачі доказів та просив долучити до матеріалів справи документи, додані до його клопотання від 10.06.2022.
У судовому засіданні 15.06.2022 в порядку ч. 5 ст. 233 ГПК України судом постановлено протокольну ухвалу, якою задоволено клопотання представника позивача про поновлення строку для подачі доказів, поновлено представнику позивача строк для надання доказів і долучено до матеріалів справи клопотання від 10.06.2022 №б/н представника позивача з доданими до даного клопотання документами (вх №1111, 2308 від 13.06.2022).
Відповідно до ст. 202 ГПК України неявка відповідачів у судове засідання з розгляду справи по суті, яких належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду даної справи по суті.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Судовий процес на виконання ч. 1 ст. 222 ГПК України фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Відповідно до статті 233 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
В судовому засіданні 15.06.2022 на підставі статті 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд встановив наступне:
12.06.2020 розпорядженням Кабінету Міністрів України №723-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Сумської області» відповідно до абзацу першого пункту 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Сумської області згідно з відповідним додатком.
17.07.2020 постановою Верховної Ради України №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» утворено, в тому числі: у Сумській області:
Конотопський район (з адміністративним центром у місті Конотоп) у складі територій Бочечківської сільської, Буринської міської, Дубов`язівської селищної, Конотопської міської, Кролевецької міської, Новослобідської сільської, Попівської сільської, Путивльської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;
Охтирський район (з адміністративним центром у місті Охтирка) у складі територій Боромлянської сільської, Великописарівської селищної, Грунської сільської, Кириківської селищної, Комишанської сільської, Охтирської міської, Тростянецької міської, Чернеччинської сільської, Чупахівської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;
Роменський район (з адміністративним центром у місті Ромни) у складі територій Андріяшівської сільської, Вільшанської сільської, Коровинської сільської, Липоводолинської селищної, Недригайлівської селищної, Роменської міської, Синівської сільської, Хмелівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;
Сумський район (з адміністративним центром у місті Суми) у складі територій Бездрицької сільської, Верхньосироватської сільської, Білопільської міської, Ворожбянської міської, Краснопільської селищної, Лебединської міської, Миколаївської селищної, Миколаївської сільської, Миропільської сільської, Нижньосироватської сільської, Річківської сільської, Садівської сільської, Степанівської селищної, Сумської міської, Хотінської селищної, Юнаківської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України;
Шосткинський район (з адміністративним центром у місті Шостка) у складі територій Березівської сільської, Глухівської міської, Дружбівської міської, Есманьської селищної, Зноб-Новгородської селищної, Свеської селищної, Середино-Будської міської, Шалигинської селищної, Шосткинської міської, Ямпільської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (підпункт 18 пункту 1 зазначеної постанови).
18.11.2020 прийняте рішення Великописарівської районної ради «Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району у комунальну власність Великописарівської селищної ради». Згідно з пунктами 3 та 4 зазначеного рішення вирішено передати безоплатно з 01 січня 2021 року у комунальну власність Великописарівської селищної ради майно, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району відповідно до інвентаризаційних описів; а також Великописарівській районній раді та Великописарівській селищній раді провести процедуру приймання-передачі майна згідно чинного законодавства.
25.11.2020 розпорядженням №44-ОД затверджено передавальний акт Великописарівської районної ради, відповідно до якого складено передавальний акт по безоплатній передачі 01 січня 2021 року зазначених в акті основних засобів, нематеріальних активів, запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів Великописарівської районної ради (код ЄДРПОУ 23826547) Великописарівській селищній раді (код ЄДРГІОУ 04391262).
Рішенням від 10.12.2020 «Про початок реорганізації Великописарівської районної ради Сумської області шляхом приєднання до Охтирської районної ради Сумської області» Охтирська районна рада вирішила почати процедуру реорганізації Великописарівської районної ради (ЄДРПОУ 23826547), місце знаходження: вул. Ярослава Мудрого 1, смт. Велика Писарівка Охтирського району Сумської області (42800), шляхом приєднання до Охтирської районної ради (ЄДРПОУ 23817672), місцезнаходження: вул. Київська, 1, м. Охтирка Охтирського району Сумської області, 42700; Охтирська районна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Великописарівської районної ради (пункти 1 та 2 даного рішення).
22.01.2021 Охтирською районною радою надіслано в т.ч. і Кириківській селищній раді листа №01-26/23, в якому разом із іншим адресатом, повідомлено також і позивача, що 20.01.2021 відбулося засідання тимчасової робочої групи, з питання розгляду законності прийняття рішення рішення Великописарівської районної ради «Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району у комунальну масність Великописарівської селищної ради». В результаті вивчення даного питання виявилося, що безоплатну передачу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівської районних рад здійснено відповідно до вимог чинного законодавства, але з урахуванням виключно інтересів Великописарівської громади, інтереси Кириківської громади не були враховані. Рекомендовано позивачу, якщо він вважаєте, що при прийнятті вищезгаданого рішення були порушені інтереси громади позивача, визначитись щодо майнових претензій по переліку майна, необхідного для функціонування громади позивача. Про результати розгляду даного питання просили повідомити Охтирську районну раду.
12.02.2021 Кириківська селищна рада звернулася із запитом до Охтирської районної ради, щодо безоплатної передачі Великописарівською районною радою майна Великописарівській селищній раді.
18.02.2021 Охтирською районною радою надано відповідь №01-26/44 на запит позивача від 12.02.2021, в якій зазначено наступне: майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району передано безоплатно Великописарівській селищній раді рішенням Великописарівської районної ради від 18.11.2020 «Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району у комунальну власність Великописарівської селищної ради». Дане рішення є актом закінченої дії. На момент передачі майна Охтирська районна рада не була правонаступником Великописарівської районної ради, водночас, якщо Кириківська селищна рада вважає, що безоплатна передача майна відбулася без повідомлення та без врахування її інтересів, було рекомендовано звернутися до суду для захисту інтересів даної селищної ради та громади в цілому.
17.03.2021 пунктом 1 рішення №300 Великописарівської селищної ради «Про розгляд звернення адвоката Мірошніченка Олександра Васильовича» вирішено відмовити у задоволенні звернення адвоката Мірошниченка Олександра Васильовича щодо безоплатної передачі майна Великописарівської районної ради до комунальної власності Кириківської селищної ради.
Таким чином, вважаючи, що безоплатна передача майна за рішенням Великописарівської районної ради від 18.11.2020 «Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району у комунальну власність Великописарівської селищної ради» відбулася без врахування інтересів Кириківської селищної ради, враховуючи неможливість урегулювання спору в досудовому порядку, позивач звернувся з даним позовом.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» від 05.02.2015 №157-VІІІ (далі Закон №157-VIІІ), який регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад, а також Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Статтею 3 Закону Закон №157-VIІІ встановлено, що суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.
Пунктом 5 частини 1 статті 4 Закону Закон №157-VIІІ визначено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов, зокрема, якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.
Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону Закон №157-VIІІ об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.
Частиною 3 статті 8 Закону Закон №157-VIІІ встановлено, що об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
У разі об`єднання всіх територіальних громад одного району в одну об`єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, а пов`язані з таким майном права та обов`язки належать об`єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
Відповідно до п. 4 ч. 13 ст. 8 Закону України №157-VIII районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об`єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, відповідних бюджетних установ та майна цих установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.
Згідно з абзацами 2 та 3 пункту 10 розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР) майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
За приписами підпункту 3 пункту 6-2 розділу V Прикінцеві і перехідні положення Закону України №280/97-ВР в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» від 17.11.2020 №1009-ІХ, до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України припинення повноважень районних рад, а також припинення районних рад як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом.
Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 43 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання надання згоди на передачу об`єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об`єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності.
Пунктом 39 Розділу VI Прикінцеві та Перехідні положення Бюджетного кодексу України визначено, що районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об`єднаних територіальних громад, відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом.
У даному випадку повноваження щодо передачі до власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад, регламентовано положеннями Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об`єднання територіальних громад» та Бюджетного кодексу України, про що вже зазначалося.
Статтею 8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається і діє верховенство права. Держава виступає гарантом реалізації та впровадження на території країни прийнятих законів та інших нормативно-правових актів, тобто, будь-які суспільно-правові відносини, які виникають, мають реалізовуватися виключно в правовому полі, в межах визначених чинним законодавством.
Зі змісту статті 19 Конституції України, частини 3 статті 24 Закону України №280/97-ВР вбачається, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, кабінету Міністрів України.
Статтею 43 Закону України №280/97-ВР визначено, що районні ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Згідно з ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Отже, на підставі досліджених матеріалів справи, суд дійшов висновку, що при наявному факті порушення вимог законодавства при передачі спірного майна оскаржуваним рішенням районної ради були порушені права позивача на отримання частини спірного майна, на підставі чого позовні вимоги визнаються судом правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 237 ГПК України при ухваленні рішення суд вирішує питання розподілу між сторонами судових витрат.
Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Нормою статті 129 ГПК України встановлено, що судовий збір покладається: 1) у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; 2) у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір, сплачений відповідачем, компенсується за рахунок держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до ст. 129 ГПК України з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню по 756,67 грн судового збору з кожного.
Керуючись ст. ст. 2, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення Великописарівської районної ради Сумської області від 18.11.2020 "Про безоплатну передачу майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Великописарівського району Сумської області у комунальну власність Великописарівської селищної ради".
3. Стягнути з Охтирської районної ради (вул. Лозового, буд. 117, офіс 4, с. Пологи, Охтирський район, Сумська область, 42743, код за ЄДРПОУ 23817672) на користь Кириківської селищної ради (вул. Широка, 12, смт. Кириківка, Великописарівський район, Сумська область, 42830, код за ЄДРПОУ 04390096) 756,67 грн (сімсот п`ятдесят шість грн 67 коп.) судового збору.
4. Стягнути з Великописарівської районної ради (вул. Ярослава Мудрого, буд. 1, смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код за ЄДРПОУ 23826547) на користь Кириківської селищної ради (вул. Широка, 12, смт. Кириківка, Великописарівський район, Сумська область, 42830, код за ЄДРПОУ 04390096) 756,67 грн (сімсот п`ятдесят шість грн 67 коп.) судового збору.
5. Стягнути з Великописарівської селищної ради (вул. Незалежності, буд. 9-А, смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код ЄДРПОУ за 04391262) на користь Кириківської селищної ради (вул. Широка, 12, смт. Кириківка, Великописарівський район, Сумська область, 42830, код за ЄДРПОУ 04390096) 756,67 грн (сімсот п`ятдесят шість грн 67 коп.) судового збору.
6. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч.1 ст. 256, ст. 257 ГПК України).
Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до частини 7 статті 6 ГПК України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Повний текст рішення складено та підписано 27.06.2022.
Суддя В.Л. Котельницька
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2022 |
Оприлюднено | 15.08.2022 |
Номер документу | 104977581 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні