КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 червня 2022 року № 320/8921/21
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Ставничому Н.В., за участю представника відповідачів - Борисова І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного проводження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Транзит Експо» до Головного управління державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Транзит Експо» (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2) з вимогами:
- скасувати рішення комісії Головне управління ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №2647077/42646043 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 08.02.2021;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №20 від 08.02.2021, датою її подання.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.07.2021 відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі.
До суду 09.11.2021 від Головного управління ДПС у Київській області надійшло клопотання про витребування доказів.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.11.2021 клопотання Головного управління ДПС у Київській області про витребування доказів задоволено. Витребувано у ТОВ «Транзит Експо» належним чином завірені оригінали первинних документів щодо придбання товару «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», належним чином завірені банківські виписки щодо, придбання, постачання, зберігання товару, документи що підтверджують транспортування «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», сертифікати якості.
Також, у вказаній ухвалі суду зазначено, що витребуванні документи слід надати до суду до 25.11.2021.
Проте, станом на час винесення у даній справі рішення, позивачем не надано до суду витребуваних доказів та/або пояснень щодо неможливості їх надання.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що ТОВ «Транзит Експо» подано до контролюючого органу податкову накладну від 08.02.2021 №20 для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак рішенням від 12.05.2021 №2647077/42646043 відмовлено у реєстрації податкової накладної, не зважаючи на її відповідність всім вимогам та критеріям, що встановлені Податковим кодексом України та відповідними підзаконними нормативно-правовими актами.
Позивач звернув увагу на те, що спірне рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення відповідачем, а лише містить посилання на те, що причиною його прийняття є ненадання платником податку первинних документів. У той же час, як вказує позивач, відповідачем не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Крім того, позивач зазначив, що після зупинення реєстрації податкової накладної ним було подано до контролюючого органу усі необхідні для реєстрації первинні документи, які не мають жодних дефектів та підтверджують факт здійснення господарської операції, а тому спірне рішення прийнято протиправно та має бути скасовано.
Відповідачі, заперечуючи проти позовних вимог, повідомили про те, що за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення операцій Комісією ГУ ДПС у Київській області було прийнято рішення від 12.05.2021 №2647077/42646043 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з вказаною конкретною причиною відмови у реєстрації, а саме: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Відповідачі зазначили, що оскільки обсяг поданих позивачем документів не відповідає вичерпному переліку, закріпленому у пункті 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних, їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарської операції.
На думку відповідачів, висновки контролюючого органу є обґрунтованими, оскільки фактичне здійснення господарських операцій не підтверджено належними доказами, що свідчить про відсутність реальних правовідносин між позивачем та його контрагентами.
Крім того, відповідачі зазначили про відповідність ТОВ «Транзит Експо» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Позивач у судові засідання явку свого уповноваженого представника не забезпечив, проте 09.11.2021 надіслав до суду заяву про розгляд справи за відсутності його представника.
Представник відповідачів проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні у повному обсязі.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що у задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити, виходячи з наступного.
ТОВ «Транзит Експо» (ідентифікаційний код 42646043, місцезнаходження: 08131, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с. Софіївська Борщагівка, вул.Райдужна, буд.97) 23.11.2018 зареєстровано як юридичну особу, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З матеріалів справи вбачається, що позивач 01.01.2019 був зареєстрований платником податку на додану вартість.
Судом встановлено, що 08.02.2021 між ТОВ «Транзит Експо» (Постачальник) та ТОВ «Міксфорт» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу №08/02-3, за умовами якого Постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, передбачених цим договором, передати у власність Покупця товар згідно видаткових накладних (Товар), а саме «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», у кількості 54 шт. за ціною 1117242,72 грн. з ПДВ, а Покупець зобов`язався в порядку та на умовах, передбачених цим договором, прийняти та оплатити цей товар.
Відповідно до пункту 2.1 договору право власності на товар переходить Покупцеві в момент передачі Товару та підписання видаткової накладної.
Згідно з пунктом 2.2 договору Продавець передає разом із товаром наступні відвантажувальні документи: рахунок-фактуру для оплати; видаткову накладну.
Пунктом 2.3 договору передбачено наступні умови поставки Товару: EXW - Миколаївська обл., Вітовський р-н., с. Грейгове, вул. Хрепка, буд. 29, відповідно до Правил Інкотермс-2010.
Продавець зобов`язується передати товар Покупцю в строк до 28.02.2021 (п. 2.4 договору).
Відповідно до пунктів 3.1-3.2 договору загальна вартість товару становить 1117242,72 грн., у т.ч. ПДВ 20% - 186207,12 грн.
Розрахунок за поставлений Постачальником товар здійснюється після належної поставки товару відповідно до умов п. 2.4, п. 2.2, п. 2.6 цього договору в строк попередньо домовлений між сторонами, а саме в період з лютого по грудень 2021 року.
У пункті 6.9 договору зазначено, що цей договір набуває чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором.
З метою отримання товару ТОВ «Міксфорт» видано ОСОБА_1 довіреність від 08.02.2021 №1.
На виконання умов укладеного договору ТОВ «Транзит Експо» поставлено ТОВ «Міксфорт» товар на суму 1117242,72 грн. (у т.ч. ПДВ - 186207,12 грн.), про що свідчать видаткова накладна від 08.02.2021 №3, накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 08.02.2021 №3 та акт звірки взаємних розрахунків за 08.02.2021 між ТОВ «Транзит Експо» та ТОВ «Міксфорт».
Згідно з товарно-транспортною накладною від 08.02.2021 №Р2 перевезення товару здійснювалось ТОВ «Ден Автотранс».
08.02.2021 ТОВ «Транзит Експо» виставлено ТОВ Міксфорт рахунок на оплату №3 на суму 1117242,72 грн. (у т.ч. ПДВ - 186207,12 грн.).
Судом встановлено, що ТОВ «Транзит Експо» складено податкову накладну від 08.02.2021 №20 на суму 1117242,72 грн. (у т.ч. ПДВ - 186207,12 грн.), яка 30.03.2021 направлена електронними засобами зв`язку до податкового органу для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатом обробки вказаної податкової накладної її реєстрація була зупинена, про що позивачеві була направлена квитанція від 30.03.2021 №1.
Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 08.02.2021 №20 відповідачем вказано: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 08.02.2021 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
07.05.2021 позивачем направлено до ГУ ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №3, до якого додано лист-пояснення від 08.04.2021 № ПН-20/02 та 47 документів довільного формату.
За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів комісією Головного управління ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №2647077/42646043 від 12.05.2021, яким у реєстрації податкової накладної від 08.02.2021 №20 відмовлено.
Підставою для прийняття вказаного рішення Комісією ГУ ДПС у Київській області зазначено про ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем-1 спірного рішення, позивач звернувся до суду з вимогою про його скасування та зобов`язання вчинити певні дії, з приводу чого суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
За приписами підпунктів «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із абзацами 1-3 пункту 201.10 ст. 201 ПК України При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Відповідно до вимог п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).
Так, у Додатку 1 до Порядку № 1165 визначено критерії ризиковості платника податку на додану вартість. Зокрема, відповідно до пункту 8 "У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування".
З урахуванням положень наведених норм, суд зауважує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, контролюючий орган має зажадати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.п. 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №20 від 08.02.2021 слугувало те, що позивач відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач 07.05.2021 подавав пояснення з приводу господарської операції, за результатами якої було виписано податкову накладну №20 від 08.02.2021. До пояснення позивач додав копії первинних документів, перелік яких зазначений у даних поясненнях.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкової накладної позивача №20 від 08.02.2021 з вказаною причиною: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
З матеріалів справи вбачається, що вказана податкова накладна складена ТОВ «Транзит Експо» на адресу ТОВ «МІКСФОРТ» (код ЄДРПОУ 43431081) та її складення обумовлено здійсненням господарської операції постачання «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000».
В той же час з метою підтвердження джерела походження «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000» ТОВ «Транзит Експо» надано копію договору купівлі-продажу з ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230, договір від 05.02.2021 №05/02-21 на загальну суму 15501914,40 грн.). Згідно із даними ITC Податковий блок ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230) перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Миколаївській області.
Згідно із доданими до позовної заяви матеріалами між ТОВ «Транзит Експо» та ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230) укладено специфікацію №2 до договору купівлі-продажу від 05.02.2021 №05/02-21 з постачання «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000» у кількості 272 штуки на загальну суму 4665561,60 грн.
На підтвердження поставки товару від ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» на адресу ТОВ «Транзит Експо» до адміністративного позову надано договір, специфікацію №2 від 05.02.2021, видаткову накладну від 05.02.2021 №1, довіреність від 05.02.2021 №1, акт приймання передачі та грошової оцінки майна від 05.02.2021, договір надання послуг перевезення вантажів від 05.02.2021 №05/02-21.
Банківських виписок, платіжних доручень на підтвердження оплати за договором надання послуг перевезення вантажів від 05.02.2021 №05/02-21 та договором купівлі-продажу від 05.02.2021 №05/02-21 з постачання «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000» «Транзит Експо» не надано.
Відповідно до укладеного між ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» та ТОВ «ТРАНЗИТ ЕКСПО» Договору купівлі продажу №05/02-21 від 05.02.2021 вбачається, що відповідно до розділу 3 ціна товару та порядок розрахунків за договором, а саме пункту 3.2. розрахунок за поставлений Постачальником товар здійснюється після належної поставки товару відповідно до умов п. 2.4., п. 2.2., цього договору, в строк попередньо домовлений між сторонами, а саме в період з лютого по жовтень 2021 року.
Крім того, відповідач у своєму відзиві зауважив, що управлінням з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків, встановлено, що ТОВ «ТРАНЗИТ ЕКСПО» (код ЄДРПОУ 42646043) здійснює реалізацію товару, а саме «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000» у кількості 54 шт. на загальну суму 1 117 242,72 грн. в т.ч. ПДВ, який фактично не прослідковується в ЄРПН, тобто відсутні зареєстровані податкові накладні від зазначеного контрагента ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230).
Здійснений аналіз походження, відпрацювання усіх ймовірних ланцюгів придбання та реалізації відповідного товару (послуг) у постачальників та покупців позивача - невідомий (відсутній, непідтверджений).
Реалізація «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», відбувається за рахунок придбання взагалі іншого товару.
Аналіз доданих до адміністративного позову договору надання послуг перевезення вантажів від 05.02.2021 №05/02-21, договору купівлі-продажу від 05.02.2021 №05/02-21, специфікації, видаткових накладних та інших доданих документів за зовнішніми ознаками може свідчити про можливість їх фіктивності.
Відповідно до інформації наявної в ГУ ДПС у Київській області, а саме ІС «Податковий блок» зазначене підприємство перебуває на обліку в ГУ ДПС у Миколаївській області, не звітують про діяльність (відсутні податкова звітність, відсутні основні засоби, тощо).
Вищезазначена інформація та документи мають значення для встановлення причетності ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230), ТОВ «МІКСФОРТ» (код ЄДРПОУ 43431081) до господарських операцій з ТОВ «Транзит Експо» за договорами купівлі-продажу та встановлення реальності здійснення господарських операцій ТОВ «Транзит Експо».
Відтак встановлення факту існування договірних відносин ТОВ «Транзит Експо» із ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» реальність виконання спірних договорів поставки має вирішальне значення для доведення факту подальшої поставки товару на адресу ТОВ «МІКСФОРТ» та як наслідок правомірності оскаржуваного рішення комісії ГУ ДПС у Київській області.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що ГУ ДПС у Київській області звернулось з листом до ГУ ДПС у Миколаївській області про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо існування договірних відносин ТОВ «Транзит Експо» з вищезазначеними товариствами щодо здійснення господарських операцій із таким платником та декларування останніх в податковій звітності.
Також даним листом ГУ ДПС у Київській області з метою підтвердження вищезазначеного просило у відповідності до ст. 73 ПК України звернутись до ТОВ «СТРОЙМАКС-НК» (код ЄДРПОУ 43469230).
Крім того, управлінням з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків надіслано лист на Бучанський відділ камеральних перевірок з метою отримання запитуваної інформації від ТОВ «МІКСФОРТ» (код ЄДРПОУ 43431081).
Станом на момент прийняття рішення у даній справі, жодних відповідей на вказані вище листи відповідача до суду не надавались.
Крім того, як зазначалось вище, ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.11.2021 витребувано у ТОВ «Транзит Експо» належним чином завірені оригінали первинних документів щодо придбання товару «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», належним чином завірені банківські виписки щодо, придбання, постачання, зберігання товару, документи що підтверджують транспортування «Лист стальной г/к 8мм 2000x6000», сертифікати якості.
Суд зауважує, що відповідачем не були наданні витребувані ухвалою суду від 09.01.2021 документи.
Суд зазначає, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».
Судом встановлено, що рішення відповідача-1, про зупинення реєстрації податкових накладних, до суду не оскаржувались та є чинними.
Дії контролюючого органу, за відсутності всіх належних документів, вказують на правомірність під час прийняття таких рішень, та в свою чергу вказують на бездіяльність позивача, яка проявилась у ненаданні повного пакету документів, як того вимагає Постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
Від так, Комісією ГУ ДПС у Київській області, зважаючи на те, що платником не надано повного переліку документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, прийняті рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкових накладних.
Суд зауважує, що зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.
Беручи до уваги, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок Комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №20 від 08.02.2021.
Більш того, такі документи не були надані і суду.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На виконання цих вимог відповідачем доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятого рішення.
Водночас докази, подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, та були спростовані доводами відповідача.
З огляду на зазначене та беручи до уваги достатній і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а його вимоги такими, що не підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, питання розподілу судових витрат не вирішується.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
У задоволення адміністративного позову - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Щавінський В.Р.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 23 червня 2022 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2022 |
Оприлюднено | 04.07.2022 |
Номер документу | 105043774 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні