Ухвала
від 04.07.2022 по справі 120/3636/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

05 липня 2022 р. м. Вінниця Справа № 120/3636/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні клопотання про витребування доказів у справі за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Чернівецької селищної ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

13.05.22 р. надійшли письмові пояснення відповідача, в яких просив витребуввати в місцевому фонді документації проект формування території і встановлення меж населених пунктів бувшої Гонтівської сільської ради. Також просив визнати протиправним та скасувати рішення Гонтівської сільської ради від 26.06.2020 р. "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 " і скасувати державну реєстрацію земельної ділянки КН 0524982700:01:001:0440.

Оцінюючи пояснення в частині визнання протиправним та скасування рішення від 26.06.2020 р. щодо надання дозволу і скасування державної реєстрації земельної ділянки, суд доходить висновку про відчутність підстав для прийняття вимог для розгляду, виходячи з наступного..

Відповідно до статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Стаття 160 КАС України визначає, що у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до статті 177 КАС України відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, має право пред`явити зустрічний позов у строк для подання відзиву.

Зустрічний позов приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов`язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову.

Із процитованих норм видно, що суб`єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України, подавши позовну заяву/зустрічну позовну заяву до суду.

Суд акцентує увагу, що Чернівецька міська рада Могилів-Подільського району Вінницької області не є позивачем у цій справі, а саме поясення не є зустрічним позовом, яке б підлягало прийняттю до провадження та розгляду за загальним правилом, адже заявлені вимоги стосуються особи/осіб, яка/які не є учасником справи. Відтак, відсутні правові підстави для прийняття до розгляду вимог заявлених у письмових поясненнях, як наслідок вони підлягають залишеню без розгляду.

Стосовно витребування додаткових доказів, а саме, проекту формування території і встановлення меж населених пунктів бувшої Гонтівської сільської ради, то тут суд вказує наступне.

Віповідно до положень статті 80 КАС України, учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.

У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено:

1) який доказ витребовується;

2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати;

3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа;

4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

Так, відповідач в письмових поясненях не вказав, обставини, які може підтвердити доказ, який просить витребувати або аргументи, які він може спростувати; підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; заходи, яких останній вжив для отримання цього доказу самостійно; докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

При цьому, суд не вбачає підстав для самостійного витребування доказів, відтак, клопотання відповідача в досліджуваній частині не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 5, 80, 256 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання про витребування додаткових доказів, що викладено у письмових поясненях відповідача - відмовити.

Залишити без розгляду вимоги, викладені у письмових поясненнях відповідача від 12.05.22 р. про визнати протиправним та скасування рішення Гонтівської сільської ради від 26.06.2020 р. "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 " і скасування державноїу реєстрації земельної ділянки КН 0524982700:01:001:0440

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяВоробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2022
Оприлюднено06.07.2022
Номер документу105079369
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/3636/22

Постанова від 21.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 10.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Рішення від 04.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 02.05.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні