Справа № 560/4957/22
РІШЕННЯ
іменем України
06 липня 2022 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лісовогринівецької сільської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася в суд із позовом до Лісовогринівецької сільської ради, у якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить визнати протиправними дії та бездіяльність відповідача щодо надання позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтовною площею 2,00га, із земельної ділянки (кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006), яка розташована за межами населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (цільове призначення земельної ділянки до його зміни: 16.00 землі запасу; цільове призначення земельної ділянки після його зміни: 01.03 для ведення особистого селянського господарства), та зобов`язати відповідача протягом тридцяти календарних днів із дня закінчення в Україні воєнного стану розглянути заяву ОСОБА_1 по суті та прийняти рішення про надання чи відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтовною площею 2,00га, із земельної ділянки (кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006), яка розташована за межами населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (цільове призначення земельної ділянки до його зміни: 16.00 землі запасу; цільове призначення земельної ділянки після його зміни: 01.03 для ведення особистого селянського господарства); в разі задоволення позовної заяви, зобов`язати Лісовогринівецьку сільську раду повернути позивачу кошти, які сплачені позивачем за судовий збір в сумі 992,40грн і за сервісний збір в сумі 19,85грн, тобто разом 1 012,25грн відповідно до наданих позивачем платіжних документів і в порядку, передбаченому законодавством України, а в рішенні суду зазначити, що у випадку відмови Лісовогринівецької сільської ради з аналогічних підстав, що перевірялися у межах розгляду даної судової справи, в наданні ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтовною площею 2,00га із земельної ділянки (кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006), яка розташована за межами населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (цільове призначення земельної ділянки до його зміни: 16.00 землі запасу; цільове призначення земельної ділянки після його зміни: 01.03 для ведення особистого селянського господарства), вважати зазначену відмову неналежним виконанням судового рішення.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначає, що рішенням від 03.12.2021 №121 Лісовогринівецької сільської ради відмовила у задоволенні її заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із «16.00 - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» на «01.03 - для ведення особистого селянського господарства (землі сільськогосподарського призначення)» орієнтовною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6825088400:04:009:0296 за адресою: Хмельницька область, Хмельницький район, Лісовогринівецька сільська рада, за межами населених пунктів з метою передачі у власність в межах норм безоплатної приватизації; підставою зазначеної відмови відповідач вказує відсутність земельної ділянки з кадастровим номером 6825088400:04:009:0296 та площею 2,00 в Державному земельному кадастрі. Зазначає, що з метою усунення вказаної відповідачем підстави відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, звернулася до Лісовогринівецької сільської ради із заявою від 06.12.2021, у якій просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду цільового призначення, в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтовною площею 2,00га, із земельної ділянки (кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006), яка розташована за межами населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. Проте Лісовогринівецька сільська рада в січні 2022 року засобами поштового зв`язку повідомила позивача про неможливість надання дозволу на розроблення проекту землеустрою через невизначеність типу власності земельної ділянки з кадастровим номером: 6825088400:04:019:0006. З огляду на те, що заява від 06.12.2021 фактично взагалі не була розглянута відповідачем, вважає, що Лісовогринівецька сільська рада допустила протиправну бездіяльність.
Ухвалою від 19.04.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження. Надав відповідачу строк для подання відзиву на позов 15 днів із дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.
Ухвала про відкриття провадження у справі 20.04.2022 доставлена до електронного кабінету відповідача, але у встановлений судом строк відповідач не подав відзив на позов.
Ухвалою від 24.06.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні заяви Лісовогринівецької сільської ради про поновлення строку на подання відзиву в адміністративній справі №560/4957/22 за позовом ОСОБА_1 до Лісовогринівецької сільської ради про стягнення заборгованості.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.
ОСОБА_1 звернулася до Лісовогринівецької сільської ради з заявою від 06.12.2021, у якій просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною виду цільового призначення, в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, орієнтовною площею 2,00га, із земельної ділянки (кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006), яка розташована за межами населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.
Станом на 15.04.2022 (на дату звернення ОСОБА_1 до суду з цим позовом) Лісовогринівецька сільська рада не здійснила належного розгляду зазначеної заяви позивача та не прийняла жодного рішення.
Вважаючи таку бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернулася до суду з указаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для, зокрема, ведення садівництва у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
Відповідно до абзацу першого частини 7 статті 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже, відповідач порушив визначений Земельним кодексом України місячний строк розгляду заяви позивача.
Крім цього, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови. При цьому, підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Зазначений перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є вичерпним.
Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 13.11.2019 у справі №803/1244/16.
Водночас, згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР), виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Тобто, нормами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи щодо земельних питань передбачає прийняття рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 23.11.2018 у справі №826/8844/16.
Відповідно до частини 3 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Суд встановив, що на офіційному веб-сайті Лісовогринівецької громади (https://lisovogrynivecka-rada.gov.ua) не розміщені результати поіменного голосування щодо розгляду зазначеної заяви ОСОБА_1 від 06.12.2021; будь-які відомості про те, що ця заява розглядалася на пленарному засіданні Лісовогринівецької сільської ради, відсутні на офіційному веб-сайті Лісовогринівецької громади. Доказів протилежного відповідач суду не надав.
Отже, сільською радою питання позивча не було розглянуте на пленарному засіданні сесії, що вказує на відповідну бездіяльність відповідача, яка є протиправною.
При цьому, суд враховує, що листування Лісовогринівецької сільської ради з позивачем засобами поштового зв`язку, за допомогою якого, як стверджує позивач у позовній заяві, Лісовогринівецька сільська рада повідомила про неможливість надання дозволу на розроблення проекту землеустрою через невизначеність типу власності земельної ділянки з кадастровим номером: 6825088400:04:019:0006, не може свідчити про належний розгляд заяви ОСОБА_1 від 06.12.2021, оскільки зазначена заява не розглядалася на пленарному засіданні сесії сільської ради, та відповідне рішення по суті заяви відповідачем не приймалося.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/202, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18.04.2022 №259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 21.04.2022 №2212-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 22.05.2022 №2263-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 90 діб.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 №2145-IX розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнений пунктом 27, відповідно до якого під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, зокрема: 5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
З урахуванням викладеного, належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є саме зобов`язання відповідача розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.12.2021 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,00га зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, із земельної ділянки, кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006, яка розташована за межами Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, та прийняти рішення про надання чи відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,00га зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, із земельної ділянки, кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006, яка розташована за межами Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у місячний строк після закінчення в Україні воєнного стану.
Вимога позивача щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення задоволенню не підлягає, оскільки позивач на надала жодних доказів того, що відповідач може намагатись ухилитися від виконання цього судового рішення.
Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити.
У зв`язку із задоволенням позовних вимог, відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Лісовогринівецької сільської ради ради щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,00га зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, із земельної ділянки, кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006, яка розташована за межами Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Зобов`язати Лісовогринівецьку сільську раду розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,00га зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, із земельної ділянки, кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006, яка розташована за межами Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, та прийняти рішення про надання чи відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,00га зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, із земельної ділянки, кадастровий номер: 6825088400:04:019:0006, яка розташована за межами Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у місячний строк після закінчення в Україні воєнного стану.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 992,40грн за рахунок бюджетних асигнувань Лісовогринівецької сільської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Лісовогринівецька сільська рада (вул. Центральна, 4, Лісові Гринівці, Хмельницький район, Хмельницька область, 31340 , код ЄДРПОУ - 04403717) Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2022 |
Оприлюднено | 08.07.2022 |
Номер документу | 105106378 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні