Рішення
від 05.07.2022 по справі 560/5359/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5359/22

РІШЕННЯ

іменем України

06 липня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" до Державної податкової служби України , Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" звернулося до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 21.01.2022 №3689784/38908180; від 21.01.2022 №3689783/38908180; від 21.01.2022 №3689782/38908180; від 21.01.2022 №3689781/38908180; від 21.01.2022 №3689780/38908180; від 21.01.2022 №3689779/38908180; від 21.01.2022 №3689778/38908180.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №40 від 29.12.202 на суму 175000,00 грн. з ПДВ; №41 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ; №42 від 29.12.2021 на суму 189000,00 грн. з ПДВ; №43 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ; №44 від 29.12.2021 на суму 191000,00 грн. з ПДВ; №45 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ; №46 від 29.12.2021 на суму 175321,60 грн. з ПДВ.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкові накладні від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45 та 14.01.2022 позивачем отримано квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, оскільки відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв`язку з тим, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення №1 від 19.01.2022 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішеннями комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області від 21.01.2022 №3689784/38908180, №3689783/38908180, №3689782/38908180, №3689781/38908180, №3689780/38908180, №3689779/38908180, №3689778/38908180 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45. В якості підстави для відмови зазначено, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021. Відповідно до пункту 3.1. Договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021 субпідрядник зобов`язаний закінчити роботи до 31.12.2021; згідно пункту 2.3. вищезазначеного Договору оплата за виконані роботи проводиться після підписання Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою КБ-2, проте платником акти приймання-передачі виконаних робіт не надано, чим порушено умови Договору. Крім того, платником надано акт звірки взаєморозрахунків за період між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПФ "Діта", в якому відсутні відомості за даними обліку ПФ "Діта".). На думку позивача, спірні рішення прийняті з порушенням норм законодавства.

До суду надійшов відзив, в якому відповідачі просять відмовити в задоволенні позову. Зазначають, що на прийняття Рішень №3689784/38908180, №3689783/38908180, №3689782/38908180, №3689781/38908180, №3689780/38908180, №3689779/38908180, №3689778/38908180 від 21.01.2022 про відмову у реєстрації податкових накладних №№41-46 від 29.12.2021 Єдиному реєстрі податкових накладних, вплинув той факт, що ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" до повідомлення №1 від 19.01.2022 щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №№41-46 від 29.12.2021, реєстрація яких зупинена, не надано повний пакет документів, зокрема, відсутні:

- надання Таблиці даних платника податку в якій має бути відображена зведена інформація, що подається платником ПДВ до податкового органу, щодо кодів товарів згідно з УКТЗЕД, що є порушенням п. 4 Порядку №520;

- документальне підтвердження інформації щодо визначення правомірності визначення першої події складання зупинених податкових накладних, в частині відповідності проведеної оплати ПФ "Діта" умовам договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021, а саме: Відповідно до пункту 3.1. Договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021 субпідрядник зобов`язаний закінчити роботи до 31.12.2021; згідно пункту 2.3. вищезазначеного Договору оплата за виконані роботи проводиться після підписання Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою КБ-2, проте платником акти приймання-передачі виконаних робіт не надано, чим порушено умови Договору, що є порушенням пунктів 4 - 5 Порядку №520;

- документальне підтвердження інформації щодо зміни істотних умов Договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021, в частині отримання ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" авансу від ПФ "Діта", що є порушенням пунктів 4 - 5 Порядку №520;

- документальне підтвердження інформації, зазначеної у зупинених податкових накладних, щодо відображення в податковому та бухгалтерському обліку наслідків укладення договору субпідряду №26/07-26.07.2021 між позивачем та ПФ "Діта" в частині підтвердження виконання робіт та отримання авансу, зокрема: платником надано акт звірки взаєморозрахунків за період між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПФ "Діта", в якому відсутні відомості за даними обліку, що є порушенням пунктів 4 - 5 Порядку №520;

В даному випадку, при винесенні рішень ГУ ДПС у Хмельницькій області №3689784/38908180, №3689783/38908180, №3689782/38908180, №3689781/38908180, №3689780/38908180, №3689779/38908180, №3689778/38908180 від 21.01.2022 про відмову у реєстрації податкових накладних №№41-46 від 29.12.2021 мав місце факт недотримання Позивачем вимог пункту 187.1 статті 187, пункту 201.1 статті 201 ПК України, а саме, ненадання ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" документів, які підтверджують правомірність виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг при складенні податкових накладних ТОВ "Хмельницькрегіонбуд".

Позивач подав до суду відповідь на відзив, у якій зазначає, що ним у відповідності до вимог Порядку №520 надано всі документи, які повністю підтверджували реальність господарської операції, відображеній у податкових накладних. Вказує, що повідомлення про надання пояснень є лише формою подання пояснення щодо податкових накладних, реєстрацію якої зупинено. Повідомлення не відноситься до копій документів, що подаються на підтвердження операції, відображеної в ПН в розумінні пункту 11 Порядку №520, помилки складення якого не є підставою для відмови в реєстрації ПН з підстав, визначених у Порядку №520.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 06.05.2022 суд відкрив провадження в цій справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" зареєстроване як юридична особа 20.09.2013, код ЄДРПОУ - 38908180.

Суд встановив, що 26.07.2021 ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" було укладено договір субпідряду №26/07 з Приватною фірмою "Діта".

Згідно із пунктом 1.1 договору - Підрядник (ПФ "Діта") доручає і сплачує, а Субпідрядник (ТОВ "Хмельницькрегіонбуд") бере на себе зобов`язання виконати роботи: "Реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів по вул. Андрієвського, 47 в с. Лонки Хмельницької області" що здійснюється в 2021 році, відповідно до договірної ціни, проектно-кошторисної документації (і при потребі зі змінами, внесеними до неї).

Пунктом 1.2. Договору встановлено, що підписанням останнього, Підрядник підтверджує, що він вправі залучати до виконання робіт передбачених цим Договором субпідрядників. Крім того, дозвіл на залучення Позивача до виконання робіт на об`єкті обумовлено листом-дозволом №234 від 23.07.2021 щодо залучення субпідрядника до виконання робіт за договором №100 про закупівлю робіт наданого Лонковецьким психоневрологічним інтернатом, код ЄДРПОУ 22772447 (Замовник).

Відповідно до пункту 2.1 Договору - вартість договору визначається кошторисною вартістю робіт та матеріалів, яка є невід`ємною частиною договору і становить згідно договірної ціни (додаток №1) 2794769,71 грн., у т.ч. ПДВ 465794,95 грн.

Згідно з пунктом 2.2 Договору, Сторони домовились, що Підрядник вправі перераховувати на користь Субпідрядника грошові кошти, як аванс, для закупки матеріалів. Субпідрядник зобов`язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів.

Умовами пункту 3.1 Договору передбачено строки виконання робіт, як істотна умова Договору, зокрема: "Субпідрядник зобов`язаний: 1) розпочати роботи з "27 липня 2021". 2) закінчити роботи до "31 грудня 2021".

29.12.2021 згідно із пунктом 2.2 Договору, ПФ "Діта" здійснила авансовані оплати на користь позивача, а саме: оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., згідно платіжного доручення №2691; оплата в сумі 189000,00 грн. в т.ч. ПДВ 31500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2696; оплата в сумі 191000,00 грн. в т.ч. ПДВ 31833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2697; оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2698, оплата в сумі 175000,00 грн. в т.ч. ПДВ 29166,67 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2699, оплата в сумі 185000,00 грн. в т.ч. ПДВ 30833,33 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2700, оплата в сумі 175312,60 грн. в т.ч. ПДВ 29218,77 грн., що підтверджується платіжним дорученням №2701.

У платіжних дорученнях було помилково вказано неправильне призначення платежів, про що 12.01.2022 ПФ "Діта" було надіслано листа за вих. №6 про уточнення призначення платежів, а саме, зазначити необхідно: "За виконані будівельно-монтажні роботи згідно договору №26/07 від 26.07.2021".

ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" виписані податкові накладні ПН №40 від 29.12.2021 на загальну суму 175000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 29166,67 грн., ПН №41 від 29.12.2021 на загальну суму 185000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 30833,33 грн., ПН №42 від 29.12.2021 на загальну суму 189000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 31500,00 грн., ПН №43 від 29.12.2021 на загальну суму 185000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 30833,33 грн., ПН №44 від 29.12.2021 на загальну суму 191000,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 31833,33 грн., ПН №46 від 29.12.2021 на загальну суму 175312,60 грн., в т.ч. сума ПДВ 29218,77 грн. та направлені на реєстрацію до ЄРПН.

Згідно з квитанціями від 14.01.2022 №9419015512, №9419052586, №9419020728, №9419019981, № 9419013397, №9419052134, №9419023915 зупинено реєстрацію податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021. Зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=2,9572%, "Р"=0".

На вимогу контролюючого органу ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" 19.01.2022 подано Повідомлення №1 щодо подачі пояснень та документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених у реєстрації податкових накладних №№41-46 від 29.12.2021, в якому зазначено: "Надаємо на розгляд документи щодо реальності господарської операції, за №42; №44; №41; №46; №45; №40; №43, які виписані по факту авансової оплати на придбання матеріалів для виконання реконструкції будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату. Цю господарську операцію підтверджують такі документи: договір субпідряду, ліцензія, виписка з банку, платіжні доручення, картка рахунку, акт звірки, лист-уточнення. Кошторис, договірна ціна, 20ОПП, та ін./ копії документів в кількості 18-ти додатків", та додано документи, а саме;

- Акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.12.2021 по 29.12.2021 між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПП "Діта" (перша подія - оплата).

- Договірна ціна на реконструкцію частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів по вул. Андрієвського, 47 в с.Лонки Волочиського району Хмельницької області що здійснюється в 2021.

- Підсумкова відомість ресурсів.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-6 на обладнання (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 514356,27 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-5 на автоматичну пожежну сигналізацію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 22410,71 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-4 на внутрішнє електопостачання (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 123556,41 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2Л-3 на опалення і вентиляцію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 269085,99 грн.

- Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-2 на внутрішній водопровід і каналізацію (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 106364,15 грн.

Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1 на будівельні роботи (реконструкція частини будівлі під харчоблок Лонковецького будинку-інтернату) на суму 1237209,77 грн.

- Загальновиробничі витрати на будову.

- ОСВ по рах. 361 за період з 01.12.2021 по 29.12.2021.

- Банківська виписка за період з 01.12.2021 по 29.12.2021.

- Платіжні доручення від 29.12.2021: №2691 на суму 185000,00 грн., №2696 на суму 189000,00 грн., №2697 на суму 191000,00 грн., №2698 на суму 185000,00 грн., №2699 на суму 175000,00 грн., №2700 на суму 185000,00 грн., №2701 на суму 175312,60 грн.

- Лист-уточнення платежу.

- Лист-дозвіл щодо залучення субпідрядника до виконання робіт.

- Відповідно до поданого звіту з ЄВ за ІІІ квартал 2021 чисельність працюючих становить 5 чол., з/п 6,5 тис.грн.

- ПН за 2021 = 0,7%.

- 20-ОПП - офіс, склад.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області 21.01.2022 прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1. №3689778/38908180 про відмову у реєстрації ПН №45 від 29.12.2021,

2 .№3689779/38908180 про відмову у реєстрації ПН №40 від 29.12.2021,

3. №3689780/38908180 про відмову у реєстрації ПН №43 від 29.12.2021,

4. №3689781/38908180 про відмову у реєстрації ПН №42 від 29.12.2021,

5. №3689782/38908182 про відмову у реєстрації ПН №41 від 29.12.2021,

6. №3689783/38908180 про відмову у реєстрації ПН №44 від 29.12.2021,

7. №3689784/38908180 про відмову у реєстрації ПН №46 від 29.12.2021.

Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із тим, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021. Відповідно до пункту 3.1. Договору субпідряду №26/07 від 26.07.2021 субпідрядник зобов`язаний закінчити роботи до 31.12.2021; згідно пункту 2.3. вищезазначеного Договору оплата за виконані роботи проводиться після підписання Акту приймання-передачі виконаних робіт за формою КБ-2, проте платником акти приймання-передачі виконаних робіт не надано, чим порушено умови Договору. Крім того, платником надано акт звірки взаєморозрахунків за період між ТОВ "Хмельницькрегіонбуд" та ПФ "Діта", в якому відсутні відомості за даними обліку ПФ "Діта".

Не погоджуючись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішеннями від 09.02.2022 №7069/38908180/2, №7009/38908180/2, №7063/38908180/2, №6994/38908180/2, №7068/38908180/2, №7001/38908180/2, №7020/38908180/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як зазначалося вище, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних №40, №41, №42, №43, №44, №45, №46 від 29.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689784/38908180, №3689783/38908180, №3689782/38908180, №3689781/38908180, №3689780/38908180, №3689779/38908180, №3689778/38908180 є протиправним та його необхідно скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45, суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 29.12.2021 №40, №41, №42, №43, №44, №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 17367,00 грн., тому зазначену суму судового збору необхідно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати:

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689778/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689779/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689780/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689781/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689782/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689783/38908180;

- рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.01.2022 №3689784/38908180.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну №40 від 29.12.2021 на суму 175000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №41 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №42 від 29.12.2021 на суму 189000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №43 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №44 від 29.12.2021 на суму 191000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №45 від 29.12.2021 на суму 185000,00 грн. з ПДВ;

- податкову накладну №46 від 29.12.2021 на суму 175321,60 грн. з ПДВ.

Стягнути на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" судові витрати (судовий збір) в розмірі 17367 (сімнадцять тисяч триста шістдесят сім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 липня 2022 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницькрегіонбуд" (вул. Зарічанська, буд. 8, кв. 66, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 38908180) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м.Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено08.07.2022
Номер документу105106425
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідмову в реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/5359/22

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 02.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 30.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Постанова від 08.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 06.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні