П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/23543/21
Категорія: 109020000Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е.А.
Місце ухвалення: м. Одеса
Дата складання повного тексту: 10.02.2022 р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого Бітова А.І.
суддів Лук`янчук О.В.
Ступакової І.Г.
у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута за правилами п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2022 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
У листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (далі Авангардівська СР) про:
-визнання протиправним та скасування рішення відповідача №823-VIII від 12 серпня 2021 року;
-зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою та передати позивачу у приватну власність земельну ділянку площею 0,0905 га з кадастровим номером №5123783500:01:002:0324, яка знаходиться за адресою: масив " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", ділянка № НОМЕР_1 на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області (за межами населеного пункту).
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказувала, що 05 серпня 2021 року подала на затвердження до Авангардівської СР проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва за адресою: масив " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", ділянка № НОМЕР_1 на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки 5123783500:01:002:0324, проте рішенням відповідача №823-VIII від 12 серпня 2021 року їй відмовлено у затвердженні проекту землеустрою з огляду на те, що земельна ділянка частково знаходиться в межах прибрежної захисної смуги водосховища.
Позивач зазначала, що спірна земельна ділянка розміщена поза зоною водоохоронних обмежень. Також, позивач звертала увагу на те, що проект землеустрою виготовлено відповідно до законодавства. Зазначала також, що відповідач позбавлений можливості приймати альтернативні рішення, крім як рішень про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, оскільки на думку позивача, на етапі затвердження проекту землеустрою відповідач у відповідності до чинного земельного законодавства України не має повноважень перевірки проекту землеустрою на відповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації. Така перевірка здійснюється на етапі погодження проекту землеустрою.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2022 року у задоволені позову ОСОБА_1 до Авангардівської СР про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги ОСОБА_1 посилається на те, що згідно наданих позивачем доказів, до свого клопотання від 05 серпня 2021 року, позивачем надано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123783500:01:002:0325, а також наданий до суду та відповідачу проект землеустрою містить технічний звіт щодо виконання топографічно-геодезичних вишукувань земельної ділянки АДРЕСА_1 , який розроблений на земельну ділянку з кадастровим номером 5123783500:01:002:0324.
Апелянт вказує, що в абз.4 арк.4 рішення суду першої інстанції вказано, що в свою чергу позивач звернувся до відповідача саме із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо земельної ділянки № НОМЕР_1 із кадастровим номером 5123783500:01:002:0325. Тобто, судом першої інстанції нібито встановлено, що позивачем не було подано відповідачу на розгляд належну документацію із землеустрою, що унеможливило прийняття відповідачем відповідного рішення про затвердження поданого проекту землеустрою.
ОСОБА_1 зазначає, що вказані твердження у вищезазначених абзацах рішення суду першої інстанції не відповідають фактичній дійсності, оскільки до клопотання на адресу відповідача від 05 серпня 2021 року надано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 для ведення садівництва за адресою: масив " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", ділянка № НОМЕР_1 на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району (за межами населеного пункту), про що свідчить відповідний запис на титульному аркуші цього ж проекту землеустрою. Також у Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, номер витягу НВ-1813788592020 від 12 серпня 2020 року, підшитого вкінці до проекту землеустрою, вказано тотожні реквізити, що є на першому аркуші проекту землеустрою і на них вказано кадастровий номер земельної ділянки 5123783500:01:002:0324. Правда, остання цифра "4" є виправленою з цифри "5", а на наступному аркуші проекту землеустрою такого виправлення немає.
Крім того, апелянт зазначає, що в реквізитах титульного листка технічного звіту щодо виконання топографо-геодезичних вишукувань земельної ділянки вказано: "ділянка, 14", але це є технічною опечаткою і спростовується зразу ж на наступному аркуші цього ж технічного звіту в пояснювальній записці де вказано: "діл.15". Зазначені вище описки є формальними ознаками, оскільки відомості про фактично сформовану земельну ділянку відповідають реквізитам проекту землеустрою та відповідають їх внесенню до Державного земельного кадастру про що свідчить відповідний Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який підшито вкінці проекту землеустрою.
Відзиву на апеляційну скаргу на адресу суду апеляційної інстанції не надходило.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
Згідно розпорядження Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області від 04 квітня 2011 року №303 "Про надання громадянам України ОСОБА_2 та іншим (всього 6 осіб) дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області (за межами населених пунктів)" гр. ОСОБА_1 надано відповідний дозвіл щодо земельної ділянки № НОМЕР_1 в масиві "Сонячний". Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер HB-1813788592020 від 12 серпня 2020 року земельній ділянці № НОМЕР_1 в масиві "Сонячний" присвоєно кадастровий номер 5123783500:01:002:0324.
05 серпня 2021 року ОСОБА_1 подала до Авангардійвського селищного голови клопотання, зареєстроване за вхідним №01-734-Л, про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва за адресою: масив " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", ділянка № НОМЕР_1 на території Прилиманської СР (за межами населеного пункту). Кадастровий номер земельної ділянки: 5123783500:01:002;0324. До зазначеного клопотання позивач додала копію документації із землеустрою.
За результатами розгляду клопотання позивача від 05 серпня 2021 року та доданих документів, рішенням Авангардійвської СР №823-VIII від 12 серпня 2021 року позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що згідно наданих позивачем доказів, до свого клопотання від 05 серпня 2021 року, позивачем надано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123783500:01:002:0325, а також наданий до суду та відповідачу проект землеустрою містить технічний звіт щодо виконання топографічно-геодезичних вишукувань земельної ділянки АДРЕСА_1 , який розроблений на земельну ділянку з кадастровим номером 5123783500:01:002:0324.
Також, суд першої інстанції зазначив, що в свою чергу позивач звернувся до відповідача саме із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо земельної ділянки № НОМЕР_1 із кадастровим номером 5123783500:01:002:0325. Тобто, судом першої інстанції встановлено, що позивачем не було подано відповідачу на розгляд належну документація із землеустрою, що унеможливило прийняття відповідачем відповідного рішення про затвердження поданого проекту землеустрою.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що Авангардівська СР діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, не порушувала права та законні інтереси позивача, а тому у суду відсутні підстави для задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 .
Відповідно до правил ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції, перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, ч.ч.1-3 ст. 116, ст. 118, ч.1 ст. 121, п.6 ч.3, ч.8 ст. 186 ЗК України.
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом положень ст. 122 ЗК України вирішення питань стосовно передачі земельних ділянок у власність або у користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Зокрема, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно ч.ч.1-3 ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному ч.1 ст. 128 цього Кодексу. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Частиною 1 ст. 121 ЗК України передбачено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема, для ведення особистого селянського господарства не більше 2,0 гектара.
Відповідно ч.6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно ч.7 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до положень ч.ч.9-11 ст. 118 ЗК України (в редакції чинній на момент подання клопотання про його затвердження відповідачу), відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Згідно п.6 ч.3 ст. 186 ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу;
Частиною 8 ст. 186 ЗК України встановлено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Щодо посилань апелянта на те, що описки виявлені в наданих документах до Авангардівської СР є формальними та неістотними, колегія суддів зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, підставами для відмови у затвердженні проекту землеустрою було, зокрема, те, що згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер HB-1813788592020 від 12 серпня 2020 року земельній ділянці № НОМЕР_1 в масиві "Сонячний" присвоєно кадастровий номер 5123783500:01:002:0324, при цьому, до клопотання на затвердження Авангардівської СР подано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123783500:01:002:0325, який не відповідає земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру.
Колегія суддів звертає увагу на те, що позивач звернувся до відповідача саме із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо земельної ділянки № НОМЕР_1 із кадастровим номером 5123783500:01:002:0325.
Разом з клопотанням від 05 серпня 2021 року, позивач надала проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123783500:01:002:0325, а проект землеустрою містить технічний звіт щодо виконання топографічно-геодезичних вишукувань земельної ділянки АДРЕСА_1 , що розроблено на земельну ділянку з кадастровим номером 5123783500:01:002:0324.
Таким чином, колегія суддів констатує, що документи надані відповідачу для затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність містять невідповідності та виправлення, що, як вірно вказано судом першої інстанції, унеможливило прийняття відповідного рішення про затвердження поданого проекту землеустрою.
За таких обставин, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .
Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2022 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Повне судове рішення складено 12 липня 2022 року.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Лук`янчук О.В.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2022 |
Оприлюднено | 14.07.2022 |
Номер документу | 105201647 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні