Рішення
від 05.07.2022 по справі 380/3121/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2022 року

справа №380/3121/22

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддяКравців О.Р.,

за участю:

секретар судового засіданняШийович Р.Я.,

від позивача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,

від відповідачапредставник не з`явився,

від третьої особиГелемей Ю.М.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Громадська організація «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»», про визнання протиправним та скасування рішення.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» (далі позивач) з позовною заявою до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (далі відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс», яким надано погодження ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» на користування мисливськими угіддями загальною площею 1080,9000 га (в тому числі: 970,7000 га - землі с/г призначення, 109,8000 га - водно-болотні угіддя), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради, терміном на 20 років.

- судові витрати покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає незаконним з боку іідповідача надання погодження щодо надання у користування мисливських угідь ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс», оскільки такі угіддя перебували у користуванні позивача до кінця 2021 року. Також прийняте відповідачем оскаржуване рішення суперечить статті 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», не враховано переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача. Крім того, право користування ТМР «Крижень» мисливськими угіддями відповідно до ст. 23 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» не припинено, тому не може бути надано іншому користувачу.

Ухвалою від 03.05.2022 суд відкрив загальне позовне провадження у справі та залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Громадську організацію «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» (далі третя особа).

Третя особа надала пояснення щодо позову. Зазначено, що Громадська організація «Об`єднання мисливців та рибалок «Фенікс»» звертається до відповідача з проханням розглянути клопотання про погодження на користування мисливських угідь, що знаходяться на території Камянка-Бузької МТГ, зокрема Дернівського, Желденького, Батятицького, Зубомостівського та Прибужанівського старостинських округів, терміном на 20 років. З аналізу вказаного клопотання вбачається, що третя особа не вказувала площу мисливських угідь чи точне місцезнаходження угідь, якими користуються конкретні фізичні та(або) юридичні особи, втому числі позивач. Позивач не довів належними та допустимими доказами, що з в склад 109,8000 га водно-болотних угідь, 970,7000 га - земель с/г призначення, погоджених ГО «Об`єднання мисливців та рибалок «Фенікс»», входять угіддя, якими на думку позивача, такий користується, оскільки матеріали справи не містять договору про умови ведення мисливського господарства, укладеного на підставі Рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями».

Відповідач відзиву на позов у встановлений строк не подав.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Ухвалою від 08.06.2022 суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті.

В судовому засіданні по розгляду справи представники позивача заявлені вимоги підтримали, просили позов задовольнити повністю.

Відповідач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце його проведення.

Представник третьої особи проти позову заперечив, просив у його задоволенні відмовити.

Суд заслухав доводи сторін, з`ясував фактичні обставини, дослідив надані докази та,-

в с т а н о в и в :

Громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа 31.03.2005 за №14001200000 000138.

Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» створене за рішенням Загальних зборів членів Товариства у відповідності до Конституції України, Закону України «Про громадські об`єднання», Закону України «Про мисливське господарство та полювання» та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.

Товариство є добровільним громадським об`єднанням, заснованим на індивідуальному -денстві, створеним на основі єдності інтересів для спільної реалізації мети діяльності Товариства.

Основними напрямками діяльності ТМР «Крижень» є:

- захист та реалізація законних прав та інтересів його членів;

- рекреація,

- сприяння мисливству, аматорському та спортивному рибальству;

- активному розвитку мисливства та рибальства;

- охороні, відтворенню, збереженню природи;

- забезпечення охорони, раціонального використання природних багатств річок, водойм, лісів а їх рекреаційного потенціалу.

Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05,12.2006 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11,02.1997 №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області» (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67780 га, з них 53006 га - польові, 12218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні.

Згідно з п. 6 цього рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 - користувачам мисливських угідь: ДП «Буський лісгосп», ДП «Жовківський лісгосп» Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району - приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП «Радехівське лісомисливське господарство».

На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та «Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР «Крижень» укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.

Рішенням 28 сесії 7 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями» на підставі розгляду листа №7 від 28.01.2020 ТО «Кам`янка-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, на підставі ст. 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження ТО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» на користування мисливськими угіддями, загальною площею 20825,0800 га (в тому числі: 14369,0600 га - землі с/г призначення, 5431,4400 га - ліси, 302,1200 га - болота, 722.4600 - води), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради терміном на 49 років.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги позивач вказує. що йому згодом стало відомо, про те що Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області було прийнято рішення про погодження надання в користування тих мисливських угідь, проте меншої площі громадській організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»», яке згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань створено та зареєстровано 12.08.20211, та не має жодної матеріальної бази, основних фондів та найманих працівників.

Рішенням 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» на підставі розгляду листа №9/08 від 16.08.2021 року (через 4 дні після державної реєстрації юридичної особи) ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, відповідно до ст. 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження громадській організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» на користування мисливськими угіддями загальною площею 1080,9000 га (в тому числі: 970,7000 га-землі с/г призначення, 109,8000 га - водно-болотні угіддя), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради, терміном на 20 років.

Вважаючи вказане рішення протиправним позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності юридичних і фізичних осіб у галузі мисливського господарства та полювання, забезпечення рівних прав усім користувачам мисливських угідь у взаємовідносинах з органами державної влади щодо ведення мисливського господарства, організації охорони, регулювання чисельності, використання та відтворення тваринного світу визначає Закон України «Про мисливське господарство та полювання» від 22.02.2000 №1478-III (далі Закон №1478-III).

Відповідно до ст. 1 Закону №1478-III мисливські угіддя - це ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.

Відповідно до ст. 1 Закону №1478-III користувачі мисливських угідь - спеціалізовані мисливські господарства, інші підприємства, установи та організації, в яких створені спеціалізовані підрозділи для ведення мисливського господарства з наданням в їх користування мисливських угідь.

Статтею 9 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» передбачено, що до повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь.

Статтею 10 Закону №1478-III регламентовано повноваження сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання, до яких належить: -організація та здійснення заходів щодо охорони державного мисливського фонду, поліпшення середовища перебування мисливських тварин; - вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування мисливських угідь; - реалізація інших питань у межах своїх повноважень.

Частинами 1-3 ст. 21 Закону №1478-III ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь.

Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.

Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.

Згідно з ч. 6 ст. 21 Закону №1478-III відносини між власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь регулюються відповідними договорами.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 22 Закону №1478-III мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок. Мисливські угіддя надаються у користування на строк не менш як на 15 років.

Частиною 4 ст. 22 Закону №1478-III визначено, що переважне право на користування мисливськими угіддями мають: - власники та постійні користувачі земельних ділянок; - користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.

Частиною 1 ст. 23 Закону №1478-III передбачено, що право користування мисливськими угіддями припиняється у разі:

- закінчення строку користування;

- добровільної відмови від користування;

- припинення діяльності юридичних осіб, яким надано у користування мисливські угіддя;

- систематичного невиконання обов`язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов`язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства;

- погіршення якості мисливських угідь з вини їх користувача;

- в інших випадках, передбачених законодавством.

Згідно з ч.ч. 1 і 2 ст. 31 Закону №1478-III права користувачів мисливських угідь охороняються законом.

Припинення права використання державного мисливського фонду або права користування мисливськими угіддями може мати місце лише у випадках, передбачених ст. 23 цього Закону.

Судом з`ясовано, що рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області», позивачу надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років, отже до кінця 2021 року.

А отже відповідач приймаючи спірне рішення від 23.09.2021 не враховано той факт, що угіддя на момент його прийняття перебували у користуванні позивача та відповідно прийнято до уваги переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача. Крім того про намір не продовжувати строк на право користування позивач не повідомляв, жодних інших передумов для припинення права користування не вказано.

Суд звертає увагу, що право користування позивача мисливськими угіддями на дату винесення спірного рішення припинено не було, докази щодо такого відсутні у матеріалах справи, а тому таке право користування не могло бути надано іншому користувачу.

Щодо покликань третьої особи на те, що позивач не довів належними та допустимими доказами, що з в склад 109,8000 га водно-болотних угідь, 970,7000 га - земель с/г призначення, погоджених ГО «Об`єднання мисливців та рибалок «Фенікс»», входять угіддя, якими на думку позивача, такий користується, то суд такі до уваги не бере. По-перше, суд враховує, що даній категорії справ тягар доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача. По-друге, доказів того, що окрім договору №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010 укладався інший договір у матеріалах справи немає. З огляд на що рішення від 26.03.2020 №30 розцінюється судом, як таке що пролонгувало дію первинного договору на погоджених у ньому умовах. По-третє, в межах надання оцінки оскаржуваному рішенню на відповідність критеріям визначеним КАС України, здійснення виділу окремих угідь та розрахунок їх площ не належить до компетенції суду.

Згідно вимог ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідачем як суб`єктом владних повноважень покладений на нього обов`язок доказування правомірності прийнятого оскаржуваного рішення не виконано.

Враховуючи встановлені у справі обставини та наявні у ній матеріали, суд приходить до висновку, що наявні підстав для задоволення позову у повному обсязі, визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»».

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (ЄДРПОУ 04056196) на користь Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» (ЄДРПОУ 33465072) судові витрати у виді судового збору в сумі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяКравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105241825
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/3121/22

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 05.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 11.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні