ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2022 рокуЛьвівСправа № 380/3121/22 пров. № А/857/12381/22
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,
за участю секретаря судового засідання: Петрунів В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Громадської організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року, головуючий суддя Кравців О.Р., ухвалене о 11:15 год у м. Львові, у справі за адміністративним позовом Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Громадська організація «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»», про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
В лютому 2022 року позивач ГО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» звернулося в суд з позовом до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, третя особа - ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»», в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс», яким надано погодження ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» на користування мисливськими угіддями загальною площею 1080,9000 га (в тому числі: 970,7000 га - землі с/г призначення, 109,8000 га - водно-болотні угіддя), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради, терміном на 20 років.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що дії відповідача щодо надання погодження про надання у користування мисливських угідь ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» є незаконними, оскільки такі угіддя перебували у користуванні позивача до кінця 2021 року. Також прийняте відповідачем оскаржуване рішення суперечить статті 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», не враховано переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача. Крім того, право користування ТМР «Крижень» мисливськими угіддями відповідно до ст. 23 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» не припинено, тому не може бути надано іншому користувачу..
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»».
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою провадження у справі закрити.
Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» звернулась до відповідача з проханням розглянути клопотання про погодження на користування мисливських угідь, що знаходяться на території Камянка-Бузької МТГ, зокрема Дернівського, Желденького, Батятицького, Зубомостівського та Прибужанівського старостинських округів, терміном на 20 років. У поданому клопотанні не вказано площі мисливських угідь чи точне місцезнаходження угідь, якими користуються конкретні фізичні та(або) юридичні особи, втому числі позивач. Позивач не довів належними та допустимими доказами, що з в склад 109,8000 га водно-болотних угідь, 970,7000 га - земель с/г призначення, погоджених ГО «Об`єднання мисливців та рибалок «Фенікс»», входять угіддя, якими на думку позивача, такий користується, оскільки матеріали справи не містять договору про умови ведення мисливського господарства, укладеного на підставі Рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями».
В судовому засіданні представники позивача заперечили проти апеляційної скарги, вважають оскаржене рішення суду законним та обґрунтованим та просили апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, Громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа 31.03.2005 року за №14001200000 000138.
Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» створене за рішенням Загальних зборів членів Товариства у відповідності до Конституції України, Закону України «Про громадські об`єднання», Закону України «Про мисливське господарство та полювання» та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Товариство є добровільним громадським об`єднанням, заснованим на індивідуальному членстві, створеним на основі єдності інтересів для спільної реалізації мети діяльності Товариства.
Основними напрямками діяльності ТМР «Крижень» є: захист та реалізація законних прав та інтересів його членів; рекреація; сприяння мисливству, аматорському та спортивному рибальству; активному розвитку мисливства та рибальства; охороні, відтворенню, збереженню природи; забезпечення охорони, раціонального використання природних багатств річок, водойм, лісів а їх рекреаційного потенціалу.
Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 року «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 року №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області» (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67780 га, з них 53006 га - польові, 12218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні.
Згідно з п. 6 цього рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 року - користувачам мисливських угідь: ДП «Буський лісгосп», ДП «Жовківський лісгосп» Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району - приступити з 01.01.2007 року до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП «Радехівське лісомисливське господарство».
На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 року між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та «Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР «Крижень» укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010 року.
Рішенням 28 сесії 7 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями» на підставі розгляду листа №7 від 28.01.2020 року ТО «Кам`янка-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, на підставі ст. 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження ТО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» на користування мисливськими угіддями, загальною площею 20825,0800 га (в тому числі: 14369,0600 га - землі с/г призначення, 5431,4400 га - ліси, 302,1200 га - болота, 722.4600 - води), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради терміном на 49 років.
Обґрунтовуючи заявлені вимоги позивач вказував, що йому згодом стало відомо, про те що Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області було прийнято рішення про погодження надання в користування тих мисливських угідь, проте меншої площі громадській організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»», яке згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань створено та зареєстровано 12.08.2021 року, та не має жодної матеріальної бази, основних фондів та найманих працівників.
Рішенням 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» на підставі розгляду листа №9/08 від 16.08.2021 року (через 4 дні після державної реєстрації юридичної особи) ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, відповідно до ст. 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження громадській організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» на користування мисливськими угіддями загальною площею 1080,9000 га (в тому числі: 970,7000 га-землі с/г призначення, 109,8000 га - водно-болотні угіддя), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради, терміном на 20 років.
Вважаючи вказане рішення протиправним позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи адміністративний позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем, приймаючи спірне рішення від 23.09.2021 року, не враховано той факт, що угіддя на момент його прийняття перебували у користуванні позивача та відповідно не прийнято до уваги переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача. Крім того про намір не продовжувати строк на право користування позивач не повідомляв, жодних інших передумов для припинення права користування не вказано.
Такі висновки суду першої інстанції не відповідають фактичним обставинам справи та є помилковими, виходячи з наступного.
За правилами частини 1 статті 4 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (далі Закон № 1478-III) державне регулювання у галузі мисливського господарства та полювання здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.
Органам місцевого самоврядування цим Законом та іншими законами України можуть бути надані окремі повноваження органів виконавчої влади у сфері державного регулювання мисливського господарства та полювання (частина 2 статті 4 Закону № 1478-III).
Згідно із частиною 1 статті 10 Закону № 1478-III до повноважень сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить:
організація та здійснення заходів щодо охорони державного мисливського фонду, поліпшення середовища перебування мисливських тварин;
вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування мисливських угідь;
реалізація інших питань у межах своїх повноважень.
Порядок надання у користування мисливських угідь регламентовано приписами статті 22 Закону № 1478-III.
За правилами частини 1 статті 22 Закону № 1478-III мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.
Мисливські угіддя надаються у користування на строк не менш як на 15 років (частини 2 статті 22 Закону № 1478-III).
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 1478-III переважне право на користування мисливськими угіддями мають:
власники та постійні користувачі земельних ділянок;
користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.
На підставі аналізу наведених правових норм та встановлених фактичних обставин справи апеляційний суд дійшов висновку, що вирішення по суті питання про надання мисливських угідь у користування у випадку, що розглядається, віднесено до компетенції Львівської обласної ради.
Позивач ТМР «Крижень» при зверненні до суду першої інстанції обґрунтовував свої позовні вимоги наявністю переважного права на користування спірними мисливськими угіддями відповідно до рішенням Львівської обласної ради №145 від 05 грудня 2006 року «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 року №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області».
Відтак, слід погодитися із апелянтом у тому, що спірним рішенням міської ради не вирішувалося питання про надання у користування ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» будь-яких мисливських угідь для ведення мисливського господарства.
Більше того, конструкція частини 4 статті 22 Закону № 1478-III передбачає випадки переважного права на користування мисливськими угіддями, а отже свідчить про те, що при вирішенні питання про надання мисливських угідь у користування допускається наявність кількох претендентів.
Водночас апеляційний суд наголошує на тому, що наявність оскаржуваного рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» жодним чином не перешкоджає Львівській обласній раді надати спірні мисливські угіддя ТМР «Крижень» з урахуванням його переважного права за умови відповідного волевиявлення зі сторони позивача.
З урахуванням наведеного апеляційний суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №62 від 23.09.2021 року «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс» жодним чином не стосується прав чи охоронюваних інтересів ГО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»», а отже його позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, відтак задоволенню не підлягають.
При цьому колегія суддів вважає безпідставними покликання апелянта про те, що даний спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки спірне рішення відповідача не спрямоване на реалізацію права розпоряджатись мисливськими угіддями, а прийняте на виконання повноважень, наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відтак, зміст спірних правовідносин не випливає із майнових прав, відтак даний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, відтак апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального і процесуального права, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, через що судове рішення підлягає скасуванню з прийняттям нового, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Громадської організації «Об`єднання мисливців і рибалок «Фенікс»» задовольнити частково, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 липня 2022 року у справі №380/3121/22 - скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, виключно у випадках передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький Повний текст постанови складено 02.11.2022 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2022 |
Оприлюднено | 04.11.2022 |
Номер документу | 107090227 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні