ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" липня 2010 р. Справа № 2a-1990/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Бог усевич А.С.
за участю сторін:
представника позивач а - Крук О.В.,
представника відпов ідача - не з'явився,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Держав ної податкової інспекції в Г алицькому районі, вул. Шевчен ка, 10, м. Галич, Івано-Франківськ а область,
до відповідача: приватного підприємства "Бес кид", вул. І.Франка, 12, м. Бурштин, Галицький район, Івано-Франк івська область,
про стягнення за рахунок активів відповідача податкового боргу в сумі 69848,72 г рн.,-
ВСТАНОВИВ:
31 травня 2010 року Державна п одаткова інспекція в Галицьк ому районі звернлася до суду з адміністративним поз овом до приватного підприємс тва "Бескид" про стягнення за р ахунок активів відповідача п одаткового боргу в сумі 69848,72 гр ивень.
Позовні вимоги моти вовані тим, що відповідач, в ході здійснення підприє мницької діяльності не дотри мувався норм Закону України “Про податок на додану варті сть” та "Про оподаткування пр ибутку підприємств", внаслід ок чого останньому донарахов ано податок на додану вартіс ть в сумі 31389 гривень та податок на прибуток в сумі 35707,20 гривень . Станом на 21.05.2010 року заборгова ність відповідачем в доброві льному порядку не сплачена, в наслідок чого позивач проси ть суд винести рішення про ст ягнення з відповідача вищевк азаної суми.
Представник позивача в су довому засіданні подав заяву про уточнення позовних вимо г, в якій зазначив, що загальна сума заборгованості станови ть 69848,72 гривень, з яких податок н а прибуток - 36211,21 гривень та пода ток на додану вартість - 33637,51 гри вень. Просив позов задовольн ити повністю.
Представник відповідач в с удове засідання не з'явився, х оча про час, місце та дату був повідомлений належним чином . Своїм правом на подання запе речення не скористався.
Розглянувши матері али справи, оцінивши наявні д окази, вислухавши представни ка позивача, суд вважає вимог и позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до за доволення з наступних підста в.
Законом України “Про сист ему оподаткування” визначен і види податків і зборів (обов ' язкових платежів), що справ ляються на території України . Згідно пункту 3 частини 1 стат ті 9 Закону України “Про систе му оподаткування” платники п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) зобов' язані с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) у встановлені закон ом терміни. Відповідно до час тини 3 статті 9 вказаного Закон у обов'язок платника податкі в щодо сплати податків і збор ів (обов'язкових платежів) при пиняється із сплатою податку , збору (обов'язкового платежу ) або його скасуванням чи спис анням податкової заборгован ості відповідно до Закону Ук раїни "Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом".
Відповідно до статт і 11 Закону України "Про податк ову службу", податкові органи мають право здійснювати док ументальні невиїзні перевір ки (на підставі поданих подат кових декларацій, звітів та і нших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою пода тків та зборів (обов'язкових п латежів) незалежно від спосо бу їх подачі), застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та ро змірах, встановлених законам и України.
Згідно з підпунктом 2 п ункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" податкови м зобов'язанням є зобов'язанн я платника податків сплатити до бюджету відповідну суму к оштів у порядку та у строки, ви значені цим Законом або інши ми законами України.
Згідно статті 5 Закону України від 21.12.2000 року №2181- ІІІ “Про порядок погашень зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовим фондами” податкове з обов' язання самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої декларації. Узгодже на сума податкового зобов' я зання визнається сумою подат кового боргу, про який податк овий орган повідомляє платни ка податків шляхом надісланн я податкових вимог.
Відповідно до підпу нкту 7 пункту 1 статті 17 вищезаз наченого Закону України, У ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов'язання протягом граничних строків, визначени х цим Законом, такий платник п одатку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при за тримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем г раничного строку сплати узго дженої суми податкового зобо в'язання, - у розмірі десяти ві дсотків погашеної суми подат кового боргу; при затримці ві д 31 до 90 календарних днів включ но, наступних за останнім дне м граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов'язання, - у розмірі двадця ти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затри мці, що є більшою 90 календарни х днів, наступних за останнім днем граничного строку спла ти узгодженої суми податково го зобов'язання, - у розмірі п'я тдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з підпунктом 4 пунк ту 1 статті 4 Закону України “П ро порядок погашень зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовим фондами”, податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплат і місячних авансових внесків ), - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця; б) календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя); в) календарном у року, крім випадків, передба чених підпунктом "г" підпункт у 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 к алендарних днів за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року; г) календарн ому року для платників подат ку на доходи фізичних осіб (пр ибуткового податку з громадя н), - до 1 квітня року, наступного за звітним. Якщо податкова де кларація за квартал, піврічч я, три квартали або рік розрах овується наростаючим підсум ком на підставі показників б азових податкових періодів, з яких складаються такі квар тал, півріччя, три квартали аб о рік (без урахування авансов их внесків) згідно з відповід ним законом з питань оподатк ування, така декларація пода ється у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для ціл ей підпункту 4.1.4 цього пункту п ід терміном "базовий податко вий період" слід розуміти пер ший податковий період звітно го року, визначений відповід ним законом з питань оподатк ування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткува ння прибутку підприємств. Пл атник податку звільняється в ід обов'язку подавати податк ову декларацію за звітний (по датковий) період протягом по точного року у разі, якщо його податкові зобов'язання були відображені у річній податк овій декларації на поточний рік відповідно до закону з пи тань окремого податку, збору (обов'язкового платежу).
Пунктом 4 статті 16 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємства»податок з а звітний період сплачується його платником до відповідн ого бюджету у строк, визначен ий законом для квартального податкового періоду. Платник и податку у строки, визначені законом, подають до податков ого органу податкову деклара цію про прибуток за звітний п еріод, розраховану наростаюч им підсумком з урахуванням в ід'ємного значення об'єкта оп одаткування минулих податко вих періодів у разі його наяв ності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьом у за звітні квартал, півріччя та три квартали платники под атку подають спрощену деклар ацію, а за результатами звітн ого року - повну. Форми деклара цій з цього податку встановл юються центральним податков им органом за узгодженням з к омітетом Верховної Ради Укра їни, що відповідає за проведе ння податкової політики. У ра зі коли платник податку вваж ає за доцільне роз'яснити окр емі результати фінансово-гос подарської діяльності, зазна чені у податковій декларації з цього податку, такий платни к податку може надіслати под атковому органу таке пояснен ня, складене у довільній форм і. Податковий орган не може ви магати надання форм звітност і чи обліку, прямо не передбач ених цим Законом, у тому числі складених за правилами бухг алтерської звітності, інших, не передбачених цим Законом , балансів чи звітності. Стати стична та бухгалтерська звіт ність подається органам держ авної статистики згідно із з аконом. Крім того, бухгалт ерська звітність подається п ідприємствами органам, до сф ери управління яких вони нал ежать, згідно із законом. Це пр авило поширюється також на б удь-які інші податки, збори (об ов'язкові платежі), включені д о системи оподаткування. У зв 'язку з цим платник податку не несе податкової відповідаль ності за затримку, неподання або неповне подання бухгалт ерської звітності. Підприємс тва, основною діяльністю яки х є виробництво сільськогосп одарської продукції, подають декларацію про прибуток у ст роки, визначені законом для р ічного податкового періоду, за формою, що встановлюється центральним податковим орга ном України. Для цілей оподат кування до підприємств, осно вною діяльністю яких є вироб ництво сільськогосподарськ ої продукції, відносяться пі дприємства, валовий доход як их від продажу сільськогоспо дарської продукції власного виробництва за попередній з вітний (податковий) рік перев ищує п'ятдесят відсотків заг альної суми валового доходу. У разі, якщо за звітний (подат ковий) рік валовий доход таки х підприємств від продажу сі льськогосподарської продук ції не перевищує п'ятдесяти в ідсотків загальної суми вало вого доходу, прибуток таких п ідприємств від продажу проду кції (робіт, послуг), що не відн оситься до сільськогосподар ської продукції, оподатковує ться у загальному порядку. Ві дповідно до пункту 1 статті 4 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємства» , валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отрим аного (нарахованого) протяго м звітного періоду в грошові й, матеріальній або нематері альній формах як на територі ї України, її континентально му шельфі, виключній (морські й) економічній зоні, так і за ї ї межами.
Відповідно до підпункту 1 пу нкту 3 статті 7 Закону України «Про податок на додану варті сть», Датою виникнення подат кових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважає ться дата, яка припадає на под атковий період, протягом яко го відбувається будь-яка з по дій, що сталася раніше: або дат а зарахування коштів від пок упця (замовника) на банківськ ий рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, посл уг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робі т, послуг) за готівкові грошов і кошти - дата їх оприбуткуван ня в касі платника податку, а п ри відсутності такої - дата ін касації готівкових коштів у банківській установі, що обс луговує платника податку; аб о дата відвантаження товарів , а для робіт (послуг) - дата офор млення документа, що засвідч ує факт виконання робіт (посл уг) платником податку.
В судовому засідан ні встановлено, що Приватне п ідприємство "Бескид" зареєст роване як суб'єкт підприємни цької діяльності та взято на облік як платник податку ДПІ в Галицькому районі, що підтв ерджується довідкою №40/29-011 від 25.05.2010 року. Під час ведення госп одарської діяльності відпов ідач порушував чинне податко ве законодавство України, що було встановлено під час: поз апланової виїзної перевірки з питань своєчасності, досто вірності, повноти нарахуванн я та сплати ПДВ та податку на п рибуток за період з 01.07.2008 року п о 31.12.2009 року (акт №468/2300/20535401 від 19.03.2010 ро ку), невиїзної документально ї перевірки своєчасності под ання податкової звітності (а кт №2108/1502/20535401 від 25.12.2009 року) та невиї зної документальної перевір ки своєчасності подання пода ткової звітності (акт №2110/1510/20535401 в ід 25.12.2009 року).
На підставі вищезазн ачених актів відповідачу нап равлялись корінці податкови х повідомлень-рішень №0000102300/0 ві д 19.03.2010 року, №0001371510/0/10744/10/15 від 25.12.2010 року , №4252091502/0/10774 від 25.12.2009 року, які відпо відачем були залишені без ро згляду, не оскаржувались та н е були виконанні.
З матеріалів справи с лідує, що відповідачем поруш ено підпункт 1 пункту 3 статті 5 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами", а саме не сплата сум, що са мостійно задекларовані декл араціями.
Відповідно до підпун кту 3 пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” встановлено, що акти ви платника податків можуть бути примусово стягненні в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду.
Враховуючи, що стано м на момент розгляду справи, п одатковий борг відповідачем добровільно не сплачено, від повідно податкова заборгова ність в сумі 69848,72 гривень підля гає до стягнення в судовому п орядку.
На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з приватног о підприємства "Бескид", вул. І .Франка, 12, м. Бурштин, Галицький район, Івано-Франківська обл асть, код ЄДРПОУ 20535401 в доход Дер жавного бюджету України забо ргованість в сумі 69848,72 гривень (шістдесят дев'ять тисяч вісі мсот сорок вісім гривень сім десят дві копійки).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Панікар І.В.
Постанова складен а в повному обсязі 23.07.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10524291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні