Ухвала
від 14.07.2022 по справі 712/5039/22
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Провадження № 2/712/2033/22

Справа № 712/5039/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2022 року Суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ПИРОЖЕНКО С.А., розглянувши матеріали цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до Черкаської обласної військової адміністрації, третя особа: Головне управління статистики у Черкаській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Черкаської обласної військової адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, в якому просить зобов`язати Черкаську обласну військову адміністрацію надати йому дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0401 га (під нерухомим майном) за рахунок частини земельної ділянки за кадастровим номером 7110136700:04:019:0081.

Позовну заяву подано до суду в порядку цивільного судочинства.

Згідно ст.4ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Частиною 1 ст.5ЦПК України передбачено, що здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно дост.19 Цивільного процесуального кодексу Українисуди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Відповідно до п.1 ч.1ст.19КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема:спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з пунктом 7 частини 1статті 4 КАС Українисуб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Такий правовий висновок викладений у постановах Великої Палати Верховного Суду від 20 вересня 2018 року у справі №813/1076/17 та від 14 листопада 2018 року у справі №817/986/17.

Позивач не погоджується із бездіяльністю Черкаської обласної військової адміністрації, вказується на протиправність такої бездіяльності як суб`єкта владних повноважень. При цьому, за змістом позову вбачається, що на розгляд обласної адміністрації питання про прийняття рішення про передачу позивачу у власність чи користування земельної ділянки не ставилося.

Оскільки порядок надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки перебуває у сфері публічно-правових відносин, то спори щодо дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, в тому числі органів місцевого самоврядування з приводу відмови у наданні такого дозволу підлягають розгляду адміністративними окружними судами, враховуючи положенняст. 20 КАС України.

Аналогічного висновку дійшла Велика Палата Верховного Суду в постанові від 28 листопада 2018 року у справі 536/158/16-ц в якій з приводу юрисдикції справи зробила висновок, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак, отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не є правовстановлюючим актом. Відтакправовідносини, пов`язані з прийняттям та реалізацією такого рішення не підпадають під визначення приватноправових, оскільки не породжують особистих майнових прав та зобов`язань осіб. При прийнятті такого рішення орган державної влади виконує дозвільну функцію, що притаманна органу державної влади у публічно-правових відносинах. Спір щодо рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є публічно-правовим. Аналогічні висновки містяться також у постановах ВП ВС від 21.03.2018 у справі № 536/233/16-ц, від 24.04.2018 у справі №401/2400/16-ц, від 30.05.2018 у справі № 826/5737/16, від 19.06.2018 у справі №922/864/17, від 28.11.2018 у справі № 826/5735/16, від 11.09.2019 у справі №924/174/18.

Такі ж висновки містяться й в постанові КАС ВС від 07.04.2021 у справі №460/2618/18 (№ в ЄДРСР 96145860), в якій Верховний Суд зазначав наступне, якщо особа звертається до повноважного органу з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого цей орган приймає відповідні рішення, то у цих правовідносинах зазначений орган реалізує управлінські функції, а тому спори про оскарження таких його рішень належать до юрисдикції адміністративного суду.

Отже, поданий позивачем позов, відповідно до визначеноїКАС Українипідсудності належить до компетенції окружного адміністративного суду та підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства в порядку, визначеномуКАС України.

З цих підстав, у відкритті провадження необхідно відмовити.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.186ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Керуючись ст.ст. 186, 258-260 ЦПК України, суддя

У Х В А Л И В:

У відкритті провадження за позовом ОСОБА_1 до Черкаської обласної військової адміністрації, третя особа: Головне управління статистики у Черкаській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Роз`яснити позивачу право на звернення до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом в порядку адміністративного судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Черкаського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Учасник справи, якому ухвала не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Соснівського

районного суду м Черкаси С.А.ПИРОЖЕНКО

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105251337
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —712/5039/22

Рішення від 20.01.2023

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

Рішення від 20.01.2023

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

Ухвала від 17.10.2022

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

Постанова від 06.10.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Постанова від 06.10.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 08.09.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 05.09.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 10.08.2022

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 14.07.2022

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні