Рішення
від 13.07.2022 по справі 420/8256/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8256/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Ананьївської міської ради (вул. Незалежності, 51, м. Ананьїв, Одеська область, 66400) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Ананьївської міської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо відмови у наданні запитуваної інформації на запит від 01.05.2022 року;

- зобов`язати відповідача надати йому - ОСОБА_1 , відповідь на запит на інформацію від 01.05.2022 року про результати розгляду клопотання ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 вiд 25.01 2022 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із п. 6 ч. 1 ст. 121 ЗК України, за рахунок несформованої земельної ділянки комунально власності Ананьївськоп міської ради, яка знаходиться за межами села Байтали, Ананьївського (Подільського) району Одеської області, та позначена на Публічній кадастровій карті: «Район: Ананьпвський, КОАТУУ: 5120280700. Зона: 01, Квартал: 002, область: Одеська Район: Ананьпвський, КОАТУУ: 5120200000, Область: Одеська, КОАТУУ: 5100000000», та межує з земельною ділянкою кадастровий номер: 5120280700:01:002:0305, у порядку Закону Украпни «Про доступ до публічної інформацiї».

Також позивач просить суд стягнути з відповідача на його користь суму витрат на правничу допомогу у розмірі 3000 грн.

Позивач зазначив, що 01.05.2022 року він направив на офіційну електронну адресу (ІНФОРМАЦІЯ_1) запит про доступ до публічної інформації до Ананьївської міської ради, в якому просив надати копії рішень або відповіді про результати розгляду заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 . Однак, вiдповiдач надав йому вiдповiдь на запит.

Позивач вказує, що 17.05.2022 та 30.05.2022 року він повторно направив запит про доступ до публічної інформації, однак відповідач відповіді не надав.

Позивач зазначає, що він отримав повідомлення про отримання відповідачем запиту від 01.05.2022 року, що на його думку вказує на те, що електронна адреса ІНФОРМАЦІЯ_1 працює та свідчить про протиправну бездіяльність відповідача у наданні запитуваної інформації.

Позивач вважає, що відповідачем порушене його право на інформацію, закріплене Конституцією України, та передбачене, зокрема, Законами України «Про інформацію» та «Про доступ до публічної інформації».

Ухвалою суду від 20.06.2022 року позовна заява прийнята до розгляду та відкрите провадження по справі. Вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у порядку ст.263 КАС України.

Ухвалою суду від 07.07.2022 року зобов`язано Комунальне підприємство «Обласний інформаційно-аналітичний центр» надати до Одеського окружного адміністративного суду докази блокування електронної адреси Ананьївської міської ради, - ІНФОРМАЦІЯ_1 у період із 24.02.2022 року.

До суду від представника відповідача надійшов відзив на позов, у якому він зазначив, що вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими, оскільки з 24.02.2022 року, у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, електронна адреса ІНФОРМАЦІЯ_1 була заблокована Комунальним підприємством «Обласний інформаційно-аналітичний центр» та не обслуговувалась.

Комунальним підприємством «Обласний інформаційно-аналітичний центр» було відновлено доступ до поштової скриньки ІНФОРМАЦІЯ_1 тiльки 07.06.2022 року та 17.06.2022 року за №04-38/3П1/10 листом позивача було проінформовано про зазначені обставини.

Крім того, представник відповідача зазначає, що ще 15.04.2021 року позивача повідомлено про наявність двох офіційних електронних скриньок відповідача: ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 , однак на іншу скриньку від позивача запити про доступ до публічної інформації не надходили.

Також представником відповідача подано клопотання, у якому він просив відмовити у стягненні витрат на надання правничої допомоги.

До суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій він вказав, що 17.06.2022 отримав лист від відповідача про блокування електронної скриньки, яка запрацювала з 07.06.2022, однак після її відновлення відповіді на запит про доступ до публічної інформації від відповідача не надходив.

На думку позивача вказане свідчить, що відповідач мав змогу отримати запит про доступ до публічної інформації від 01.05.2022 року та надати на нього відповідь, однак протиправно не надав запитуваної інформації.

Крім того, до суду від Комунального підприємства «Обласний інформаційно-аналітичний центр» надійшли витребувані судом докази.

Справа розглянута в письмовому провадженні.

Судом встановлено, що 15.04.2021 року ОСОБА_1 повідомлено, що в Ананьївській міській раді використовується електронна адреса ІНФОРМАЦІЯ_1, на яку можна направляти запити та звернення, крім того працює та використовується електронна адреса ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.71).

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», постановлено ввести в Україні воєнний стан.

01.05.2022 року ОСОБА_1 направив на електронну адресу Ананьївської міської ради (ІНФОРМАЦІЯ_1) запит про доступ до публічної інформації від, в якому просив надати: копії рішень Ананьївської міської ради, або відповіді про результати розгляду клопотань ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 вiд 25.01 2022 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із п. 6 ч. 1 ст. 121 ЗК України, за рахунок несформованої земельної ділянки комунально власності Ананьївськоп міської ради, яка знаходиться за межами села Байтали, Ананьївського (Подільського) району Одеської області, та позначена на Публічній кадастровій карті: «Район: Ананьївський, КОАТУУ: 5120280700. Зона: 01, Квартал: 002, область: Одеська Район: Ананьївський, КОАТУУ: 5120200000, Область: Одеська, КОАТУУ: 5100000000», та межує з земельною ділянкою кадастровий номер: 5120280700:01:002:0305 (а.с.12).

Згідно Доповідних записок Ананьївському міському голові Тищенку Ю.С. завідувача сектору інформаційних технологій апарату Ананьївської міської ради Ситника В.В. від 28.02.2022, 30.03.2022, 25.04.2022, 19.05.2022 у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022 року в Одеськiй області електронні поштові скриньки в доменi email.odessa.gov.ua були тимчасово заблоковані комунальним пiдприємством «Обласний інформаційно-аналітичний центр». У зв`язку з цим офiцiйна поштова скринька Ананьївської міської ради ІНФОРМАЦІЯ_1 тимчасово не працює. Міською радою використовується загальнодоступний домен ukr.net, в якому зареєстрована вiдповiдна поштова скринька. Дана поштова скринька використовується для отримання відправки листiв мiж органами державної влади, її структурних підрозділів, інших органів влади, установ, органiзацiй, громадян (а.с.73-76).

Згідно листа від 13.07.2022 №226/01-36/22, комунального пiдприємства «Обласний інформаційно-аналітичний центр» останнім проводилась низка заходiв, пов`язаних з забезпеченням належного рівня захисту державних інформаційних ресурсів, у тому числi змiна атрибутів доступу до поштових скриньок органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. 02.03.2022 року були змінені атрибути доступу до особистих поштових скриньок користувачів в доменi odessa.gov.ua. Нові атрибути доступу до електронної адреси Ананьївської міської ради ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) були надані 06.06.2022 року. У період з 02.03.2022 року по 06.06.2022 року був вiдсутнiй доступ для співробітників Ананьївської міської ради до електронної адреси ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.99-100).

13.06.2022 року позивачем було направлено на електронну адресу Ананьївської міської ради (ІНФОРМАЦІЯ_1) запит на інформацію та просив повідомити про отримання запиту (а.с.13).

17.06.2022 року Ананьївська міська рада було розглянуто запит від 13.06.2022 року про надання інформації та повідомлено, що запити вiд 01.05.2022, 17.05.2022, 30.05.2022 про надання копій рішень Ананьївської міської ради, або відповіді про результати розгляду клопотань ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 Ананьпвською міською радою не отримувалось у зв`язку з тим, що поштова скринька за електронною адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1 з 24.02.2022 року не обслуговувалась та була заблокована комунальним пiдприємством «Обласний інформаційно-аналітичний центр». 3 07.06.2022 поштова скринька ІНФОРМАЦІЯ_1 вiдновила роботу (а.с.77).

Статтею 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» №2939-VI (далі - Закон №2939-VI), відповідно до преамбули визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Згідно з ст.1 Закону №2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст.5 Закону №2939-VI доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Частиною 1 статті 19 Закону №2939-VI встановлено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Відповідно до ч. 4,5 ст.19 Закону №2939-VI письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Статтею 12 Закону №2939-VI встановлено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у ст.13 цього Закону ; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Частиною 1 ст.13 Закону №2939-VI встановлено, що розпорядниками інформації згідно Закону визнаються: 1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; 2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; 3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків; 4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Відповідно до ч. 1-2 ст. 20 Закону №2939-VI розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

Статтею 23 Закону №2939-VI врегульовано, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Судом встановлено, що позивачем тричі відправлено запит про доступ до публічної інформації від 01.05.2022, 17.05.2022 та 30.05.2022 на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 , доступ до якої був вiдсутнiй у Ананьївської міської ради через змiну атрибутів доступу до поштових скриньок для забезпечення належного рівня захисту державних інформаційних ресурсів, у зв`язку з введенням воєнного стану на території України. При цьому, нові атрибути доступу до вказаної електронної пошти у відповідача були отримані відповідачем лише 06.06.2022 року.

Таким чином, доставка на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 будь-якої кореспонденції з 02.03.2022 по 06.06.2022 була неможливою.

Суд дійшов висновку, що у відповідача не виникло обов`язку надати відповідь на запит на інформацію, оскільки відповідач не отримував запити про доступ до публічної інформації від 01.05.2022, 17.05.2022 та 30.05.2022, які відправлені позивачем на електронну скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1 , доступ до якої з 02.03.2022 по 06.06.2022 у Ананьївської міської ради був відсутній.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що матеріалами справи підтверджена відсутність будь-якої бездіяльності щодо надання запитуваної інформації позивачу та відсутність відмови у наданні запитуваної інформації на запит від 01.05.2022 року.

Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо відмови у наданні запитуваної інформації на запит від 01.05.2022 року та зобов`язання відповідача надати відповідь на запит на інформацію від 01.05.2022 року про результати розгляду клопотань.

Частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За таких обставин, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250 КАС, суд, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ананьївської міської ради (вул. Незалежності, 51, м. Ананьїв, Одеська область, 66400, код ЄДРПОУ 04056807) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Суддя О.О. Хурса

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105265141
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —420/8256/22

Рішення від 22.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Рішення від 13.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні