УХВАЛА
про роз`яснення рішення суду
11 липня 2022 року Справа № 580/1958/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С. О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду заяву Державної податкової служби України про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ВІВА - Трейд" до Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Черкаського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ВІВА - Трейд" до Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 29.07.2019, яке набрало законної сили 19.11.2019 позов задоволено повністю, зокрема, зобов`язано комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні подані для реєстрації товариством з обмеженою відповідальністю "ТД ВІВА- ТРЕЙД" № 4, 7, 10, 12, 17, 24, 33, 34, 44, 45, 47, 50, 56, 59, 94, 109, 135, 136, 137, 148, 150, 157, 159, 161, 168, 172, 174, 175, 181, 184, 188, 195, 240, 241 в день їх фактичного отримання.
Ухвалою суду від 08.07.2021 замінено сторону виконавчого провадження у виконавчих листах Черкаського окружного адміністративного суду у справі №580/1958/19, виданих 12.12.2019 первинного боржника - Державну фіскальну службу України його правонаступником Державною податковою службою України.
24.06.2022 від Державної податкової служби України до суду надійшла заява про роз`яснення судового рішення в обґрунтування вказаної заяви зазначено, що резолютивною частиною рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19 на ДПС України зобов`язань щодо реєстрації податкових накладних, складених ТОВ «ТД ВІВА - ТРЕЙД» в Єдиному реєстрі податкових накладних не покладено. Відтак, вказана обставина є перешкодою для виконання судового рішення у даній справі у відповідності до вимог Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 та Порядку, що визначає механізм виконання судових рішень стосовно реєстрації або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до них у Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом ДПС від 12.05.2022 №220. За вказаних обставин просить роз`яснити порядок виконання рішення суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19 в частині реєстрації податкових накладних ТОВ ТД ВІВА - ТРЕЙД в Єдиному реєстрі податкових накладних.
06.07.2022 відповідач подав письмові пояснення в яких вказав, що станом на вказану дату відсутня можливість виконати рішення суду у даній справі та у зв`язку з поданням заяви про роз`яснення судового рішення, просив встановити новий строк для виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19.
Ухвалою суду від 06.07.2022 заяву Державної податкової служби України про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі №580/1958/19 призначено до розгляду в судовому засіданні на 09 год 30 хв 11 червня 2022 року.
Заявник та сторони у судове засідання не прибули, що відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає судовому розгляду заяви.
Розглянувши подану заяву, суд зазначає про таке.
Відповідно до частини 1-4 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення зупиняє перебіг строку, встановленого судом для виконання судового рішення, а так само строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Відповідно до частини 5 статті 254 КАС України ухвалу про роз`яснення судового рішення або відмову у його роз`ясненні може бути оскаржено.
Згідно частини 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246) та визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі Реєстр).
Згідно п. 4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
Відповідно до п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).
Пунктом 19 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Отже підставою для реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація якої зупинена, є рішення суду, яке набрало законної сили.
Згідно з п. 20 Порядку №1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За змістом вказаних норм вчинення дій щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація якої зупинена, на виконання рішення суду відноситься до компетенції Державної фіскальної служби України.
Відповідно до п. 12 постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074 орган виконавчої влади, утворений у результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р вирішено про можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Отже починаючи з 21.08.2019 повноваження щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на виконання рішення суду відносяться до компетенції Державної податкової служби України.
Відповідно до пункту 2, 5 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №566 (далі Порядок №566) комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є постійно діючим колегіальним органом при ДФС. До складу Комісії включаються посадові особи ДФС.
Згідно пункту 23 Порядку №533 матеріально-технічне та організаційне забезпечення діяльності Комісії здійснює ДФС.
З викладеного слідує, що комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації входить до структури ДФС України та не є самостійною юридичною особою.
Суд зазначає, що роз`яснення рішення суду - це засіб виправлення недоліків судового акту, який полягає в усуненні неясності судового акту і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі, роз`яснено може бути рішення у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки є значна ймовірність його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Отже, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення.
За результатами розгляду заяви про роз`яснення судового рішення адміністративний суд має компетенцію змінити форму текстуального викладу в контексті забезпечення зрозумілості, повноти та ясності.
Рішення суду може бути роз`яснено у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки існує значна ймовірність неправильного його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Роз`яснення рішення суду - це засіб виправлення недоліків судового акту, який полягає в усуненні неясності судового акту і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі.
В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
З матеріалів справи вбачається, що резолютивною частиною рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19, яке набрало законної сили 19.11.2019 зобов`язано комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні подані для реєстрації товариством з обмеженою відповідальністю "ТД ВІВА- ТРЕЙД" №4, 7, 10, 12, 17, 24, 33, 34, 44, 45, 47, 50, 56, 59, 94, 109, 135, 136, 137, 148, 150, 157, 159, 161, 168, 172, 174, 175, 181, 184, 188, 195, 240, 241 в день їх фактичного отримання.
Відтак, у відповідача існують труднощі щодо виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29.07.2019 у даній справі, оскільки резолютивною частиною вказаного рішення покладено обов`язок щодо реєстрації податкових накладних позивача на комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що входить до структури Державної фіскальної служби України, а не на Державну податкову службу України.
За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що існують підстави для задоволення заяви Державної податкової служби України та роз`яснення рішення у даній справі, вказавши, що суб`єктом його виконання є саме Державна податкова служба України.
Щодо встановлення відповідачу нового строку для виконання рішення суду, суд зазначає наступне.
З матеріалів справи вбачається, що окремою ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 04.04.2022 у справі №580/1958/19 встановлено Державній податковій службі України місячний строк для виконання та надання до Черкаського окружного адміністративного суду відповіді на окрему ухвалу суду.
Відтак, станом на дату розгляду даної заяви, місячний строк для виконання вказаного рішення суду збіг.
Згідно з ч.1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч. 2 ст. 382 КАС України).
З урахуванням задоволення заяви Державної податкової служби України про роз`яснення рішення суду, суд дійшов висновку про встановлення відповідачу нового строку для подання звіту про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 254, 294, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Державної податкової служби України про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі №580/1958/19 задовольнити.
Роз`яснити рішення Черкаського окружного адміністративного суду від у справі №580/1958/19, вказавши, що суб`єктом виконання вказаного рішення суду в частині реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні подані для реєстрації товариством з обмеженою відповідальністю "ТД ВІВА- ТРЕЙД" № 4, 7, 10, 12, 17, 24, 33, 34, 44, 45, 47, 50, 59, 94, 109, 135, 136, 137, 148, 150, 157, 159, 161, 168, 172, 174, 175, 181, 184, 188, 195, 240, 241 в день їх фактичного отримання є Державна податкова служба України.
Встановити Державній податковій службі України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) новий строк для подання звіту про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 у справі №580/1958/19 протягом двадцяти днів з моменту отримання копії даної ухвали.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст. ст. 295 - 297 КАС України.
Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2022 |
Оприлюднено | 18.07.2022 |
Номер документу | 105266008 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні