Рішення
від 17.07.2022 по справі 160/14663/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2022 рокуСправа № 160/14663/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1.09.11.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0078005630 на суму штрафу у розмірі 25499,51 грн.

2.Ухвалою суду від 13.11.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3.07.12.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем надано виправлену позовну заяву із зазначенням ціни позову та платіжне доручення від 02.12.2020 № 2230 про сплату судового збору у розмірі 2102 грн.

4.Ухвалою суду від 14.12.2020 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті спору, витребувано від відповідача докази.

5.Ухвалою суду від 25.01.2021 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про залишення позову без розгляду.

6.Ухвалою суду від 25.01.2021 клопотання позивача про зупинення провадження задоволено частково, зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовими рішеннями у справах № 160/14601/20 та 160/44664/20.

7.Ухвалою суду від 18.07.2022 поновлено провадження у справі, допущено у справі заміну відповідача Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код 43145015), його правонаступником Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (код ВП 44118658; вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005).

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

8.Позивач вважає протиправним оскаржуване рішення, зазначив, що вказане рішення на адресу платника податків не надходило.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

9.Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначивши, що платником податків несвоєчасно сплачені суми узгоджених грошових зобов`язань, у зв`язку із чим правомірно нараховані суми штрафу.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

10.Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп», скорочене найменування ТОВ «СТГ», ЄДРПОУ 38658257, подало до податкового органу податкові декларації з податку на додану вартість: за травень 2017 на суму 29425 грн, листопад 2016 року на суму 70818 грн.

11.03.05.2017 Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийняті податкові повідомлення-рішення:

-№ 0002961201, яким платника податків, відповідно до акта перевірки № 222/12-01/38658257 від 18.04.2017, у зв`язку із встановленням порушення строку сплати грошового зобов`язання з ПДВ, на підставі частини другої пункту 126.1 статті 126 ПК України за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 6025,70 грн, зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 602,57 грн;

-№ 0002971201, яким платника податків, відповідно до акта перевірки № 222/12-01/38658257 від 18.04.2017, у зв`язку із встановленням порушення строку сплати грошового зобов`язання з ПДВ, на підставі частини другої пункту 126.1 статті 126 ПК України за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 448840,25 грн, зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 89768,05 грн.

12.Податкові повідомлення-рішення від 03.05.2017 повернуто відправнику відділенням поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».

13.25.06.2018 Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0152021211, яким платника податків, відповідно до акта перевірки № 411/12-11/38658257 від 06.06.2018, у зв`язку із встановленням порушення строку сплати грошового зобов`язання з ПДВ, на підставі частини другої пункту 126.1 статті 126 ПК України за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 118186,20 грн, зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 23637,24 грн.

14.Податкове повідомлення-рішення від 25.06.2018 повернуто відправнику відділенням поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».

15. 03.09.2019 Головним управління ДПС у Дніпропетровській області складено акт № 13687/04-36-56-30/38658257 про результати камеральної перевірки ТОВ «СТГ» (ЄДРПОУ 38658257) з питання своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість з 31.12.2016 по 31.10.2019, згідно із яким:

-несвоєчасно сплачено 127497,55 грн, штраф у розмірі 20% у сумі 25499,51 грн;

-дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну сплату ТОВ «СТГ» узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість;

-відповідальність платника за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання передбачена пунктом 126.1 статті 126 глави 11 ПК України;

-загальна сума штрафу 25499,51 грн.

16.Акт камеральної перевірки від 03.09.2019 № 13687/04-36-56-30/38658257 направлений засобами поштового зв`язку, штриховий кодовий ідентифікатор рекомендованого відправлення 500023014368, та вручено 10.12.2019 представнику товариства Матвєєвій під розпис.

17.Перевіркою термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з ПДВ встановлено несвоєчасну сплату сум ПДВ у загальному розмірі 127497,55 грн та нараховано штраф у розмірі 20% на суму 25499,51 грн по наступних документах:

1)податкова декларація з ПДВ від 20.12.2016 № 9247011016:

-31.12.2016-10.10.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 10.10.2018, 649 днів, сума 15000 грн, сума штрафу 3000 грн;

-31.12.2016-22.10.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 22.10.2018, 661 день, сума 5000 грн, сума штрафу 1000 грн;

-31.12.2016-30.10.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 30.10.2018, 669 днів, сума 19809 грн, сума штрафу 3961,80 грн;

-31.12.2016-30.10.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 30.10.2018, 669 днів, сума 191 грн, сума штрафу 38,20 грн;

-31.12.2016-09.11.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 09.11.2018, 679 днів, сума 3160 грн, сума штрафу 632 грн;

-31.12.2016-09.11.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 09.11.2018, 679 днів, сума 2840 грн, сума штрафу 568 грн;

-31.12.2016-14.11.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 14.11.2018, 684 дня, сума 2000 грн, сума штрафу 400 грн;

-31.12.2016-19.11.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 19.11.2018, 689 днів, сума 5000 грн, сума штрафу 1000 грн;

-31.12.2016-28.11.2018, граничний термін сплати 30.12.2016, фактична дата сплати (погашення) 28.11.2018, 698 днів, сума 5469,10 грн, сума штрафу 1093,82 грн;

2) податкова декларація з ПДВ від 20.05.2017 № 9093947157:

-31.05.2017-28.11.2018, граничний термін сплати 30.05.2017, фактична дата сплати (погашення) 28.11.2018, 547 днів, сума 8238,45 грн, сума штрафу 1647,69 грн;

-31.05.2017-14.12.2018, граничний термін сплати 30.05.2017, фактична дата сплати (погашення) 14.12.2018, 563 дня, сума 9782,55 грн, сума штрафу 1956,51 грн;

3) податкова декларація з ПДВ від 20.06.2017 № 9117459944:

-01.07.2017-14.12.2018, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 14.12.2018, 532 дня, сума 1735,45 грн, сума штрафу 347,09 грн;

-01.07.2017-14.12.2018, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 14.12.2018, 532 дня, сума 482 грн, сума штрафу 96,40 грн;

-01.07.2017-29.12.2018, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 29.12.2018, 547 дня, сума 34 грн, сума штрафу 6,8 грн;

-01.07.2017-29.12.2018, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 29.12.2018, 547 дня, сума 3966 грн, сума штрафу 793,20 грн;

-01.07.2017-26.02.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 26.02.2019, 606 днів, сума 1300 грн, сума штрафу 260 грн;

-01.07.2017-06.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 06.03.2019, 614 днів, сума 140 грн, сума штрафу 28 грн;

-01.07.2017-15.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.03.2019, 623 дня, сума 796 грн, сума штрафу 159,20 грн;

-01.07.2017-15.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.03.2019, 623 дня, сума 195 грн, сума штрафу 39 грн;

-01.07.2017-15.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.03.2019, 623 дня, сума 4046 грн, сума штрафу 809,20 грн;

-01.07.2017-15.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.03.2019, 623 дня, сума 14 грн, сума штрафу 2,8 грн;

-01.07.2017-15.03.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.03.2019, 623 дня, сума 1649 грн, сума штрафу 329,80 грн;

-01.07.2017-08.04.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 08.04.2019, 647 днів, сума 500 грн, сума штрафу 100 грн;

-01.07.2017-16.04.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 16.04.2019, 655 днів, сума 500 грн, сума штрафу 100 грн;

-01.07.2017-03.05.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 03.05.2019, 672 дня, сума 1000 грн, сума штрафу 200 грн;

-01.07.2017-14.05.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 14.05.2019, 683 дня, сума 1750 грн, сума штрафу 350 грн;

-01.07.2017-29.05.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 29.05.2019, 698 днів, сума 381 грн, сума штрафу 76,20 грн;

-01.07.2017-29.05.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 29.05.2019, 698 днів, сума 760 грн, сума штрафу 152 грн;

-01.07.2017-29.05.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 29.05.2019, 698 днів, сума 859 грн, сума штрафу 171,80 грн;

-01.07.2017-31.07.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.07.2019, 761 день, сума 1500 грн, сума штрафу 300 грн;

-01.07.2017-30.08.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 30.08.2019, 791 день, сума 4000 грн, сума штрафу 800 грн;

-01.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 30.06.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 837 днів, сума 3817,55 грн, сума штрафу 763,51 грн;

4) податкове повідомлення-рішення від 03.05.2017 № 0002961201 (форма «Ш»):

-02.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 836 днів, сума 386 грн, сума штрафу 77,20 грн;

-02.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 836 днів, сума 54,50 грн, сума штрафу 10,90 грн;

-02.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 836 днів, сума 162,10 грн, сума штрафу 32,42 грн;

5) податкове повідомлення-рішення від 03.05.2017 № 0002971201 (форма «Ш»):

-02.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 836 днів, сума 105,45 грн, сума штрафу 21,09 грн;

-02.07.2017-15.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 15.10.2019, 836 днів, сума 474,45 грн, сума штрафу 94,89 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 581,15 грн, сума штрафу 116,23 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 1767,20 грн, сума штрафу 353,44 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 776,60 грн, сума штрафу 155,32 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 72,80 грн, сума штрафу 14,56 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 275 грн, сума штрафу 55 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 90,20 грн, сума штрафу 18,04 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 303,20 грн, сума штрафу 60,64 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 131,60 грн, сума штрафу 26,32 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 615,20 грн, сума штрафу 123,04 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 310 грн, сума штрафу 62 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 600,40 грн, сума штрафу 120,08 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 2193,45 грн, сума штрафу 438,69 грн;

-02.07.2017-23.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 23.10.2019, 844 дня, сума 683,15 грн, сума штрафу 136,63 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 1889,40 грн, сума штрафу 377,88 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 355,80 грн, сума штрафу 71,16 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 3884,85 грн, сума штрафу 776,97 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 189,25 грн, сума штрафу 37,85 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 1041 грн, сума штрафу 208,20 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 4576,80 грн, сума штрафу 915,36 грн;

-02.07.2017-31.10.2019, граничний термін сплати 01.07.2017, фактична дата сплати (погашення) 31.10.2019, 852 дня, сума 62,90 грн, сума штрафу 12,58 грн.

18.26.12.2019 Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0078005630, яким платника податків відповідно до акта перевірки № 13687/04-36-56-30/38658257 від 03.09.2019, у зв`язку із встановленням порушення строку сплати грошового зобов`язання з ПДВ на підставі частини другої пункту 126.1 статті 126 ПК України за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 127497,55 грн, зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 25499,51 грн.

19.Додатком до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0078005630 є розрахунок штрафної санкції на суму 25499,51 грн:

1)податкове повідомлення-рішення від 03.05.2017 № 0002971201 (форма «Ш»):

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 4576,80 грн, сума штрафу 915,36 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 189,25 грн, сума штрафу 37,85 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 62,90 грн, сума штрафу 12,58 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 355,80 грн, сума штрафу 71,16 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 1041 грн, сума штрафу 208,20 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 1889,40 грн, сума штрафу 377,88 грн;

-31.10.2019-02.07.2017, 852 дня, сума 3884,85 грн, сума штрафу 776,97 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 683,15 грн, сума штрафу 136,63 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 131,60 грн, сума штрафу 26,32 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 275 грн, сума штрафу 55 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 303,20 грн, сума штрафу 60,64 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 615,20 грн, сума штрафу 123,04 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 72,80 грн, сума штрафу 14,56 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 776,60 грн, сума штрафу 155,32 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 310 грн, сума штрафу 62 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 581,15 грн, сума штрафу 116,23 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 90,20 грн, сума штрафу 18,04 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 2193,45 грн, сума штрафу 438,69 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 1767,20 грн, сума штрафу 353,44 грн;

-23.10.2019-02.07.2017, 844 дня, сума 600,40 грн, сума штрафу 120,08 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 474,45 грн, сума штрафу 94,89 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 216,60 грн, сума штрафу 43,32 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 474,45 грн, сума штрафу 94,89 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 474,45 грн, сума штрафу 94,89 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 105,45 грн, сума штрафу 21,09 грн;

2) податкове повідомлення-рішення від 03.05.2017 № 0002961201 (форма «Ш»):

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 216,60 грн, сума штрафу 43,32 грн;

-15.10.2019-02.07.2017, 836 днів, сума 386 грн, сума штрафу 77,20 грн;

3) податкова декларація з ПДВ від 20.06.2017 № 9117459944 J02001:

-15.10.2019-01.07.2017, 837 днів, сума 3817,55 грн, сума штрафу 763,51 грн;

-30.08.2019-01.07.2017, 791 день, сума 4000 грн, сума штрафу 800 грн;

-31.07.2019-01.07.2017, 761 день, сума 1500 грн, сума штрафу 300 грн;

-29.05.2019-01.07.2017, 698 днів, сума 2000 грн, сума штрафу 400 грн;

-14.05.2019-01.07.2017, 683 дня, сума 1750 грн, сума штрафу 350 грн;

-03.05.2019-01.07.2017, 672 дня, сума 1000 грн, сума штрафу 200 грн;

-16.04.2019-01.07.2017, 655 днів, сума 500 грн, сума штрафу 100 грн;

-08.04.2019-01.07.2017, 647 днів, сума 500 грн, сума штрафу 100 грн;

-15.03.2019-01.07.2017, 623 дня, сума 6700 грн, сума штрафу 1340 грн;

-06.03.2019-01.07.2017, 614 днів, сума 140 грн, сума штрафу 28 грн;

-26.02.2019-01.07.2017, 606 днів, сума 1300 грн, сума штрафу 260 грн;

-29.12.2018-01.07.2017, 547 дня, сума 34 грн, сума штрафу 6,8 грн;

-29.12.2018-01.07.2017, 547 дня, сума 3966 грн, сума штрафу 793,20 грн;

-14.12.2018-01.07.2017, 532 дня, сума 482 грн, сума штрафу 96,40 грн;

-14.12.2018-01.07.2017, 532 дня, сума 1735,45 грн, сума штрафу 347,09 грн;

4) податкова декларація з ПДВ від 20.12.2016 № 9247011016 J02001:

-28.11.2018-31.12.2016, 698 днів, сума 5469,10 грн, сума штрафу 1093,82 грн;

-19.11.2018-31.12.2016, 689 днів, сума 5000 грн, сума штрафу 1000 грн;

-14.11.2018-31.12.2016, 684 дня, сума 2000 грн, сума штрафу 400 грн;

-09.11.2018-31.12.2016, 679 днів, сума 3160 грн, сума штрафу 632 грн;

-09.11.2018-31.12.2016, 679 днів, сума 2840 грн, сума штрафу 568 грн;

-30.10.2018-31.12.2016, 669 днів, сума 19809 грн, сума штрафу 3961,80 грн;

-30.10.2018-31.12.2016, 669 днів, сума 191 грн, сума штрафу 38,20 грн;

-22.10.2018-31.12.2016, 661 день, сума 5000 грн, сума штрафу 1000 грн;

-10.10.2018-31.12.2016, 649 днів, сума 15000 грн, сума штрафу 3000 грн;

5) податкова декларація з ПДВ від 20.05.2017 № 9093947157 J02001:

-14.12.2018-31.05.2017, 563 дня, сума 9782,55 грн, сума штрафу 1956,51 грн;

-28.11.2018-31.05.2017, 547 днів, сума 8238,45 грн, сума штрафу 1647,69 грн.

20.Податкове повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0078005630 направлено засобами поштового зв`язку, штриховий кодовий ідентифікатор рекомендованого відправлення 5000604546251, та повернуто 16.01.2020 зворотно відправнику «за закінченням встановленого строку зберігання».

21.Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.05.2021 у справі № 160/14664/20, залишеним без змін постановою суду апеляційної інстанції від 20.01.2022 (ЄДРСР 103728149), у задоволені позову ТОВ «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 25.06.2018 № 0152021211 відмовлено.

22.Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.03.2021 у справі № 160/14601/20, ЄДРСР 95976483, у задоволенні позову ТОВ «Спецтрансгрупп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень-рішень № 0002971201 від 03.05.2017 та № 0002961201 від 03.05.2017 відмовлено.

23.Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.11.2021 у справі № 160/14601/20, ЄДРСР 101330615, рішення суду першої інстанції від 18.03.2021 у справі № 160/14601/20 залишено без змін, а апеляційну скаргу ТОВ «Спецтрансгрупп» без задоволення.

24.У постанові від 18.11.2021 у справі № 160/14601/20 суд апеляційної інстанції зазначив:

-з матеріалів справи вбачається, що адреса місцезнаходження та місця реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп»: 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Поштовий, 1;

-акт перевірки № 222/12-01/36858257 від 18.04.2017, податкові повідомлення-рішення від 03.05.2017 № 0002971201 та № 0002961201, в реквізитах містять вірну адресу позивача та як наслідок, направлені за тією ж адресою, а саме 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Поштовий, 1, що підтверджується копіями конвертів та рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, які були надані відповідачем на підтвердження направлення позивачу вищевказаних документів;

-між тим, вказані конверти були повернуті на адресу відповідача з позначкою «за закінченням терміну зберігання»;

-відтак, в силу приписів статті 42 ПК України відповідач вважається повідомленим про зміст наведених податкових повідомлень-рішень;

-таким чином, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставність посилань позивача на необхідність скасування рішення суду першої інстанції з підстав їх неотримання останнім.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

25.Податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (пункт 61.1 статті 61 ПК України).

26.Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

27.Згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

28.Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (абзац перший підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України).

29.Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (абзац другий підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України).

30.Згідно зі статтею 35 ПК України сплата податків та зборів здійснюється в грошовій формі у національній валюті України, крім випадків, передбачених цим Кодексом або законами з питань митної справи. Сплата податків та зборів здійснюється в готівковій або безготівковій формі, крім випадків, передбачених цим Кодексом або законами з питань митної справи. Порядок сплати податків та зборів встановлюється цим Кодексом або законами з питань митної справи для кожного податку окремо.

31.Відповідно до статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

32.Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 ПК України).

33.У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (абзац перший пункту 57.3 статті 57 ПК України).

34.Згідно із пунктом 126.1 статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

-при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

-при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

35.Передумовою нарахування штрафних санкцій з підстав, визначених пунктом 126.1 статті 126 ПК України, є несплата платником податків суми узгодженого податкового зобов`язання у встановлені законом строки.

36.Зазначена норма є універсальним приписом, який підлягає застосуванню в будь-яких випадках прострочення встановленого ПК України строку сплати узгодженого податкового зобов`язання.

37.У заявленому спорі предметом перевірки є правомірність нарахування та, відповідно, прийняття контролюючим органом 26.12.2019 податкового повідомлення-рішення № 0078005630 за несвоєчасну сплату грошових зобов`язань:

-по податковій декларації з ПДВ від 20.12.2016 № 9247011016 із граничним терміном сплати 30.12.2016;

-по податковій декларації з ПДВ від 20.05.2017 № 9093947157 із граничним терміном сплати 30.05.2017;

-по податковій декларації з ПДВ від 20.06.2017 № 9117459944 із граничним терміном сплати 30.06.2017;

-по податковому повідомленню-рішенню від 03.05.2017 № 0002961201 (форма «Ш») із граничним терміном сплати 01.07.2017;

-по податковому повідомленню-рішенню від 03.05.2017 № 0002971201 (форма «Ш») із граничним терміном сплати 01.07.2017.

38.Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що станом на 26.12.2019 податкові зобов`язання мали статус узгоджених та у встановлений ПК України строк самостійно платником податків сплачені не були, у зв`язку із чим відсутні підстави для висновку про порушення контролюючим органом норм податкового законодавства, яким унормовано порядок дій та прийняття рішень у розглянутому випадку податковим органом.

39.Добросовісний платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою місцезнаходження. У разі невиконання цього обов`язку платник не вправі посилатись на неотримання ним документів як на обставину, що звільняє його від настання у зв`язку з цим негативних для такого платника наслідків.

40.Сплата податків є конституційним обов`язком платника податків відповідно до статті 67 Конституції України.

41.Застосування судом пунктів 42.2, 42.5 статті 42, пункту 58.3 статті 58, пункту 59.1 статті 59 ПК України відповідає правовий позиції Верховного Суду, висловленій в постанові від 20.10.2020 у справі № 140/30/20.

42.Окремо суд вважає за необхідне висловити правову позицію щодо застосування строку звернення позивача із цим позовом до суду, із урахуванням того, що цей позов поданий до суду першої інстанції 09.11.2020, тобто до зміни правової позиції Верховного Суду з цього питання 26.11.2020.

43.Зокрема, питання наявності підстав вважати поважними причини пропуску строку звернення до суду з позовом, які пов`язані зі зміною правової позиції Верховного Суду з цього питання було предметом дослідження Верховним Судом у справі № 640/11650/21, за наслідками касаційного розгляду якої було ухвалено постанову від 23.09.2021. У цій постанові суд касаційної інстанції зазначив, що у перехідний період для забезпечення реалізації права особи на звернення до суду у вказаних умовах їй має бути забезпечений певний розумний строк, достатній для формулювання правової позиції і вчинення дій з підготовки відповідного позову та його подання до суду. Тобто, новий підхід Верховного Суду у питанні визначення строку звернення до суду з позовами може застосовуватися для нових позовів, поданих після ухвалення постанови від 26.11.2020.

44.Аналогічний підхід було продемонстровано Верховним Судом при розгляді справи № 580/3400/20 у постанові від 27.07.2021 та справи № 160/11673/20 у постанові від 27.01.2022.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

45.З аналізу матеріалів справи, наведених норм права та правових висновків Верховного Суду, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заявлених позовних вимог, у зв`язку із чим покладає витрати на сплату судового збору за звернення до суду із цим позовом на позивача.

46.Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

47.У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтрансгрупп» (код 38658257; пр. Поштовий, 1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ВП 44118658; вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

48.Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення17.07.2022
Оприлюднено20.07.2022
Номер документу105282433
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —160/14663/20

Рішення від 17.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні