ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27.06.2022 м. Івано-ФранківськСправа № 909/834/21
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Л. М. Неверовської, секретаря судового засідання Л. Я. Андріїв, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П"
про стягнення 579498,35 грн пені та 1352162,81 грн штрафу,
за участю:
Від позивача: Вадюк Василь Іванович, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ;
Від відповідача: не з`явилися.
Встановив: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П" про стягнення 226708 грн, з яких 68012,40 грн пені та 158695, 60 грн штрафу.
Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 30.08.2021 постановлено: прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі. Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами; встановлено відповідні строки для подачі сторонами відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечення на відповідь на відзив; запропоновано сторонам у разі наявності заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження подати суду заяву із обґрунтуванням своїх заперечень протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали.
15.09.2021 від Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П" до суду надійшла заява проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження від 14.09.2021 (вх. № 14336/21) (т. 1, а.с. 79-93 а).
24.09.2021 від Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П" надійшов відзив на позов від 24.09.2021 (вх. № 14928/21) (т.1, а.с. 97-107).
Ухвалою від 04.10.2021 суд постановив перейти до розгляду справи № 909/834/21 за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі та призначив підготовче засідання.
06.10.2021 від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до суду надійшла відповідь на відзив від 04.10.2021 (вх.№ 15646/21) (т. 1, а. с.224-228).
03.11.2021 від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до суду надійшла заява про збільшення позовних вимог вих.№ 5401-9211/5417 від 03.11.2021 (вх.№ 17362/21), в якій збільшує розмір позовних вимог та просить суд стягнути з відповідача 1931661,16 грн, з яких 579498,35 грн пені, 1352162,81 грн штрафу. Судом прийнято збільшення розміру позовних вимог.
03.11.2021 від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до суду надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи від 03.11.2021 (вх.№17395/21). Судом долучено надані позивачем документи до матеріалів справи.
01.12.2021 від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до суду надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи від 01.12.2021 (вх.№19217/21). Судом долучено надані позивачем документи до матеріалів справи.
20.01.2022 суд постановив протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження у справі та призначення розгляду справи по суті.
01.06.2022 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-П" до суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи від 01.06.2022 (вх.№6618/22).
В судовому засіданні 27.06.2022, розгляд справи по суті завершено, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Позиція позивача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем допущено прострочку виконання взятих на себе зобов`язань за договором будівельного підряду №46 від 15.04.2020 та додатковою угодою в частині перевищення передбачених календарним графіком і договором строків закінчення робіт, які становлять предмет договору, внаслідок чого на підставі п. 13.5 договору, позивачем нараховано відповідачу 579498,35 грн пені, 1352162,81 грн штрафу (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог вих.№ 5401-9211/5417 від 03.11.2021 (вх.№ 17362/21).
Позиція відповідача.
Відповідач проти позову заперечує з підстав, наведених у відзиві на позов від 24.09.2021 (вх. № 14928/21). Зокрема, зазначає про те, що у договорі не визначені строки надання замовником проєктно-кошторисної документації, а відповідно не визначені строки надання підрядником повідомлення замовнику у разі виявлення невідповідності проектної документації встановленим вимогам. На порушення п. 1.1 договору, пунктів 4, 48-50 Загальних умов, замовником станом на 15.09.2021 проєктно-кошторисну документацію в повному обсязі так і не надано. Лише з початку червня 2020 року після неодноразового усного нагадування позивач почав надавати фрагменти проектної документації. Окремі фрагменти проектної документації надані в паперовому вигляді. Деякі фрагменти проектної документації в електронному в форматі "pdf надсилалися через мессенджер Теlеgram на особистий номер працівника відповідача.
Таким чином, зазначає, що з вини позивача ТОВ "Престиж-П" не змогло своєчасно розпочати роботи з реконструкції об`єкту будівництва, а тим більше дотримуватися у 2021 році строків, визначеного умовами календарного графіку виконання робіт, які потребували коригуванню уже починаючи з червня 2020 року.
Під час вивчення фрагментів проектної документації відповідачем встановлено, що будівельні матеріали, з яких облаштовується фундамент, відрізнялися від тих, що зазначалися у тендерній пропозиції та договорі. Зокрема в п. 8 розділу І "Фундаменти" додатку 4 до тендерної документації, п. 447 підсумкової відомості ресурсів до кошторису зазначена гарячекатана арматурна сталь гладка, клас А-1, діаметр 14 мм в кількості 24 т. Однак у технічній документації том 3.1 25/05/17-Р-КБ.1, на аркушах 1-11 зазначений виключно клас АІІІ. Пунктами 556-560 підсумкової відомості ресурсів до кошторису передбачено використання у будівництві марок бетону М50, М200 і М350. У проектній документації марки бетону замінені з М200 і М350 на М400, та з М50 на М 150. Вказані зміни до проектної документації внесені після проведення процедури закупівлі.
Таким чином, замовником порушено істотні умови договору, а також вимоги пунктів 48-50 Загальних умов, оскільки проєктна документація надавалася окремими фрагментами (аркушами), які не відповідають умовам договору, завданню та акцептованим ГУ ДСУНС в Івано-Франківській області тендерним пропозиціям ТОВ "ПРЕСТИЖ-П".
Замовник взагалі не надав кошторисну документацію, яка повинна відповідати істотним умовам договору, акцептованим тендерним пропозиціям ТОВ "ПРЕСТИЖ-П".
У червні 2020 року складено Акт розбіжностей, в якому зазначено, що в ході ведення будівельних робіт на об`єкті в осях "N"-"P" проектованої будівлі були виконані зміни в проекті. Акт затверджено начальником Управління ДСНС в Івано-Франківській області. Після підписання Акту розбіжностей керівництво ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області в усній формі пообіцяло провести перерахунок договірної ціни та кошторису. Однак, кошторисну документацію, яка повинна включати внесені в односторонньому порядку замовником зміни до проектної документації про якісні та кількісні характеристики об`єкта будівництва, що відрізняються від тендерної документації, замовник підряднику так і не надав.
Згідно з п. 6.3.2,2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в у встановлені строки за фіксовану ціну. Уточнення твердих договірних цін можливо лише у випадках, якщо замовник змінює в процесі будівництва проектні рішення, що призводить до зміни обсягів робіт та вартісних показників. Відповідно до п. 2.8. договору уточнення договірної ціни може бути здійснено без зміни загальної ціни договору, а також зі зміною ціни договору. Однак, позивачем на порушення вимог п. 6.3.2.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та умов п.п. 2.5, 2.8 договору, не здійснено уточнення договірної ціни.
Таким чином, зазначає, що порушення позивачем вимог законодавства у сфері визначення вартості будівельних робіт, недотримання істотних умов договору, призвели до недотримання календарного графіку виконання робіт.
Обставини справи. Оцінка доказів.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності всі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.
За результатом відкритих торгів (процедури закупівлі UA-2020-03-04-000231-c) між Управлінням ДСНС України в Івано-Франківській області (як замовником) та Товариством з обмеженою відповідальністю ПРЕСТИЖ-П (як генпідрядником) 15.04.2020 укладено договір будівельною підряду №46 на виконання робіт по об`єкту: реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренувально-реабілітаційний центр по вул. Івана Франка, 6 в м.Івано-Франківськ.
Відповідно до п. 1.1 договору, на підставі проведеної процедури відкритих торгів, відповідно до Закону України Про публічні закупівлі, генпідрядник на свій ризик власними залученими силами та засобами, відповідно до проектно-кошторисної документації, з відповідною державним нормам якістю, зобов`язується якісно виконати всі роботи з завершення реконструкції існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренувально-реабілітаційний центр по вул. Івана Франка, 6 в м. Івано-Франківськ, а замовник - передати генпідряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому доступ до об`єкта, прийняти закінчені роботи та оплатити їх.
Основні параметри, склад та обсяги робіт, які є предметом цього договору визначаються на підставі тендерної документації замовника (п.1.2 договору).
Пунктом 1.4 договору погоджено, що роботи, які є предметом цього договору виконуються відповідно з календарним графіком виконання робіт (додаток №2), який є невід`ємною частиною цього договору.
Згідно п. 1.5 договору, умови цього договору, не повинні відрізнятися від умов тендерної пропозиції учасника-переможця торгів.
Генпідрядник з підписанням цього договору підтверджує, що він ознайомлений з всіма пунктами договору, вихідними даними, результатами досліджень, вишукувань, проектною документацією по об`єкту, станом та особливостями земельної ділянки будівництва об`єкту та вважає їх достатніми для належного виконання робіт за цим договором.
Договірна ціна сформована генпідрядником (учасником-переможцем торгів встановлюється на підставі тендерної пропозиції учасника-переможця торгів за результатами проведеного електронного аукціону (п. 2.1. договору).
Згідно п. 2.1.1 договору, договірна ціна становить 48500000 грн без ПДВ (додаток №3) з них:
- договірна ціна на 2020 рік становить 16182500 грн 50 коп. без ПДВ (додаток № 4):
- договірна ціна на 2021 рік становить 27467500 грн 50 коп. без ПДВ (додаток № 5);
- договірна ціна на 2022 рік становить 4850000 грн 00 коп. без ПДВ (додаток № 6).
Згідно п. 2.3. договору, джерелом фінансування закупівлі є кошти Європейського Союзу в рамках Спільної Операційної Програми Румунія Україна 2014 - 2020 через Європейський Інструмент Сусідства між країнами, які беруть участь у Програмі, відповідно до умов Партнерської угоди, укладеної між Генеральним інспекторатом з надзвичайних ситуацій Румунії, Генеральним інспекторатом авіації МВС Румунії, Генеральним інспекторатом румунської жандармерії, Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області та Інспекторатом з надзвичайних ситуацій Сучавського повіту Буковина" та Грантового договору підписаного між Генеральним інспекторатом з надзвичайних ситуацій Румунії і Міністерством регіонального розвитку державного управління Румунії від 27.06.2019 р. та кошти у відповідності до чинних нормативно-правових актів України.
Згідно із пунктом 2.4 договору ціна робіт, що виконується Генпідрядником на об`єкті є твердою та становить 48500000 грн. без урахування ПДВ. Уточнення договірної ціни за узгодженням з замовником можливе лише у випадках передбачених діючим законодавством.
Відповідно до п. 2.6. договору, підрядник не може вимагати уточнення договірної ціни у зв`язку із зростанням цін на ресурси, що використовуються для виконання робіт, у разі, коли з вини підрядника роботи виконуються з відставанням від строків, визначених календарним графіком виконання робіт цих робіт порушені з його вини. У таких випадках вартість матеріалів (ресурсів) пред`являється до оплати за цінами, що діяли у період, передбачений цим графіком для виконання таких робіт.
Згідно п. 2.7. договору, генпідрядник не може вимагати уточнення договірної ціни у разі, коли до сформованої генпідрядником (учасником-переможцем торгів) договірної ціни, були включені занижені ціни на ресурси (матеріали) в порівнянні з дійсними ринковими цінами (підтвердженням яких можуть бути ціни на основні будівельні матеріали, вироби та конструкції, інформація щодо яких публікується у відкритому доступі Міністерством регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України або іншим уповноваженим органом). У таких випадках ціни на ресурси (матеріали), якщо інше не передбачено договором визначаються відповідно до цін, включених генпідрядником (учасником-переможцем торгів) до договірної ціни під час укладання цього договору за результатами аукціону в процедурі відкрити торгів. Додаткові витрати на виконання робіт у цьому випадку компенсуються Генпідрядником.
Згідно п. 2.8. договору, уточнення договірної ціни може бути здійснено без зміни загальної ціни договору, також зі зміною ціни договору. Уточнення договірної ціни зі зміною ціни договору здійснюється у порядку передбаченому п. 2.12 цього договору,
Згідно п 2.9. договору, уточнення договірної ціни здійснюється по мірі виконання робіт за ініціативою замовника. При цьому проводиться уточнення її складових (вартості ресурсів, заробітної плати відрахувань, податків, інших витрат та ін.) з урахуванням економічно обгрунтованої поточної вартості цих складових, що змінилися на момент виконання відповідних робіт в порівнянні діючою договірною ціною. Крім того, уточнення договірної ціни також може бути здійснено у таких випадках:
- змін вимог нормативних та законодавчих документів з питань будівництва або/та оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індекс споживчих цін (індексу інфляції);
- виникнення необхідності проведення додаткових робіт, не передбачених проектом.
У відповідності до п. 2.13 договору, уточнення загальної ціни договору, визначеної п. 2.2. договору, як однієї з істотних умов договору може здійснюватися лише в порядку визначеному Законом України Про публічні закупівлі зі змінами та доповненнями та іншим чинним законодавством у сфері закупівлі з державні кошти.
Згідно п. 2.14. договору, при закупівлі матеріалів та ресурсів для здійснення робіт на об`єкті генпідрядник має раціонально обирати джерела поставок, з тією метою, щоб кінцеві витрати по окремих показника (складових) договірної ціни (з урахуванням витрат на доставку таких матеріалів на об`єкт будівництва) були найбільш економічно вигідними. Крім того, генпідрядник має звергати увагу на строки поставки таких матеріалів, задля того щоб тривала поставка одних матеріалів з найбільш економічно вигідними цінами не призвела до затримки виконання робіт або збільшення вартості інших ресурсів (матеріалів).
Пунктом 21.6. договору сторонами погоджено, що істотні умови договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили такі продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт); 5) зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Відповідно до п.3.4.3. договору, генпідрядник зобов`язаний виконати будівельно-монтажні роботи, придбати обладнання та виконати його монтаж у термін, визначений цим договором.
Роботи, які є предметом цього договору, відповідно до затвердженого плану фінансування об`єкту, повинні бути виконані генпідрядником в період з 12 травня 2020 року до 12 березня 2022 року (п. 4.3. договору).
Сторони можуть домовитись про продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, з урахуванням вимог Закону України Про публічні закупівлі або іншого нормативно-правового акта в цій сфері, діючого на час дії таких обставин (п. 4.4. договору).
Згідно п. 10.2. договору, розрахунки за виконані генпідрядником роботи, здійснюються щомісяця за фактично виконані роботи, виходячи з об`ємів виконаних робіт, їх вартості на підставі представлених генпідрядником актів КБ-2в та довідки КБ-3 у семиденний термін з дня прийняття вказаних підрядних робіт замовником.
У відповідності до п. 10.5 договору, замовник приймає у генпідрядника виконані роботи шляхом підписання акту приймання-здачі виконаних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних робіт/витрат (форма КБ-3), які надаються генпідрядником замовнику щомісячно, не пізніше 25 числа кожного місяця. Замовник перевіряє надані документи і в разі відсутності зауважень протягом семи робочих днів з моменту повідомлення генпідрядником замовника про готовність робіт до здачі, підписує акти та оплачує їх з урахуванням плану фінансування, при наявності та в межах коштів, які зараховано на рахунок замовника по об`єкту на дату підписання актів.
Згідно п. 13.5. договору, за перевищення передбачених календарним графіком і цим договором строків закінчення робіт, які становлять предмет договору, генпідрядник сплачує замовнику пеню у розмірі 0, 1 % вартості робіт по яких допущено прострочку виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості, за виключенням випадків порушення замовником умов договору щодо графіку проведення платежів та фінансування робіт.
Згідно акту прийому-передачі технічної документації до договору №46 від 15.04.2020, позивач передає, а відповідач приймає наступну технічну документацію згідно таблиці: 1) Розділ Генеральний план том 1; 2) Розділ Архітектурні рішення том 2; 3) Розділ Конструктивні рішення, в тому числі: КБ-1 (секція 1) том 3.1, КБ-2 (секція 2) том 3.2; 4) Розділ Технологічні рішення том 4. Всього 5 томів.
В акті зазначено, що технічна документація необхідна для виконання робіт надана в повному обсязі, зауважень до неї немає.
Даний акт підписано представниками сторін без зауважень.
Як вбачається з матеріалів справи, в порушення договірних умов, відповідачем не було дотримано плану виконання видів та обсягів робіт по об`єкту: реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренувально-реабілітаційний центр.
В червні 2020 року представниками генпідрядника та замовника складено акт, про те, що в ході ведення будівельних робіт на об`єкті Реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренувально-реабілітаційний центр в м. Івано-Франківськ в осях N-P проектованої будівлі були виконані такі зміни в проекті: 1. Заміна бетону класу М-200 на бетон класу М-400 - фундаменти (97 м.куб); 2. Заміна бетону М-50 на бетон М-150 - фундаменти (35 м.куб); 3. Заміна арматури класу А-І (А240) на арматуру класу АІІІ/ДСТУ 3760-06 - фундаменти (11.4 т); 4. Заміна арматури класу АІІІ/ДСТУ 3760-06 з діаметру 16мм на 18мм - підколінники (з 0.344т на 0.435т); 5. Гідроізоляція стін з 175,6 м.кв на 463 м.кв.
Між представниками замовника та підрядника 03.08.2020, 14.09.2020 відбулись наради стосовно причин невиконання Календарного графіку виконання робіт та необхідності збільшення кількості людей та техніки на будівельному майданчику.
Позивач звертався до відповідача з листом вих.№5401-9971/5445 від 21.12.2020 щодо усунення до 31.12.2020 недоліків у забезпеченні дотримання календарного графіку виконання робіт.
Позивач направив на адресу відповідача лист вих.№5402-309/5407 від 13.01.2021 з вимогою дотримання календарного графіку виконання робіт та повідомив про наслідки порушення умов договору.
У листі №001 від 20.01.2021 відповідач вказує на те, що проектні зміни та розбіжності не було враховано у тендерній пропозиції і як наслідок у договірній ціні договору №46 від 15.04.2020, про що свідчать локальні кошториси та відомості ресурсів до договірної ціни та тендерної пропозиції генпідрядника. Виходячи з вказаного, відповідач просив позивача у зв`язку зі змінами проектних рішень по ініціативі замовника, зробити уточнення проектно-кошторисної документації, і як наслідок цього необхідність уточнення договірної ціни договору №46 від 15.04.2020.
У листі №002 від 21.01.2021 відповідач зазначив, що станом на 14.09.2020 замовником робіт не надано проектно-кошторисну документацію на стадії Р для виконання робіт по об`єкту. Ціна на окремі будівельні матеріали, які фактично використовувались для виконання робіт на об`єкті, а саме бетон марки М 150 замість бетону М 50, арматура класу АШ замість АІ, що не відповідає договірній ціні, значно перевищує вартість тих матеріалів, що закладені в договірній ціні. Також збільшено об`єм робіт, перевезення ґрунту, гідроізоляції фундаментів. Вказане спричинило недотримання календарного графіку виконання вищевказаних робіт.
За участю представників замовника та генпідрядника неодноразово відбулися наради щодо ведення будівництва відповідно до графіку при виконанні робіт (27.01.2021,02.02.2021).
Відповідач надав позивачу відповідь щодо недотримання календарного графіку виконання робіт (лист №023 від 22.04.2021), в якому вказано, що терміни виконання робіт недотримані у зв`язку із виникненням обставин непереборної сили, а саме повені з 1 червня по 31 липня 2020 року, що підтверджується Сертифікатом №2600-21-0398 від 21.04.2021, який виданий Івано-Франківською торгово-промисловою палатою. А також зазначив про те, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби Covid-19 було запроваджено суворі карантинні обмеження. У листі просить усі звернення з приводу зауважень щодо проектно-кошторисної документації не розглядати. Також, просить внести зміни до календарного графіку виконання робіт (додаток №2 до договору).
На прохання відповідача, позивачем було погоджено зміну календарного графіка виконання робіт по об`єкту.
Так, 29.04.2021 між ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області (як замовником) та Товариством з обмеженою відповідальністю ПРЕСТИЖ-П (як генпідрядником) укладено додаткову угоду № 1 до договору будівельного підряду від 15.04.2020 №46 на виконання робіт по об`єкту: реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренувально-реабілітаційний центр по вул. Івана Франка. 6 в м. Івано-Франківськ.
Додатковою угодою внесено ряд змін до вказаного вище договору будівельного підряду № 46 від 15.04.2020, зокрема: підпункт 2.1.1 пункту 2.1 договору викладено в такій редакції: договірна ціна становить 48500000 грн без ПДВ (Додаток № 3) з них:
- договірна ціна на 2020 рік становить 4321429 грн без ПДВ (додаток № 4);
- договірна ціна на 2021 рік становить 11861071 грн без ПДВ (додаток № 5);
- договірна ціна на 2022 рік становить 32317500 грн без ПДВ (додаток № 6);
Згідно вказаної додаткової угоди, додаток № 2 до договору (Календарний графік виконання робіт по об`єкту: реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України в Івано-Франківській області під оперативно-координаційнмй центр та тренувально-реабілітаційний центр по вул. Івана Франка, 6 в м. Івано-Франківськ, викласти в новій редакції, що додається до даної додаткової угоди.
Додатком № 2 до договору змінено календарний графік виконання робіт по об`єкту.
Згідно зміненого календарного графіку виконання робіт по об`єкту станом на червень 2021 року генпідрядником мали бути виконані наступні роботи, а саме: влаштування фундаменту, цокольного поверху, першого поверху, частково другого поверху, частково сходових клітин та частково стін.
Однак, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не дотримано плану виконання видів та обсягів робіт, що призвело до порушено умов договору та умов зміненого календарного графіку виконання робіт по об`єкту.
01.06.2021 позивач звернувся до відповідача з листом №54-4746/5414, в якому повідомив відповідача про те, що станом на 01.06.2021 повинні були повністю завершитись роботи з будівництва монолітного каркасу та перекриття першого поверху, частково з будівництва другого поверху, сходових клітин та стін, проте дані роботи не виконані в запланованих обсягах, а вартість невиконаних робіт складає 2289000 грн.
01.07.2021 позивач направив відповідачу претензію №5402-5903/5407 з вимогою виконати взяті на себе зобов`язання за договором будівельного підряду №46 на виконав робіт по об`єкту: реконструкція існуючих будівель Управління ДСНС України Івано-Франківській області під оперативно-координаційний центр та тренували реабілітаційний центр по вул.Івана Франка, 6 в м. Івано-Франківськ від 15.04.2020 за додатковою угодою № 1 від 29.04.2021, належним чином та перерахувати на рахунок неустойку, а саме 68012,40 грн пені та 158695, 60 грн штрафу, нараховану на підставі п. 13.5 договору.
Позивач повідомляв відповідача про невиконання ним робіт в погоджених обсягах, вартість невиконаних робіт та про можливість застосування штрафних санкцій на підставі п. 13.5. договору.
Зокрема, листом №5402-5969/5414 від 02.07.2021 позивач повідомив відповідача про те, що станом на 01.07.2021 повинні були повністю завершитись роботи з будівництва монолітного каркасу та перекриття першого і другого поверхів, частково з будівництва третього поверху, сходових клітин та стін, проте дані роботи не виконані в запланованих обсягах, а вартість невиконаних робіт складає 3382000 грн.
Листом №5401-7073/5410 від 02.08.2021, позивач повідомив відповідача про те, що станом на 01.08.2021 повинні були повністю завершитись роботи з будівництва монолітного каркасу та перекриття першого і другого поверхів, частково з будівництва третього поверху, сходових клітин, стін та покриття покрівлі, проте дані роботи не виконані в запланованих обсягах, а вартість невиконаних робіт складає 4119000 грн.
Листом №5401-8040/5420 від 02.09.2021, позивач повідомив відповідача про те, що станом на 01.09.2021 повинні були повністю завершитись роботи з будівництва монолітного каркасу та перекриття першого, другого та третього поверхів, частково з будівництва четвертого поверху, сходових клітин, стін та покриття покрівлі, проте дані роботи не виконані в запланованих обсягах, а вартість невиконаних робіт складає 5554000 грн.
Листом №5402-8911/5410 від 04.10.2021, позивач повідомив відповідача про те, що станом на 01.10.2021 повинні були повністю завершитись роботи з будівництва монолітного каркасу та перекриття першого, другого, третього та четвертого поверхів, сходових клітин, стін та покриття покрівлі, проте дані роботи не виконані в запланованих обсягах, а вартість невиконаних робіт складає 6095953 грн.
В матеріалах справи містяться підписані сторонами акти приймання-передачі виконаних будівельних робіт: №7 від 29.04.2021 на суму 476057 грн; №8 за червень 2021 року на суму 913204 грн; № 9 за червень 2021 року на суму 675832,53 грн; №10 за серпень 2021 року на суму 713160,79 грн, а також довідки про вартість виконаних будівельних робіт/витрати/, згідно яких вартість виконаних робіт за відповідні періоди становила: за квітень 2021 року - 476057 грн; за червень 2021 року - 913204 грн, за червень 2021 року - 675832,53 грн; за серпень 2021 - 713160,79.
Вказані акти та довідки підтверджують вартість фактично виконаних відповідачем робіт на об`єкті.
Позивачем виконано свої зобов`язання згідно договору, здійснено розрахунки в повному обсязі за фактично виконані роботи згідно актів приймання виконаних будівельних робіт, зокрема: №7 від 29.04.2021 на суму 476057 грн; №8 за червень 2021 року на суму 913204 грн; № 9 за червень 2021 року на суму 675832,53 грн; №10 за серпень 2021 року на суму 713160,79 грн.
Однак, в порушення умов договору будівельного підряду №46 від 15.04.2020 та додаткової угоди № 1 до договору, відповідачем не було дотримано плану виконання видів та обсягів робіт передбачених зміненим календарним графіком.
На підставі п. 13.5. договору, позивачем (з урахуванням збільшення розміру позовних вимог) нараховано відповідачу штрафні санкції в розмірі 1931661,16 грн, з яких 579498,35 грн пені, 1352162,81 грн штрафу за період прострочення з 01.06.2021 по 01.11.2021.
Норми права та мотиви, якими суд керувався при прийнятті рішення. Висновок суду.
Згідно ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Згідно ст.875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не установлено законом.
Частиною 1 ст.877 Цивільного кодексу України передбачено, що підрядник зобов`язаний здійснювати будівництво та пов`язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт. Підрядник зобов`язаний виконати усі роботи, визначені у проектній документації та в кошторисі (проектно-кошторисній документації), якщо інше не установлено договором будівельного підряду.
Згідно ч.4 ст.882 Цивільного кодексу України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.
Стаття 525 Цивільного кодексу України визначає, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не установлено договором або законом.
Відповідно до ст.526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Згідно зі ст.530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Умовою виконання зобов`язання - є строк (термін) його виконання. Дотримання строку виконання є одним із критеріїв належного виконання зобов`язання, оскільки прострочення є одним із проявів порушення зобов`язання. Строк (термін) виконання зобов`язання за загальним правилом, узгоджується сторонами в договорі.
Статтею 629 Цивільного кодексу України визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до п.3.4.3. договору, генпідрядник зобов`язаний виконати будівельно-монтажні роботи, придбати обладнання та виконати його монтаж у термін, визначений цим договором.
У зв`язку з недотриманням календарного графіку виконання будівельних робіт відповідачем, між сторонами погоджено додаткову угоду, якою внесено зміни до договору будівельного підряду № 46 від 15.04.2020, зокрема: зменшено обсяг та вартість робіт, а також змінено календарний графік виконання робіт по об`єкту.
Однак, і після збільшення строків виконання будівельних робіт відповідачем порушено умови зміненого календарного графіку виконання робіт.
Відповідно до ч.1 ст.612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Невиконання зобов`язання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) ст.610 Цивільного кодексу України кваліфікує як порушення зобов`язання.
За приписами ст.230 Господарського кодексу України визначено, що порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій (неустойка, штраф, пеня). Штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
Згідно з ч.1 ст.611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.
Відповідно до ч.1 ст.549 Цивільного кодексу України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.
Згідно п. 13.5. договору, за перевищення передбачених календарним графіком і цим договором строків закінчення робіт, які становлять предмет договору, генпідрядник сплачує замовнику пеню у розмірі 0, 1 % вартості робіт по яких допущено прострочку виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості, за виключенням випадків порушення замовником умов договору щодо графіку проведення платежів та фінансування робіт.
В контексті п.13.5. договору, нарахування пені та штрафу здійснюється від вартості робіт по яких допущено прострочку виконання.
Як вбачається з матеріалів справи, обумовлені договором роботи не були виконані відповідачем у встановлений зміненим календарним графіком строк, що стало підставою для нарахування позивачем штрафних санкцій.
Згідно зміненого календарного графіку виконання робіт по об`єкту станом на 01.11.2021, відповілачем мали бути виконані наступні роботи: влаштування фундаменту, цокольного поверху, першого-четвертого поверхів повністю, сходових клітин повністю, частково стін та частково покриття покрівлі.
Однак, відповідачем фактично виконано наступні роботи: влаштування фундаменту, цокольного поверху та частково першого поверху.
На підставі п. 13.5. договору, за період прострочення виконання будівельних робіт з 01.06.2021 по 01.11.2021 позивачем нараховано відповідачу 579498,35 грн пені, 1352162,81 грн штрафу.
Розрахунки позивача здійснені виходячи з договірної ціни станом на відповідну дату (з наростаючим підсумком), вартості фактично виконаних робіт по актах приймання виконаних будівельних робіт № №7 від 29.04.2021; №8 за червень 2021 року; № 9 за червень 2021 року; №10 за серпень 2021 року (з наростаючим підсумком) і різниці між договірною ціною та вартістю фактично виконаних робіт, за прострочення виконання відповідачем календарного графіку виконання будівельних робіт за період з 01.06.2021 по 01.11.2021.
Таким чином, на підставі вказаних даних позивачем встановлено вартість робіт по яких допущено прострочку виконання, та відповідно здійснено нарахування пені у розмірі 0, 1 % від вартості робіт по яких допущено прострочку виконання за кожний день прострочення та штрафу у розмірі 7% від вартості робіт по яких допущено прострочку понад 30 днів.
Судом здійснено перевірку розрахунків пені та штрафу у розмірі 7% наданого позивачем, та встановлено, що такі розрахунки є методологічно та арифметично вірним.
Доводи відповідача про те, що ТОВ "Престиж-П" з вини позивача не змогло своєчасно розпочати роботи з реконструкції об`єкту будівництва та дотримуватися у 2021 році строків, визначеного умовами календарного графіку виконання робіт внаслідок не надання замовником проєктно-кошторисної документації є необґрунтованими з огляду на наступне.
В матеріалах справи міститься підписаний сторонами акт прийому-передачі технічної документації до договору №46 від 15.04.2020, згідно якого позивач передав, а відповідач прийняв наступну технічну документацію згідно таблиці: 1) Розділ Генеральний план том 1; 2) Розділ Архітектурні рішення том 2; 3) Розділ Конструктивні рішення, в тому числі: КБ-1 (секція 1) том 3.1, КБ-2 (секція 2) том 3.2; 4) Розділ Технологічні рішення том 4. Всього 5 томів. В акті зазначено, що технічна документація необхідна для виконання робіт надана в повному обсязі, зауважень до неї немає.
Постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (Загальні умови), які відповідно до ЦК України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів.
У відповідності до п. 50 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 N668, у разі коли забезпечення робіт (будівництва об`єкта) проектною документацією здійснюється замовником, підрядник зобов`язаний до початку виконання робіт перевірити її комплектність та відповідність установленим вимогам. У разі виявлення невідповідності проектної документації установленим вимогам підрядник протягом визначеного договором підряду строку повідомляє про це замовника.
Відповідачем не надано доказів повідомлення позивача про виявлені невідповідності проектної документації установленим вимогам та повідомлення про це позивача.
Відповідачем проведено та прийнято оплату ряд будівельних робіт на об`єкті протягом 2020-2021 років, що було б неможливим у разі відсутності проектної документації.
Тому доводи відповідача про відсутність технічної документації та щодо надання позивачем проектної документації фрагментами є недоведеними.
Щодо заперечень відповідача про понесення додаткових витрат в зв`язку з заміною марок бетону, класу арматури, збільшення площі гідроізоляції стін, суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 189 Господарського кодексу України передбачено, що ціна є істотною умовою господарського договору.
За умовами частини першої статті 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення.
Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України).
Частиною 3 статті 844 Цивільного кодексу України визначено, що зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін. У разі перевищення твердого кошторису усі пов`язані з цим витрати несе підрядник, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов`язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов`язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.
Згідно із частинами 1-4 статті 321 Господарського кодексу України у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення. Вартість робіт за договором підряду (компенсація витрат підрядника та належна йому винагорода) може визначатися складанням приблизного або твердого кошторису. Кошторис вважається твердим, якщо договором не передбачено інше. Зміни до твердого кошторису можуть бути внесені лише за погодженням сторін. У разі виникнення потреби значно перевищити приблизний кошторис підрядник зобов`язаний своєчасно попередити про це замовника. Якщо підрядник не попередив замовника про перевищення кошторису, він зобов`язаний виконати роботу, не вимагаючи відшкодування понесених додаткових витрат. Підрядник не має права вимагати збільшення твердого кошторису, а замовник - його зменшення. У разі істотного зростання після укладення договору вартості матеріалів та устаткування, які мали бути надані підрядником, а також послуг, що надавалися йому третіми особами, підрядник має право вимагати збільшення встановленої вартості робіт, а у разі відмови замовника - розірвання договору в установленому порядку.
Згідно із пунктом 2.4 договору ціна робіт, що виконується генпідрядником на об`єкті є твердою та становить 48500000 грн. без урахування ПДВ. Уточнення договірної ціни за узгодженням з замовником можливе лише у випадках передбачених діючим законодавством.
У відповідності до п. 2.13 договору, уточнення загальної ціни договору, визначеної п.2.2. договору, як однієї з істотних умов договору може здійснюватися лише в порядку визначеному Законом України Про публічні закупівлі зі змінами та доповненнями та іншим чинним законодавством у сфері закупівлі з державні кошти.
Пунктом 21.6. договору сторонами погоджено, що істотні умови договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо виконання робіт у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили такі продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості робіт); 5) зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Згідно ч. 5 ст. 41 Закону України Про публічні закупівлі, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів.
Таким чином, як законом, так і договором передбачені конкретні випадки за яких може змінюватися ціна договору.
Суд зазначає про те, що заміна матеріалів при виконанні робіт на об`єкті не впливає на ціну договору, адже ціна договору визначена сторонами як тверда і може бути змінена тільки у вищенаведених випадках.
Згідно ч. 1 ст. 617 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов`язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.
Відповідно до ч. 2 ст. 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Відповідачем не доведено, що заміна матеріалів при виконанні робіт на об`єкті в червні 2020 року та не внесення відповідного коригування до проектної документації вплинуло на строки виконання відповідачем договірних зобов`язань за зміненим календарним графіком починаючи з червня 2021 року.
З огляду на вимоги частин 1,3 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (частина 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно частини 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (частини 1, 2 статті 86 Господарського процесуального кодексу України).
Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 Господарського процесуального кодексу України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.
Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод (рішення Європейського суду з прав людини у справі "Трофимчук проти України").
Оцінюючи наявні в матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Судові витрати.
Склад та порядок розподілу судових витрат визначено Главою 8 Розділу I ГПК України.
Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, враховуючи те, що позов підлягає задоволенню, судовий збір слід покласти на відповідача в повному обсязі.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 77-79, 86, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П" про стягнення 1931661,16 грн задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ-П", вул.Сахарова, 23 Д, м. Івано-Франківськ, 76014 (ідентифікаційний код 42819411) на користь Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, вул. Франка, 6, м.Івано-Франківськ, 76018 (ідентифікаційний код 38555228) 579498 (п`ятсот сімдесят дев`ять тисяч чотириста дев`яносто вісім) грн 35 грн пені, 1352162 (один мільйон триста п`ятдесят дві тисячі сто шістдесят дві) грн 81 коп. штрафу (на розрахунковий рахунок №UA448201720313201002301085706 в ДКСУ м. Київ, код 38555228), 28974 (двадцять вісім тисяч дев`ятсот сімдесят чотири) грн 92 коп. судового збору (на розрахунковий рахунок №UA908201720343190002000085706 в ДКСУ м. Київ, код 38555228).
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 19.07.2022
Суддя Л. М. Неверовська
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2022 |
Оприлюднено | 20.07.2022 |
Номер документу | 105300164 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг будівельного підряду |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Неверовська Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні