Рішення
від 17.07.2022 по справі 916/696/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" липня 2022 р.м. Одеса Справа № 916/696/22

Господарський суд Одеської області у складі:

судді В.С. Петрова

при секретарі судового засідання Г.С. Граматик

за участю представників:

від позивача Лопушанський О.І.,

від відповідача не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут до Первомайської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в розмірі 45178,32 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут звернулось до Господарського суду Одеської області (через систему Електронний суд (https://id.court.gov.ua/) з позовною заявою до Первомайської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в розмірі 45178,32 грн. В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем, як правонаступником Сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, умов договору № 41DB547-850-20 постачання природного газу для потреб непобутових споживачів від 04.01.2021 р. щодо здійснення оплати за поставлений природний газ.

Так, позивач зазначає, що між ТОВ Миколаївгаз Збут (постачальник) та Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (споживач) укладено договір на постачання природного газу для потреб непобутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.

При цьому позивач зазначає, що відповідно до акту приймання-передачі природного газу № МКЗ81000089 від 31.01.2021 р. до договору заявник поставив у січні 2021 року споживачу природний газ в обсязі 3353,26 куб.м на суму 33197,28 грн.; відповідно до акту приймання-передачі природного газу № МКЗ81001809 від 28.02.2021 р. позивачем поставлено у лютому 2021 року природний газ споживачу в обсязі 3450,15 куб.м на суму 34156,49 грн. Всього, як вказує позивач, за договором було поставлено споживачу 6803,41 куб.м природного газу на загальну суму 67353,77 грн., однак останній не у повному обсязі виконав свої зобов`язання з оплати вартості спожитого газу, наслідком чого неоплачена заборгованість за договором складає 45178,32 грн., що підтверджується одностороннім актом звіряння взаємних розрахунків.

Відповідно до п. 4.2 договору оплата газу за договором здійснюється споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті України - гривні в наступному порядку: оплата в розмірі 100% (сто відсотків) за фактично переданий постачальником газ здійснюється споживачем до десятого числа місяця, наступного за звітним місяцем.

Згідно п. 2.5 договору визначення фактичного обсягу поставленого (спожитого) природного газу між сторонами здійснюється у акті приймання-передачі природного газу, який підписується сторонами.

Виходячи з викладеного, за ствердженнями позивача, строк виконання споживачем своїх грошових зобов`язань настав 11 березня 2021 року, однак споживач цього обов`язку у повному обсязі не виконав.

Згідно п.п. 5.5.2 п. 5.2 договору споживач зобов`язується оплачувати постачальнику вартість газу на умовах та в обсягах, визначених договором.

Наразі позивач зауважує, що відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Відділ культури і туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області припинено 15.06.2021 року шляхом реорганізації, правонаступником визначено - Первомайська районна державна адміністрація, код ЄДРПОУ (04056546).

Також позивач вказує, що рішення про реорганізацію споживача прийняв відповідач своїм розпорядженням від 05.01.2021 р. № 3-р. Таким чином, за ствердженнями позивача, починаючи з 05.01.2021 р. по 15.05.2021 р. споживач перебував у процесі реорганізації та споживав природній газ відповідно до договору, однак не сплачував за цей спожитий газ постачальнику.

Так, із посиланнями на ч. 1 ст. 104 ЦК України позивач зазначає, що у зв`язку із реорганізацією боржника - Відділу культури і туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, новим боржником за договором є її правонаступник - Первомайська районна державна адміністрація, код ЄДРПОУ 04056546.

Між тим позивач вказує, що 04.08.2021 р. позивач звернувся до відповідача - Первомайської районної державної адміністрації із письмовою претензією, в якій була викладена пропозиція погасити заборгованість Відділу культури і туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області, правонаступником якої є відповідач, однак відповідач 12.08.2021 р. своїм листом № 1580-01.02.-01 надав відповідь, якою відмовив у задоволенні претензії позивача. Також позивач зазначає, що хоча в претензії і вказано помилково суму боргу (18353,77 грн.) меншу, аніж пред`явлена до стягнення у цьому позові (45178,32 грн.), однак її розмір відповідачем не заперечувався, оскільки відмова погашати заборгованість пов`язана із відсутністю відповідного бюджетного фінансування на такі цілі у останнього.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 26.04.2022 р. вказану позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут залишено без руху, оскільки позовна заява не містить обґрунтованого розрахунку суми заборгованості, що заявлена до стягнення, а також позивачем до позовної заяви додано неповну копію розпорядження Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області № 3-р від 05.01.2021 р.

07.05.2022 р. від Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут через систему Електронний суд надійшла до господарського суду заява про усунення недоліків (вх. № 7593/22), в якій позивачем наведено обґрунтований розрахунок суми заборгованості, що заявлена до стягнення. Стосовно надання повної копії розпорядження Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області № 3-р від 05.01.2021 р. позивач вказав, що ним до матеріалів позову надано вказане розпорядження в копії, наданої йому відповідачем, з огляду на що заявлено клопотання про витребування у відповідача повної копії вказаного розпорядження.

Також 07.05.2022 р. від Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут через систему Електронний суд надійшла до господарського суду заява про усунення недоліків (вх. № 7594/22) в доповнення до попередньої заяви, до якої додано повну копію розпорядження Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області № 3-р від 05.01.2021 р. із зазначенням про її отримання із сайту відповідача за посиланням https://pervomaysk.mk.gov.ua/ua/1374476501/1547629037/1609755228/1609755252/.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 10.05.2022 р. позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі № 916/696/22 за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи, при цьому судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 23.06.2022 р. об 11 год. 30 хв.

02.06.2022 р. від відповідача на електронну адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти заявленого позову заперечує в повному обсязі. Так, в обґрунтування заперечень відповідач вказує, що постачання природного газу за договором здійснювалось у період січня-лютого місяців поточного року в обсязі 5500 куб.м для Врадіївської районної дитячої музичної школи, Врадіївського районного будинку культури, Врадіївської районної централізованої бібліотечної системи та Врадіївського районного історико-краєзнавчого музею, які станом на 04 січня 2021 року в підпорядкуванні сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації не перебували, так як відповідними рішеннями VII сесії восьмого скликання Первомайської районної ради від 29 грудня 2020 року № 20, 23, 25 були передані 01 січня 2021 року зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Первомайського району до комунальної власності територіальної громади - Врадіївської селищної ради Первомайського району Миколаївської області. При цьому відповідач вказує, що протягом 2020 року до Бюджетного кодексу України, в частині розмежування видатків між бюджетами, внесені відповідні зміни, згідно яких видатки на освіту та культуру, зокрема й видатки на забезпечення природним газом закладів освіти й культури територіальних громад, належать до видатків, що здійснюються виключно з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад. За ствердженнями відповідача, дані зміни до Бюджетного законодавства унеможливлюють закладення в кошторисі Первомайської районної державної адміністрації, яка є місцевим органом виконавчої влади й фінансується з Державного бюджету України, та як наслідок відсутні правові підстави проведення відповідних розрахунків за договором. Також відповідач зазначає, що за даними Управління Державної казначейської служби України в Первомайському районі за Первомайською районною державною адміністрацією не рахуються та не обліковуються юридичні та бюджетні фінансові зобов`язання за договором, який був укладений Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації з порушенням вимог фінансової дисципліни.

06.06.2022 р. від позивача через систему Електронний суд надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, оскільки представнику не вдалось наразі ознайомитись з відзивом на позовну заяву через помилку в системі Електронний суд.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 06.06.2022 р. у справі № 916/696/22 розгляд справи призначено в засіданні суду на 23 червня 2022 р. об 11 год. 30 хв.

17.06.2022 р. від відповідача на електронну адресу суду надійшло клопотання про проведення судового засідання, призначеного на 23.06.2022 р., без участі представника відповідача.

22.06.2022 р. від позивача через систему Електронний суд надійшла заява про розгляд справи без участі представника позивача.

Також 22.06.2022 р. від позивача через систему Електронний суд надійшла відповідь на відзив. Так, позивач зазначає, що доказів про те, що постачання газу здійснювались на об`єкти Врадіївської районної дитячої музичної школи, Врадіївського районного будинку культури, Врадіївської районної централізованої бібліотечної системи та Врадіївського районного історико-краєзнавчого музею, а також про те, що з 01.01.2021 року вони вибули з підпорядкування Сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації, відповідач не надає. В той же час, позивач вказує, що, ознайомився із рішеннями VII сесії восьмого скликання Первомайської районної ради від 29 грудня 2020 року № 20, 23, 25 на сайті Первомайської районної ради, в ньому йдеться про те, що Первомайська районна рада вирішила Первомайській районній раді Миколаївської області (код ЄДРПОУ 24789854) вийти зі складу засновників Врадіївської районної централізованої бібліотечної системи Первомайської районної ради (код ЄДРПОУ 03031640) та передати право засновника з 01 січня 2021 року Врадіївській селищній раді (код ЄДРПОУ 04376699). При цьому позивач зауважує, що в рішенні від 29.12.2020 р. № 23 йдеться про те, що Первомайська районна рада вирішила Первомайській районній раді Миколаївської області (код ЄДРПОУ 24789854) вийти зі складу засновників Врадіївського Історико-краєзнавчого музею Первомайської районної ради та передати право засновника з 01 січня 2021 року Врадіївській селищній раді (код ЄДРПОУ 04376699); в рішенні від 29.12.2020 р. № 25 йдеться про те, що Первомайська районна рада вирішила Первомайській районній раді Миколаївської області (код ЄДРПОУ 24789854) вийти зі складу засновників Врадіївської дитячої музичної школи Первомайської районної ради (код ЄДРПОУ 03020003) та передати право засновника з 01 січня 2021 року Врадіївській селищній раді (код ЄДРПОУ 04376699). Наразі позивач вважає за необхідне нагадати, що Сектор культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації мав код ЄДРПОУ 02226470 і як видно ті установи, які перелічує відповідач, є окремими юридичними особами та жодним чином не пов`язані із споживачем за договором і договір з ними не укладався, з огляду на що вони не мають жодного відношення до правовідносин, що склалаися за договором.

Разом з тим позивач зауважує, що ним до позовної заяви із договором було надано додаток № 2 до нього, у якому сторонами було погоджено перелік ЕІС-код точок комерційного обліку споживача - Місцезнаходження точки комерційного обліку: смт. Врадіївка, вул. Незалежності, 94, ЕІС-код точки комерційного обліку: 56ZS24D026AD201S, назва газотранспортної організації: ТОВ Оператор ГТС України, назва газорозподільної організації: Миколаївгаз АТ. Вказане, за ствердженнями позивача свідчить, що сторони не погоджували у договорі персональний склад об`єктів споживача, а тільки ЕІС-код (Energy Identification Code) - персональний код ідентифікації споживача як суб`єкта ринку природного газу або його точки комерційного обліку (за необхідності), присвоєний оператором газорозподільної системи в установленому цим Кодексом газорозподільних систем порядку.

Окремо позивач вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 5.1 договору сторони підтверджують, що ознайомлені з правами та обов`язками для постачальника та споживача, визначеними Кодексом газотранспортної системи, затвердженим Постановою НКРЕКП від 30.09.15 р. № 2493; Кодексом газорозподільних систем, затвердженим Постановою НКРЕКП від 30.09.15 р. № 2494; Правилами постачання природного газу, затвердженими Постановою НКРЕКП від 30.09.15 р. № 2496 та гарантують їх безумовне дотримання.

Між тим позивач додає, що правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку природного газу визначені Законом України Про ринок природного газу від 09.04.2015 року № 329-VIII (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст. 1 якого оператор газорозподільної системи - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь третіх осіб (замовників); постачальник природного газу (далі - постачальник) - суб`єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Як вказує позивач, на підставі ліцензії № 1228 від 09.04.2015 р. Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), АТ Миколаївгаз здійснює діяльність із розподілу природного газу, а відтак АТ Миколаївгаз є оператором газорозподільної системи. При цьому позивач зауважує, що ТОВ Миколаївгаз Збут є суб`єктом господарювання, основним видом діяльності якого є господарська діяльність з постачання природного газу відповідно до ліцензії, виданої постановою НКРЕКП від 18.05.2017 р. № 674, тобто, як вказує позивач, ТОВ Миколаївгаз Збут є постачальником природного газу. За ствердженнями позивача, на виконання норм Закону, Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. № 2494 був затверджений Кодекс газорозподільних систем, яким визначені взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу, а також правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем.

При цьому позивач із посиланнями на главу 2 розділу V Кодексу ГРМ, п.п. 1, 7 розділу ІІ Правилам постачання природного газу, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30.09.2015 р. № 2496 (зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 р. за № 1382/27827) позивач вказує, що у разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживачем постачальника про звільнення приміщення та/або остаточне припинення користування природним газом споживач зобов`язаний здійснювати оплату спожитого об`єктами газоспоживання природного газу та інших платежів, виходячи з умов відповідних договорів. Так, за ствердженнями позивача, укладаючи договір із ним, Врадіївська районна державна адміністрація надала позивачу повний перелік необхідних документів для його укладення згідно Правил, зокрема, заяву-приєднання від 01.01.2020 р. № 42DB540-17658-19 до умов договору розподілу природного газу. В подальшому ж, як вказує позивач, ані споживач за договором - Врадіївська районна державна адміністрація, ані його правонаступник відповідач, не повідомили постачальника про звільнення приміщення та/або остаточне припинення користування природним газом, виходячи з чого зобов`язані здійснювати оплату спожитого об`єктами газоспоживання природного газу та інших платежів, виходячи з умов договору.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.06.2022 р. відкладено розгляд справи на 18 липня 2022 р.

11.07.2022 р. від представника позивача через систему Електронний суд надійшла заява про участь у судовому засіданні у справі № 916/57/22 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою системи EAZYCON.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 18.07.2022 р. заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут про участь у судовому засіданні по справі № 916/696/22, яке призначене на 18 липня 2022 р. о 15:30, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою системи EAZYCON задоволено.

Під час розгляду справи по суті позивач підтримав позовні вимоги та наполягав на їх задоволенні.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши та дослідивши всі письмові докази, які містяться в матеріалах справи, господарський суд дійшов наступних висновків.

04 січня 2021 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут (постачальник) та Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (споживач) укладено договір про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20, відповідно до п. 1.1 якого постачальник зобов`язується передати у власність споживачу у 2021 році товар за кодом ДК 021:2015-09120000-6 Газове паливо (природний газ), (далі - газ), а споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені договором.

Згідно п. 1.2 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. річний плановий обсяг постачання газу - до 5500 куб. м.

Пунктом 1.3 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. встановлено, що планові обсяги постачання газу по місяцях визначено в додатку 1, що є невід`ємною частиною цього договору.

Згідно п. 1.4 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. передача газу за цим договором здійснюється на межах балансової належності об`єктів споживача відповідно до актів розмежування ділянок обслуговування (далі - пункти призначення). Перелік точок комерційного обліку споживача вказаний в додатку 2, що є невід`ємною частиною цього договору.

За умовами п. 2.5 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. визначення (звіряння) фактичного обсягу поставленого (спожитого) природного газу між сторонами здійснюється в наступному порядку:

-за підсумками розрахункового періоду споживач до 05 числа місяця, наступного за розрахунковим, зобов`язаний надати постачальнику копію відповідного акта про фактичний об`єм (обсяг) розподіленого (протранспортованого) природного газу споживачу за розрахунковий період, що складений між оператором ГРМ та споживачем, відповідно до вимог Кодексу ГРМ (п.п. 2.5.1);

-на підставі отриманих від споживача даних та/або даних оператора ГТС постачальник протягом трьох робочих днів готує та надає споживачу два примірники акта приймання-передачі природного газу за розрахунковий період, підписані уповноваженим представником постачальника або з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність (п.п. 2.5.2);

-споживач протягом двох днів з дати одержання акта приймання-передачі природного газу зобов`язується повернути постачальнику один примірник оригіналу акта приймання-передачі природного газу, підписаний уповноваженим представником споживача, або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання акта приймання-передачі природного газу (п.п. 2.5.3);

-у випадку відмови від підписання акту приймання-передачі газу споживачем, обсяг постачання (споживання) газу встановлюється постачальником в односторонньому порядку на підставі даних оператора ГРМ чи оператора ГТС. Споживач в такому разі не позбавлений права звернутись до суду за вирішенням спору з приводу обсягів спожитого газу. До прийняття рішення судом та набрання таким рішенням законної сили, обсяг спожитого газу та вартість послуг з його постачання встановлюється відповідно до даних постачальника (п.п. 2.5.4);

-у випадку не повернення споживачем підписаного оригіналу акту приймання-передачі газу або ненадання письмової обґрунтованої відмови від його підписання протягом 2 календарних днів з дати отримання, такий акт вважається підписаним споживачем, а обсяг спожитого газу встановлюється відповідно до даних постачальника (п.п. 2.5.5);

-сторони домовилися, що до моменту обміну оригіналами актів приймання-передачі газу, скановані копії підписаних сторонами актів приймання-передачі газу, надіслані сторонами одна одній по електронній пошті за адресами, які зазначені в розділі 10 договору, мають силу оригіналу (п.п. 2.5.5).

В п. 3.1 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. сторони домовились, що розрахунки за поставлений споживачеві газ здійснюються за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем. Підписуючи цей договір, споживач підтверджує, що ознайомлений з тим, що протягом дії договору ціна на газ може змінюватись, про що сторони укладатимуть відповідні додаткові угоди. Підписуючи цей договір, споживач підтверджує, що йому надане належне повідомлення про порядок зміни ціни газу протягом дії договору і ніяких інших повідомлень про зміну ціни газу не вимагається.

Відповідно до п. 3.2 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. ціна одного кубічного метру (куб. м.) природного газу без урахування податку на додану вартість становить 7,23833333 грн., крім того компенсація вартості послуги доступу до потужності становить 0,13657600 грн.

Ціна одного кубічного метру природного газу з урахуванням компенсації вартості послуги доступу до потужності складає 7,37490933 грн.

Податок на додану вартість становить 1,47498187 грн.

Всього ціна одного кубічного метру природного газу становить 8,84989120 грн.

За положеннями п. 3.3 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього договору


.

Сторони домовились, що ціна газу, розрахована відповідно до пунктів 3.2 та 3.3 цього договору, застосовується сторонами при складанні актів приймання-передачі газу та розрахунках за цим договором (п. 3.4 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.).

Відповідно до п.п. 3.6, 3.7 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу, поставленого споживачеві за даним договором. Гранична ціна даного договору становить 48674,4 грн. (Сорок вісім тисяч шістсот сімдесят чотири гривні сорок копійок), в тому числі, податок на додану вартість 8112,40 грн. (Вісім тисяч сто дванадцять гривень сорок копійок). Дана гранична ціна передбачає максимальну величину коштів, які споживач, замовник сплатить постачальнику (учаснику) за природний газ за цим договором.

Згідно п. 4.1 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. розрахунковий період за договором становить один календарний місяць.

Оплата газу за договором здійснюється споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті України - гривні в наступному порядку: оплата в розмірі 100% (сто відсотків) за фактично переданий постачальником газ здійснюється споживачем до десятого числа місяця, наступного за звітним місяцем (п. 4.2 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.).

В п. 4.4 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. вказано, що датою оплати (здійснення розрахунку) є дата зарахування коштів на банківський рахунок постачальника.

За умовами п. 4.9 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. звірка розрахунків здійснюється сторонами протягом десяти днів з дати пред`явлення вимоги про це однієї із сторін на підставі відомостей про фактичну оплату вартості газу споживачем та актів приймання-передачі газу.

Згідно п. 5.2 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. постачальник має право: отримувати від споживача оплату поставленого газу відповідно до умов розділів 3, 4 договору (п.п. 5.2.1); безперешкодного доступу на територію об`єктів споживача, а також до комерційних вузлів обліку природного газу, що встановлені на об`єктах споживача, для звірки даних фактичного споживання природного газу. Доступ здійснюється працівниками (представниками) постачальника за пред`явленням службового посвідчення (довіреності) (п.п. 5.2.2).

Відповідно до п.п. 5.5.2 п. 5.5 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. споживач зобов`язується оплачувати постачальнику вартість газу на умовах та в обсягах, визначених договором.

Пунктом 9.1 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. передбачено, що останній набуває чинності з дати його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення їх підписів печатками сторін (за наявності) і діє в частині постачання газу з газової доби, з якої споживач включений реєстру споживачів ТОВ Миколаївгаз Збут в інформаційній платформі ГТС з 01.01.2021 р. до 28.02.2021 р., а в частині проведення розрахунків до їх повного здійснення.

Усі зміни та доповнення до договору оформлюються письмово, підписуються уповноваженими представниками сторін та скріплюються їх печатками (за наявності) (п. 9.3 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.).

Також із матеріалів справи вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут (постачальник) та Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (споживач) були погоджені та підписані додатки до договору про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р., а саме: додаток № 1 Планові обсяги постачання газу у 2021 р. по місяцях, куб.м; додаток № 2 Переіле ІЕС-код точок комерційного обліку споживача; додаток № 3 Контактні дані і режим роботи контактних точок постачальника.

Так, 01.01.2020 р. Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області підписано заяву-приєднання № 42DB540-17658-19 до умов договору розподілу природного газу (для споживачів, що не є побутовими) (додаток № 2 до Типового договору розподілу природного газу), за якою ініціювалося приєднання споживача до умов типового договору розподілу природного газу.

При цьому 25 січня 2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут (постачальник) та Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області (споживач) було укладено додаткову угоду № 1 до договору про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р., згідно п. 1 якої сторони домовились пункт 3.2 договору викласти в наступній редакції: п. 3.2. Ціна газу становить 8,250000 грн. за 1 куб.м., крім того ПДВ 1,650000 грн., всього з ПДВ 9,900000 грн. (з урахуванням тарифу на транспортування природного газу. Пунктом 3 додаткової угоди № 1 сторони визначили, що її складено у двох примірниках, по одному для кожної із сторін, які мають одинакову юридичну силу та, враховуючи норми ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України поширює свою дію на правовідносини сторін, що фактично склалися з 01.01.2021 р.

За ствердженнями позивача, останній сумлінно виконував свої обов`язки за договором, тоді як Сектор культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області неналежно виконував умови договору про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. щодо здійснення оплати за спожитий природний газ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються.

Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1635-р від 16.12.2020 року було розпочато реорганізацію районних державних адміністрацій.

Так, розпорядженням Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області від 05.01.2021 р. № 3-р Про заходи з реорганізації районних державних адміністрацій Первомайського району Миколаївської області відповідно до статті 119 Конституції України, статей 2, 7, 25, 39, 41 Закону України Про місцеві державні адміністрації, постанов Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321 Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, від 28 грудня 2020 року № 1365 Про затвердження Порядку розподілу та використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству фінансів для забезпечення окремих видатків районних державних адміністрацій, пов`язаних з ліквідацією районів, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій, розпорядження голови Миколаївської облдержадміністрації від 04 січня 2021 року № 1 Про заходи з реорганізації районних державних адміністрацій Миколаївської області, враховуючи рішення Комісії з реорганізації Первомайської, Арбузинської, Врадіївської, Кривоозерської районних державних адміністрацій Миколаївської області від 05 січня 2021 року за № 1, з метою забезпечення здійснення заходів з реорганізації районних державних адміністрацій Первомайського району Миколаївської області передбачено, зокрема, Головам Арбузинської, Врадіївської, Кривоозерської районних державних адміністрацій Миколаївської області: 1) забезпечити здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією відповідних районних державних адміністрацій внаслідок утворення та ліквідації районів, відповідно до Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321; 2) забезпечити подання до Первомайської райдержадміністрації планів вивільнення працівників відповідних районних державних адміністрацій, що припиняються, та забезпечити їх виконання (Строк: до 06 січня 2021 року); 3) забезпечити попередження про можливе наступне вивільнення працівників районних державних адміністрацій, що реорганізуються (Строк: до 06 січня 2021 року); 4) забезпечити надання до Первомайської райдержадміністрації пропозиції щодо обсягів видатків районних державних адміністрацій, пов`язаних з ліквідацією районів, за формами згідно з додатками 1-2 до Порядку розподілу та використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству фінансів для забезпечення окремих видатків районних державних адміністрацій, пов`язаних з ліквідацією районів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року № 1365 (Строк: до 05 січня 2021 року).

При цьому підпунктом 6 пункту 4 вказаного розпорядження Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області від 05.01.2021 р. № 3-р передбачено припинити в порядку реорганізації (шляхом приєднання) структурні підрозділи із статусом юридичних осіб публічного права Врадіївської райдержадміністрації, зокрема: юридичну особу - сектор культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02226470), що знаходиться за адресою: вул. Незалежності, буд. 94, смт. Врадіївка, Миколаївська обл., 56301, шляхом приєднання до Первомайської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 04056546), що знаходиться за адресою: вул. Чкалова, 12, м. Первомайськ, Миколаївської обл., 55200: визначити, що Первомайська районна державна адміністрація є правонаступником майна, всіх прав та обов`язків сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації, що припиняється.

При цьому відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація припинення юридичної особи Сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02226470) здійснена 15.06.2021 р. за № 1005091120010004736; підстава: рішення щодо реогранізації.

Між тим процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Розрізняють універсальне та сингулярне правонаступництво.

За універсальним правонаступництвом має місце перехід усієї сукупності прав та обов`язків певної особи. При цьому майно особи як сукупність прав і обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника (правонаступників) як єдине ціле, причому в цій сукупності єдиним актом переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва праводателю, незалежно від того, виявлені вони на момент правонаступництва чи ні. Універсальне правонаступництво має місце у випадках припинення юридичної особи та спадкового наступництва у випадку смерті фізичної особи. Сингулярне правонаступництво, на відміну від універсального, не охоплює переходу всієї сукупності прав та обов`язків до правонаступника, а тому іменується частковим правонаступництвом, і відбувається заміною осіб в окремих зобов`язаннях через волевиявлення сторін або вказівку закону.

Статтею 106 ЦК України визначено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Згідно ч. 1, 5 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Отже, моментом переходу прав до правонаступника юридичної особи вважається дата внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в порядку, передбаченому Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. Так, відповідно до ч.ч. 5, 6, 7, 8 ст. 4 вказаного Закону:

- у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Злиття вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

- у разі перетворення юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.

- у разі поділу юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутворених юридичних осіб та державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу. Поділ вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу.

- у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Наразі слід зазначити, що запис в установчих документах про правонаступництво має істотне значення для визнання правонаступництва.

Так, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація припинення юридичної особи Сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02226470) здійснена 15.06.2021 р. за № 1005091120010004736, що свідчить про припинення з 15.06.2021 р. діяльності Сектору культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації. При цьому в даних про юридичних осіб-правонаступників значиться Первомайська районна державна адміністрація, код ЄДРПОУ 04058546.

З огляду на викладене, Сектор культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації, яке виступало споживачем за спірним договором, припинено як юридичну особу внаслідок реорганізації шляхом приєднання до Первомайської районної державної адміністрації, відповідно остання є правонаступником споживача за договором про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.

Як вбачається із матеріалів справи, 04.08.2021 за вих. № б/н позивач звернувся до Первомайської районної державної адміністрації із претензією про погашення заборгованості за договором про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.

Так, у відповідь на вказану претензію ТОВ Миколаївгаз Збут від 04.08.2021 за вих. № б/н адміністрація повідомила, що наразі неможливо закласти в кошторисі Первомайської районної державної адміністрації видатків на оплату послуг з постачання природного газу для закладів освіти та культури територіальної громади, що унеможливлює проведення адміністрацією розрахунків за договором. При цьому адміністрація вказала, що за даними Управління Державної казначейської служби України в Первомайському районі за Первомайською районною державною адміністрацією не рахуються та не обліковуються юридичні та бюджетні фінансові зобов`язання за договором, який був укладений Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації з порушенням вимог фінансової дисципліни.

Так, несплата Первомайською районною державною адміністрацією заборгованості за вказаним договором про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. стала підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Так, відповідно до ч. 1, 2 ст. 714 Цивільного кодексу України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання. До договору постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін.

Частиною 6 ст. 276 Господарського кодексу України встановлено, що розрахунки за договорами енергопостачання здійснюються на підставі цін (тарифів), встановлених відповідно до вимог закону.

Згідно ч. 1 ст. 277 Господарського кодексу України абоненти користуються енергією з додержанням правил користування енергією відповідного виду, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, укладений між сторонами по справі договір, за яким позивач здійснює постачання природного газу, є підставою для виникнення у сторін господарських зобов`язань відповідно до ст.ст. 173, 174 ГК України (ст.ст. 11, 202, 509 ЦК України), і згідно ст. 629 ЦК України є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

В свою чергу згідно зі ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 626 ЦК України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частина 1 статті 202 ЦК України визначає, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

При цьому за правилами статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Згідно з частиною 1 статті 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Згідно п. 2.5 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. визначення (звіряння) фактичного обсягу поставленого (спожитого) природного газу між сторонами здійснюється в наступному порядку: за підсумками розрахункового періоду споживач до 05 числа місяця, наступного за розрахунковим, зобов`язаний надати постачальнику копію відповідного акта про фактичний об`єм (обсяг) розподіленого (протранспортованого) природного газу споживачу за розрахунковий період, що складений між оператором ГРМ та споживачем, відповідно до вимог Кодексу ГРМ (п.п. 2.5.1); на підставі отриманих від споживача даних та/або даних оператора ГТС постачальник протягом трьох робочих днів готує та надає споживачу два примірники акта приймання-передачі природного газу за розрахунковий період, підписані уповноваженим представником постачальника або з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність (п.п. 2.5.2); споживач протягом двох днів з дати одержання акта приймання-передачі природного газу зобов`язується повернути постачальнику один примірник оригіналу акта приймання-передачі природного газу, підписаний уповноваженим представником споживача, або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання акта приймання-передачі природного газу (п.п. 2.5.3).

Так, на підтвердження фактичного споживання відповідачем природного газу позивачем надано до суду підписані сторонами акти приймання-передачі природного газу до договору на постачання природного газу № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р.:

-№ МК381000089 від 31.01.2021 р. за січень 2021 р., за яким постачальник поставив споживачу, а споживач прийняв 3353,26 куб.м природного газу на загальну суму 33197,28 грн. (в т.ч. ПДВ 5532,88 грн.);

-№ МК381001809 від 28.02.2021 р. за лютий 2021 р., за яким постачальник поставив споживачу, а споживач прийняв 3450,15 куб.м природного газу на загальну суму 34156,49 грн. (в т.ч. ПДВ 5692,75 грн.).

В силу статті 538 Цивільного кодексу України виконання свого обов`язку однією із сторін, яке відповідно до договору обумовлене виконанням другою стороною свого обов`язку, є зустрічним виконанням зобов`язання, при якому сторони повинні виконувати свої обов`язки одночасно, якщо інше не встановлено умовами договору, актами цивільного законодавства тощо.

Отже, постачання позивачем відповідачу природного газу та прийняття цього газу відповідачем є підставою виникнення у останнього зобов`язання оплатити спожитий природний газ відповідно до умов договору та чинного законодавства шляхом здійснення оплати за фактично переданий природний газ.

Згідно п. 4.2 договору № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. оплата газу за договором здійснюється споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті України - гривні в наступному порядку: оплата в розмірі 100% (сто відсотків) за фактично переданий постачальником газ здійснюється споживачем до десятого числа місяця, наступного за звітним місяцем.

За ствердженнями позивача, відповідачем була здійснена часткова оплата за спожитий природний газ у січні та лютому 2022 р. в розмірі 22175,45 грн., при цьому докази, які б підтверджували факт повної сплати відповідачем поставленого позивачем природного газу за актами № МК381000089 від 31.01.2021 р. та № МК381001809 від 28.02.2021 р. в матеріалах справи відсутні. Відтак, суд погоджується з доводами позивача про існування у відповідача заборгованості за поставлений природний газ в сумі 45178,32 грн. (67353,77 грн. 22175,45 грн.). Адже наявність вказаної заборгованості відповідач не спростував, доказів протилежного або неможливості виконання цього зобов`язання з поважних причин не надав. Частиною першою, третьою статті 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками справи, якими в силу ст. 73 ГПК України є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, які мають значення для вирішення справи.

При цьому господарським судом не приймаються до уваги посилання відповідача про неможливість закладення в кошторисі Первомайської районної державної адміністрації, яка є місцевим органом виконавчої влади й фінансується з Державного бюджету України, коштів на погашення заборгованості за договором № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р., оскільки, як встановлено судом вище, відповідач спожив природний газ на вказану суму, при цьому суд зазначає, що згідно вимог ст. 204 Цивільного кодексу України укладений сторонами договір про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р., як правочин є правомірним на час розгляду справи, оскільки його недійсність прямо не встановлена законом, і його недійсність не була визнана судом, а тому зазначений договір в силу вимог ст. 629 Цивільного кодексу України є обов`язковим для виконання сторонами, і зобов`язання за ним мають виконуватися належним чином відповідно до закону та умов договору.

Між тим господарський суд критично ставиться до посилань відповідача стосовно того, що за даними Управління Державної казначейської служби України в Первомайському районі за Первомайською районною державною адміністрацією не рахуються та не обліковуються юридичні та бюджетні фінансові зобов`язання за договором, який був укладений Сектором культури, молоді, спорту та туризму Врадіївської районної державної адміністрації з порушенням вимог фінансової дисципліни. Так, відсутність на обліку в Управління Державної казначейської служби України в Первомайському районі вказаної інформації не свідчить про не існування такої заборгованості. При цьому господарський суд зауважує, що на підтвердження даних тверджень відповідачем не надано до матеріалів справи належних та допустимих доказів, які би підтверджували вказану інформацію.

Враховуючи те, що відповідачем не було надано належних доказів оплати за спожитого природного газу за січень та лютий 2022 р. на спірну суму коштів, суд погоджується з доводами позивача про існування у відповідача невиконаного зобов`язання з оплати поставленого природного газу.

Наразі несплатою позивачу вищевказаної суми заборгованості за спожитий природний газ відповідач порушив умови укладеного договору, що є недопустимим згідно ст. 525 Цивільного кодексу України.

Таким чином, суд вважає цілком обґрунтованими вимоги позивача про стягнення з відповідача заявленої до стягнення суми заборгованості в розмірі 45178,32 грн.

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Оцінюючи наявні докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут обґрунтовані та відповідають вимогам чинного законодавства і фактичним обставинам справи, у зв`язку з чим підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Вказані положення ЦК кореспондуються з положеннями ст. 20 ГК України.

У зв`язку з тим, що спір виник внаслідок неправомірних дій відповідача та рішення відбулось на користь позивача, згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2481,00 грн., понесені позивачем при подачі позову, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут до Первомайської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості в розмірі 45178,32 грн. задовольнити.

2.СТЯГНУТИ з Первомайської районної державної адміністрації (55200, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Чкалова, буд. 12; код ЄДРПОУ 04056546) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївгаз Збут (54003, м. Миколаїв, вул. 7 Слобідська, 70 В/1; код ЄДРПОУ 39589483) заборгованість за договором про постачання природного газу для потреб не побутових споживачів № 41DB547-850-20 від 04.01.2021 р. в сумі 45178/сорок п`ять тисяч сто сімдесят вісім/грн. 32 коп., витрати по сплаті судового збору в розмірі 2481/дві тисячі чотириста вісімдесят одна/грн. 00 коп.

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом 20-денного строку з моменту складання повного судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 19 липня 2022 р.

Суддя В.С. Петров

Дата ухвалення рішення17.07.2022
Оприлюднено20.07.2022
Номер документу105300711
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/696/22

Рішення від 17.07.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 17.07.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 22.06.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 05.06.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 09.05.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Ухвала від 25.04.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні