Ухвала
від 14.07.2022 по справі 335/5269/21
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/5269/21 1-кс/335/1647/2022

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2022 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні у залі суду у м. Запоріжжі клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, -

ВСТАНОВИВ:

З наданих суду матеріалів вбачається, що СУ ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12021080000000104 від 19.03.2021, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в період часу з 2016 року та по теперішній час, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 за сприянням ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи своїм службовим становищем в інтересах суб`єктів господарської діяльності та комерційних структур, передають в оренду земельні ділянки комунальної власності м. Запоріжжя, із заниженням коефіцієнтів нормативно грошових оцінок земель, які характеризують функціональне використання земельних ділянок, чим державним інтересам завдано тяжкі наслідки.

Так, в період часу з 2016 року, та по теперішній час, профільними комісіями та депутатським корпусом були прийняті рішення про відведення в оренду суб`єктам господарської діяльності, земельних ділянок з наступними кадастровими номерами:

2310100000:06:005:0055; 2310100000:04:043:0405; 2310100000:07:040:0091; 2310100000:01:017:0075; 2310100000:02:021:0040; 2310100000:07:075:0064; 2310100000:07:039:0094; 2310100000:02:009:0289; 2310100000:01:005:0076; 2310100000:05:004:0182; 2310100000:04:024:0108; 2310100000:05:003:0083; 2310100000:05:003:0084; 2310100000:05:003:0016; 2310100000:04:043:0283; 2310100000:05:002:0426; 2310100000:05:002:0428; 2310100000:05:002:0429; 2310100000:05:002:0429; 2310100000:05:002:0431; 2310100000:07:039:0113; 2310100000:01:012:0150; 2310100000:06:011:0121; 2310100000:05:006:0219; 2310100000:06:011:0121; 2310100000:04:030:0167; 2310100000:07:070:0021; 2310100000:05:019:0090; 2310100000:02:022:0069; 2310100000:04:043:0404; 2310100000:05:005:0245; 2310100000:01:014:0180; 2310100000:04:025:0202; 2310100000:05:019:0111; 2310100000:02:017:0014; 2310100000:01:007:0184; 2310100000:07:005:0104; 2310100000:07:018:0048; 2310100000:07:065:0051; 2310100000:02:023:0090; 2310100000:02:024:0035; 2310100000:02:022:0099; 2310100000:02:019:0044; 2310100000:02:021:0041; 2310100000:02.023:0091; 2310100000:02.022:0100.

Відповідно до ст. 13 Конституції України земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

У відповідності до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада приймає нормативні і інші акти у формі рішень.

Так, згідно ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Частиною 2 статті 123 Земельного кодексу України визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

При цьому, у клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Рада Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею (абз. 2 ч.2 ст.123 Земельного кодексу України).

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» затверджено порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, встановлюється на підставі класифікації видів цільового призначення земель.

Згідно статті 289 податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Підставою визначення розміру орендної плати є договір оренди такої земельної ділянки, про що зазначено в ст. 288 Податкового кодексу України який зазначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Також визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Окрім цього, розмір орендної плати повинен відповідати певним межам залежно від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та визначатись у договорі оренди.

Відповідно дост.38Закону України«Про землеустрій»встановлено,що земельно-оціночніроботи приздійсненні землеустроювиконуються зметою визначенняякісних характеристик,економічної цінностіта вартостіземель упорядку,встановленому законом. Оцінказемель проводитьсядля порівняльногоаналізу іпрогнозу ефективностівикористання земліяк природногоресурсу таосновного засобувиробництва,а такожпри здійсненніцивільно-правовихугод,для визначеннярозміру земельногоподатку. Залежно від призначення оцінки земель проводиться економічна та грошова оцінка земель за методиками, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

Згідно наявних відомостей, першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади, начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 , головою ІНФОРМАЦІЯ_3 , суб`єктами оціночної діяльності та представників фізичних (юридичних) осіб, що орендували земельні ділянки комунальної власності, розроблено протиправний механізм, який полягав у внесенні до звіту про експертну грошову оцінку земельних ділянок недостовірних відомостей у частині заниження коефіцієнтів нормативно грошової оцінки земель, яка характеризує функціональне використання земельних ділянок, як наслідок, недоотримання до місцевого бюджету м. Запоріжжя грошових коштів у особливо великих розмірах.

Таким чином, вищевказані земельні ділянки відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 25.11.2016 №489 «Про затвердження порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», мають коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 03.15 (Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, коефіцієнт 0,7) замість 031.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку, коефіцієнт 2,5)» або 03.07 «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, коефіцієнт 2,5». Внаслідок вказаних правопорушень нормативно грошова оцінка та орендна плата занижена в 3,6 разів.

В ході проведення досудового слідства в якості свідка був допитаний начальник відділу № 1 надання адміністративних послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_4 , який пояснив, що при надходженні заяви від фізичної або юридичної особи в паперовому вигляді до центру надання адміністративних послуг, вона обробляється та реєструється за допомогою АС «ДОК ПРОФ». До заяви не додаються жодні документи.

При надходженні заяви від фізичної або юридичної особи в електронному вигляді за допомогою програмного забезпечення НКС, вона обробляється та реєструється в подальшому в АС «ДОК ПРОФ». До заяви не додаються жодні документи.

Після чого ці заяви розписуються керівником підрозділу на виконання конкретному спеціалісту.

Після того, як безпосередній виконавець отримує на виконання відповідну заяву, він за допомогою програмного забезпечення «ГІС 6» вводить пошукові параметри, зазначені в заяві особи, після чого програмним комплексом формується витяг з НГО, який роздруковується спеціалістом.

Вхід до програмного комплексу «ГІС 6» здійснюється за допомогою електронного ключа та паролю. У кожного спеціаліста свій електронний ключ та пароль до нього. Після того, як заяву було опрацьовано та сформовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, цей витяг реєструється у програмному комплексі АС «ДОК ПРОФ» на виконання розгляду заяви, що надійшла.

На питання слідчого, чи може спеціаліст, який розглядає заяву фізичної або юридичної особи зберегти цей витяг з НГО в електронному вигляді у вигляді файлу з розширенням .doc, .xls, .pdf тощо, та в подальшому за необхідності вносити в нього корективи (змінювати числові значення, додавати, видаляти графи, стовбці тощо), без входу до системи «ГІС 6», свідок ОСОБА_4 відповів, що так, теоретично це можливо.

З метою встановлення всіх обставин, які мають значення для проведення досудового розслідування, у слідства виникла необхідність отримати дозвіл на тимчасовий доступ до програмного забезпечення ДОК ПРОФ у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 , з наданням можливості отримання їх належним чином засвідчених копій в паперовому та електронному вигляді, а саме: до відомостей про дату та час надходження заяв фізичних та юридичних осіб щодо вищезазначених земельних ділянок, їх реєстрації, обробки, виконання, надання відповіді на них (із зазначенням дати, часу входу, логіну користувача/адміністратора, прізвища, ім`я, по батькові особи, яка вчиняла операційні дії із заявою та відповіддю на неї), а також до відомостей про формування витягів з НГО щодо вищезазначених земельних ділянок (із зазначенням дати, часу входу, логіну користувача/адміністратора, прізвища, ім`я, по батькові особи, яка здійснила операційні дії із витягом) та можливе внесення змін до них, у зв`язку з чим слідчий звернулася до суду з даним клопотанням.

Слідчий підтримала подане клопотання, надавши відповідну заяву.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_2 у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся у встановленому законом порядку, його неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання, що передбачено ч. 4 ст. 163 КПК України.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, розгляд клопотання слідчого проведено без фіксації судового процесу.

Перевіривши наданні матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

З урахуванням викладеного, виходячи з потреб та мети досудового розслідування, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим у відповідності до п. 6 ч. 2 ст. 160 КПК України, доведено можливість використання як доказів зазначеної у клопотанні інформації, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за її допомогою.

На переконання слідчого судді, слідчим, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України, надано достатньо доказів для висновку, що зазначена у клопотанні інформація сама по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та слідчий суддя вважає за необхідне клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити, надати дозвіл на тимчасовий доступ до зазначених у клопотанні речей і документів, з можливістю отримання їх засвідчених копій.

На підставі викладеного, керуючись ст. 159-163, 369, 372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області майору поліції ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУ НП в Запорізькій області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області майору поліції ОСОБА_6 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області майору поліції ОСОБА_7 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області підполковнику поліції ОСОБА_8 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області капітану поліції ОСОБА_9 дозвіл на тимчасовий доступ до програмного забезпечення ДОК ПРОФ у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 , з наданням можливості отримання їх належним чином засвідчених копій в паперовому та електронному вигляді, а саме: до відомостей про дату та час надходження заяв фізичних та юридичних осіб щодо вищезазначених земельних ділянок, їх реєстрації, обробки, виконання, надання відповіді на них (із зазначенням дати, часу входу, логіну користувача/адміністратора, прізвища, ім`я, по батькові особи, яка вчиняла операційні дії із заявою та відповіддю на неї), а також до відомостей про формування витягів з НГО щодо вищезазначених земельних ділянок (із зазначенням дати, часу входу, логіну користувача/адміністратора, прізвища, ім`я, по батькові особи, яка здійснила операційні дії із витягом) та можливе внесення змін до них.

Встановити строк дії даної ухвали до 14.08.2022 року включно.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

У випадку вилучення речей і документів, за відсутністю яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати свою діяльність ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення14.07.2022
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу105317868
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —335/5269/21

Ухвала від 16.05.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 07.12.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 08.02.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 08.02.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

Ухвала від 08.02.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Калюжна В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні