Рішення
від 19.07.2022 по справі 240/22951/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2022 року м. Житомир справа № 240/22951/21

категорія 111030600

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Липи В.А., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

ТОВ "Ю Фармінг Груп" звернулося до суду з позовом , в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Житомирській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 24.05.2021р. №2682090/44081878, яким ТОВ «Ю Фармінг Груп» було відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 02.03.2021р, №1 на суму 275650,00 грн, в т.ч. ПДВ 45941,67 грн;

- зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп» від 02.03.2021р. №1 датою її фактичного подання.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначає, що рішення податкового органу про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправними та підлягає скасуванню, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю «Ю Фармінг Груп» були надані усі необхідні документи на підтвердження реальності здійсненої господарської операції, відображеної в податковій накладній від 02.03.2021р. №1, які були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаної накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, в оскаржуваних рішеннях вказано про ненадання ТОВ «Ю Фармінг Груп» документів, які в дійсності ним надавалися, що свідчить про свідому та навмисну нереєстрацію зазначених податкових накладних. Відмова податкового органу в реєстрації податкової накладної, виписаної підприємством у відповідності до норм податкового законодавства, порушує права та законні інтереси позивача, які підлягають захисту в судовому порядку.

Ухвалою суду вказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 21.10.2021.

Відповідачем - ДПС України, на виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі, до суду направлено відзив на позов, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Заперечуючи зазначив, що позивачем було подано таблицю даних до контролюючого органу. Проте рішенням Комісії від 03.06.2021 не враховано подану таблицю даних, тому податкова накладна була зупинена. Підставою для прийняття спірного рішення ГУДПС у Житомирській області стало ненадання платником податків копій відповідних документів. Зазначив, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну є втручанням у дискреційні повноваження.

Відповідачем - Головним управлінням ДПС у Житомирській області, на виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі, до суду направлено відзив на позов, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Заперечуючи зазначив, що позивачем було подано таблицю даних до контролюючого органу. Проте рішенням Комісії від 03.06.2021 не враховано подану таблицю даних, тому податкова накладна була зупинена. Підставою для прийняття спірного рішення ГУДПС у Житомирській області стало ненадання платником податків копій відповідних документів. Зазначив, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну №1 від 02.03.2021 є втручанням у дискреційні повноваження.

21.10.2021 справа знята з розгляду. Чергове засідання призначене на 04.11.2021.

У зв`язку з клопотанням позивача, розгляд справи відкладено на 11.11.2021.

11.11.2021 у судовому засіданні, для надання позивачу часу на підготовку заперечення на відзив, розгляд справи відкладено на 30.11.2021.

Позивач надав до суду відповідь на відзив, де заперечував позицію відповідача, викладену у відзиві.

Заслухавши пояснення учасників справи, судом без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу про подальший розгляд справи в письмовому провадженні, зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно із ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно й повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов і відзив, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд зважає на наступне.

З матеріалів справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ю Фармінг Груп» перебуває на обліку в ГУ ДПС у Житомирській області та є платником податку на додану вартість. Основним видом діяльності товариства є розведення свійської птиці (КВЕД 01.47).

06.01.2021 між ТОВ «Ю Фармінг Груп» (Покупець) та ТОВ «ПоліссяАгрокорм» (Постачальник) було укладено договори:

-поставки №В-06/01/2021, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язався передавати в погоджені строки, а Покупець приймати та оплачувати на умовах, викладених в договорі комбікорм та інший товар, найменування, кількість, ціна якого вказується в Специфікаціях, які оформляються на кожну окрему партію товару;

-надання послуг по перевезенню вантажу №НК 06/01, відповідно до якого ТОВ «ПоліссяАгрокорм» зобов`язалося доставляти автомобільним транспортом ввірений йому замовником, тобто ТОВ «Ю Фармінг Груп», вантаж, згідно із транспортною накладною з місця відправлення до пункту призначення, і видати вантаж уповноважений на одержання вантажу особі, а замовник взяв на себе зобов`язання сплатити плату за перевезення вантажу.

11.01.2021 між TOB «Ю Фармінг Груп» (Покупець) та ТОВ «Хайчікен (Постачальник) було укладено договір поставки №11/01-21, відповідно до предмету якого Постачальник зобов`язався поставляти покупцеві добові курчата ванциновані «Ross-308», а покупець зобов`язався приймати цей товар та своєчасно оплачувати його в порядку та на умовах, передбачених даним договором.

12.01.2021 між ТОВ «Ю Фармінг Груп» (Покупець) та ТОВ «Квест НВ» (Постачальник) укладено договір поставки №02 на поставку ветеринарних препаратів, деззасобів, інструментів, обладнання та іншого товару згідно переліку, вказаного у накладних.

18.01.2021 між «Ю Фармінг Груп» (Покупець) та ТОВ «Біохем Україна» (Продавець) було укладено договір купівлі-продажу №БС-30-6380121, відповідно до якого продавець зобов`язався передати у власність покупця, а покупець зобов`язався прийняти та оплатити на умовах, вказаних в договорі, кормові добавки, премікси, комбікорми та кормові матеріали, одиниця виміру, кількість, асортимент, ціна якого вказується в рахунках-фактурах та видаткових накладних, які є невід`ємною частиною даного Договору.

01.03.2021 між ТОВ «Ю Фармінг Груп» (Продавець) та ТОВ «Украгро Полісся» (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №01-03/21, відповідно до п.п.1.1 якого Продавець зобов`язався в порядку і на умовах, визначених цим договором, передати у власність покупця продукцію - кури-бройлери. а покупець зобов`язався прийняти та оплатити цей товар, перелік, кількість, ціна та вартість якого визначаються сторонами у виписаних накладних.

На виконання Договору поставки №11/01-21 від 11.01.2021р. ТОВ «Ю Фармінг Груп» закупило у ТОВ «Хайчікен» 19600 добових курчат вакцинованих «Ross-308» (ВН від 19.01.2021р. №19), від 19.01.2021р. №20). За вказаний товар ТОВ «Ю Фармінг Груп» згідно платіжного доручення №1 від 15.01.2021р. перерахувало кошти на рахунок постачальнику на всю суму покупки - 243362,88 грн.

З метою відгодівлі курчат та на виконання договору поставки №К-06/01/2021 від 06.01.2021р. ТОВ «Ю Фармінг Груп» закупило у ТОВ «Полісся Агрокорм»:

-згідно видаткової накладної від 17.01.2021р. №52 -12т комбікорму Престартер на суму 183120,00 грн. та 14,04 т комбікорму Стартер на суму 206949,60 грн. Доставка товару була здійснена автомобільним транспортом ТОВ «Украгрополісся», що підтверджується товарно- транспортною накладною №ПА000000052 від 17.01.2021;

-згідно видаткової накладної від 10.02.2021р. №136 - 26,24т комбікорму Ріст на суму 398585.00 грн, доставка якого була здійснена автомобільним транспортом ТОВ «Украгрополісся», що підтверджується ТТН №ПА000000136 від 10.02.2021;

-згідно видаткової накладної від 19.02.2021р. №173 - 26,04т комбікорму Ріст на суму 392422,80грн., доставка якого була здійснена автомобільним транспортом ТОВ «Украгрополісся», що підтверджується ТТН №ПА000000173 від 19.02.2021;

В межах договору поставки від 12.01.2021р. №02, ТОВ «Ю Фармінг Груп» отримано від ТОВ «Квест НВ» ветеринарних препаратів в січні 2021р. на загальну суму 33299,61 грн., що підтверджується видатковою накладною від 26.01.2021р. №94.

Крім того, 18.01.2021 ТОВ «Біохем Україна» поставило для ТОВ «Ю Фармінг Груп» кормів на суму 19452, грн., що підтверджується рахунком на оплату по замовленню №68 від 18.01.2021р., видатковою накладною №67 від 19.01.2021р. та ТТН №Р67 від 19.01.2021р.

На виконання договору про надання послуг по перевезенню вантажу від 06.01.2021р. №НК 06/01 ТОВ «ПоліссяАгрокорм» поставило для ТОВ «Ю Фармінг Груп» закуплені товари, підтвердженням чого є акти виконаних робіт від 10.02.2021р. №165, від 19.02.2021р. №30, від 19.02.2021р. №205, від 26.02.2021р. № 231.

03.03.2021p. TOB «Ю Фармінг Груп» поставило ТОВ «Украгро Полісся» продукції (курей- бройлерів) в кількості 7450 кг на суму 275650,00 грн., що підтверджується видатковою накладною від 02.03.2021р. №2, рахунком на оплату від 03.03.2021р. №1, ТТН від 02.03.2021р. №2.

Згідно платіжного доручення № 93 від 03.03.2021р. ТОВ «Украгро Полісся» здійснило оплату ТОВ «Ю Фармінг Груп» за продукцію на загальну суму 1026380,00 грн, в т.ч. на суму 275650,0 грн (в т.ч. ПДВ 45941,67 грн.).

На виконання вимог ст.187, ПКУ ст. 201 ПКУ 02.03.2021 ТОВ «Ю Фармінг Груп» видало ТОВ «Украгро Полісся» податкову накладу №1 на суму 275650,0 грн., в т.ч. ПДВ 45941,67 грн, яка була направлена на реєстрацію до ДПС України.

Згідно квитанції від 30.04.2021 про реєстрацію податкової накладної від 02.03.2021р. №1, її реєстрація відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ТОВ «Ю Фармінг Груп» запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.

На вимогу контролюючого органу, на виконання п. 201.16 ст. 201 ПК України, для підтвердження господарських операцій з контрагентом ТОВ «Украгро Полісся» позивачем 20.05.2021 ГУ ДПС у Житомирській області було надане повідомлення про подання пояснення та копій документів щодо податкової накладної від 02.03.2021р. №1, реєстрацію якої зупинено.

Рішенням ГУ ДПС у Житомирській області від 24.05.2021р. №2682090/44081878 ТОВ «Ю Фармінг Груп» було відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 02.03.2021р. №1 на суму 275650,0грн., в т.ч. ПДВ 45941,67 грн через ненадання копій документів, а саме:

-договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

-документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Позивачем подано до ДПС України скаргу, за результатами розгляду якої прийнято рішення №27024/44081878/2 від 10.06.2021 про залишення скарги без задоволення.

Позивач, не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Податковий Кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Абзацом першим пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на час формування та надіслання податкової накладної на реєстрацію).

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. п. 201.3 і 201.9 ст. 201 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується, факту реєстрації/зупинення реєстрації/ відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 14 Порядку №1246 визначено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (далі - Порядок №117, у редакції, чинній на час реєстрації податкової накладної).

Пунктом 2 Порядку №117 визначено, зокрема, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної / розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - це сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 18з, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній / розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Згідно пункту 3 Порядку № 117 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній і ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Як встановлено судом, позивачем на вимогу контролюючого органу направлено повідомлення з поясненнями та копіями документів щодо поданих на реєстрацію накладних/розрахунків коригування реєстрацію якої зупинено, зокрема: Договір оренди від 11.01.2021р., укладеного між ОСОБА_1 (Орендодавець) та ТОВ «Ю Фармінг Груп» (Орендар) щодо оренди виробничого приміщення загальною площею 1043,0 кв.м, по АДРЕСА_1 , для організації вирощування птиці; штатний розпис ТОВ « Ю Фарм Груп», введений в дію з 01.02.2021р.; договір купівлі-продажу №01-03/21 від 03.03.2021р., ВН від 02.03.2021р. №2, рахунок на оплату від 03.03.2021р. №1, ТТН від 02.03.2021р. №2, ветеринарне свідоцтво від 02.03.2021р., договір поставки №11/01-21 від 11.01.2021р. з додатками, рахунок на оплату від 13.01.2021р. №2, ВН від 19.01.2021р. №19, ВН від 19.01.2021р. №20, платіжне доручення від 15.01.2021р. №1, ветеринарне свідоцтво від 19.01.2021р., договір поставки від 06.01.2021р. №К-06/01/2021 з додатками, рахунок на оплату від 14.01.2021р. №9, ВН від 17.01.2021р. №52, ТТН від 17.01.2021р. №ПА 000000052, рахунок на оплату від 08.02.2021р. №23, ВН від 10.02.2021р. №136, ТТН від 10.02.2021р. № ПА 000000136, рахунок на оплату від 19.02.2021р. №29, ВН від 19.02.2021р. №173, ТТН від 19.02.2021р. №ПА000000173, ВН від 26.02.2021р. №196, ТТН від 26.02.2021р. №ПА000000196, договір поставки від 12.01.2021р. №02, ВН від 26.01.2021р. №94, договір купівлі-продажу від 18.01.2021р. №БС-30-6380121, рахунок на оплату від 18.01.2021р. №68, ВН від 19.01.2021р.№67, ТТН від 19.01.2021р. №Р67, договір надання послуг по перевезення вантажу від 06.01,2021р. №НК 06/01, рахунок на оплату від 08.02.2021р. №24, акт виконаних робіт (надання послуг) від 10.02.2021р.№165, рахунок від 19.02.2021р. №30, акти виконаних робіт від 19.02.2021р. №205, від 26.02.2021р. №231, рахунок на оплату від 26,02.2021р. №32.

У матеріалах справи відсутні докази на спростування того, що відповідачем була надана оцінка поданим позивачем поясненням та документам при прийнятті оскаржуваного рішення.

Крім того, суд не приймає до уваги посилання відповідача у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних на відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсяги його постачання, оскільки подання такої таблиці є правом платника податків, при цьому, у вказаній квитанції не визначено, коли позивачем була подана відповідна таблиця даних платника податку на додану вартість, коли вона була врахована або неврахована податковим органом та взагалі не вказано щодо якої таблиці даних податковим органом здійснювалось співставлення даних з даними поданої на реєстрацію податкової накладної.

Отже, матеріалами справи доводи відповідача про ненадання позивачем необхідних первинних документів спростовуються, адже позивач надав документи, яких на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

При цьому, суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зауважує, що вказаний перелік документів є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Згідно з положеннями Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС) та комісії центрального рівня (ДПС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У рішенні ГУ ДПС у Житомирській області зазначено про ненадання платником податку, копій договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Слід зазначити, що форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №117.

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення ГУ ДПС у Житомирській області містить лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення, і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містить.

Суд наголошує, що документи, які не надано, в спірному рішенні не підкреслені, як того вимагає форма додатку до п. 10 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обгрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності та скасування.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 10.04.2020 року у справі 819/330/18.

Суд критично ставиться до посилань відповідача, що підставою для прийняття спірного рішення стало ненадання платником податків первинних документів, які відносяться до групи документів, визначених податковим органом шляхом проставлення відповідної відмітки у оскаржуваному рішенні, оскільки платником податків подано необхідний та достатній пакет документів, підтверджуючий реальність здійснення господарської операції по податковій накладній.

Згідно з положеннями п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України.

З урахуванням вищевикладеного та з огляду на висновок суду щодо протиправності рішення ГУ ДПС у Житомирській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області, а також те, що вказаним рішенням контролюючого органу порушені права позивача, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги за даним позовом повністю.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 73 - 78, 90 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп" (вул. Центральна, 80,с. Іванків,Черняхівський район, Житомирська область,12335, код ЄДРПОУ 44081878) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир,10003, код ЄДРПОУ ВП 44096781), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Житомирській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 24.05.2021 №2682090/44081878, яким ТОВ "Ю Фармінг Груп" відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 02.03.2021 №1 на суму 275650,00 грн, в т.ч. ПДВ 45941,67 грн.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп" від 02.03.2021 №1 датою її фактичного подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2270,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю Фармінг Груп" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2270,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.А. Липа

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено21.07.2022
Номер документу105326551
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —240/22951/21

Постанова від 25.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні