Постанова
від 22.07.2010 по справі 2а-15251/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2010 р. спр ава № 2а-15251/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

Постановлена у нарад чій кімнаті

час прийняття постанови: 1 1-55 год.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Зекунов а Е. В.

при секретарі Кузнецовій К .В.

за участю представника поз ивача Кулаковсь кої Л.Г.,

представника відповідача Омельченк о Л.П.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Донець ку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійно го фонду України в Ясинуватс ькому районі Донецької облас ті до товариства з обмеженою відповідальністю “Ясинуват ський Агробуд” про стягнення заборгованості з відшкодува ння фактичних витрат на випл ату та доставку пільгових пе нсій за Списком № 2 у сумі 29 349,83 гр н., -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Управління Пенсій ного фонду України в Ясинува тському районі Донецької обл асті звернувся з позовною за явою до товариства з обмежен ою відповідальністю “Ясинув атський Агробуд” про стягнен ня заборгованості з відшкоду вання фактичних витрат на ви плату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2 у сумі 29 349,8 0 грн., мотивуючи свої вимоги т им, що відповідач повинен був відшкодувати до 25-го числа що місяця місячну суму фактични х витрат на виплату і доставк у пенсій, призначених на піль гових умовах, по працівниках підприємства, яким призначе но пенсію. За період з липня 2009 р. по травень 2010 р. відповідач м ає заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсі й за Списком № 2 у сумі 29 349,83 грн., я ка підтверджується розрахун ками. Просить стягнути з відп овідача зазначену суму факти чних витрат на виплату та дос тавку пільгових пенсій.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити п овністю.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав, про що надав су ду відповідну заяву.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву. Як що відмову від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову виклад ено в адресованій суду письм овій заяві, ця заява приєднує ться до справи.

Частиною 3 ст. 156 КАС України п ередбачено, що судове рішенн я у зв' язку з визнанням адмі ністративного позову ухвалю ється за правилами, встановл еними ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС Україн и, зокрема, у разі повного визн ання відповідачем адміністр ативного позову і прийняття його судом приймається поста нова суду про задоволення ад міністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністр ативної справи, якщо ці дії ві дповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь прав а, свободи або інтереси.

Таким чином, суд приймає виз нання адміністративного поз ову, оскільки ці дії представ ника відповідача не супереча ть закону і не порушують чиї-н ебудь права, свободи або інте реси, та приймає постанову пр о задоволення адміністратив ного позову, виходячи з насту пного.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов не підлягає зад оволенню з таких підстав.

Управління Пенсійного фон ду України в Ясинуватському районі Донецької області є с уб' єктом владних повноваже нь - органом виконавчої влади , який в цих правовідносинах з дійснює повноваження, поклад ені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фон д України, затвердженим Указ ом Президента України від 1 бе резня 2001 року №121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до ст. 12 Прик інцевих положень Закону Укра їни “Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання”, у період до перетворен ня Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну ор ганізацію він функціонує як центральний орган виконавчо ї влади на підставі норм цьог о Закону (крім норм, зазначени х в абзаці шостому пункту 1 цьо го розділу) та Положення про П енсійний фонд України, яке за тверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду Укра їни в зазначений період затв ерджує Кабінет Міністрів Укр аїни.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями, Пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування, про вадить збір, акумуляцію та об лік страхових внесків, призн ачає пенсії та готує докумен ти для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пен сій, допомоги на поховання, ін ших соціальних виплат, які зг ідно із законодавством здійс нюються за рахунок коштів Пе нсійного фонду України, здій снює контроль за цільовим ви користанням коштів Пенсійно го фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України сп рямовується та координуєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и через Міністра праці та соц іальної політики України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсі йний фонд України здійснює с вої повноваження безпосеред ньо та через утворені в устан овленому порядку головні упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі та управління Пе нсійного фонду України в рай онах, містах і районах у міста х.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вк азаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до п окладених на нього завдань о рганізовує, координує та кон тролює роботу органів Пенсій ного фонду України щодо, зокр ема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянам и законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання стр ахових внесків, інших надход жень до бюджету Пенсійного ф онду України відповідно до з аконодавства; стягнення у пе редбаченому законодавством порядку своєчасно не сплаче них сум збору на обов' язков е державне пенсійне страхува ння; призначення і виплати пе нсій; забезпечення повного т а своєчасного фінансування в итрат на виплату пенсій, допо моги на поховання та інших со ціальних виплат, що здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України.

Товариство з обмеженою від повідальністю “Ясинуватськ ий Агробуд” (ідентифікаційни й код 03583611; юридична адреса 86082, До нецька область, Ясинуватськи й район, Спартаківська сільр ада, 71км; зареєстроване Ясинув атською райдержадміністрац ією, що підтверджується свід оцтвом про державну реєстрац ію юридичної особи Серії АОО , № 626847, включено до ЄДРПОУ, переб уває на обліку в УПФУ в Ясинув атському районі Донецької об ласті та є платником страхов их внесків на загальнообов`я зкове державне пенсійне стра хування.

Статтею 1 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” п ередбачено, що страхувальник и - це роботодавці та інші особ и, які відповідно до цього Зак ону сплачують страхові внеск и на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування .

Порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгов их пенсій врегульовано шляхо м введення окремого виду збо ру на обов' язкове державне пенсійне страхування у Закон України “Про збір на обов' я зкове державне пенсійне стра хування”.

Згідно п. 1 ст. 2 Закону Україн и “Про збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” для юридичних осіб, незале жно від форми власності, бюдж етних, громадських та інших у станов та організацій, до об' єкту оподаткування відносят ься фактичні витрати на випл ату і доставку пенсій, призна чених відповідно до пунктів “б”- “з” ст. 13 Закону України “П ро пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пен сійного віку, передбаченого ст. 12 Закону України “Про пенс ійне забезпечення”.

Зокрема, у відповідності до вимог вказаного Закону, суб' єкти підприємницької діяльн ості, незалежно від форми вла сності, повинні сплачувати з бір на обов' язкове державне пенсійне страхування у 100 від сотковому розмірі від об' єк та оподаткування, яким є факт ичні витрати на виплату та до ставку пенсій, призначених в ідповідно до пунктів “б”- “з” ст. 13 Закону України “Про пенс ійне забезпечення”, до досяг нення працівниками пенсійно го віку, передбаченого ст. 12 За кону України “Про пенсійне з абезпечення”.

Відповідно до пункту 2 Прикі нцевих положень Закону Украї ни “Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” пенсійне забезпечення з астрахованих осіб, які працю вали або працюють на підземн их роботах, на роботах з особл иво шкідливими і особливо ва жкими умовами праці за списк ом № 1 та на інших роботах із шк ідливими і важкими умовами п раці за списком № 2 виробництв , робіт, професій, посад і пока зників, затверджених Кабінет ом Міністрів України, та за ре зультатами атестації робочи х місць, на посадах, що дають п раво на призначення пенсії з а віком на пільгових умовах а бо за вислугу років, які відпо відно до законодавства, що ді яло раніше, мали право на пенс ію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавч им актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійно го забезпечення через профес ійні та корпоративні фонди, з окрема, особам, зазначеним в а бзаці першому цього пункту, п енсії призначаються за норма ми цього Закону в разі досягн ення пенсійного віку та наяв ності трудового стажу, перед баченого Законом України “Пр о пенсійне забезпечення”. У ц ьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до с татті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьо му зберігається порядок покр иття витрат на виплату і дост авку цих пенсій, що діяв до наб рання чинності цим Законом.

Пільгові пенсії призначаю ться працівникам на підставі уточнюючих довідок, що видаю ться підприємствами про хара ктер шкідливості виконувано ї роботи та умови праці праці вника на даному підприємстві .

У відповідності до ст. 13 Зако ну України “Про пенсійне заб езпечення”, право на признач ення пенсій на пільгових умо вах та розмірах здобули особ и, які зазначені в розрахунка х фактичних витрат на виплат у та доставку пенсій, признач ених відповідно до пунктів “ б”- “з” ст. 13 Закону і пенсія їм призначена на підставі уточн юючих довідок, виданих відпо відачем.

Відповідно до пункту 6.1 розд ілу 6 “Інструкції про порядок обчислення і сплати страхув альниками та застрахованими особами внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування до Пенсійног о фонду України”, затверджен ою постановою правління Пенс ійного фонду України 19.12.2003 року № 21-1, відшкодуванню підлягают ь витрати Пенсійного фонду н а виплату та доставку пенсій , призначених на пільгових ум овах відповідно до частини 2 “ Прикінцевих положень” Закон у України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”, зокрема, в таких ро змірах: для платників, зазнач ених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 ці єї Інструкції, - також 100 відсот ків фактичних витрат на випл ату і доставку пенсій, призна чених відповідно до абзацу п ершого частини 2 Прикінцевих положень Закону, застрахова ним особам, які працювали або працюють на роботах із шкідл ивими і важкими умовами прац і за списком № 2 виробництв, ро біт, професій, посад і показни ків, затверджених Кабінетом Міністрів України та за резу льтатами атестації робочих м ісць, на посадах, що дають прав о на призначення пенсії за ві ком на пільгових умовах.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем були склад ені розрахунки фактичних вит рат на виплату і доставку пен сій, які надіслані відповіда чу.

Відповідно до п. 6.4 “Інструкц ії про порядок обчислення і с плати страхувальниками та за страхованими особами внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України ”, затвердженої постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни 19.12.2003 року № 21-1, розмір сум д о відшкодування на поточний рік визначається відділами д оходів органів Пенсійного фо нду України щорічно у розрах унках фактичних витрат на ви плату та доставку пільгових пенсій, призначених відповід но до частини 2 Прикінцевих по ложень Закону України “Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування”, як і надсилаються підприємства м до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новоприз начених (перерахованих) пенс ій.

Пунктами 6.8 Інструкції, пере дбачено, що підприємства щом ісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначе них на пільгових умовах.

Згідно п. 6.10 Інструкції, відш кодування сум і фактичних ви трат на виплату та доставку п енсій, призначених на пільго вих умовах, здійснюється під приємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем й ого реєстрації.

Відповідач у порушення заз начених вимог законодавства фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначе них на пільгових умовах за Сп иском № 2, позивачу у встановле ні строки не вносив, в результ аті чого відповідно до подан ого суду розрахунку має забо ргованість за період з липня 2009 р. по травень 2010 р. у розмірі 29 349,83 грн.

У відповідності до частини 2 статті 19 Конституції Україн и та частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України органи державної влади зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ений Конституцією та законам и України.

Згідно статті 11 КАС України , розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюються на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення.

Суд вважає, що позивачем над ані докази, якими він обґрунт овує свої вимоги і вони є нале жними.

За урахуванням зазначених обставин суд приходить до ви сновку, що позовні вимоги щод о стягнення з товариства з об меженою відповідальністю “Я синуватський Агробуд” суми б оргу з відшкодування фактичн их витрат на виплату та доста вку пільгових пенсій в розмі рі 29 349,83 грн. є обґрунтованими і законними та підлягають задо воленню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 К АС України судові витрати з в ідповідача не підлягають стя гненню.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 9, 11, 14, 17, 18, 71, 86, 91, 9 4, 158- 163, 167, 185, 186, 254 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Ясинуватському район і Донецької області до товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Ясинуватський Агроб уд” про стягнення заборгован ості з відшкодування фактичн их витрат на виплату та доста вку пільгових пенсій за Спис ком № 2 у розмірі 29 349,83 грн. - задо вольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю “Яс инуватський Агробуд” (іденти фікаційний код 03583611; юридична а дреса 86082, Донецька область, Яси нуватський район, Спартаківс ька сільрада, 71км) на користь У правління Пенсійного фонду У країни в Ясинуватському райо ні Донецької області суму ви трат на виплату та доставку п енсій, призначених на пільго вих умовах за Списком № 2 за пе ріод з липня 2009 р. по травень 2010 р . у розмірі 29 349 (двадцять дев' я ть тисяч триста сорок дев' я ть) грн.83 коп.

Постанова прийнята в нарад чій кімнаті, її повний текст п роголошено в присутності пре дставників позивача та відпо відача 22 липня 2010 року.

Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду може бу ти подано протягом десяти дн ів з дня її проголошення до До нецького апеляційного адмін істративного суду через Доне цький окружний адміністрати вний суд.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Донецький окружний адміністративний суд протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Зекунов Е. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10537549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15251/10/0570

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Ухвала від 09.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

Постанова від 22.07.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зекунов Е. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні