номер провадження справи 33/36/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.07.2022 Справа № 908/751/22
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В. при секретарі судового засідання Федоровій К.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні матеріали справи № 908/751/22
за позовом заступника керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя (вул. Я.Новицького, буд. 5, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69005) в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави, -
про стягнення 4637,41 грн.
СУТЬ СПОРУ:
До Господарського суду Запорізької області звернувся заступник керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя з позовом в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави, - позивача: Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс про стягнення на користь Державної служби України з безпеки на транспорті до Державного бюджету плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у розмірі 159,12 євро, що еквівалентно 4637,41 грн.
Позов заявлено на підставі ст. 131-1 Конституції України, ст. ст. 23, 24 Закону України Про прокуратуру, ст. 29 Закону України Про дорожній рух, ст. ст. 1, 33, 48, 60 Закону України Про автомобільний транспорт, ст. ст. 5, 29 Бюджетного кодексу України, ст. ст.15, 22, 1166 Цивільного кодексу України, ст. ст. 217, 224 Господарського кодексу України.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.05.2022 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 30.05.2022 у справі №908/751/22 залишено позовну заяву без руху, надано прокурору строк для усунення недоліків позовної заяви.
Прокурор отримав копію ухвали суду 06.06.2022, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
14.04.2022 від прокурора надійшли письмові пояснення з доказами на виконання вимог ухвали суду. Зокрема, прокурор уточнив, що предметом позову є стягнення плати у розмірі 4637,41 грн.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 20.06.2022 виправлено описку у вступній та в першому абзаці описової частини ухвали Господарського суду Запорізької області від 30.05.2022 у справі №908/751/22 в найменуванні прокурора, зазначивши вірне найменування заступник керівника Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя замість заступник керівника Вознесенівської окружної прокуратури Запорізької області, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/751/22, присвоєно справі номер провадження 33/36/22, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи, призначено судове засідання на 19.07.2022 о 10 год. 00 хв.
Прокурор отримав копію ухвали суду 27.06.2022, позивач 29.06.2022, Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області 05.07.2022, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Копія ухвали суду, яка була надіслана відповідачу на адресу: проспект Соборний, буд.107, кв. 27, м. Запоріжжя, 69000, що зазначена в позові та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, повернулася до суду з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання.
Відомості про іншу адресу місцезнаходження відповідача в матеріалах справи відсутні.
За телефоном відповідача 0632660852, вказаним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, зв`язок відсутній.
За таких обставин суд вважає відповідача таким, що належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, і не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.
В судовому засіданні 19.07.2022 був присутній прокурор, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.
Прокурор підтримав заявлені позовні вимоги.
Відповідач не надав відзиву на позов.
За приписами ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Суд дійшов висновку, що наявних у справі матеріалів достатньо для вирішення спору по суті.
В судовому засіданні 19.07.2022 судом прийнято рішення, проголошено його вступну та резолютивну частини.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, суд
УСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно із ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - це перевезення вантажів вантажними автомобілями.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються вантажні перевезення. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Положення).
Відповідно до п. 1 Положення Державна служба України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з пп. 1 п. 4 Положення основними завданнями Укртрансбезпеки є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті.
Відповідно до п. 8 Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з підпунктами 15, 27 пункту 5 Положення Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» (далі - Порядок).
Згідно з п. 3 Порядку габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
Відповідно до абз. 3 п. 2 Порядку великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.
Згідно з абз. 1, 2 п. 22.5 Правил дорожнього руху (у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі -18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.
Згідно з п. 4 Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 10.12.2013 №1007/1207, посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю:
- здійснюють зупинку транспортного засобу для здійснення габаритно-вагового контролю у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) з дотриманням Правил дорожнього руху та Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2013 № 422;
- видають довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю;
- складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30-31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.
На підставі направлення на рейдову перевірку від 17.05.2019 №011729 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Волинській області 22.05.2019 на дислокації М-07 (382 км) проведено рейдову перевірку транспортних засобів, а саме: автомобілю DAF ТЕ, модель ТЕ 47XS, д/н НОМЕР_1 , власником якого є ОСОБА_1 , та причіп TRAILOR, модель S383, д/н НОМЕР_2 , власником якого є ОСОБА_2 .
За результатами перевірки складено акт про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 22.05.2019 №133717, довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 22.05.2019 №002330, акт про перевищення транспортним засобом нормативно-габаритних параметрів від 22.05.2019 №0000935, розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно з товарно-транспортною накладною від 22.05.2019 №204/071.
Актом від 22.05.2019 №133717 зафіксовано порушення ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» в частині перевищення встановлених законодавством вагових параметрів без відповідного дозволу. Відповідальність за вказане порушення передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 вказаного Закону.
Постановою Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області від 09.07.2019 №127353 застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700,00 грн. за правопорушення, передбачене абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Згідно з довідкою про результати здійснення вагового контролю від 22.05.2019 №002330 габаритні параметри транспортного засобу перевищують нормативно-встановлені, зокрема ширина дорівнює 3,00 м, у той час як допустима норма складає 2,6 м, висота дорівнює 4,15 м за допустимої норми 4,0 м.
Згідно з п. 30 Порядку плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де
П - розмір плати за проїзд;
Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
В - відстань перевезення, кілометрів.
Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.
Відповідно до п. 31 Порядку при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу.
Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.
Згідно з п. 31-1 Порядку, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:
до 10 відсотків - у подвійному розмірі;
на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі;
більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.
У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.
Розрахунок плати за проїзд автомобіля DAF ТЕ, модель ТЕ 47XS, д/н НОМЕР_1 , виконано відповідно до формули за такими параметрами:
Рзм загальна маса транспортного засобу не перевищує нормативно встановлені;
Рнв навантаження на вісі не перевищує нормативно-встановлені;
Рг габарити перевищують нормативно-встановлені; відповідно до ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (в редакції на день розрахунку плати) ставка плати за проїзд великогабаритними транспортними засобам з перевищенням установленої ширини, висоти, довжини дорівнює 0,03 євро плати за кожний параметр. В даному випадку сумарна ставка плати складає 0,06 євро, оскілки допущено перевищення за двома параметрами: ширини та висоти.
Ставка плати розраховується за 1 кілометр проїзду.
Відстань перевезення від м. Вишгород, Київська область, до м Ковель, Волинська область, становить 442,00 км.
К у трикратному розмірі (перевищення габаритного параметру від 10% до 40%) (ширина 15,4%).
Виходячи з цього, плата за проїзд розрахована в розмірі: 0,06 євро *442*3 = 79,56 євро.
Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.
Звідси плата за проїзд становить 2*79,56 євро = 159,12 євро.
Пунктом 27 Порядку передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Станом на 22.05.2019 (день проведення розрахунку) сума 159,12 євро за офіційним курсом НБУ складає 4637,41 грн. (159,12 євро * 2914,41 грн.).
Відповідно до п. 28 Порядку плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Як вбачається з товарно-транспортної накладної №1 від 21.05.2019, наданої під час перевірки, автомобільним перевізником вантажу є Товариство з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс (відповідач).
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань одним із видів господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс, ідентифікаційний код 36265045, є вантажний автомобільний транспорт.
Згідно з п. 31-1 Порядку перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Відповідач не повідомив Управління Укртрансбезпеки у Волинській області у вказаний строк про сплату коштів у добровільному порядку.
Наказом Державної служби України з безпеки на транспорті від 09.09.2020 №340 реорганізовано шляхом злиття Управління Укртрансбезпеки у Рівненській області та Управління Укртрансбезпеки у Волинській області в Поліське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки.
За інформацією Державної служби України з безпеки на транспорті від 05.11.2021 №7312/3.1/15-21, Поліського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 11.11.2021 №6000/22/23-21 плата за проїзд відповідачем не сплачена.
Поліським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки надіслано відповідачу 29.06.2021 повідомлення вих. №49960/22 від 29.06.2021 про заборгованість у розмірі 159,12 євро, що еквівалентно 4637,41 грн., за проїзд великовагового/габаритного транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування. Відправлення було повернуто відправнику без вручення.
Відповідно до листа вих. №6000/22/23-21 від 11.11.2021 Поліського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на адресу Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя адміністративно-господарський штраф відповідачем не сплачений.
Відповідно до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 23.12.2021 №2440-К Поліське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки реорганізовано шляхом поділу у Відділ державного нагляду (контролю) у Рівненській області та Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області.
За результатами опрацювання інформації управління Укртрансбезпеки у Волинській області (правонаступник Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області) заступником керівника Вознесенівської окружної прокуратури м. Запоріжжя подано позов до Господарського суду Запорізької області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого представляти інтереси держави, - Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс до Державного бюджету плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у розмірі 4637,41 грн. (з урахуванням уточнень валюти стягнення).
Відповідно до ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.
Статтею 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
За приписами ст. 53 ГПК України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі, обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
За вимогами абз. 3 п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування», перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Пунктом 26 Порядку передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Таким чином, внаслідок несплати відповідачем коштів плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, порушуються інтереси держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області як контролюючого органу зі справляння плати до Державного бюджету України.
Поліське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки звернулося до Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя з листом вих. №5060/4.3/23-21 від 21.09.2021 щодо здійснення представництва інтересів держави в суді.
Прокурор направив позивачу повідомлення від 13.05.2022 №52-2291вих-22 про вжиття заходів представницького характеру шляхом направлення позову.
Оскільки уповноважений орган, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, не здійснив самостійне представництво в суді законних інтересів держави у зв`язку з виявленим порушенням, прокурор правомірно звернувся до суду з позовом у даній справі.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06.06.2018 по справі № 820/1203/17 дійшла висновку, що категорія спорів про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, яка нарахована управлінням Укртрансбезпеки та її територіальними органами не належить до юрисдикції адміністративних судів, оскільки спірні відносини з приводу відшкодування шкоди (стягнення збитків, в тому числі й на користь держави) носять приватноправовий характер та, як наслідок, не можуть бути предметом спору, віднесеної до адміністративної юрисдикції та мають вирішуватись в порядку господарського або цивільного судочинства.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 217 Господарського кодексу України, господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. У сфері господарювання, зокрема застосовується такий вид господарських санкцій як відшкодування збитків.
Статтею 224 Господарського кодексу України передбачено, що учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Сума, що підлягає сплаті відповідачем, обчислена органом Укртрансбезпеки згідно із Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».
Відповідач не надав доказів сплати 4637,41 грн. за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
За таких обставин плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у розмірі 4637,41 грн. підлягає стягненню з відповідача на користь Державного бюджету України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в розмірі 2481,00 грн. покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236, 238, 240, 241, 243, 252, 255, 256 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс (проспект Соборний, буд. 107, кв. 27, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69000, ідентифікаційний код 36265045) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (проспект Перемоги, буд. 14, м. Київ, Київська область, 03135, ідентифікаційний код 39816845) до Державного бюджету плати (за наступними реквізитами: р/р UA708999980313181216000003560, код класифікації доходів бюджету 22160100, одержувач: ГУК у Волин.обл./смт. Маневичі/22160100, ЄДРПОУ 38009371, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)) за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом у розмірі 4637,41 грн. (чотири тисячі шістсот тридцять сім грн. 41 коп.).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Грузовик транс сервіс (проспект Соборний, буд. 107, кв. 27, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69000, ідентифікаційний код 36265045) на користь Запорізької обласної прокуратури в особі Вознесенівської окружної прокуратури міста Запоріжжя (ЄДРПОУ 02909973, вул.Матросова, 29-а, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69005, розрахунковий рахунок UA438201720343180001000000271, відкритий у Державній казначейській службі України, м.Київ, МФО 820172, отримувач: Запорізька обласна прокуратура, ЄДРПОУ 02909973, код класифікації видатків бюджету - 2800) кошти, витрачені у 2022 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна грн. 00 коп.).
Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено 25.07.2022.
Суддя М.В. Мірошниченко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2022 |
Оприлюднено | 26.07.2022 |
Номер документу | 105388856 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні