Постанова
від 25.07.2022 по справі 200/14633/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2022 року справа №200/14633/21

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Міронової Г.М., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Леман-Бетон» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року у справі № 200/14633/21 (головуючий І інстанції Буряк І.В., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Леман-Бетон» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Леман-Бетон» (далі позивач) звернулося до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі відповідач), в якому просив: визнати протиправною та скасувати постанову від 21.09.2021 року № 283762.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 29.12.2021 року у задоволенні позову відмовлено.

Представником позивача подано апеляційну скаргу на рішення суду, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та задовольнити позов, посилаючись на порушення норм матеріального права. Апелянт вважає. що до спірних правовідносин необхідно застосувати висновки Верховного суду в постанові від 29.01.2020 року справі № 814/1460/16, Шостого апеляційного адміністратвиного суду від 6 вересня 2021 року у справі № 620/6038/20.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив вімовити у її задоволенні.

Ухвалою апеляційного суду від 3 лютого 2022 року справу призначено до розгляду в письмовому провадженні на 4 травня 2022 року. У зв`язку із запровадженням Указом Президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, воєнного стану через акт відкритої агресії з боку Російської Федерації, а також, враховуючи наказ Голови Верховного Суду від 2 березня 2022 року №29/0/8-22 «Про встановлення особливого режиму роботи Верховного Суду в умовах воєнного стану», з метою забезпечення безперервності правосуддя, ця скарга розглядається у перший день можливості вчинення процесуальних дій.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, відзиву, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

ТОВ «Леман-Бетон» є юридичною особою, ЄДРПОУ 34843832, код КВЕД 23.61 виготовлення виробів із бетону для будівництва (основний); місцезнаходження: 84404, Донецька обл., місто Лиман, вулиця Переїздна, будинок 1 «В».

26.07.2021 року видано направлення на рейдову перевірку від № 11791 з 26.07.2021 року по 01.08.2021 року на ім`я: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 (а.с. 55).

Східним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за результатами якої складено акт від 29.07.2021 року № 268330 (а.с. 59).

Актом встановлено, що за результатами перевірки транспортного засобу КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Хозхімсервіс» виявлено перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, відповідальність за які передбачена абз.16 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

За талоном зважування транспортного засобу від 29.07.2021 КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 має навантаження, зокрема, мовою оригіналу: Weight (kg): Ахlе 1 Total 5700; Ахlе 2 Total 10550; Ахlе 3 Total 10550. Gross 26800 (а.с. 56).

Згідно довідки №046499 від 29.07.2021 року повна маса 26,8т., навантаження на осі: 1) 5,7т.; 2) 10,55т.; 3) 10,55т (а.с. 57).

За актом про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів від 29.07.2021 № 0053628 за результатами габаритно-вагового контролю проведеного Східним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки автомобіль КАМАЗ номерний знак НОМЕР_2 , що належить ТОВ «Хозхімсервіс», вид вантажу бетон-подільний перевищено нормативно допустиме навантаження на осі, зокрема, фактичне 21,1т., допустиме 16т (а.с. 58).

Згідно розрахунку плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 сума до сплати складає 49,68 євро (а.с. 25).

Платіжним дорученням від 30.07.2021 року № 90613541/1 ТОВ «Хозхімсервіс» сплачено 1585,98 грн. за призначенням платежу плата за проїзд автомобільними дорогами згідно акта від 29.07.2021 року № 0053628 (а.с. 26).

Постановою Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 21 вересня 2021 року про застосування-адміністративно господарського штрафу № 283762 за порушення ТОВ «Леман-Бетон» ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз.16 ч.1 ст.60 вказаного закону, стягнуто штраф 34000 грн.

Відповідачем до матеріалів справи надано: накладну від 29.07.2021 року № 3600 про відпуск ТОВ «Леман бетон» вантажу бетон М-350 через 92 62 Муравйов; свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №34-00/1101, чинне до 12.05.2022 року «вага пересувна автомобільна типу CHEKLODE FREEWEIGH зав.№008216. Дата повірки 12.05.2021 року (а.с. 62-64).

Наданий відповідачем договір оренди транспортних засобів №020119/1 свідчить, що між ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС» (як орендодавець) та ТОВ «Леман бетон» (як орендар) 02.01.2019 укладено договір предметом якого є надання орендодавцем орендарю у строкове платне користування транспортних засобів та/або спеціалізованої техніки. (п.1.1). У відомостях про об`єкт оренди (п.1.2) рахується транспортний засіб КАМАЗ, модель 53229, тип вантажний бетонозмішувач, номерний знак НОМЕР_1 (п.1.2.16). Термін оренди складає 2 роки 11 місяців з моменту прийняття об`єкта, що орендується. (п.3.1). Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до моменту повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим договором (п.10.1).

Згідно заяви директора ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС» від 02.09.2021 року станом на момент складання спірного акта перевірки транспортний засіб - КАМАЗ, номерний знак НОМЕР_1 переданий в оренду ТОВ «Леман-Бетон» (а.с. 86-91).

За ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі - Закон №2344) державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, мають право: супроводжувати транспортний засіб, що має ознаки порушення нормативів вагових або габаритних параметрів, до найближчого місця зважування (на відстань не більше 50 кілометрів) для здійснення габаритно-вагового контролю, а також забороняти подальший рух такого транспортного засобу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; здійснювати габаритно-ваговий контроль транспортних засобів; у разі виявлення порушень законодавства щодо габаритно-вагового контролю під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) копіювати, сканувати документи, які пред`являють водії транспортних засобів під час проведення такої перевірки, та використовувати їх як доказ під час розгляду справ про порушення законодавства.

Згідно ст. 48 Закону № 2344 документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

За ст. 60 Закону №2344 за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 року № 30 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

За п. 4 Правил рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Згідно п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року № 1306 (далі - Правила № 1306), рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11т, здвоєні осі - понад 16т, строєні осі - понад 22т або фактичною масою понад 40т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Здійснення габаритно-вагового контролю регламентовано Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року № 879 (далі - Порядок №879).

За п. 2 Порядку № 879 місце здійснення габаритно-вагового контролю - спеціально облаштоване місце розташування стаціонарних або пересувних пунктів габаритно-вагового контролю; пересувний пункт габаритно-вагового контролю (далі - пересувний пункт) - спеціальний транспортний засіб, обладнаний вимірювальною і зважувальною технікою для здійснення контролю. Ділянка дороги на відстані 100 метрів до пересувного пункту, 50 метрів за пересувним пунктом та узбіччя дороги за напрямком руху, де розташовано пункт, вважаються його межами. Місце здійснення габаритно-вагового контролю позначається відповідними тимчасовими дорожніми знаками;

Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції. Робота пунктів габаритно-вагового контролю в частині організації та проведення робіт із зважування транспортних засобів забезпечується Укртрансбезпекою, її територіальними органами, службами автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим, областях та м. Севастополі і підприємствами, визначеними в установленому законодавством порядку (п.п. 3, 4 Порядку № 879).

Вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології (п. 12 Порядку № 879).

Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані (п.13 Порядку № 879).

Згідно п.п. 16, 18 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль. За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення,на запит водія - міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.

Наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 10.10.2013 року № 1007/1207 затверджено Порядок взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування (далі - Порядок № 1007/1207)

За пп. 4, 5, 9, 10 п. 4 Порядку №1007/1207 посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю: видають довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю (додаток 1); складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30 - 31-1Порядку здійснення габаритно-вагового контролю; при здійсненні габаритно-вагового контролю перевіряють у водіїв великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів наявність дозволів на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, оформлених та виданих в установленому законодавством порядку; у разі відсутності документів, визначених статтею 48Закону України «Про автомобільний транспорт», застосовують до автомобільних перевізників адміністративно-господарські штрафи, визначені статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок № 1567).

За п. 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

Згідно п. 20, п. 21 Порядку № 1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму. У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно здодатком 3.

Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням (п. 25, п. 26 Порядку № 1567).

Щодо посилання позивача на неможливість отримання дозволу на рух великовагових транспортних засобів із подільним вантажем, як підставу для скасування спірної постанови.

Правилами № 1306 встановлено, що рух транспортних засобів, зокрема, з навантаженням на здвоєні осі - понад 16 т., у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється. У інших передбачених законодавством випадках перевізник отримує відповідний дозвіл.

Метою такої заборони є збереження автомобільних доріг від руйнування через значні навантаження на дорожнє покриття. Відповідно і дозвіл на рух такого вантажу не видається.

Різниця нормативного регулювання (щодо подільних та неподільних вантажів) пояснюється тим, що подільний вантаж - це вантаж, який під час навантаження (розвантаження) та перевезення, має конструктивну можливість розподіляти його на складові частини; для сипучих та інших матеріалів - регулювати їх кількість (масу) на транспортній одиниці, що, у свою чергу, надає можливість перевізнику забезпечити перевезення подільних вантажів без перевищення вищезазначених параметрів.

Положення абз.16 ст.60 Закону № 2344 (у редакції, чинній на момент спірних правовідносин) передбачало накладення штрафу саме за фактом правопорушення перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу за відсутності відповідного дозволу безвідносно типу вантажу подільний/неподільний.

Причини ж відсутності такого дозволу, як-то неможливість його отримати у зв`язку із прямою забороною на рух не можуть слугувати підставою для звільнення від відповідальності.

Інше розуміння й застосування ст.ст. 48, 60 Закону № 2344 створює дискримінаційні умови для учасників дорожнього руху.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю» від 03.06.2021 року № 1534-ІХ внесено зміни у статті 60: у частині першій: абзац шістнадцятий викладено в такій редакції: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків, але не більше 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян". Вказана редакція набула чинності 01.10.2021. (суд не застосовує вказану норму у цілях врегулювання спірних правовідносин)

Враховуючи відсутність заперечень з боку ТОВ «Леман Бетон» щодо факту перевищення допустимих вагових навантажень на осі та обізнаність позивача із наявністю законодавчої заборони руху транспортного засобу з подільним вантажем з перевищенням вагових лімітів, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позивач діяв у недобросовісний спосіб та свідомо порушував наведені судом вище положення законодавства України.

Суд не бере до уваги посилання позивача на постанову Верховного Суду від 29.01.2020 року у справі № 814/1460/16, оскільки судом касаційної інстанції справу надіслано на новий розгляд, тобто рішення не є остаточним.

Щодо посилань позивача на відсутність методики проведення габаритно-вагового контролю, суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 671 «Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні» скасовано п. 19 Порядку № 879, без визначення необхідності застосування затвердженою Мінекономрозвитку або іншою методикою.

Отже, відсутність методики проведення габаритно-вагового контролю, затвердженої Мінекономрозвитку, не є підставою, яка звільняє перевізників від відповідальності за перевищення вагових та габаритних параметрів транспортного засобу.

Судом враховано правову позицію в постанові Верховного Суду від 02.08.2018 року у справі № 820/1420/17.

Верховний Суд в постановах від 02.08.2018 року у справі № 820/1420/17, від 03.07.2019 року у справі № 819/1381/16, від 09.08.2019 року у справі № 817/1051/16 зазначив, що свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки свідчить, що цей засіб може використовуватись.

Крім того, позивачем не доведено, що зважування проведено у динамічному режимі (зважування у русі).

Водночас, надані відповідачем до відзиву докази (довідка № 046499, акт №0056628) свідчать, що посадовою особою Укртрансбезпеки Гальчичем С.В. проведено габаритно-ваговий контроль за місцем розташування пункту габаритно-вагового контролю: а/д М-03 Київ-Харків-Довжанський 674+499м.п, оператор вагового комплексу ОСОБА_9 . Акт про перевищення транспортним засобом вагових параметрів № 0053628 підписано водієм транспортного засобу ОСОБА_10 без зауважень та заперечень.

За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення (п.18 Порядку № 879).

Відповідна довідка за результатами зважування на пересувному пункті наявна у матеріалах справи.

За пп.9 п.2 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль здійснюється з використанням пересувного пункту габаритно-вагового контролю.

Згідно свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 34-00/1101 від 12.05.2021 року (чинне до 12.05.2022 року) засіб вимірювальної техніки вага пересувна автомобільна типу CHEKLODE FREEWEIGH заводський номер НОМЕР_3 , виробник «CENTRAL WEIGHING», Англія, відповідає вимогам ГОСТ 29329-92 «Весы для статического взвешивания. Общие технические требования». Характеристики кожної платформи: НмГЗ 500кг., НГЗ 15000кг, клас звичайний, для статичного зважування.

Отже, вказаний засіб створений для статичного зважування, яке, як свідчать матеріали справи, й було проведено.

Щодо відсутності у позивача статусу перевізника.

В акті № 268330 (про проведення перевірки) зазначено, що т/з КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 належить ТОВ «Хозхімсервіс».

В акті №0053628 (про перевищення т/з нормативних вагових параметрів) вказано суб`єкт, що перевіряється - ТОВ «Хозхімсервіс».

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу т/з КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 зареєстрований за ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС».

Заявою ТОВ «Хозхімсервіс», договором оренди транспортних засобів від 02.01.2019 № 020119/1 підтверджується перебування транспортного засобу КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 в оренді позивача (а.с. 86-91).

За ст. 48 Закону № 2344 документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія, зокрема товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Водієм до перевірки надано накладну від 29.07.2021 № 3600, де вказано, що вантаж відпущено ТОВ «Леман-Бетон».

Аналіз положень Закону № 2344 свідчить, що, поняття «власник транспортного засобу» та «автомобільний перевізник» не є тотожними, оскільки автомобільним перевізником є користувач транспортного засобу, а не власник транспортного засобу.

Відповідальність передбачена ст. 60 Закону № 2344 покладається саме на автомобільного перевізника, який за визначенням, що надано у ст.1 вказаного закону є фізичною або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

За ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк.

Згідно ст. 798 ЦК України предметом договору найму транспортного засобу можуть бути повітряні, морські, річкові судна, а також наземні самохідні транспортні засоби тощо.

Договір найму транспортного засобу укладається у письмовій формі. Договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню (ст. 799 ЦК України).

Таким чином, обставиною, що підлягає доказуванню є наявність чи відсутність у позивача статусу автомобільного перевізника.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 року № 207 затверджено Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні (далі - Перелік № 207, у редакції, чинній на момент спірних правовідносин).

За п. 1 Переліку № 207 для водія юридичної особи або фізичної особи-підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах необхідними, зокрема, є: - фотокопія ліцензії, засвідчена автомобільним перевізником, або ліцензійна картка; товарно-транспортна накладна та інші.

Згідно п.2 Переліку № 207 для водія юридичної особи або фізичної особи-підприємця, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб необхідним є накладна або інший документ, який підтверджує право власності на вантаж; посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії; реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом;

Відповідачем надано: заяву директора ТОВ «ХОЗХІМСЕРВІС» від 02.09.2021 року, договір оренди транспортних засобів від 02.01.2021 року № 0020119/1, накладну від 29.07.2021 №3600, де вказано, що вантаж відпущено ТОВ «Леман-Бетон». Вказана накладна у розумінні п.2 Переліку № 207 вказує на факт здійснення вантажного перевезення для власних потреб.

Відповідач не є компетентним органом щодо перевірки правильності оформлення чи відповідності вимогам законодавства документів на вантаж. Функціональними межами повноважень співробітників Укртрансбезпеки є виключно перевірка наявності передбачених законодавством документів.

Позивач не надав суду доказів, що т/з КАМАЗ номерний знак НОМЕР_1 використовувався іншим автомобільним перевізником.

Таким чином, спірну постанову про накладення штрафу прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову у задоволенні позову.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Леман-Бетон» залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року у справі № 200/14633/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Леман-Бетон» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 25 липня 2022 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: Г.М. Міронова

Е.Г. Казначеєв

Дата ухвалення рішення25.07.2022
Оприлюднено27.07.2022
Номер документу105400453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/14633/21

Постанова від 25.07.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 29.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні