Ухвала
від 12.07.2022 по справі 376/1646/21
СКВИРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сквирський районний суд Київської області

Справа № 376/1646/21

Провадження № 2/376/137/2022

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" липня 2022 р. Сквирський районний суд Київської області в складі:

Головуючого судді - Коваленка О.М.

за участю секретаря - Таранчук В.О.

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Сквира Київської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунальної організації Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (Радіостудія «Шанс») про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення її з посади керівника цієї організації ; поновлення її на посаді; про стягнення на її користь невиплачену заробітну плату при звільненні ;про стягнення заробітної плати за вимушений прогул,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Сквирського районного суду Київської області перебуває вищевказана цивільна справа.

25.10.2021 року до канцелярії суду надійшло клопотання представника позивача ОСОБА_1 - адвоката Химчука В.Л. про заміну неналежного відповідача Комунальну організацію Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (радіостудія «Шанс»),код ЄДРПОУ ЄДРПОУ 24878859 на належного відповідача Сквирську міську раду ,код ЄДРПОУ 04054961 ; місцезнаходження: 09001,Київська область,Білоцерківський район, м. Сквира, вул. Богачевського,28.

В обгрунтування клопотання представник позивача ОСОБА_1 адвокат Химчук В.Л. вказує, ОСОБА_2 зазначив,що 26 липня 2021 року ОСОБА_1 звернулась до суду з відповідним позовом,у якому просила визнати протиправним та скасувати наказ №10 від 30 червня 2021 року голови ліквідаційної комісії Комунальної організації Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (Радіостудія «Шанс») про звільнення її з посади керівника цієї організації ; поновити її на посаді; про стягнення на її користь невиплачену заробітну плату у сумі 99 000.00 грн.;про стягнення на її користь заробітної плати за вимушений прогул у розмірі 66 000.00 грн.

Під час підготовчого судового засідання відповідач перерахував на картковий рахунок позивачки 62 714.73 грн. заробітної плати.

29 вересня 2021 року державний реєстратор Сквирської міської ради здійснила державну реєстрацію припинення юридичної особи Комунальної організації Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (Радіостудія «Шанс») ,код ЄДРПОУ юридичної особи 24878859 в результаті її ліквідації.

Отже, Радіостудія «Шанс», як юридична особа, ліквідована, а отже не може бути відповідачем у справі, тобто є неналежним відповідачем.

Позивач вважає, що належним відповідачем у справі має бути Сквирська міська рада, як бувший власник ліквідованої комунальної організації з огляду на таке.

На підставі рішень Сквирської районної ради від 22.10.2020 №09-48- 07, від 22.10.2020 №51-5-V111 шляхом переводу позивач приступила до виконання обов`язків керівника Комунальної організації Сквирської міської ради редакції радіомовлення Київської області (радіостудії «Шанс»).

Позивачка ОСОБА_1 на посаду керівника була призначена власником, тобто Сквирською міською радою .

24 березня 2021 року Сквирська міська рада прийняла рішення за №14-6-V111,яким до складу ліквідаційної комісії включила ОСОБА_1 - керівника Комунальної організації Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (радіостудія «Шанс»).

Відповідно до ч.1,2 ст.16 Закону України «Про телебачення і радіомовлення від 21 грудня 1993 року № 3759-XII комунальні телерадіоорганізації створюються територіальними громадами. Рішення про створення та фінансування комунальної телерадіоорганізації приймається відповідним органом місцевого самоврядування.

Загальний порядок припинення підприємства шляхом ліквідації регламентується ч. 1, 6 ст. 59, ст. 60-61 ГК України, ст. 110-112 ЦК України, ст. 36, 38, 38-1 Закону № 755-ІV.

Відповідно до частини 1 ст. 143 Конституції України вирішення питань реорганізації та ліквідації комунальних підприємств , організацій і установ віднесено до компетенції територіальних громад села, селища, міста в особі утворених ними органів місцевого самоврядування.

Ця конституційна норма кореспондується у нормативне положення п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР,згідно з якою рішення про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади приймаються виключно на сесії ради.

Відповідно до Статуту Радіостудії «Шанс» керівник призначається та звільняється за рішенням сесії ради.

Отже,звільнити ОСОБА_1 з посади, як керівника і члена ліквідаційної комісії, мала право тільки Сквирська районна рада на пленарному засіданні ради.

Про те, дії Сквирської міської ради свідчать про мовчазну згоду з діями голови ліквідаційної комісії, який своїм наказом звільнив керівника комунального закладу, члена ліквідаційної комісії ОСОБА_1 з посади.

За змістом ст.240-1 КЗпП України у разі, коли працівника звільнено без законної підстави або з порушенням встановленого порядку, але поновлення його на попередній роботі неможливе внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації, орган, який розглядає трудовий спір, зобов`язує ліквідаційну комісію або власника (орган, уповноважений управляти майном ліквідованого підприємства, установи, організації, а у відповідних випадках - правонаступника), виплатити працівникові заробітну плату за весь час вимушеного прогулу. Одночасно орган, який розглядає трудовий спір, визнає працівника таким, якого було звільнено за пунктом 1 статті 40 цього Кодексу.

Представник позивача зазначає,що при вирішенні спору необхідно врахувати вимоги статті 619 ЦК України,якою передбачена субсидіарна відповідальність іншої особи.

Договором або законом може бути передбачена поряд із відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи (частина перша статті).

До пред`явлення вимоги особі, яка несе субсидіарну відповідальність, кредитор повинен пред`явити вимогу до основного боржника (частина друга статті).

Якщо основний боржник відмовився задовольнити вимогу кредитора або кредитор не одержав від нього в розумний строк відповіді на пред`явлену вимогу, кредитор може пред`явити вимогу в повному обсязі до особи, яка несе субсидіарну відповідальність.

Особа, яка несе субсидіарну відповідальність, повинна до задоволення вимоги, пред`явленої їй кредитором, повідомити про це основного боржника, а у разі пред`явлення позову, - подати клопотання про залучення основного боржника до участі у справі (частина четверта).

Велика Палата Верховного суду у постанові від 04 вересня 2018 року в справі № 5023/4388/12 Провадження № 12-102гс18 сформувала позицію щодо субсидіарної відповідальності органу місцевого самоврядування за зобов`язаннями підпорядкованої йому бюджетної установи.

4.1. Відповідно до частин першої - четвертої статті 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство). Статутний капітал комунального унітарного підприємства утворюється органом, до сфери управління якого воно належить. Розмір статутного капіталу комунального унітарного підприємства визначається відповідною місцевою радою.

4.18. Крім того, ЄСПЛ також висловив позицію і щодо субсидіарної відповідальності муніципального органу (органу місцевого самоврядування) за зобов`язаннями муніципального підприємства. Так, у пункті 62 рішення у справі «Єршова проти Російської Федерації» ЄСПЛ зазначив, що, враховуючи публічний характер діяльності підприємства, істотний ступінь контролю за його майном з боку муніципальних органів влади і рішень останніх, які мали наслідком передачу майна і подальшу ліквідацію підприємства, ЄСПЛ дійшов висновку про те, що підприємство не було наділене достатньою організаційною та управлінською незалежністю від муніципальних органів влади. Отже, незалежно від статусу підприємства як самостійної юридичної особи, муніципальна влада і відповідно держава мають бути в межах Конвенції визнані відповідальними за діяльність і бездіяльність підприємства.

Отже,під час ліквідаційної процедури ліквідаційна комісія з припинення Радіостудії Шанс не виконала вимоги статті 619 ЦК України та не звернулась до Сквирської міської ради з поданням про вирішення питання про фінансування та виплати заробітної плати позивачці в повному обсязі ,не звернулась з клопотанням до суду про залучення до участі у справі Сквирської міської ради як основного боржника.

Отже, Сквирська міська рада має бути залучена до участі у цій справі як належний відповідач.

Позивачка ОСОБА_1 та її представник в судове засідання не з`явилися.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно до вимог ч. 3 ст. 211 ЦПК України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно пункту 10 частини другої статті 197 ЦПК України у підготовчому засіданні суд вирішує заяви та клопотання учасників справи.

Згідно ізст. 51 ЦПК України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі. Після спливу строків, зазначених у частинах першій та другій цієї статті, суд може залучити до участі у справі співвідповідача або замінює первісного відповідача належним відповідачем виключно у разі, якщо позивач доведе, що не знав та не міг знати до подання позову у справі про підставу залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача. Про залучення співвідповідача чи заміну неналежного відповідача постановляється ухвала. За клопотанням нового відповідача або залученого співвідповідача розгляд справи починається спочатку. Відповідач, замінений іншим відповідачем, має право заявити вимогу про компенсацію судових витрат, здійснених ним внаслідок необґрунтованих дій позивача. Питання про розподіл судових витрат вирішується в ухвалі про заміну неналежного відповідача.

На підставівикладеного,суд вважаєза необхіднезамінити первісного відповідачаКомунальну організаціюСквирської міської радиредакція радіомовлення Київськоїобласті (радіостудія «Шанс»),кодЄДРПОУ ЄДРПОУ24878859на належного відповідача Сквирську міську раду ,код ЄДРПОУ 04054961 ; місцезнаходження: 09001,Київська область, Білоцерківський район, м.Сквира, вул.Богачевського,28.

Залишити без розгляду клопотання представника позивача що надійшло до суду 01 жовтня 2021 року про залучення третіх осіб ,які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст.2,4,13,51, 19,247, 211,261 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача ОСОБА_1 адвоката Химчука Володимира Леонідовича про заміну неналежного відповідача Комунальну організацію Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (радіостудія «Шанс»), код ЄДРПОУ ЄДРПОУ 24878859 на належного відповідача Сквирську міську раду, код ЄДРПОУ 04054961; місцезнаходження: 09001,Київська область, Білоцерківський район, м. Сквира, вул. Богачевського, 28 - задовольнити в повному обсязі.

Замінити неналежного відповідача Комунальну організацію Сквирської міської ради редакція радіомовлення Київської області (радіостудія «Шанс»),код ЄДРПОУ ЄДРПОУ 24878859 на належного відповідача Сквирську міську раду ,код ЄДРПОУ 04054961; місцезнаходження: 09001, Київська область,Білоцерківський район, м. Сквира, вул. Богачевського, 28.

Повідомити Сквирську міську раду про час та місце слухання справи, та можливість надання відзиву у справі в строк до 26.07.2022 року до 09:00 години.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: О.М. Коваленко

СудСквирський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено27.07.2022
Номер документу105405177
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них

Судовий реєстр по справі —376/1646/21

Ухвала від 09.11.2022

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

Ухвала від 26.07.2022

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

Ухвала від 12.07.2022

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

Ухвала від 01.10.2021

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

Ухвала від 27.07.2021

Цивільне

Сквирський районний суд Київської області

Коваленко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні