КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
26 липня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/3207/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
розглядаючи за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)
відповідач: Новенська селищна рада (25491, м. Кропивницький, смт. Нове, вул. Металургів, 3, код ЄДРПОУ 13764710)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - комунальне підприємство "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради (25491, м. Кропивницький, смт. Нове, вул. Металургів, 21, код ЄДРПОУ 23232434)
про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до Новенської селищної ради про стягнення податкового боргу у розмірі 150 735, 23 грн., що виник у комунального підприємства "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради, з податку на додану вартість в сумі 11570,45 грн., з військового збору в сумі 6051,91 грн., з податку на доходи фізичних осіб в сумі 133 112,87 грн.
Ухвалою судді від 11.07.2022 року відкрито провадження в адміністративній справі за цим позовом та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Цією ж ухвалою суд залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - комунальне підприємство "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради.
Від Кропивницької міської ради до суду надійшла заява про заміну сторони її правонаступником, у якій представник Кіровоградської міської ради, посилаючись на ст.52 КАС України, ст.8-3 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", просить замінити відповідача - Новенську селищну раду - на Кропивницьку міську раду. Вказана заява мотивована тим, що Новенська селищна територіальна громада міста Кропивницького (смт. Нове) у 2020 році добровільно приєдналася до Кропивницької міської територіальної громади Кіровоградської області.
За визначенням, наведеним у пункті 9 частини 1 статті 4 КАС України, відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Частиною 5 статті 46 КАС України передбачено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень: 5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідачем у цій справі є Новенська селищна рада - засновник комунального підприємства "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради, на кошти якої, на думку позивача, має бути звернуто стягнення податкового боргу цього комунального підприємства згідно зі статтею 96 ПК України.
Підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до пункту 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Особливості погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств передбачені статтею 96 ПК України.
Так, згідно з пунктом 96.1 статті 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:
96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;
96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;
96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;
96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Згідно з пунктом 96.3 статті 96 ПК України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.
У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
З матеріалів справи вбачається, що позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач - Новенська селищна рада у 30-денний строк не надала відповідь на звернення ГУ ДПС у Кіровоградській області №7793/5/1-28-13-02 від 30.11.2021 року про прийняття рішення, передбаченого пунктом 96.1 статті 96 ПК України, щодо погашення податкового боргу КП "Комунальник-96".
Суд установив, що на підставі рішення Новенської селищної ради №1318 від 28.01.2020 року "Про добровільне приєднання до територіальної громади міста обласного значення" та рішення Міської ради міста Кропивницького №3098 від 14.02.2020 року "Про добровільне приєднання до територіальної громади міста обласного значення" Новенська селищна територіальна громада міста Кропивницького Кіровоградської області (смт. Нове) приєдналася до Кропивницької міської територіальної громади Кіровоградської області.
Рішенням Міської ради міста Кропивницького №3099 від 14.02.2020 року вирішено припинити Новенську селищну раду шляхом приєднання до Міської ради міста Кропивницького за спеціальними правилами, визначеними Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".
Вказані рішення набрали чинності 02.03.2020 року.
Згідно з абзацом 2 частини 1 статті 8-3 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади.
Відповідно до частин 2, 3 статті 8-3 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету шляхом їх приєднання до відповідних юридичних осіб - сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільська, селищна рада, її виконавчий комітет припиняються у порядку, визначеному цим Законом.
Об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.
Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону (частина 1 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Частиною 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Відповідно до частин 1, 5 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Частиною 8 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Суд установив, що з 02.03.2020 року повноваження Новенської селищної ради припинилися та розпочалася реорганізація цієї юридичної особи шляхом приєднання до юридичної особи Кропивницької міської ради.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новенська селищна ради з 23.03.2021 року перебуває у стані припинення на підставі рішення засновника щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації. Наразі зміни до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва Кропивницької міської ради не внесені, а процедура приєднання та припинення Новенської селищної ради не завершена.
Від імені Новенської селищної ради діє комісія з реорганізації юридичної особи. Відтак на даний час ця юридична особа продовжує володіти адміністративною процесуальною правосуб`єктністю, не вибула зі спірних правовідносин, які виникли у зв`язку з ініціюванням позивачем погашення податкового боргу КП "Комунальник" за рахунок коштів Новенської селищної ради за зверненням №7793/5/1-28-13-02 від 30.11.2021 року, а підстави для заміни її правонаступником відсутні.
Разом з тим суд вважає, що рішення у даній справі може вплинути на права, інтереси та обов`язки Кропивницької міської територіальної громади, яка з 02.03.2020 року є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Новенської селищної територіальної громади, зокрема щодо об`єктів права комунальної власності. Представляти інтереси Кропивницької міської територіальної громади повинна Кропивницька міська рада, що обумовлює необхідність залучення цієї юридичної особи до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Керуючись статтями 49, 52, 55, 237, 243, 248, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
1. Відхилити клопотання Кропивницької міської ради про заміну відповідача його правонаступником.
2. Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Кропивницьку міську раду.
3. Встановити третій особі - Кропивницькій міській раді - порядок та строки для виконання процесуальних дій - протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали:
3.1 подати до суду пояснення щодо позову (щодо його підтримки чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 165, 176 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані позивачкою) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України,
- одночасно направити копії пояснення та письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з поясненнями подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) пояснень і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
3.2. подати до суду докази, необхідні для вирішення справи:
- передавальний акт Новенської селищної ради;
- Статут комунального підприємство "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради;
- перелік рухомого та нерухомого майна комунального підприємство "Комунальник-96" Управління житлового комунального підприємства виконкому Новенської селищної ради.
4. Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду щодо процесуального правонаступництва може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2022 |
Оприлюднено | 28.07.2022 |
Номер документу | 105417487 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні