Постанова
від 26.07.2022 по справі 420/5904/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/5904/22

Головуючий в 1 інстанції: Катаєва Е.В. Дата і місце ухвалення: 20.06.2022р., м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Бітова А.І.

Лук`янчук О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2022 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕМІ АЙТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -

В С Т А Н О В И Л А :

В квітні 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕМІ АЙТ» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області, комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якому просило суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №22 від 29.12.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що у межах здійснення господарської діяльності ТОВ «ДЕМІ АЙТ» укладено з ТОВ «ТАВРІЯ-В» договір поставки №52 від 20.03.2020р., на виконання якого позивачем поставлено на адресу вказаного контрагента товар (перець) на загальну суму 78 967,26 грн. (в т.ч. ПДВ 13 161,21 грн.). За фактом відвантаження товару ТОВ «ДЕМІ АЙТ» склало податкову накладну №22 від 29.12.2020р. та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, відповідачем зупинено реєстрацію вказаної податкової накладної, а в подальшому прийнято спірне рішення про відмову в її реєстрації, обґрунтоване ненаданням позивачем підтверджуючих первинних документів. Вказане рішення є незаконним, оскільки контролюючому органу товариством було надано документи, підтверджуючі факт здійснення господарської операції за податковою накладною, реєстрацію якої було зупинено. У рішенні від 29.12.2021р. №3592722/43111185 Головне управління ДПС в Одеській області не зазначає, яких саме документів не надано товариством, що унеможливлює реєстрацію податкової накладної №22 від 29.12.2020р.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2022 року позов задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС України в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «ДЕМІ АЙТ» №22 від 29.12.2020р.

Стягнуто на користь ТОВ «ДЕМІ АЙТ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2481,00 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, не повне з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення від 20.06.2022р. з прийняттям нового судового рішення - про відмову в задоволенні позову ТОВ «ДЕМІ АЙТ».

В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом першої інстанції не враховано, що у спірному рішенні від 29.12.2021р. №3592722/43111185 чітко зазначено підстави для відмови реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: ненадання платником податків копій первинних документів. Зокрема, наданий ТОВ «ДЕМІ АЙТ» пакет документів в підтвердження реальності господарської операції, за наслідками якої ним виписано податкову накладну №22 від 29.12.2020р., не розкриває суть операції, оскільки фактично неможливо встановити формування загальної суми, яка відображена в довідках про вартість виконаних будівельних робіт. Також, податковому органу не надано первинні документи, що передували актам про виконання будівництва, як доказів підтвердження самого будівництва, матеріалів, що були використані при його здійсненні, людські ресурси та техніка, що використовувалася для здійснення будівельних робіт.

Також, апелянт посилається на те, що в оскаржуваному судовому рішенні судом першої інстанції не зазначено норми закону або іншого нормативно-правового акту, яку було порушено скаржником при прийнятті спірного рішення від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основним видом економічної діяльності ТОВ «ДЕМІ АЙТ» є оптова торгівля фруктами й овочами (код КВЕД 46.31).

В межах здійснення свого основного виду діяльності ТОВ «ДЕМІ АЙТ», як Постачальником, укладено з ТОВ «ТАВРІЯ-В», як Покупцем, договір поставки №52 від 20.03.2020р., за умовами якого Постачальник приймає на себе обов`язок постачати Покупцю товари в асортименті та кількості, передбаченої узгодженими Сторонами заявками, а Покупець зобов`язаний приймати та сплачувати фактично поставлені товари у відповідності з погодженими заявками, зазначені у видаткових накладних.

На виконання вказаного договору позивачем на адресу ТОВ «ТАВРІЯ-В» було поставлено Товар (перець), що підтверджується видатковою накладною Дк-ДкДк36 від 29.12.2020р.

Перевезення вантажу здійснювалось за рахунок продавця, яким з цією метою укладено з ТОВ «БІМ ФОРС» договір перевезення №01/07-1 від 01.07.2020р. В підтвердження перевезення вантажу від складу ТОВ «ДЕМІ АЙТ» до ТОВ «ТАВРІЯ-В» позивачем надано товарно-транспортну накладну Дк-Дк36 від 29.12.2020р.

На виконання приписів пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, після відвантаження товару позивачем було складено податкову накладну №22 від 29.12.2020р. на загальну суму 78 967,26 грн. (в т.ч. ПДВ 13 161,21 грн.) та 14.01.2021р. надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

14.01.2021р. через електронний кабінет платника податків ТОВ «ДЕМІ АЙТ» отримало квитанцію, згідно якої реєстрацію податкової накладної в ЄРПН зупинено. Зокрема, зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. У зв`язку з цим, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження реальності господарських операцій між ТОВ «ДЕМІ АЙТ» та ТОВ «ТАВРІЯ-В» позивач через електронний кабінет направив відповідачу повідомлення №1 від 24.12.2021р. про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Кількість додатків 17.

Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної у вказаному рішенні зазначено: «ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Не погодившись із правомірністю рішення контролюючого органу від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ДЕМІ АЙТ» оскаржило його в судовому порядку.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов товариства, виходив з того, що реєстрація податкової накладної позивача була зупинена з пропозицією надання додаткових документів без визначення його переліку, що неможливо вважати мотивованою вимогою контролюючого органу. Оскільки така вимога є передумовою подальшого дослідження наданих документів та прийняття рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкових накладних, дослідження наданих документів та прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав неповноти надання документів не є правомірними. Також, суд зазначив, що в рішенні від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. Головним управлінням ДПС в Одеській області не конкретизовано, яких саме документів не надано позивачем. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Аналогічні за своїм змістом положення визначено п.201.10 ст.201 ПК України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок №1165).

Згідно п.3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п.4, п.5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно п.7-9 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.

Відповідно до п. 10-11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як вже зазначалося колегією суддів, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р., надісланої ТОВ «ДЕМІ АЙТ», стало те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначено Додатком 1 до Порядку №1165, пункт 8 якого таким критерієм визначає наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній /розрахунку коригування.

В той же час, у надісланій товариству квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв ризиковості платника податку, визначених в п.8 вказаних Критеріїв, та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

У випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для податкового органу, відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Вказані висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постанові від 10.04.2020р. по справі №819/330/18, які, у відповідності до положень частини 5 статті 242 КАС України, є обов`язковими до врахування судом апеляційної інстанції.

При вирішенні спору колегія суддів, також, враховує, що у подальшому контролюючим органом не було дотримано процедуру перевірки податкової накладної, зокрема, залишено поза увагою, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 26.07.2021р. у справі №420/8052/21, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24.12.2021р., задоволено позов ТОВ «ДЕМІ АЙТ», визнано протиправними та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС №1860 від 12.01.2021р. та №24779 від 27.04.2021р. про відповідність ТОВ «ДЕМІ АЙТ» п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Відповідно до п. 2-6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/ розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до п. 9-11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Згідно додатку до Порядку №520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково підкреслюються документи, які не надано.

В оскаржуваному рішенні комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2788700/36612823 від 22.06.2021р. зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної стало ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

В той же час, жодний із зазначених документів контролюючим органом не підкреслено, що свідчить про недотримання порядку прийняття та форми оскаржуваного рішення.

В свою чергу, ТОВ «ДЕМІ АЙТ», в підтвердження реальності поставки товару на адресу ТОВ «ТАВРІЯ-В» на підставі податкової накладної №22 від 29.12.2020р. надало, серед іншого: договір поставки №52 від 20.03.2020р.; видаткову накладну від 29.12.2020р.; товарно-транспортну накладну від 29.12.2020р.; договір перевезення №01/07-1 від 01.07.2020р., укладений між ТОВ «БІМ ФОРС», як перевізником, та ТОВ «ДЕМІ АЙТ», як замовником; банківську виписку від 18.01.2021р.; договір поставки №01/06-1 від 01.06.2020р., укладений між ТОВ «БІМ ФОРС ЛІМІТЕД», як постачальником, та ТОВ «ДЕМІ АЙТ», як покупцем; видаткову накладну №110 від 28.12.2020р. щодо поставки від ТОВ «БІМ ФОРС ЛІМІТЕД» на адресу ТОВ «ДЕМІ АЙТ» 1300 кг перцю.

Головним управлінням ДПС в Одеській області не спростовано висновок суду, що з наданих позивачем документів можливо встановити зміст і обсяг господарських операцій, по яким позивач подав для реєстрації податкову накладну №22 від 29.12.2020р.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що наданий ТОВ «ДЕМІ АЙТ» пакет документів в підтвердження реальності господарської операції, за наслідками якої ним виписано податкову накладну №22 від 29.12.2020р., не розкриває суть операції, оскільки фактично неможливо встановити формування загальної суми, яка відображена в довідках про вартість виконаних будівельних робіт. Також, податковому органу не надано первинні документи, що передували актам про виконання будівництва, як доказів підтвердження самого будівництва, матеріалів, що були використані при його здійсненні, людські ресурси та техніка, що використовувалася для здійснення будівельних робіт.

Колегія суддів не приймає до уваги такі доводи апелянта, оскільки податкову накладну №22 від 29.12.2020р. виписано ТОВ «ДЕМІ АЙТ» за наслідками здійснення господарської операції щодо поставки на адресу ТОВ «ТАВРІЯ-В» товару (перець) на виконання договору поставки №52 від 20.03.2020р., а не щодо здійснення будівельних робіт.

Колегія суддів зазначає, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини закон має відповідати якісним вимогам, насамперед вимогам доступності, передбачуваності та зрозумілості; громадянин повинен мати змогу отримати адекватну інформацію за обставин застосування правових норм у конкретному випадку; норма не може розглядатися як закон, якщо вона не сформульована з достатньою чіткістю, щоб громадянин міг регулювати свою поведінку; громадянин повинен мати можливість передбачити, наскільки це розумно за конкретних обставин, наслідки, до яких може призвести певна дія.

На підставі викладеного у сукупності, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення від 29.12.2021р. №3592722/43111185 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 29.12.2020р. в ЄРПН є протиправним та підлягає скасуванню.

Також, колегія суддів вважає обґрунтованим задоволення судом першої інстанції вимог позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, оскільки це узгоджується з положеннями пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246, та є гарантією, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Таким чином, доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС в Одеській області правильність висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для задоволення апеляційної скарги відповідача та скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, тому постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2022 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 26 липня 2022 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

О.В. Лук`янчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2022
Оприлюднено28.07.2022
Номер документу105421483
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/5904/22

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 03.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 26.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 19.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 24.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні