СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2010 р. Справа № 2а-4712/10/1870
Сумський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколо ва В.М.
за участю секретаря судового засідання- шаповал Є.А.,
представника позива ча - Груздо Т.С.,
представника відпов ідача - Нагорної Л.Т.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду в м. Суми адміністрат ивну справу за позовом Сумс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до приватного виробн ичого комерційного підприєм ства "Золушка" про стягнення фінансових санкцій ,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі по тексту - позивач, СОВ Фонду соціально го захисту інвалідів) зверну лося до суду з позовом, в якому просить стягнути з приватно го виробничого комерційного підприємства "Золушка" (далі по тексту - відповідач, ПВКП "З олушка" ) 1195грн. 00коп. адміністра тивно-господарських санкцій , пеню в розмірі 1грн. 44коп. Свої вимоги мотивує тим, що відпов ідач, всупереч вимог ст. 20 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”(далі по тексту - З акон), маючи середньообліков у чисельність працюючих інва лідів менше ніж встановлено нормативом, передбаченим ст. 19 даного Закону, не сплатив у п ередбаченому Законом розмір і до 16.04.2009року 1195грн. 00коп. адмініс тративно-господарських санк цій. За порушення строків спл ати адміністративно-господа рських санкцій була нарахова на пеня в розмірі 1грн. 44коп. На момент звернення з позовом д о суду заборгованість відпов ідачем сплаченою не була.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги з підстав, викладених у поз ові, підтримав, пояснив, що заб оргованість на момент розгля ду справи відповідачем не по гашена, просив стягнути її в с удовому порядку.
Представник відповідача п роти позову заперечував.
Заслухавши повнова жних представників сторін, п еревіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукуп ності, суд вважає за необхідн е позов задовольнити, виходя чи з наступного.
Заслухавши повноважного представника позивача та ві дповідача, перевіривши матер іали справи та оцінивши дока зи в їх сукупності, суд вважає за необхідне позов задоволь нити частково, виходячи з нас тупного.
Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх потреб у відновленн і здоров'я, матеріальному заб езпеченні, посильній трудові й та громадській діяльності.
Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач - ПВКП "Золушк а") виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону для підпри ємств установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.
Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з под аного відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2009 рік (а.с.5), се редньооблікова чисельність штатних працівників обліков ого складу підприємства у 2008 р оці становила 8 осіб.
Таким чином, відповідно до с т.19 Закону, норматив числа роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів для відповідач а, повинна становити одне роб оче місце.
Однак, фактично у 2009 році, як в становлено в судовому засіда нні та підтверджується дослі дженими матеріалами справи ( а.с.5), на підприємстві відпові дача не працювала жодна особ а, якій відповідно до чинного законодавства встановлено і нвалідность.
Згідно ч.ч.1,4 ст. 20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менше ніж установлена нормативами заз наченими вище, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарській санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону.
В судовому засіданні встан овлено, що в 2009 році звіти до це нтру зайнятості відповідаче м не подавались - це, на перек онання суду, свідчить про не в життя усіх необхідних заході в, визначених ст. 18 Закону, для н едопущення господарського п равопорушення, а тому за 1 робо че місце, призначене для прац евлушування інвалідів і не з айняте інвалідами, відповіда ч повинен був самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції в розмірі 1195г рн. 00коп., однак, як вбачається і з встановлених в судовому за сіданні обставин, зазначені кошти сплаченими не були.
Згідно ст. 20 Закону, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
В судовому засіданні встан овлено, що за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій, з врах уванням вищезазначених вимо г, відповідачу була нарахова на пеня в розмірі 1грн. 44коп. (а.с .4).
Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 1195 грн. 00коп. та пеня в розмірі 1грн . 44коп., в порушення вимог Закон у станом на момент розгляду с прави, не погашені, суд, зважаю чи на норми ст.19,20 Закону, прихо дить до висновку, що вимоги по зивача в частині стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені є обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98 , 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до приватного виробничого комерційного пі дприємства "Золушка" приват ного виробничого комерційно го підприємства "Золушка" - з адовольнити в повному обсязі .
Стягнути з приватного виро бничого комерційного підпри ємства "Золушка" (код ЄДРПОУ 225 94678) на користь Сумського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів 1195грн . 00коп. адміністративно-господ арських санкцій, 1грн. 44коп. пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій, разом стягнут и 1196грн. 44коп.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений строк, постанова на бирає законної сили після за кінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя В.М. Соколов
Повний текст пост анови складено 23.07.2010 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10542687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні