ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 листопада 2009 року 15:43 № 15/242-09
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Мазур А.С. при секретарі Би стрик О.С., за участю представн ика позивача Державної подат кової інспекції у Шевченківс ькому районі м. Києва - Гор батенко А.О., розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні міста Києва
до суб' єкта підприємницько ї діяльності - фізичної особ и ОСОБА_2
про стягнення заборгованості у розмірі 3096 грн. 00 коп.
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні міста Києва (далі - ДПІ у Ш евченківському районі м. Киє ва) звернулася до суду з позов ом про стягнення з суб' єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_2 (далі - СПД - фізична особа ОСОБА_2.) заборгованості у ро змірі 3096,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач порушив ви моги Закону України «Про пат ентування деяких видів підпр иємницької діяльності», здій снюючи діяльність з реалізац ії продукції (тютюнових виро бів) без наявності відповідн ої ліцензії та торгового пат енту.
Позивач стверджує, що ним бу ло вжито передбачених Законо м України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»заході в з погашення податкового бо ргу відповідача, які, в свою че ргу, не дали позитивного резу льтату, а тому позивач, посила ючись на пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 указаног о Закону, просить стягнути з в ідповідача заборгованість з єдиного податку.
Представник позивача під ч ас судового розгляду підтрим ав позовні вимоги у повному о бсязі.
Відповідач відзиву на позо вну заяву не надав, у судове за сідання не з' явився, хоча пр о час і місце проведення судо вого засідання був повідомле ний належним чином. Поштова к ореспонденція, направлена за адресою: АДРЕСА_1, яка вказ ана у позовній заяві та збіга ється з карткою суб' єкта пі дприємницької діяльності - фізичної особи, виданою Свят ошинською районною у місті К иєві державною адміністраці єю, повертається до суду в зв' язку з відсутністю адресату за зазначеною адресою.
У зв' язку з неявкою відпов ідача та ненаданням витребув аних доказів розгляд справи неодноразово відкладався, ві дповідно до ст. 128 КАС України с права вирішується на підстав і наявних у ній доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, з' ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується п озов, заслухавши пояснення п редставника позивача, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає позовн і вимоги такими, що підлягают ь задоволенню з таких підста в.
ОСОБА_2 зареєстрований як суб' єкт підприємницької ді яльності Ленінградською рай онною державною адміністрац ією м. Києва 30.08.1999 р., ідентифікац ійний номер - НОМЕР_1.
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»від 4 г рудня 1990 року № 509-XII (далі - Закон № 509-XII) органи державної податк ової служби мають право здій снювати контроль за наявніст ю ліцензій на провадження ви дів господарської діяльност і, що підлягають ліцензуванн ю відповідно до закону, з наст упною передачею матеріалів п ро виявлені порушення органа м, які видали ці документи, тор гових патентів.
Закон України «Про патенту вання деяких видів підприємн ицької діяльності»від 23 бере зня 1996 року № 98/96-ВР (далі - Закон № 98/96-ВР) визначає порядок пате нтування торговельної діяль ності за готівкові кошти, а та кож з використанням інших фо рм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері то ргівлі іноземною валютою, ді яльності з надання послуг у с фері грального бізнесу та по бутових послуг, що провадить ся суб'єктами підприємницько ї діяльності.
Згідно зі ст. 1 Закону № 98/96-ВР о б'єктом правового регулюванн я згідно з цим Законом є торго вельна діяльність за готівко ві кошти, а також з використан ням інших форм розрахунків т а кредитних карток на терито рії України, діяльність з обм іну готівкових валютних цінн остей (включаючи операції з г отівковими платіжними засоб ами, вираженими в іноземній в алюті, та з кредитними картка ми), а також діяльність з надан ня послуг у сфері грального б ізнесу та побутових послуг.
В Законі № 98/96-ВР торго вий патент визначається як д ержавне свідоцтво, яке засві дчує право суб'єкта підприєм ницької діяльності чи його с труктурного (відокремленого ) підрозділу займатися зазна ченими у цьому Законі видами підприємницької діяльності . Торговий патент не засвідчу є право суб'єкта підприємниц ької діяльності на інтелекту альну власність.
Торговий патент придбава ється суб'єктами підприємниц ької діяльності, предметом д іяльності яких є види, зазнач ені у частині першій статті 1 ц ього Закону. Підставою для пр идбання торгового патенту є заявка, оформлена відповідно до частини четвертої цієї ст атті. Встановлення будь-яких додаткових умов щодо придба ння торгового патенту не доз воляється.
Як вбачається із матеріал ів справи, ДПІ у Святошинсько му районі міста Києва було пр оведено перевірку щодо контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового обіг у суб' єктами підприємницьк ої діяльності. За результата ми перевірки було складено Акт № 265914312304 від 21.11.2005 р. та встано влено, що на момент перевірки в кіоску здійснювалась діял ьність з реалізації тютюнови х виробів без наявності відп овідних ліцензій та торговог о патенту без застосування р еєстратора розрахункових оп ерацій за готівковий розраху нок.
Таким чином, відповідачем б уло порушено п.1 ст.3 Закону № 98/96- ВР, яким встановлено, що патен туванню підлягає торговельн а діяльність, що здійснюєтьс я суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурн ими (відокремленими) підрозд ілами у пунктах продажу това рів.
При чому стаття 3 вказаного Закону встановлює, що під тор говельною діяльністю у цьому Законі слід розуміти роздрі бну та оптову торгівлю, діяль ність у торговельно-виробнич ій (громадське харчування) сф ері за готівкові кошти, інші г отівкові платіжні засоби та з використанням кредитних ка рток. Серед пунктів продажу т оварів цим Законом, зокрема, в изначено кіоски, палатки та і нші малі архітектурні форми, які займають окремі приміще ння, але не мають вбудованого торговельного залу для поку пців.
У разі коли суб'єкт підприєм ницької діяльності має струк турні (відокремлені) підрозд іли, торговий патент придбав ається окремо для кожного ст руктурного (відокремленого) підрозділу (торгової точки).
У відповідності до ст. 8 Зако ну № 98/96-ВР суб'єкти підприємниц ької діяльності, що здійснюю ть торговельну діяльність, у разі здійснення операцій, пе редбачених цим Законом, без о держання відповідних торгов их патентів, несуть відповід альність у вигляді штрафу у п одвійному розмірі вартості т оргового патенту за повний т ермін діяльності суб'єктів п ідприємницької діяльності і з зазначеним порушенням.
ДПІ у Шевченківському райо ні м. Києва було прийнято ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій від 23.12.2005 р. № НОМЕР_2 у розмірі 3096,00 грн .
Відповідно до розрахунку с уми штрафних (фінансових) сан кцій, зазначеного позивачем у позовній заяві, місячна вар тість торгового патенту стан овить 180,00 грн., а термін діяльно сті відповідача без патенту - 8 міс. 18 днів.
Сума штрафних (фінансових) с анкцій визначається наступн им чином:
180,00 грн. * 8 міс. 18 днів * 2 = 3096,00 грн.
Вищезазначене рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій було надісла не відповідачу. Проте актом в ід 13.01.2006 р. № 16 була встановлена н еможливість вручення указан ого рішення відповідачу, в зв ' язку із незнаходженням фак тичного місця розташування п латника податку, та розміщен ня даного рішення на дошці по даткових оголошень 13.01.2006р.
Підпунктом 6.2.4 пунктом 6.2 стат тею 6 Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (дал і - Закон № 2181-III) визначено, що у разі коли податковий орган а бо пошта не може вручити плат нику податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку незнаходженням фа ктичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган р озміщує податкове повідомле ння або податкові вимоги на д ошці податкових оголошень, в становленій на вільному для огляду місці біля входу до пр иміщення податкового органу . При цьому день розміщення та кої податкової вимоги вважає ться днем її вручення.
Таким чином, факт наявност і у відповідача податкового боргу у визначеній податкови м органом сумі суд вважає вст ановленим.
Відповідачем не спростова но правильність розрахунку й ого податкової заборгованос ті з єдиного податку.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону № 2181 встановлено, що п ідставою для примусового стя гнення активів платників под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу є виклю чно рішення суду.
З урахуванням наведеного с уд доходить висновку про обґ рунтованість позовних вимог .
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з суб' єкта під приємницької діяльності - ф ізичної особи ОСОБА_2 суму заборгованості у розмірі 3096 г рн. 00 коп. (три тисячі дев' янос то шість гривень 00 копійок) на користь держави (р/р 31119104700011, одер жувач УДК у Шевченківському районі м. Києва, ідентифікаці йний код 26077968, банк одержувача Г У ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код плат ежу 21080900).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги.
Повний текст постанови скл адено та підписано 27 листопад а 2009 року.
Суддя Мазур А.С.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2009 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10542909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні