Справа № 761/13179/22
Провадження № 1-кс/761/7345/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2022 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання детектива другого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту економіки у сфері обігу підакцизних товарів Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_3 ,у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32021000030000025 від 12.11.2021 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, -
в с т а н о в и в:
До Шевченківського районного суду м. Києва надійшло погоджене прокурором ОСОБА_4 , у встановленому законом порядку, клопотання детектива другого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту економіки у сфері обігу підакцизних товарів Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32021000030000025 від 12.11.2021 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про тимчасовий доступ до оригіналів документів з їх вилученням у ТОВВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).
Своє клопотання обґрунтовує тим, що Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 32021000030000025, яке внесено до ЄРДР 12.11.2021 за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами ТОВВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВВКФ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період 2020-2021 рр., завищили податковий кредит з податку на додану вартість на суму понад 28 млн. грн. при взаємовідносинах із ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » та іншими шляхом відображення придбаних послуг з охорони об`єктів та послуг по розкривним роботам на об`єкті видобутку ільменітового концентрату, які в свою чергу декларують безтоварні операції з придбання послуг з перевезення ґрунту та вантажів від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що призвело до ненадходження до державного бюджету коштів в особливо великих розмірах.
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) не мало можливості надання послуги з охорони об`єктів для ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 19320 тис. грн. (в тому числі ПДВ 3,2 млн. грн.), у зв`язку з тим, що у вказаного підприємства згідно бази даних ДФС України по ланцюгу постачання вказані послуги надавались суб`єктами господарської діяльності у яких встановлено відсутність офісних, трудових ресурсів, транспортних засобів, та іншого майна, що необхідне для надання вказаних послуг у повному обсязі, відсутня затратна частина на оренду офісних та складських приміщень, оплату комунальних послуг, оплату послуг телефонного зв`язку, оплату послуг за користування мережею Інтернет, оплату логістичних послуг та інші витрати необхідні для ведення фінансово-господарської діяльності суб`єктами господарювання.
Також, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (сума взаємовідносин 71 133,6 тис. грн., в тому числі ПДВ 11,8 млн. грн.) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (сума взаємовідносин 35463,1 тис. грн., в тому числі ПДВ 5,9 млн. грн.) фактично не надавали послуги по розкривним роботам для ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 106596,6 тис. грн., в тому числи ПДВ 17 млн. грн., так як вказані послуги фактично здійснювались власними засобами ТОВВКФ« ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Крім того, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » сформувало штучний податковий кредит з ПДВ на 25млн. грн. за послуги перевезення ґрунту від ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ) при цьому, що у вказаного підприємство відсутні виробничі потужності, обладнання, офісні, складські та торгівельні приміщення, трудові ресурси, транспортні засоби (1 автомобіль), відсутня затратна частина на оренду офісних та складських приміщень, оплату комунальних послуг, оплату послуг телефонного зв`язку, оплату послуг за користування мережею Інтернет, оплату логістичних послуг та інші витрати необхідні для ведення фінансовогосподарської діяльності.
Також, встановлено, що службові особи ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) в період 2015-2020 рр. по ланцюгу постачання сформували незаконний схемний кредит з ПДВ із ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 " (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_12 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_21 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_24 ), що призвело до ухилення від сплати податків в особливо великих розмірів.
Крім того, в 2015 році ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » безпідставно сформувало валові витрати та від`ємне значення з ПДВ шляхом укладання кредитних договорів із банківськими установами з метою умисного ухилення від сплати податків в майбутніх періодах, тобто з 2015 року по 2021рік.
Також, встановлено, що ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) здійснює експортні операції ільменітового концентрату (код УКТЗЕД 2614000010) в адресу пов`язаних (підконтрольних) іноземних компаній ІНФОРМАЦІЯ_25 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , ІНФОРМАЦІЯ_31 ; ІНФОРМАЦІЯ_32 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, НОМЕР_25 ; ІНФОРМАЦІЯ_36 , НОМЕР_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom та інших.
Враховуючи те, що службові особи ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є уповноваженими особами, які є відповідальними за формування, ведення, облік та зберігання документів фінансово-господарської діяльності підприємства та документи, необхідність у доступі до яких порушується в клопотанні, перебувають у їх володінні та беручи до уваги те, що у документах фінансово-господарської діяльності ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » наявні відомості, що вказують на фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), підприємствами нерезидентами ІНФОРМАЦІЯ_25 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , Austria; ІНФОРМАЦІЯ_32 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, НОМЕР_25 ; ІНФОРМАЦІЯ_36 , НОМЕР_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom та які будуть використані під час розслідування як докази. Вказаний ступінь втручання у права і свободи осіб є виправданим, оскільки іншим способом довести обставини, окрім як за допомогою вказаних вище документів не надається можливим. Крім того, без вилучення вказаних документів існує реальна загроза їх зміни або знищення в зв`язку з чим прошу не викликати в судове засідання службових осіб в яких перебувають у володінні вказані документи.
Також, з метою встановлення відповідності підписів виконаних у документах фінансово-господарської діяльності ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по взаємовідносинах з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), підприємствами нерезидентами ІНФОРМАЦІЯ_25 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , Austria; ІНФОРМАЦІЯ_32 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, China; ІНФОРМАЦІЯ_36 , JAPAN; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom у ході досудового розслідування призначено проведення судово почеркознавчої експертизи. Проведення вилучення оригіналів документів також обумовлено тим, що у відповідності до п. 7 п.п. 4 «Рішення координаційної наради з проблем судової експертизи при ІНФОРМАЦІЯ_38 » від 02 березня 2012 року проведення експертизи по копіям документів, а саме її висновок, формулюється виключно у вірогідній формі з відповідним обґрунтуванням, зокрема фактом відсутності оригіналу документа, тому у слідства виникає необхідність у безпосередньому вилучені саме оригіналів документів, а не їх копій, в зв`язку з тим, що неможливо винести постанову про призначення експертизи без наявності оригіналів таких документів в якій потрібно зазначати родовий признак кожного документа.
Вищевказані фінансово господарські документи, мають важливе значення для розслідування даного кримінального провадження, оскільки у зазначених документах міститься інформація про осіб, причетних до вчинення кримінальних правопорушень, або яким відомі обставини, які відносяться до розслідуваного провадження, всіх обставин вчинення кримінальних правопорушень, обставин та умов, що сприяли їх вчиненню, розміру збитків спричинених бюджету України, підписи осіб, які необхідні для проведення почеркознавчих та судово-економічних експертиз.
Відповідно до Науково - методичної рекомендації з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 26.12.2012 №1950/5) для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.
Отже, на даний час виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів ТОВВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), підприємствами нерезидентами ІНФОРМАЦІЯ_25 , Czech Republic; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , Austria; ІНФОРМАЦІЯ_32 , Czech Republic; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, НОМЕР_25 ; ІНФОРМАЦІЯ_36 , НОМЕР_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom. Відомості, що містяться у зазначених вище документах ТОВВКФ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » будуть використані як докази у кримінальному провадженні.
У зв`язку з вищевикладеним, детектив звернувся до слідчого судді з цим клопотанням.
В судове засідання детектив не з`явився, подав до суду заяву, відповідно до якої просив розглядати клопотання за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.
Розгляд клопотання проводиться за відсутності володільця документів на підставі ч.2 ст.163 КПК України.
Суд, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.
Згідно вимог ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до положень ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
У відповідності з вимогами ч.6, 7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Так, подане до суду клопотання детектива відповідає вимогам, регламентованим ч.2ст.160 КПК України.
При цьому, враховуючи зміст клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, що знаходяться у володінні ТОВВКФ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), мають суттєве значення для всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин указаного кримінального провадження.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 159-164, 166 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл детективам (старшим детективам) групи детективів та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні №32021000030000025 від 12.11.2021 на тимчасовий доступ до оригіналів документів з їх вилученням у ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) за період 2020-2021 р.р., а саме: документів фінансово-господарської діяльності по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), підприємствами нерезидентами ІНФОРМАЦІЯ_25 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , Austria; ІНФОРМАЦІЯ_32 , ІНФОРМАЦІЯ_26 ; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, НОМЕР_25 ; ІНФОРМАЦІЯ_36 , JAPAN; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom, а саме: наказів про призначення на посаду головного бухгалтера, директора, функціональних обов`язків головного бухгалтера, директора, договорів (контрактів) з додатками, податкових накладних, видаткових накладних, накладних, товаро-транспортних накладних, ВМД з додатками (договори, контракти та інше), CMR з додатками, рахунків-фактур, платіжних доручень, банківських виписок, актів прийому-передачі товарів (робіт, послуг), протоколів оперативних нарад, листів, доручень, актів взаємозвірок, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, авансових звітів, засвідчених копій книги придбання та продажу товарів, робіт та послуг, товаро - транспортних накладних, залізничних квитанцій, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані (придбані) ТМЦ, документів, які засвідчують якість (безпечність) товарно-матеріальних цінностей, сертифікатів якості та походження, товарно-матеріальних цінностей, які постачались, всіх документів щодо подальшої реалізації (експорту) придбаних ТМЦ у зазначених вище підприємств, декларацій з сплати рентної сплати з додатками, договорів придбання чи оренди земельних ділянок, декларацій щодо сплати податків за землю з додатками, всіх документів бухгалтерського і податкового обліків де відображаються операції проведені ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) по взаємовідносинам з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), підприємствами нерезидентами ІНФОРМАЦІЯ_25 , Czech Republic; ІНФОРМАЦІЯ_27 , ІНФОРМАЦІЯ_28 ; ІНФОРМАЦІЯ_29 , RepublicBelarus; ІНФОРМАЦІЯ_30 , Austria; ІНФОРМАЦІЯ_32 , Czech Republic; ІНФОРМАЦІЯ_33 , ІНФОРМАЦІЯ_34 ; ІНФОРМАЦІЯ_35 ,Ltd, НОМЕР_25 ; ІНФОРМАЦІЯ_36 , JAPAN; ІНФОРМАЦІЯ_37 , United Kingdom, роздруківок по рахунках АДРЕСА_1 .
Строк дії ухвали встановити 1 місяць до 15.08.2022.
Роз`яснити службовим особам ТОВВКФ« ІНФОРМАЦІЯ_1 », що у відповідності до вимог ч. 1 ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105447625 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Сіромашенко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні