П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/27149/21Головуючий в 1 інстанції: Тарасишина О.М.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді - доповідача - Стас Л.В.
суддів Турецької І.О., Шеметенко Л.П.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 березня 2022 року по справі за позовом Фермерського господарства «КУРГАН ФАРМ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство «КУРГАН ФАРМ» (далі позивач) звернулось з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.10.2021 року № 3267464/42863078 про відмову в реєстрі податкової накладної № 1 від 22.09.2021 року Фермерського господарства «Курган Фарм»;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «Курган Фарм» № 1 від 22.09.2021 року днем її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.10.2021 року № 3265982/42863078 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм»;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.12.2021 року № 3461895/42863078 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Фермерського Господарства «Курган Фарм»;
- зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068;
- зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у процесі проведення позивачем господарської діяльності ним було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №1 від 22.09.2021 року. Проте, за результатами обробки, реєстрація була зупинена з підстав відповідності документа критеріям ризиковості. На підтвердження реальності операції позивач направив до податкового органу пояснення №1 від 18.10.2021 року з Повідомленням №3 від 19.10.2021 року про надання пояснень та копії документів щодо ПН/РК, яка, на думку позивача, свідчать про реальність господарської операції по відмовленій податкові накладній. Разом з тим, позивачем було направлено також Таблицю даних платника податку на додану вартість від 19.10.2021 року, однак, 21.10.2021 року відповідачем прийнято рішення №3265982/42863078 про її неврахування із зазначенням в якості підстави: «виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам». За результатами розгляду Пояснення щодо ПН, реєстрацію якої було зупинено, податковим органом прийнято Рішення №3267464/42863078 від 21.10.2021 року про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, не погодившись з яким, позивач, користуючись правом на адміністративне оскарження, подав скаргу від 26.10.2021 року. За результатами розгляду скарги, податковий орган прийняв Рішення від 01.11.2021 року №50168/42863078/2, яким скаргу залишив без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. У зв`язку з цим, позивач повторно направив до податкового органу Таблицю даних платника податку на додану вартість від 30.11.2021 року, проте, за результатами розгляду, податковий орган прийняв ще одне рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3461859/42863078 від 02.12.2021 року.
Позивач вважає вказані рішення протиправними та таким, що підлягають скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2022 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.10.2021 року № 3267464/42863078 про відмову в реєстрі податкової накладної № 1 від 22.09.2021 року Фермерського господарства «Курган Фарм».
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «Курган Фарм» № 1 від 22.09.2021 року днем її подання.
Визнано протиправним та скасовано Рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.10.2021 року № 3265982/42863078 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм».
Визнано протиправним та скасовано Рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.12.2021 року № 3461895/42863078 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Фермерського Господарства «Курган Фарм».
Зобов`язано Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068.
Зобов`язано Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068.
Стягнуто з Головного управління ДПС в Одеській області на користь Фермерського господарства «Курган Фарм» судові витрати у розмірі 4540,00 грн.
В апеляційній скарзі, Головне управління ДПС в Одеській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 березня 2022 року та прийняти нове про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.
У відзиві на апеляційну скаргу, позивач послався на доводи, які узгоджуються із висновками, викладеними в рішенні суду першої інстанції.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, згідно якого суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи с наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що на підставі здійснення господарських операцій, ФГ «КУРГАН ФАРМ» сформовано податкову накладну за №1 від 22.09.2021 року (а.с.10) та направлено її для реєстрації в ЄРПН. Проте, фермерським господарством отримано квитанцію податкового органу з результатом оброки: документ прийнято, реєстрація зупинена. Зазначено виявлені помилки: «відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.09.2021 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТ ЗЕД/ДКПП товару/послуг 0806, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D»=0000%, «Р»=0» (а.с. 11).
19.10.2021р. ФГ «КУРГАН ФАРМ» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень так копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена №3, до якого було додано відповідні пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій.
Однак, 26.10.2021р. Комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення за №3267464/42863078, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної за №1 від 22.09.2021р. (а.с.18).
Перевіряючи правомірність та законність дій ДПС у спірних правовідносинах, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх незаконність та протиправність в межах доводів апеляційної скарги, судова колегія виходить з наступного.
Положеннями ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями п.201.1 ст.201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Приписами п.201.10. ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
В свою чергу положення п.201.16. ст.201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.
За правилами п.74.2. ст.74 ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У відповідності до положень пп.201.16.1. п.201.16. ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Як вбачається із матеріалів справи, у квитанції, якою Фермерське господарство «КУРГАН ФАРМ» повідомлено про зупинення реєстрації спірної податкової накладної, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, проте в цій квитанції не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати платнику податків.
У відповідності до положень пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп."в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, на виконання вимог цієї норми, Фермерським господарством «КУРГАН ФАРМ» направлено до податкового органу документи на підтвердження операцій із контрагентом, що свідчать про реальність господарської операції з продажу винограду по відмовленій податковій накладній.
Необхідно звернути увагу на те, що ДПС у своїх квитанціях не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.
При цьому, розглянувши надані документи, судова колегія вважає, що господарством було надано до ДПС весь перелік первинних документів на підтвердження реальності господарської операції та у податкового органу при дослідженні вказаних документів не виникало питань щодо їх оформлення чи фіктивності.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення адміністративного позову Фермерським господарством «КУРГАН ФАРМ» в частині скасування рішення податкового органу про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданою податковою накладною, а податковим органом не доведено протилежне.
Що стосується доводів апеляційної скарги щодо того, що позивачем до суду надано пакет документів, який не надавався на розгляд комісії регіонального рівня, то судова колегія вважає вказані доводи необґрунтованими та такими, що спростовуються матеріалами справи.
Перевіряючи правильність висновків суду першої інстанції стосовно задоволення позовних вимог у частині визнання протиправними та скасування Рішеннь Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.10.2021 року № 3265982/42863078 та від 02.12.2021 року № 3461895/42863078 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм», колегія суддів приходить до наступних висновків.
Положеннями пп.16.1.2,16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Приписами п.36.1 ст.36 ПК України визначено, що податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Розділ V ПК України (ст.180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
У відповідності до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За правилами п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених КМУ.
Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019р. за №1165 (надалі Порядок №1165).
Відповідно до положень п.3 Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Згідно з п.12-14 Порядку №1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Приписами п.15 Порядку №1165 визначено, що Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Як зазначено у п.16 Порядку №1165, комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку №1165).
Положеннями п.18 Порядку №1165 встановлено, що таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
1) така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до ЗУ «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст.209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
2) зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
Відповідно до положень п.18-22 Порядку №1165, у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному ст.42 Кодексу (додаток 7).
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до п.18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до п.15 цього Порядку.
Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог ЗУ «Про електронні довірчі послуги», ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Додаток 6 до Порядку №1165, яким затверджено типову форму рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість містить наступне формулювання: «Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку».
Аналізуючи вищезазначені норми, судова колегія зазначає, що платник податку має право подати до контролюючого органу таблицю даних платника податку за встановленою формою, у свою чергу відповідна комісія регіонального рівня протягом п`яти днів з дня отримання вказаної таблиці уповноважена приймати рішення про врахування або неврахування. При цьому, рішення про неврахування Таблиці даних платника податків повинно містити чітку підставу для відмови в її прийнятті.
Як вбачається із матеріалів справи, що на виконання приписів п.14 Порядку №1165, фермерським господарством було направлено до контролюючого органу: Таблицю даних платника податку на додану вартість від 19.10.2021 року № 9310356068 та Таблицю даних платника податку на додану вартість від 30.11.2021 року № 9310356068 в якій дотримані вимоги пп.12-14 Порядку №1165.
Разом з цим, рішеннями контролюючого органу від 21.10.2021 за №3265982/42863078 та від 02.12.2021 за №3461895/42863078 вищевказані Таблиці даних платника податку на додану вартість не враховано.
В зазначених рішеннях про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 21.10.2021 за №3265982/42863078 та від 02.12.2021 за №3461895/42863078 містять у якості підстави «Виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам».
Так, приписами п.19 Порядку №1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.
Разом з тим, п.17 Порядку №1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В той же час, апеляційний суд звертає увагу на те, що а ні у відзиві на позовну заяву, а ні в апеляційній скарзі контролюючим органом не наведено обставин, які б слугували підставою для наведених висновків, а також не зазначено які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам.
При цьому, податковим органом, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано жодних доказів, які досліджувалися комісією ГУ ДПС в Одеській області, та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення від органу від 21.10.2021 за №3265982/42863078 та від 02.12.2021 за №3461895/42863078.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що підстава не прийняття Таблиці даних платника податку на додану вартість лише «виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам» - без конкретизації, чим порушує права та інтереси позивача через не визначеність, оскільки контролюючим органом повинно бути доведено у чому саме полягає невідповідність таблиці даних вимогам п.16 Порядку №1165.
На підставі цього, доводи апелянта щодо ненадання позивачем документів, передбачених п.14 Постанови №1165, у зв`язку з чим, комісії не було що досліджувати для прийняття рішення про врахування/неврахування таблиці даних ФГ «Курган Фарм», є необґрунтованими, оскільки податковий органом ніяким чином не обґрунтував зазначені доводи, які, крім того, спростовані позивачем у своїх письмових поясненнях.
Разом з тим, під час розгляд справи судом апеляційної інстанції встановлено, що судом першої інстанції двічі зобов`язано податковий орган врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068.
Однак, вказані висновку суду, викладені у резолютивній частині рішення не відповідають обставинам, викладеним в описовій та мотивувальній частині рішення.
Так, описова та мотивувальна частина рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2022р. стосується зобов`язання податкового органу врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 19.10.2021 року за № 9310356068 та 30.11.2021 року за № 9363653141.
Відповідно до ч.1, 4 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.
Отже, з огляду на викладене, судова колегія приходить до висновку про необхідність зміни судового рішення, шляхом викладення абзацу 7 резолютивної частини рішення в наступній редакції: «Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 30.11.2021 року за № 9363653141».
В іншій частині рішення залишити без змін.
В доводах апеляційної скарги апелянт посилається на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування, однак його резолютивна частина підлягає зміні шляхом викладення у новій редакції.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 березня 2022 року по справі за позовом Фермерського господарства «КУРГАН ФАРМ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання вчинити певні дії змінити.
Викласти абзац сьомий резолютивної частини рішення в такій редакції:
«Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість Фермерського господарства «Курган Фарм» від 30.11.2021 року за № 9363653141».
В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 14 березня 2022 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, окрім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Дата складення повного тексту судового рішення 28.07.2022р.
Головуючий суддя Стас Л.В.Судді Шеметенко Л.П. Турецька І.О.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2022 |
Оприлюднено | 01.08.2022 |
Номер документу | 105465047 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні