Справа №: 385/768/22 Провадження № 3/385/446/22
П О С Т А Н О В А
28 липня 2022 рокум. Гайворон
Суддя Гайворонського районного суду Кіровоградської області Венгрин М. В., розглянувши матеріали, які надійшли від відділення поліції №1 (м. Гайворон) Голованівського РВП ГУ Національної поліції в Кіровоградській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 4 ст. 121 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
з протоколу про адміністративне правопорушення серії ОБ № 058670 від 20.07.2022 вбачається, що 20.07.2022 о 08 год 15 хв в м. Гайворон Голованівського району Кіровоградської області по вул. Чернишевського, 2 ОСОБА_1 керував автомобілем Пежо експерт номерний знак НОМЕР_1 з причіпом, номерний знак НОМЕР_2 , в якого не працювали задні стоп сигнали та покажчики поворотів, в порушення п. 31.4.3а ПДР, повторно протягом року, вчинивши адміністративне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 121 КУпАП.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, приходжу до висновку, що згадані протокол та додані до нього матеріали підлягають поверненню відділенню поліції №1 м. Гайворон для належного оформлення з наступних підстав.
За змістом ч. 2 ст. 7КУпАП провадження в справі про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до диспозиції ч. 4 ст. 121КУпАП адміністративним правопорушенням є повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою-третьою цієї статті.
Відповідно до п. 31.4.3а ПДР України забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам якщо кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу.
Згідно ст. 256КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
Статтею 269 КУпАП визначено, що потерпілим є особа, якій адміністративним правопорушенням заподіяно моральну, фізичну або майнову шкоду. Потерпілий має право знайомитися з матеріалами справи, заявляти клопотання, при розгляді справи користуватися правовою допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, оскаржувати постанову по справі про адміністративне правопорушення.
Відповідно до п. 12 розділу II «Документування адміністративних правопорушень» Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом МВСУкраїни №1376від06.11.2015 тазареєстрованої вМіністерстві юстиціїУкраїни 01.12.2015за №1469/27941,протокол проадміністративне правопорушенняпідписується уповноваженоюпосадовою особою,яка йогосклала,і особою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності.За наявностісвідків іпотерпілих протоколпро адміністративнеправопорушення можебути підписанотакож цимиособами. Згідно п. 9 розділу ІІ цієї Інструкції вказано, що при складанні протоколу про адміністративне правопорушення в ньому зазначаються, зокрема: у графі «чи притягався(лася) до адміністративної відповідальності» - інформація щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності впродовж року (за наявності). Згідно п. 15 розділу ІІ Інструкції - до протоколу про адміністративне правопорушення долучаються інші матеріали про адміністративне правопорушення (пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновок експерта, речові докази, протокол про вилучення речей і документів, рапорти посадових осіб, а також інші документи та матеріали, що містять інформацію про правопорушення).
Зважаючи накваліфікацію дій ОСОБА_1 в протоколіпро адміністративнеправопорушення серіїОБ №058670від 20.07.2022за ч.4ст.121КУпАП,у зв`язкуз повторністювчинення правопорушення,до протоколуне долученобудь-якогодоказу притягненняйого доадміністративної відповідальності,на протязіроку завчинення адміністративногоправопорушення,відповідальність заяке передбаченечастинами 1-3статті 121КУпАП.
Також слід звернути увагу, що до протоколу не долучено будь-яких доказів, що містять інформацію про правопорушення (пояснень свідків, речових доказів, відеозаписів, чи інших документів та матеріалів, що містять інформацію про правопорушення).
Відповідно до ст.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст.278КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує питання про правильність складеного протоколу та інших матеріалів справи про адміністративне правопорушення.
Згідно абзацу 5 статті 26 постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни №14від 23.12.2005 визнано правильною практику тих судів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.
Проаналізувавши наведене, приходжу до висновку, що протокол про адміністративне правопорушення серії ОБ № 058670 від 20.07.2022 скеровано до суду без додержання вимог ст. 256 КУпАП, чим порушені вимоги ст.245КУпАП про необхідність всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин кожної справи, що є перешкодою для розгляду справи про адміністративне правопорушення по суті, а тому матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 слід повернути до відділення поліції №1 (м. Гайворон) Голованівського РВП ГУНП в Кіровоградській області для належного оформлення.
Керуючись ст. 245, 256, 268, 278, 283 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
протокол про адміністративне правопорушення серії ОБ № 058670 від 20.07.2022, складений відносно ОСОБА_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 121 КУпАП, разом з долученими до нього матеріалами повернути у відділення поліції №1 (м. Гайворон) Голованівського РВП ГУНП в Кіровоградській області для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя : М. В. Венгрин
Дата документа 28.07.2022
Суд | Гайворонський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2022 |
Оприлюднено | 01.08.2022 |
Номер документу | 105468103 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення водієм правил керування транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами |
Адмінправопорушення
Гайворонський районний суд Кіровоградської області
Ханас М. М.
Адмінправопорушення
Гайворонський районний суд Кіровоградської області
Венгрин М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні