ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Справа №500/989/22
29 липня 2022 рокум. ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мартиць О.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Тернопільського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №500/989/22 за позовом ОСОБА_1 до Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.04.2022 у цій справі, яке набрало законної сили 26.05.2022, позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Великодедеркальської сільської ради Шумського району Тернопільської області щодо не прийняття рішення по клопотанню ОСОБА_1 від 19.10.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, яка знаходиться за межами с. Темногайці, Кременецький район, Тернопільська область.
Зобов`язано Великодедеркальську сільську раду Шумського району Тернопільської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 19.10.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га, яка знаходиться за межами с. Темногайці, Кременецький район, Тернопільська область та прийняти відповідне рішення за результатом такого розгляду.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Великодедеркальської сільської ради Шумського району Тернопільської області в користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу 1000,00 грн.
Ухвалою суду від 20.06.2022 виправлено допущену описку у резолютивній частині рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2022 року у справі №500/989/22 за позовом ОСОБА_1 до Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії та замість невірно вказаного "Шумського району" читати "Кременецького району".
19.07.2022 відповідач подав до суду заяву про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі №500/989/22.
В обґрунтування заяви зазначено, що виконати рішення суду Великодедеркальська сільська рада не може через введення воєнного стану на території України та внесення змін до Земельного кодексу України на період дії воєнного стану, а саме Законом України №2145-IX від 24.03.2022 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" (далі - Закон №2145-IX), яким під час дії воєнного стану заборонено безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі та розроблення такої документації.
Ухвалою суду від 20.07.2022 розгляд заяви призначено в судовому засіданні 29.07.2022.
29.07.2022 сторони в судове засідання не з`явилися.
Представник Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області через відділ документального забезпечення подав заяву про розгляд заяви про відстрочення виконання судового рішення в цій справі без участі представника.
Позивач та представник позивача в судове засідання 29.07.2022 не з`явилися, причин неявки суду не повідомили, що не перешкоджає розгляду поданої заяви по суті за їхньої відсутності відповідно до положень частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Розглянувши матеріали справи та подані заяви, судом встановлено таке.
Питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі регулюються статтею 378 КАС України.
Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. (частина третя статті 378 КАС України)
За положеннями частин четвертої - п`ятої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Суд зазначає, що розстрочення виконання судового рішення передбачає наявність дійсних та реальних обставин, які об`єктивно унеможливлюють або створюють значні перешкоди у виконанні рішення суду. Такі обставини можуть виникати, зокрема, у зв`язку із відсутністю у боржника відповідних коштів у разі, коли стягнення усієї суми боргу призведе до порушень або зупинення роботи боржника, інших істотних обставин.
При цьому підставою для відстрочення, розстрочення, зміни способу та порядку виконання судового рішення можуть бути лише конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим судом способом.
Суд зазначає, що відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №165 "Деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб" визначено зупинити строки надання адміністративних послуг суб`єктами їх надання та видачу дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні. Поновити зупинені строки у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
У свою чергу, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" від 24.03.2022 №2145-IX, внесено зміни до законодавчих актів України, зокрема, у розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України.
Так, Земельний кодекс України містить, зокрема, наступні доповнення на час дії воєнного стану:
- земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної, комунальної власності можуть надаватися у користування лише для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (підпункт 4 пункту 27 Розділ X "Перехідні положення");
- безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється (підпункт 5 пункту 27 Розділ X "Перехідні положення");
- формування земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" підпункту 1 цього пункту, крім тих, що передаються в оренду відповідно до підпункту 2 цього пункту, забороняється (підпункт 6 пункту 27 Розділ X "Перехідні положення").
Тобто, Закон України №2145-IX від 24.03.2022, встановлює беззаперечну заборону під час дії воєнного стану на вчиненні дій стосовно безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі та формування земельної ділянки з огляду на що, суд вважає, що факт введення воєнного стану в Україні є обставиною, що істотно ускладнює виконання рішення суду в цій справі, оскільки у відповідача відсутня можливість прийняти одне з можливих рішень за результатом розгляду клопотання позивача, зокрема: рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки за його заявою.
Суд вважає, що право позивача на отримання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки має бути обов`язково реалізоване.
Таким чином, суд дійшов висновку, що заява представника відповідача про відстрочення виконання рішення суду у цій справі є обґрунтованою та підлягає задоволенню шляхом відстрочення його виконання.
Суд, при визначенні строку на який слід відстрочити виконання рішення суду враховує сферу і межі регулятивної дії диспозиції правової норми підпункту 5 пункту 27 розділу X Земельного кодексу України із змінами, внесеними згідно із Законом №2247-IX від 12.05.2022 та з врахуванням вимог частини п`ятої статті 378 КАС України.
Таким чином, суд вважає, що слід відстрочити виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.04.2022 у справі №500/989/22 до припинення воєнного стану в Україні чи у відповідній місцевості, або до внесення відповідних змін у законодавство, що регулює дані правовідносини.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 378 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.04.2022 у справі №500/989/22 за позовом ОСОБА_1 до Великодедеркальської сільської ради Кременецького району Тернопільської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії до припинення воєнного стану в Україні чи у відповідній місцевості, або до внесення відповідних змін у законодавство, що регулює дані правовідносини.
Відстрочення виконання судового рішення від 25.04.2022 у справі №500/989/22 не може перевищувати одного року з дня його ухвалення.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складено і підписано 29.07.2022.
Головуючий суддяМартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2022 |
Оприлюднено | 01.08.2022 |
Номер документу | 105491152 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні