Рішення
від 29.07.2022 по справі 260/5326/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 липня 2022 рокум. Ужгород№ 260/5326/21

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (вул. Головна, буд. 59, с. Оноківці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89412, код ЄДРПОУ 04350168) про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі - відповідач), в якому просить:

1) прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження по справі;

2) визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (89412, Закарпатська область, Ужгородський р-н, с. Оноківці, вул. Головна, буд. 59, код ЄДРПОУ - 04350168) дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-ІХ -VIII і додаток до нього про відмову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) у затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі «Лишарня»;

3) зобов`язати Оноківської сільську раду Ужгородського району Закарпатської області (89412, Закарпатська область, Ужгородський р-н, с. Оноківці, вул. Головна, буд. 59, код ЄДРПОУ - 04350168) затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) земельної ділянки (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) у приватну власність для індивідуального садівництва (код цільового призначення, згідно класифікації видів цільового призначення земель - секція А код: 01.05) за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної форми власності розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі «Лишарня» загальною площею 0,1101 га;

4) стягнути з Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (89412, Закарпатська область, Ужгородський р-н, с. Оноківці, вул. Головна, буд. 59, код ЄДРПОУ - 04350168) витрати пов`язані зі сплати судового збору у повному обсязі (908 грн. 00 коп.);

5) розглянути справу без виклику сторін за наявними у справі матеріалами (тобто в порядку письмового спрощеного позовного провадження), в порядку п. 2 ч. 1 ст. 263 КАСУ (а.с.1-14).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1101 га для індивідуального садівництва на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області урочище «Лишарня», який був погоджений висновком про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також здійснено реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та присвоєно кадастровий номер 2124884800:10:018:0052.

Позивач звернувся до відповідача - Оноківської сільської ради про затвердження проекту землеустрою, про що отримав відмову, оформлену випискою з рішення № 98 від 14 липня 2020 року.

Згодом 14 травня 2021 року позивач повторно направив поштовим зв`язком звернення від 14 травня 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення вищезгаданої земельної ділянки у власність.

22 червня 2021 року позивач отримав через центр надання адміністративних послуг Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області витяг з рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району «Про відмову у затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для індивідуального садівництва», згідно якого пунктом І рішення шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VI-VII1 Позивачеві відмовлено у затверджені проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів га іншої містобудівної документації згідно додатка.

Позивач не погоджуючись із вказаним рішенням звернувся до суду за захистом своїх прав.

07 вересня 2021 року Закарпатським окружним адміністративним судом в адміністративній справі за № 260/2659/21 постановлено рішення, відповідно до якого позовну заяву ОСОБА_1 до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасувано пункт 1 рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VІ-VІІІ про відмову ОСОБА_1 у затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня. Зобов`язано Оноківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 20.05.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня, з урахуванням висновків суду. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

08 вересня 2021 року позивачем втретє звернувся до відповідача щодо затвердження проекту землеустрою по згаданій земельній ділянці кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052, і просив здійснити розгляд звернення з урахуванням висновків суду у справі у адміністративній справі за № 260/2659/21.

04 жовтня 2021 року позивачем було отримано від відповідача витяг з рішення дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-IX-VIII, листом від 22.09.2021 року № 1343/01-14 «Про відмову у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального садівництва», з додатком до нього.

Згідно з додатком до рішення дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-IX-VIII вбачається, що позивачеві було відмовлено з підстав, що земельна ділянка не відповідає містобудівній документації, та відсутнє погодження архітектури.

Пунктом 1 рішення шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VI-VIII Позивачеві відмовлено у затверджені проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів та іншої містобудівної документації згідно додатка. На переконання позивача, наведені відповідачем підстави відмови у п. 1 рішення Оноківської сільської ради від 17 червня 2021 року № 453-VI-VIII не передбачені Земельним кодексом України, оскільки перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

У зв`язку з вищезазначеним позивач звернулася з даним позовом до суду.

Ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито провадження у даній справі (а.с.27, 28).

У подальшому представником відповідача подано відзив на позовну заяву згідно змісту якого вбачається, що останній заперечує проти позову, вважає його не обґрунтованим та таким, що не підлягає до задоволення (а.с.46-50).

Окремо подано представником відповідача клопотання про врахування тих, обставин, що рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2021 року у справі № 260/2659/21 скасовано постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01 квітня 2022 року.

Розглянувши подані позивачем та відповідача документи та матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1101 га для індивідуального садівництва на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області урочище «Лишарня», який був погоджений висновком про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також здійснено реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та присвоєно кадастровий номер 2124884800:10:018:0052.

Позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою, про що отримав відмову, оформлену випискою з рішення № 98 від 14 липня 2020 року.

Згодом 14 травня 2021 року позивач повторно направив поштовим зв`язком звернення від 14 травня 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення вищезгаданої земельної ділянки у власність.

22 червня 2021 року позивач отримав через центр надання адміністративних послуг Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області витяг з рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району «Про відмову у затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для індивідуального садівництва», згідно якого пунктом І рішення шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VI-VII1 Позивачеві відмовлено у затверджені проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів га іншої містобудівної документації згідно додатка.

Позивач не погоджуючись із вказаним рішенням звернувся до суду за захистом своїх прав.

07 вересня 2021 року Закарпатським окружним адміністративним судом в адміністративній справі за № 260/2659/21 постановлено рішення, відповідно до якого позовну заяву ОСОБА_1 до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасувано пункт 1 рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VІ-VІІІ про відмову ОСОБА_1 у затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня. Зобов`язано Оноківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 20.05.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня, з урахуванням висновків суду. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01 квітня 2022 року апеляційну скаргу Оноківської міської ради задоволено, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2021 року скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено.

08 вересня 2021 року позивачем втретє звернувся до відповідача щодо затвердження проекту землеустрою по згаданій земельній ділянці кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052, і просив здійснити розгляд звернення з урахуванням висновків суду у справі у адміністративній справі за № 260/2659/21.

04 жовтня 2021 року позивачем було отримано від відповідача витяг з рішення дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-IX-VIII, листом від 22.09.2021 року № 1343/01-14 «Про відмову у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального садівництва», з додатком до нього.

Згідно з додатком до рішення дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-IX-VIII вбачається, що позивачеві було відмовлено з підстав, що земельна ділянка не відповідає містобудівній документації, та відсутнє погодження архітектури.

Пунктом 1 рішення шостої сесії восьмого скликання від 17 червня 2021 року № 453-VI-VIII Позивачеві відмовлено у затверджені проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю місця розташування земельних ділянок вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів та іншої містобудівної документації згідно додатка. На переконання позивача, наведені відповідачем підстави відмови у п. 1 рішення Оноківської сільської ради від 17 червня 2021 року № 453-VI-VIII не передбачені Земельним кодексом України, оскільки перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

У зв`язку з вищезазначеним позивач звернулася з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України (далі ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

У відповідності до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно до ч. 2 ст. 116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з п. "в" ч. 3 ст. 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених вказаним Кодексом.

Згідно з ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч. 7 ст. 118 ЗК України Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Як вбачається із оскарженого Пункту 1 рішення дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-IХ-VIII позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою, підставою для такої відмови була невідповідність місця розташування земельних ділянок вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів та іншої містобудівної документації згідно додатка.

Разом з тим, на переконання суду, згідно вищезгаданого витягу з додатка до рішення № 672-IХ-VIII ІХ сесії VIII скликання Оноківської сільської ради від 16 вересня 2021 року «Про відмову у затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для індивідуального садівництва» є не зрозумілим яким вимогам законів не відповідає місце розташування бажаної Позивачем земельної ділянки, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів генпланів населених пунктів та іншої містобудівної документації.

Тобто, невідповідність місця розташування земельної ділянки повинна бути пояснена вказівкою на конкретні невідповідності законом або прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам, генеральним планам населених пунктів та іншої містобудівної документації, схемам землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць тощо.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що 02 червня 2017 року Оноківською сільською радою Ужгородського району Закарпатської області було прийнято рішення № 397 «Про затвердження детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня», урочище «Тормаші», урочище «Учасників АТО», урочище «Оріховське озеро», урочище «За річкою», урочище «За трасою», урочище «За постом ДАІ». Зазначає, що згідно викопіювання з детального плану території Оноківської сільської ради, с. Оноківці, урочище «Лишарня» з нанесенням місця розташування земельної ділянки площею 0,1101 га для ведення індивідуального садівництва за кадастровим № 2124884800:10:018:0052, вбачається, що через вищезазначену земельну ділянку проходить польова дорога загального користування, та згідно умовних позначень до детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня», урочище «Тормаші», урочище «Учасників АТО», урочище «Оріховське озеро», урочище «За річкою», урочище «За трасою», урочище «За постом ДАІ» на земельній ділянці розташована існуюча нежитлова забудова. Як підтвердження даним обставинам, надала суду : випису з рішення Оноківської сільської ради № 397 «Про затвердження детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня», урочище «Тормаші», урочище «Учасників АТО», урочище «Оріховське озеро», урочище «За річкою», урочище «За трасою», урочище «За постом ДАІ»; викопіювання з детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня» та умовні позначення з картографічного матеріалу до детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня», урочище «Тормаші», урочище «Учасників АТО», урочище «Оріховське озеро», урочище «За річкою», урочище «За трасою», урочище «За постом ДАІ».

Разом з тим, вказані документи не дають суду можливість встановлення, що саме на земельній ділянці з кадастровим номером 2124884800:10:018:0052, як стверджує відповідач, проходить польова дорога загального користування та на ній розташована існуюча нежитлова забудова. Так, на викопіюванні з детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня» та умовні позначення з картографічного матеріалу до детального плану с. Оноківці, урочище «Лишарня», урочище «Тормаші», урочище «Учасників АТО», урочище «Оріховське озеро», урочище «За річкою», урочище «За трасою», урочище «За постом ДАІ», - не вказано жодного кадастрового номеру, для встановлення та підтвердження доводів відповідача.

Разом з тим, відповідач відмовляючи позивачу у затвердженні проекту землеустрою не вказав, у чому конкретно полягає така невідповідність місця розташування земельної ділянки містобудівній документації, вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що ні рішенням Оноківської сільської ради Ужгородського району «Про відмову у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення індивідуального садівництва», ні додатком до нього, не зазначено жодної вмотивованої підстави відмови Позивачеві у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1101 га для індивідуального садівництва на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області урочище «Лишарня» (кадастровий номер: 2124884800:10:018:0052).

Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що пункт 1 рішення дев`ятої сесії восьмого скликання від 16 вересня 2021 року № 672-IХ-VIII є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) у приватну власність для індивідуального садівництва (код цільового призначення, згідно класифікації видів цільового призначення земель - секція А код: 01.05) за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної форми власності розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня загальною площею 0,1101 га, суд зазначає наступне.

Як випливає зі змісту Рекомендації №R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11 березня 1980 року, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ст. 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за встановленими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно - дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності. Перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі завдання адміністративного судочинства.

Наведене узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини в справах "Клас та інші проти Німеччини", "Фадєєва проти Росії", "Єрузалем проти Австрії", в яких останній зазначив, що завдання суду при здійсненні його контрольної функції не полягає у підміні органів влади держави, тобто суд не повинен підміняти думку національних органів будь-якою своєю думкою.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовна вимога щодо зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою задоволенню не підлягає.

Згідно з нормами ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, у відповідності до положень ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Таким чином, з метою захисту порушених суб`єктом владних повноважень прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Оноківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.09.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі Лишарня, з урахуванням висновків суду.

За правилами, встановленими ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищенаведене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

При звернені до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 908,00 грн., що підтверджується квитанцією за № 10 від 08 жовтня 2021 року, в порядку вимог статті 139 КАС України вищевказана сума підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 241, 243, 245, 255, 257, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (вул. Головна, буд. 59, с. Оноківці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89412, код ЄДРПОУ 04350168) про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області дев`ятої сесії восьмого скликання (першого засідання) від 16 вересня 2021 року № 672-ІХ-VIII і додаток до нього про відмову ОСОБА_1 у затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельну ділянку (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) загальною площею 0,1101 га., для індивідуального садівництва розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі «Лишарня».

3. Зобов`язати Оноківської сільську раду Ужгородського району Закарпатської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10 вересня 2021 року про затвердження проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки (кадастровий номер згідно відомостей державного земельного кадастру - 2124884800:10:018:0052) у приватну власність для індивідуального садівництва (код цільового призначення, згідно класифікації видів цільового призначення земель - секція А код: 01.05) за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної форми власності розташованої в межах населеного пункту на території Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області в урочищі «Лишарня» загальною площею 0,1101 га., з урахуванням висновків суду

4. Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Оноківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (вул. Головна, буд. 59, с. Оноківці, Ужгородський район, Закарпатська область, 89412, код ЄДРПОУ 04350168) понесені судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00 коп.).

5. У задоволенні решти частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяД.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2022
Оприлюднено03.08.2022
Номер документу105506945
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —260/5326/21

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Постанова від 24.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 29.07.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні