Ухвала
від 07.08.2022 по справі 300/3060/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без розгляду

"08" серпня 2022 р. справа № 300/3060/22

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Панікар І.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради до ОСОБА_1 про зобов`язання до вчинення певних дій,-

В С Т А Н О В И В:

Поляницька сільська рада Надвірнянського району Івано-Франківської області, в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради звернулася до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про зобов`язання ОСОБА_1 привести земельну ділянку кадастровий номер 2611092001:22:002:3019 на ур. Стаїщі, с. Поляниця до попереднього стану шляхом знесення самочинно збудованого об`єкта.

Приписами пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160,161, 172 цього Кодексу.

Пунктом 5 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви, серед іншого, з`ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у даній справі, суд зазначає наступне.

Згідно положень статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України, процесуальні строки це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом. Процесуальні строки визначаються днями, місяцями і роками, а також можуть визначатися вказівкою на подію, яка повинна неминуче настати.

Відтак, чинне законодавство обмежує строк звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.

Відповідно до частини 1, абзацу 1 частини 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Таким чином, встановленим строком для звернення до адміністративного суду із зазначеними вище позовними вимогами є шестимісячний строк.

Зі змісту позовної заяви судом встановлено, що 03.11.2021 року за результатами позапланової перевірки працівниками відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та надано термін до 03.01.2022 року усунути порушення містобудівного законодавства шляхом приведення земельної ділянки кадастровий номер 2611092001:22:002:3019 на ур. Стаїщі, с. Поляниця до попереднього стану шляхом знесення самочинно збудованого об`єкта. В подальшому, 14.01.2022 року відділом з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради складено акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, щодо виконання вимог приписів від 03.11.2021 року, яким встановлено факт їх не виконання. З урахуванням викладеного, позивач просить суд зобов`язати відповідача привести земельну ділянку кадастровий номер 2611092001:22:002:3019 на ур. Стаїщі, с. Поляниця до попереднього стану шляхом знесення самочинно збудованого об`єкта.

Таким чином, перебіг строку звернення до суду із даною позовною заявою слід обраховувати з 14.01.2022 року.

Суд зазначає, що даний адміністративний позов направлений в суд 27.07.2022 року засобами поштового зв`язку.

Відтак, суд дійшов висновку, що позивач, звернувшись 27.07.2022 року із даним позовом порушив 6-місячний строк звернення до суду із цим позовом.

Відповідно до частини 1 статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

За змістом частини 6 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Аналіз зазначених норми КАС України вказує на те, що необхідною умовою для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи після закінчення встановленого законом шестимісячного строку звернення до суду є долучення позивачем до позову заяви про поновлення цього строку та доказів поважності причин його пропуску.

Так, у позовній заяві представник позивача також просить суд визнати поважною причину пропуску встановленого строку подання адміністративного позову та поновити пропущений строк. Представник позивача зазначив, що у зв`язку з військовою агресією Російської федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" на території України введено воєнний стан. Бойові дії, введення такого правового режиму, порушення діяльності державних підприємств, установ та організацій, в тому числі в частині ведення електронного документообігу, загроза життю, здоров`ю людей, чисельні повітряні тривоги, залучення працівників до прийняття заяв та видачу довідок внутрішньо переміщеним особам унеможливлюють подання позовної заяви у встановлені ч.2 ст. 122 КАС України строки.

Проте, на підтвердження вказаних обставин, позивач не надав суду жодного доказу обмеження (перешкоди) в організації праці Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області у зв`язку із введенням воєнного стану в період з 14.01.2022 року по 27.07.2022 року день направлення адміністративного позову до суду.

Таким чином, мотиви і аргументи, які вказані представником позивача щодо поновлення пропущеного строку звернення до суду, не можуть розцінюватися як поважні причини пропуску строку звернення до суду з цим позовом.

Отже, викладені підстави щодо поновлення строку звернення до адміністративного суду не можуть бути визнані судом поважними, оскільки вони не свідчать про наявність об`єктивних обставин, що унеможливлювали звернення до суду з позовом вчасно.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статі 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами 3 та 4 статті 123 цього Кодексу.

З огляду на викладене, оскільки, Поляницька сільська рада Надвірнянського району Івано-Франківської області, в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради подала позов після закінчення строків, встановлених законодавством, а наведені позивачем підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду не визнані судом поважними, суд прийшов до переконання, що позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

На підставі наведеного, керуючись статтями 122, 240, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради до ОСОБА_1 про зобов`язання до вчинення певних дій - залишити без розгляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Панікар І.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2022
Оприлюднено10.08.2022
Номер документу105617247
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —300/3060/22

Рішення від 17.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 02.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Постанова від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 07.08.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні