Постанова
від 23.08.2006 по справі 13/74
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/74

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

23.08.06 р.                                                                             Справа № 13/74

9год. 15хв.- 10год.25хв.            Зала судових засідань № 1

                                                                                               місто Донецьк, вулиця Артема 157

Господарський суд Донецької області  у складі судді Темкіжева Ігоря Хажмуридовича

при  секретарі судового засідання Кужель Ю.В.,   

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за позовною заявою   

за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк

до: Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк

про: стягнення штрафної санкції у розмірі  1700грн.00коп.

За участю

прокурора: не з'явився

представників сторін:

від позивача: – Сьомка Т.А.- за дов. від 22.08.06р.-гол.спец.від.

                          Часовников Д.В. – за довір. від 18.01.06р. – заст.. нач. від.

від відповідача: Рухлядін В.І.- президент

                                                       

                                                                                                у судовому засіданні 15.08.06р.

                                                                                      оголошувалась перерва до 23.08.06р.

                                                       

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Донецька звернувся з позовом в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції у розмірі  1700грн.00коп.

В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на норми Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р., Закон України „Про цінні папери і фондову біржу” № 1202-ХІІ від 18.06.1991р., Закон України „Про бухгалтерський облік  та фінансову звітність в Україні” № 996-ХІV від 16.07.99р.; „Положення про надання регулярної інформації відкритим акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 72 від 09.06.98р.; Рішення ДКЦПФР № 221 від 03.06.03р. „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій”; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 59-ДО від 27.01.2005р. (ненадання річного звіту за 2001р. та 2003р., відсутність відомостей щодо оприлюднення річної фінансової звітності за 2001р. та 2003р. та інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт) емітента за 2003р.), Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №  59-ДО від 03.02.2005р.

Розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до пункту 2-1 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України.

Прокурор та позивач наполягали на заявлених вимогах.

Представник  відповідача у судовому засіданні 15.08.06р. заперечив проти позовних вимог  з посиланням на сплив строку позовної давності.

Під час судового розгляду були досліджені: постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 647-ДО від 19.11.2002р., постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 15-До від 10.01.05р., постанова про зупинення провадження у справі від 04.12.02р.,  постанова про відновлення провадження у справі від 10.01.05р.,  постанова про зупинення провадження у справі від 19.01.05р., постанова про поновлення провадження у справі від 27.01.05р., постанова про об'єднання справ про правопрушення в одне провадження від 27.01.05р., акт № 59–ДО про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.01.2005р., постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.01.2005р., постанова № 59-ДО про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 03.02.2005р.

Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін суд встановив наступне.

Відповідно до частини 2 статті 2 ЗУ “Про цінні папери і фондову біржу” №1201-ХІІ від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями) емітент повинен усі зобов'язання, що виникають у зв'язку з випуском цінних паперів, виконувати в строки і в порядку, передбачені цим Законом, іншими актами законодавства України, а також рішеннями про випуск цінних паперів.

За вимогами ст. 24 зазначеного Закону емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі –річний звіт).

Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.

У річному звіті повинні міститись такі дані про емітента:

а) інформація про результати господарювання за попередній рік;

б) підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідка про фінансовий стан;

в) основні відомості про додатково випущені цінні папери;

г) обґрунтування змін у персональному складі службових осіб.

Згідно п. 10 ч.2 ст. 7 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №72 від 09.06.1998р.  зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  8 липня 1998р.  № 431/2871  з метою вдосконалення порядку надання регулярної та особливої інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій та відповідно до ст. 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” було затверджено „Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”.

Обов'язок відповідача щодо термінів подання річного звіту виникає згідно вимог статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу”, за якою річний звіт публікується не пізніше 9 місяців року, наступного за звітним.

Згідно з журналом вхідної документації Донецького територіального управління відповідач не виконав зобов'язання щодо надання річного звіту за 2001рік, 2003рік. Також відсутні відомості щодо: оприлюднення річної фінансової звітності за 2001рік, 2003рік та відомості про інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт) за 2003рік.

Після виявлених ознак правопорушення уповноважена особа Донецького територіального управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі- ДКЦПФР) у межах своїх повноважень винесла постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів № 647-ДО від 19.11.02р. (за ненадання річного звіту за 2001рік) та № 15-ДО від 10.01.05р.(за ненадання річного звіту за 2003рік, відсутність відомостей про оприлюднення річної фінансової звітності за 2003рік та відсутність відомостей про інформування громадкості про своє господарсько-фінансове становище  як емітента за 2003рік), у якіх запрошувався керівник або повноважний представник для підписання акту правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень.

Постановами від 04.12.02р., 19.01.05р. провадження у справах зупинялось у зв'язку з тим, що немає доказів отримання постанов товариством та необхідністю проведення перевірки інформації про місцезнаходження відповідача. Постановами від 10.01.05р. та 27.01.05р. провадження у справах було відновлено.

Постановою ДКЦПФР від 27.01.05р. справи про правопорушення № 647-ДО та № 15-ДО були об'єднані в одне провадження.

Ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р. встановлена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації ДКЦПФР накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, передбачені ст.. 11 цього Закону, накладаються встановленими статтею особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст.. 11, уповноваженою особою ДКЦПФР, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

В даному випадку був складений акт № 59-ДО від 27.01.2005р. про правопорушення на ринку цінних паперів та постанова про розгляд справи  про правопорушення на ринку цінних паперів, якою  викликалися  представники відповідача на розгляд справи 03.02.05р.

Розглянувши справу  про правопорушення, уповноважена особа Комісії приймає рішення по справі. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем було прийнято постанову № 59-ДО від 03.02.2005р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700грн. 00коп. Зміст постанови свідчить, що санкція була застосована до відповідача за ненадання річного звіту за 2003р. та відсутні відомості щодо інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт) емітента за 2003р..

Суму штрафу відповідачу було запропоновано сплатити за вказаними в Постанові  реквізитами,  протягом 15-ти днів з моменту її отримання.

Доказів оскарження постанови  до ДКЦПФР або в судовому порядку відповідачем до матеріалів справи не представлено.

Відповідно до ст..11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” штрафи, накладені ДКЦПФР, стягуються у судовому порядку.

Доказів сплати суми штрафу суду не представлені.

  

Постанова №  59-ДО про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі  1700грн. 00коп. була прийнята  03.02.2005р.

З 1 січня 2004року набрав чинності Господарський  Кодекс України, який таким чином діяв на момент  застосування штрафної санкції  до відповідача та нормами якого повинна була керуватися Комісія.

        Суд дійшов висновку, що адміністративно-господарська санкція за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 1700грн. 00коп. за ненадання річного звіту за 2003рік застосована ДКЦПФР в межах строків, встановлених  ст.. 250 Господарського  Кодексу України.

Розмір штрафу не перевищує обмеження, встановлені ст.. 11 ЗУ „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” .

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що не має підстав вважати  постанову № 59-ДО від 03.02.05р. неправомірною, тому заявлені позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції  за правопорушення на ринку цінних паперів у розмір  1700грн. є обґрунтованими, доведеними належним чином та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вищенаведене та керуючись статтями 8, 9, 11, 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р., статтями 2, 24 Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №448/96-ВР від 30.10.1996р., статтями   ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, пунктами 2-1, 6 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд  -

                                                       

                                                                 ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” м. Донецьк про стягнення штрафної санкції у розмірі 1700грн.00коп.  задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Інвестиційна компанія „Атон Національ Інвест” (83037, м. Донецьк, вул. Кірова, 145, ЄДРПОУ 20353953) в доход Державного бюджету України суму штрафної санкції в розмірі  1700грн.00коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

                                     

                                                      Вступну та резолютивну частину постанови  оголошено  23.08.2006р.

                                                       Повний текст постанови складено і  підписано  28.08.2006р.

          

Суддя                                                                                              Темкіжев І.Х.           

Надруковано 5 примір:

1-          до справи

2,3- прокурору

4-позивачу

5-відповідачу

                                                                                             

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу105634
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/74

Рішення від 12.09.2016

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 22.08.2016

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 16.08.2016

Господарське

Господарський суд Луганської області

Яресько Б.В.

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Камишева Л.М.

Ухвала від 06.09.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лугова Наталія Петрівна

Ухвала від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Заєць Світлана Володимирівна

Ухвала від 27.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Борис Іванович

Ухвала від 27.01.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Миронюк Сергій Олександрович

Ухвала від 20.11.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

Ухвала від 13.11.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фетисова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні