Рішення
від 09.08.2022 по справі 509/3443/20
ОВІДІОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 509/3443/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2022 року Овідіопольський районний суд Одеської області у складі:

головуючого судді Кириченко П.Л.,

при секретарі Осадченко С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Овідіополь, Одеської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Авангардівської селищної ради Одеського району, Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

про визнання не законним та скасування рішення

учасники цивільного провадження:

позивачка ОСОБА_1 та її представник адвокат Погорілий О.В.

відповідач Авангардівська селищна рада Одеського району Одеської області (далі по тексту селищна рада)

треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та його представники адвокат Клочко С.І., адвокат Протасова С.О. -

ВСТАНОВИВ:

21 липня 2020 року представник позивачки звернувся до Овідіопольського районного суду Одеської області з позовною заявою про визнання протиправним та скасування рішення селищної ради № 973-У11 від 07.05.2019 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 із земель сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства.

Позиція сторін.

Позов мотивовано протиправністю спірного рішення, прийнятого відповідачем з порушеннями вимог законодавства, зокрема, статтей 17, 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльност» та статті 186 Земельного кодексу України та з огляду на невідповідність зміни оскаржуваним рішенням цільового призначення земельної ділянки вимогам містобудівної документації, зокрема Генеральному плану смт. Аванград, в частині функціонального призначення території. Також підставою позову зазначено те, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 затверджені щодо земель сільськогосподарського призначеня, але відповідно до генерального плану, який є у матеріалах справи зазначений масив є землями житлової забудови право на приватизацію яких у межах встановленої норми має позивачка.(т.1 а.с.2)

Відповідач копію позову та матеріали до нього отримав, в порядку ст. 178 ЦПК України направив до суду відзив, згідно якого позов не визнано. Зазначено про відсутність у відповідача законних підстав для прийняття рішення про відмову у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , цільове призначення яких для введення особистого селянського господарства, та про відсутність порушень з боку відповідача щодо відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивачці у межах цього ж масиву для будівництва і обслуговування житлового будинку, оскільки проекти землеустрою про надання у власність громадянам ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 відповідали положенням законодавства та містили усі необхідні складові та погодження (т.1 а.с. 113).

Треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 копію позову та матеріли до нього отримали належним чином, запереченнь до суду не надходили.

Рух справи.

24 липня 2020 року судом першої інстанції було відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

14 січня 2021 року судом першої інстанції була призначена судово земельно-технічна експертиза, розгляд справи був зупинений.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, суд важає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Обставини, які встановлені судом.

ОСОБА_1 у травні 2015 року звернулася до Авангардівської селищної ради із клопотанням про передачу безоплатно земельної ділянки приблизною площею 0,10га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Рішенням Авангардівської селищної ради від 18.06.2016р. №1338-V відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведеня у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в межах смт. Авангард, Овідіопольського району, Одеської області у зв`язку з невідповідністю місць розташування, обраних заявником об`єктів вимогам законів.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.01.2016р. у справі №509/4156/15-а визнано незаконним та скасовано рішення Авангардівської селищної ради від 18.06.2016р. №1338-V Про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведеня у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в межах смт. Авангард, Овідіопольського району, Одеської області (а.с.24-26).

Постановою Верховного Суду від 17.12.2018 р. у вказаній справі вищевказана постанова апеляційного суду змінена в частині обґрунтування висновків судів. В іншій частині судове рішення - залишено без змін.

17.04.2019р. ОСОБА_1 повторно звернулася до Авангардівської селищної ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведеня земельної ділянки орієнтовною площею 10 га безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), бажане місце розташування земельної ділянки масив № НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 .

Рішенням Авангардівської селищної ради №991-VІІ від 07.05.2019р. повторно відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведеня у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

В обґрунтування відмови відповідач, Авангардівська селищна рада, посилалася на відсутність затвердженого відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності плану зонування території смт. Авангард Овідіопольського району, в межах якої заявником визначене бажане місце розташування земельної ділянки, та, відповідно, невідповідність місця розташування об`єкта вимогам ст.39 Земельного кодексу України, ст.ст.4, 5, 18, 25, 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/6006/19 від 11 грудня 2019 року позов - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області №991-VII від 07.05.2019р. "Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою".

Зобов`язано Авангардівську селищну раду Овідіопольського району Одеської області (код ЄДРПОУ 23211248, Одеська обл., Овідіопольський р-н., смт. Авангард, вул.Добрянського,26) надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатного відведення у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку орієнтованою площею 0,10 га згідно її заяви від 17.04.2019 р.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14.05.2020 року зазначене рішення залишено без змін, Ухвалою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 22.06.2020 Касаційну скаргу Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2020 року по справі № 420/6006/19 -повернуто скаржнику.

Під час судового розгляду з боку позивачки була надана копія Рішення Авангардівської селищної ради від 13.08.2020 р. №11654-V11, яким на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019року по справі № 420/6006/19 надано ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатного відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) орієнтовною площею 0,10 га., відповідно до поданої заяви від 17.04.2019 року в межах масиву № 23 по АДРЕСА_1 визначеного Генеральним планом смт.Авангард Овідіопольського району Одеської області. Відведення у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) здійснити за рахунок вільних земель масиву АДРЕСА_1 , не наданих у власність інших осіб.

Таким чином, Рішенням Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 991-VII від 07.05.2019 позивачці гр. ОСОБА_1 було відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд орієнтовною площею 0,10 га відповідно до поданої заяви від 17.04.2019 року в межах масиву АДРЕСА_1 .

Рішенням цієї ж сесії Авангардівської селищної ради Овідіопольського району від 07.05.2019 р. № 973-VII, яке є предметом спору, громадянам ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 було затверджені проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність із земель сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства, та вказані земельні ділянки передані у власність наведених вище громадян.

При цьому, виконуючи рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019року по справі № 420/6006/19, Авангардівська селищна рада Рішенням від 13.08.2020 р. №11654-V11 надала ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатного відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) орієнтовною площею 0,10 га., відповідно до поданої заяви, зазначивши при цьому, що відведення у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) повинно бути здійснено за рахунок вільних земель масиву АДРЕСА_1 , не наданих у власність інших осіб.

Вважаючи, що рішенням відповідача про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок іншим особам стосовно земель сільськогосподарського призначеня, які відповідно до генерального плану, який є у матеріалах справи, є землями житлової забудови, був повністю зайнятий масив житлової забудови, право на приватизацію частини якого у межах встановленої норми має позивачка, з огляду на що вона вимушена була звернутись до суду за захистом своїх прав.

В ході судового розгляду судом була призначена судово земельно-технічна експертиза та експертиза з питань землеустрою.

Згідно висновку експертів комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою ОНДІСЕ від 10.12.2021 №21-2636 на відповідні питання було отримано наступні відповіді:

1) Земельна ділянка з кадастровим номером 5123755200:02:001:1252 має площу 1,5709 га. Відповідно до кадастрового плану земельна ділянка має форму неправильного чотирикутника з наступними розмірами зовнішніх меж (М): Від А до А - землі комунальної власності Авангардської селищної ради - 119,15+104,19+69,3+108,15+116,59+70,96.

Земельна ділянка з кадастровим номером 5123755200:02:001:1253 має площу 1,3475 га. Відповідно до кадастрового плану земельна ділянка має форму неправильного чотирикутника з наступними розмірами зовнішніх меж (М): Від А до А - землі комунальної власності Авангардської селищної ради - 127,30+160,07+45,05+72,83+159,49+36,05+30,08+20,98+44,86.

Земельна ділянка з кадастровим номером 5123755200:02:001:1254 має площу 1,4400 га. Відповідно до кадастрового плану земельна ділянка має форму неправильного чотирикутника з наступними розмірами зовнішніх меж (M): Від А до А землі комунальної власності Авангардської селищної ради 104,19+119,15+17,01+64,94+37,23+160,07+127,30+55,21.

Більш детально конфігурації меж досліджуваних земельних ділянок зазначено на ілюстраціях (Рис. 2, 4, 6) у досліджуваній частині висновку.

2) Визначити чи є накладання меж досліджуваних земельних ділянок з кадастровими 5123755200:02:001:1252, 5123755200:02:001:1253, 5123755200:02:001:1254 відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на земельні ділянки відведенні під проектовані житлові будинки садибної забудови згідно до Генерального плану смт. Авангард, Овідіопольського району, Одеської області, в повному обсязі із зазначенням точних меж, площі, промірів та графічним зображенням, не надається можливим, оскільки клопотання експертів не задоволено.

При цьому, відповідно до «Схеми розташування земель смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області поєднана із Генеральним планом смт. Авангард та відомостями з Державного земельного кадастру (район вул. Авангарська)», що надана на дослідження, земельні ділянки з кадастровими номерами 5123755200:02:001:1252, 5123755200:02:001:1253, 5123755200:02:001:1254, відповідно до Генерального плану смт. Авангард частково розташовані на землях садибної забудови.

3) Надана на дослідження копія Проекту землеустрою шодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 y власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_2 , y обсязі наданому на дослідження, не відповідає вимогам земельного законодавства.

Надана на дослідження копія Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_3 , y обсязі наданому на дослідження, не відповідає вимогам земельного законодавства.

Надана на дослідження копія Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_4 , у обсязі наданому на дослідження, не відповідає вимогам земельного законодавства.

4) Враховуючи невідповідність наданій на дослідження документації за складом, встановити чи відповідає затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок y власність для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 , Рішенням Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 973-VII від 07.05.2019 року, вимогам земельного законодавства та іншим нормативно правовим документам з питань землеустрою та землекористування не надається можливим.

5) Копії проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 із земель сільськогосподарського призначення для введення собистого селянського господарства в межах смт. Авангард, Овідіопольського району, Одеської області, у обсязі наданому на дослідження за складом, змістом та оформленням не відповідають вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

За приписами частини першої статті 3 Земельного кодексу України (тут і далі по тексту у редакції, чинній на час прийняття спірного рішення), земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 №280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до положень статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу, організація землеустрою.

Статтею 19 Земельного кодексу України визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Земельна ділянка, яка за основним цільовим призначенням належить до відповідної категорії земель, відноситься в порядку, визначеному цим Кодексом, до певного виду цільового призначення, що характеризує конкретний напрям її використання та її правовий режим.

Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України, при встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення.

При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення (частина перша).

Віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо: земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, - за рішенням відповідного органу; земельних ділянок приватної власності - їх власниками.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної та комунальної власності, віднесених до категорій земель житлової та громадської забудови, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також земельних ділянок (крім земельних ділянок, розташованих на територіях, об`єктах природно-заповідного фонду), на яких розташовані будівлі, споруди, що є у приватній власності землекористувача, який використовує земельні ділянки на правах постійного користування, оренди, емфітевзису, суперфіцію, може здійснюватися землекористувачем. У такому разі зміна цільового призначення земельної ділянки не потребує прийняття рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, який здійснює розпорядження відповідною земельною ділянкою.

Зміна землекористувачем цільового призначення земельної ділянки державної, комунальної власності, наданої йому в користування (крім постійного користування) без проведення земельних торгів для провадження певної діяльності, не повинна призводити до провадження ним на такій земельній ділянці іншої діяльності (крім випадків розташування на земельній ділянці будівель, споруд, що перебувають у власності землекористувача) (частина друга).

Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.

Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правила його застосування з визначенням категорій земель та видів цільового призначення земельних ділянок, які можуть встановлюватися в межах відповідної функціональної зони, затверджуються Кабінетом Міністрів України. Зазначені класифікатор та правила використовуються для ведення Державного земельного кадастру і містобудівного кадастру.

Віднесення земельних ділянок до певних категорії та виду цільового призначення земельних ділянок має відповідати класифікатору та правилам, зазначеним в абзаці першому цієї частини (частина 5 статті 20 Земельного кодексу України).

Згідно статті 21 Земельного кодексу України, порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Відповідно до статті 38 Земельного кодексу України, до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

За приписами статті 39 Земельного кодексу України, використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

Отже, положеннями наведених норм встановлено можливість використання земель житлової та громадської забудови лише за умови відповідності такого використання містобудівній документації, зокрема, генеральному плану населеного пункту.

Частиною 4 статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (у редакції, чинній на час прийняття спірного рішення), встановлено, що Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Згідно частини1статті 20Земельного кодексуУкраїни,віднесення земельдо тієїчи іншоїкатегорії здійснюєтьсяна підставірішень органівдержавної влади,Верховної РадиАвтономної РеспублікиКрим,Ради міністрівАвтономної РеспублікиКрим таорганів місцевогосамоврядування відповіднодо їхповноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Стаття 21 Земельного кодексу України визначає наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель ,згідно доякої порушенняпорядку встановленнята зміницільового призначенняземель єпідставою для визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.

Таким чином, категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту, а зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією.

За приписами пункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», генеральний план населеного пункту - генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Згідно ч.1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Відповідачем ненадано доказівтого,що надату затвердженнягенерального планувідомості стосовнотехнічної документації ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на земельні ділянки особистого селянського господарства, були наявні у земельному кадастрі, що в свою чергу свідчить, що затверджений генеральний планом житлової забудови смт.Авангард,Овідіопольського району,Одеської області розроблявся із врахуванням того, що вказані території за своїм цільовим призначенням мають бути землями, що надаються для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), а не для особистого селянського господарства.

Згідно ч.1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану. Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Згідно ч.1 ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до ч.7 ст.186 Земельного Кодексу України підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не було реалізовано своє право на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із внесенням відповідних відомостей до державного земельного кадастру на момент затвердження генерального плану смт.Авангард.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (частина третя).

Таким чином, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної та землевпорядної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, який визначає, в тому числі види функціонального призначення відповідної території населеного пункту.

Як вбачається з висновку експертів комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою ОНДІСЕ від 10.12.2021 №21-2636 відповідно до «Схеми розташування земель смт. Авангард Овідіопольського району Одеської області поєднана із Генеральним планом смт. Авангард та відомостями з Державного земельного кадастру (район АДРЕСА_1 », що надані на дослідження, земельні ділянки з кадастровими номерами 5123755200:02:001:1252, 5123755200:02:001:1253, 5123755200:02:001:1254, відповідно до Генерального плану смт. Авангард частково розташовані на землях садибної забудови. (відповідь на питання 2)

При цьому надані на дослідження копії проектів землеустрою не відповідають вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування (відповідь на питання 3, 5).

Як встановлено судом, спірним рішенням цільове призначення земельної ділянки фактично змінено з будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (код КВЦПЗ - 02.01) на ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03).

При цьому згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за №1011/18306, земельні ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (код КВЦПЗ 02.01) та для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) є різними за видами цільового призначення земельними ділянками.

Відповідно до пункту 6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2019, зони садибної забудови мають формуватися за принципами мікрорайонування окремими чи зблокованими житловими будинками з присадибними ділянками.

Отже,є очевиднимтой факт,що всилу положеньнаведених вищенорм законодавства,визначена Генеральнимпланом смт.Авангард функціональназона садибноїжитлової забудови масиву АДРЕСА_1 , фактично надана у власність третіх осіб для веденняособистого селянськогогосподарства,що зумовлюєвідсутність вільнихземель садибноїзабудови уданому масивіта порушеннявимог містобудівноїдокументації йвідповідно правапозивачки нарозроблення відповідногопроекту земелеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Відтак, за висновком суду, зміна цільового призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (код КВЦПЗ 02.01) у межах функціональної зони садибної забудови на земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03) є недопустимою та суперечить положенням проаналізованого вище законодавства.

Тому, приймаючи Рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 973-У11 від 07.05.2019 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 із земель сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства Авангардівською селищною радою не було враховано положення діючого Генерального плану смт. Авангард, а також положень законодавства в частині можливості зміни цільового призначення земельної ділянки виключно за умови дотримання правил співвідношення між новим видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території, визначеного відповідною містобудівною документацією, а саме Генеральним планом смт. Аванград, який є основним видом містобудівної та землевпорядної документації на місцевому рівні.

Таким чином, суд дійшов висновку про обґрунтованість доводів позивача про протиправність рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області № 973-У11 від 07.05.2019 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 із земель сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства, відповідно, вказане рішення підлягає скасуванню.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову у повному обсязі.

Судові витрати.

При подані позову позивачка сплатила судовий збір в розмірі 842 грн., суд прийшов до висновку, що позов є обґрунтований, а тому відповідно до ст. 141 ЦПК України судовий збір підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст. ст.12, 19, 20, 21, 39, 186-1 ЗК України, ст.ст. 16, 17, 19 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», ст. 3, 12, 13, 81 ч.1, 82 ч.4,7,141, 263-265 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , про визнання не законним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати Рішення Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області 973-VII від 07.05.2019 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 із земель сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства.

Стягнути з Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 842 грн. за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для селищної ради.

Копію рішення направити сторонам у справі.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя: Кириченко П.Л.

СудОвідіопольський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.08.2022
Оприлюднено12.08.2022
Номер документу105666369
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —509/3443/20

Ухвала від 14.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Карпенко Світлана Олексіївна

Ухвала від 20.02.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Карпенко Світлана Олексіївна

Постанова від 11.01.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Воронцова Л. П.

Постанова від 11.01.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Воронцова Л. П.

Ухвала від 17.10.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Воронцова Л. П.

Ухвала від 06.10.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Воронцова Л. П.

Ухвала від 20.09.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Воронцова Л. П.

Рішення від 09.08.2022

Цивільне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кириченко П. Л.

Ухвала від 09.08.2022

Цивільне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кириченко П. Л.

Ухвала від 07.02.2022

Цивільне

Овідіопольський районний суд Одеської області

Кириченко П. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні