ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2010 року м. Полтава Справа № 2а-3188/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Чесн окової А.О.,
при секретарі - М.С. Лисенк о,
за участю:
представника позивача: В ласової О.В.
представника відповідача: Горіної С.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Полтав і справу за адміністративним позовом Державної податков ої інспекції в м. Полтаві до П риватного підприємства "Лана -ком" про стягнення штрафних ( фінансових) санкцій, -
В С Т А Н О В И В :
01 липня 2010 року позивач ДПІ в м. Полтаві звернувся до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до ПП "Лана -ком" про стягнення штрафних ( фінансових) санкцій в розмір і 6146,50 грн, посилаючись на те, що проведена перевірка ПП "Лана -ком" щодо контролю за здійсн енням розрахункових операці й у сфері готівкового та безг отівкового обігу суб' єктам и підприємницької діяльност і. За результатами перевірки складено акт, на підставі яко го прийняті рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій на загальну суму 6146,5 0 грн. Вказані рішення в адміні стративному та судовому поря дку відповідачем не оскаржув ались та відповідно є узгодж еними.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в позов ній заяві.
Відповідач в судовому засі данні заперечував проти задо волення позовних вимог.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, прихо дить до висновку, що позов під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Судом встановлено, що 12 люто го 2010 року працівниками ДПІ в м . Полтаві проведено перевірк у господарської одиниці - маг азину щодо контролю за здійс ненням розрахункових операц ій у сфері готівкового та без готівкового обігу магазину, що розташований за адресою : м . Полтава, пров. Кустарний, 10 та належить ПП "Лана-ком" , за резу льтатами якої складено акт № 007416/01/23-322/35796532 від 03 лютого 2010 року.
В результаті проведеної пе ревірки встановлені порушен ня пунктів 1, 11, 13 статті 3 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" та статті 15 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів", а саме :
- не забезпечено проведення розрахункової операції чере з реєстратор розрахункових о перацій (далі - РРО) за реалізо ваний товар на суму 25,30 грн., а са ме реалізовано одну пляшку г орілки "Вдала" та одну пачку си гарет "Честерфілд".
Відповідно до пункту 1 статт і 17 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" до ПП "Лана-ком" зас тосовано штрафні (фінансової ) санкції у п'ятикратному розм ірі вартості проданих товарі в (25,30 х 5 = 126,50 грн.);
- не забезпечено використан ням режиму попереднього прог рамування обліку кількості т овару, а - саме в РРО не запрогр амовано товар по кількості.
Відповідно до пункту 6 ста тті 17 Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфе рі торгівлі, громадського харчування та послуг" до П П "Лана-ком" застосовано штраф ні (фінансові) санкції у розмі рі п'яти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян 5 н .м.д.г. = 85,00 грн.);
- не забезпечено відповідні сть готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків су мі коштів, яка зазначена в ден ному звіті РРО (Х-звіті), сума н евідповідності склала 214,70 грн . Згідно опису грошових кошті в, складеному директором Го ріною С.В., сума коштів на міс ці проведення розрахунків ск ладає 240,00 грн., а денному звіті Р РО від 03 лютого 2010 року сума кош тів в сейфі 0,00 грн. Отже, невідп овідність коштів з урахуванн ям покупки складає 214,70 грн.
Відповідно статті 22 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" до відповідача застосов ано штрафні (фінансові) санкц ії у п'ятикратному розмірі су ми, на яку виявлено невідпові дність (214,70 х 5 = 1073,50 грн.);
- зберігання алкогольних на поїв в місці зберігання, яке н е внесено до Єдиного державн ого реєстру місць зберігання . На момент перевірки не надан о довідку про включення мага зину, за адресою: м. Полтава, пр ов. Кустарний, 10 до Єдиного дер жавного реєстру місць збер ігання. Вартість алкогольн их напоїв, що зберігаютьс я за вказаною адресою згід но опису складає 4861,50 грн.
Відповідно статті 17 Закону України "Про державне (регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів" до ві дповідача застосовано штраф ні (фінансові) санкції у розмі рі 100% вартості товару, який зна ходився в такому місці збері гання (4861,50 грн.).
На підставі акту перевірки № 0074/16/01/23-322-35796532 від 03 лютого 2010 року Д ПІ у м. Полтаві прийняті рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0005862306/0 ві д 12 лютого 2010 року на суму 4861,50 грн . та № 0005782306/0 від 12 лютого 2010 року на суму 1285,00 грн., які відповідачем отримані 12 лютого 2010 року, про щ о свідчить підпис директора ПП "Лана-ком" на корінцях вказа них рішень.
Відповідач не скористався своїм правом оскаржити ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій ДПІ в м. Полтаві № 0005862306/0 від 12 лютого 2010 р оку та № 0005782306/0 від 12 лютого 2010 року в порядку процедури адмініс тративного або судового оска рження, отже, сума штрафних са нкцій є узгодженою.
Відповідно до статті 2 Зако ну України "Про податкову слу жбу в Україні" завданнями орг анів державної податкової сл ужби є: здійснення контролю з а додержанням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів, дер жавних цільових фондів подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством.
Згідно статті 8 Закону Украї ни "Про податкову службу в Укр аїні" державна податкова адм іністрація України здійснює такі функції: виконує безпос ередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'яз ану із: здійсненням контролю за своєчасністю, достовірні стю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (об ов'язкових платежів), контрол ю за валютними операціями, ко нтролю за додержанням порядк у проведення готівкових розр ахунків за товари (послуги) у в становленому законом порядк у, а також контролю за наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб'єктів підприємни цької діяльності та ліцензій на провадження видів господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню відповід но до закону, торгових патент ів.
Відповідно до пункту 11 стат ті 11 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" органи державної податко вої служби мають право засто совувати до платників податк ів фінансові (штрафні) санкці ї, стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, пор ядку та розмірах, встановлен их законами України.
Згідно із пунктом 1 статті 17 З акону України "Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг" за порушення вимог ц ього Закону до суб'єктів підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах: у п'ятикратному розмірі ва ртості проданих товарів (над аних послуг), на які виявлено н евідповідність, - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих - посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки.
Пунктом 6 зазначеної статті встановлено відповідальніс ть у вигляді фінансових санк цій у розмірі п'яти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян - у разі проведення ро зрахункових операцій через р еєстратори розрахункових оп ерацій без використання режи му попереднього програмуван ня найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількост і;
Статтею 22 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" визначе но, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на мі сці проведення розрахунків с умі коштів, яка зазначена в де нному звіті, а у випадку викор истання розрахункової книжк и - загальній сумі продажу за р озрахунковими квитанціями, в иданими з початку робочого д ня, до суб'єктів підприємниць кої діяльності застосовуєть ся фінансова санкція у п'ятик ратному розмірі суми, на яку в иявлено невідповідність.
Відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про державн е (регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів" до суб'єктів господарюва ння застосовуються фінансов і санкції у вигляді штрафів у разі зберігання спирту, або а лкогольних напоїв, або тютюн ових виробів у місцях зберіг ання, не внесених до Єдиного р еєстру, - 100% вартості товару, як ий знаходиться в такому місц і зберігання, але не менше 1700,00 г ривень.
Таким чином, суд приходить д о висновку щодо відсутності порушень з боку ДПІ в м. Полта ві при проведенні перевірки та розрахунку штрафних (фіна нсових) санкцій.
В порушення статті 25 Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" відповідно до якої суми фін ансових санкцій, які визначе ні статтями 17-24 цього Закону, пі длягають перерахуванню суб'є ктами підприємницької діяль ності до Державного бюджету України в десятиденний термі н з дня прийняття органами де ржавної податкової служби Ук раїни рішення про застосуван ня таких фінансових санкцій, сума визначених штрафних (фі нансових) санкцій відповідач ем не сплачена.
В судовому засіданні предс тавником відповідача не запе речувались встановлені пере віркою порушення підпунктів 1, 11, 13 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг".
Посилання представника ві дповідача на те, що ним не були допущені порушення вимог ст атті 15 Закону України "Про дер жавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів" в частині зберіганн я алкогольних напоїв в місці зберігання, яке не внесено до Єдиного державного реєстру місць зберігання, так як мага зин ПП "Лана-ком" на момент про ведення перевірки не здійсню вав господарської діяльност і та фактично був зачиненим, с уд оцінює критично, оскільки дане твердження спростовуєт ься фактом реалізації товарі в, який зафіксовано в ході про ведення перевірки та не запе речується сторонами.
Виходячи з вищенаведеного , суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ в м. Полтав і до ПП "Лана-ком" про стягненн я штрафних (фінансових) санкц ій в сумі 6146,50 грн. обґрунтовані , підтверджені матеріалами с прави та підлягають задоволе нню.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Відповідно до частини 1 стат ті 11 КАС України розгляд і вир ішення справ в адміністратив них судах здійснюються на за садах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливос ті.
Згідно із частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач обґрунтованих заперечень проти позову, док азів сплати боргу чи доказів в спростування вищевикладен ого суду не надав.
Суд, перевіривши матеріали справи, оцінивши надані дока зи, дійшов висновку, що позовн і вимоги обґрунтовані, підтв ерджені матеріалами справи т а підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8- 14, 71, 94, 159, 160- 164, 167, 186 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги Держав ної податкової інспекції в м . Полтаві до Приватного підпр иємства "Лана-ком" про стягне ння штрафних (фінансових) сан кцій - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Лана-ком" в дохід де ржави борг у розмірі 6146,50 грн. (ЄД РПОУ 35796532, 36002, м. Полтава, вул. Пан аса Мирного, 19, кв. 2, р/р 260045744 в По лтавському АБ "Полтава Банк"):
- на р/р 31117104700002, код бюджетної к ласифікації платежу 3021080900, до Державного бюджету, одерж увач УДК у м. Полтаві, ЗКПО 34698804, б анк одержувача: ГУДКУ у Полта вській області, МФО 831019) фінанс ові санкції в розмірі 4861 (чотир и тисячі вісімсот шістдесят одну) грн. 50 коп.
- на р/р 31115106700002, код бюджетної к ласифікації платежу 21081100, до Де ржавного бюджету, одержувач УДК у м. Полтаві, ЗКПО 34698804, банк о держувача: ГУДКУ у Полтавськ ій області, МФО 831019) фінансові с анкції в розмірі 1285 (одну тисяч у двісті вісімдесят п'ять) грн . 00 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративному суду чере з Полтавський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України - з дня с кладення в повному обсязі. Як що постанову було проголошен о у відсутності особи, яка бер е участь у справі, то строк под ання заяви про апеляційне ос карження обчислюється з дня отримання нею копії постанов и. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження з подач ею її копії до апеляційної ін станції або в порядку частин и 5 статті 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.< Текст >
Повний текст постанови виг отовлено 30 липня 2010 року.
Суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 01.02.2011 |
Номер документу | 10566669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Чеснокова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні