Ухвала
від 22.07.2010 по справі 2а-8984/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-8984/09/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Григорович П.О.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"22" липня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого: Бє лової Л.В.

суддів: Да нилової М.В.

Бистрик Г.М.

при секретарі: Комісаренко В.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу представни ка Державної податкової інсп екції у Солом' янському райо ні міста Києва на постанову О кружного адміністративного суду міста Києва від 13 листоп ада 2009 року у справі за позовом Підприємства «Центр службов о-прикладних видів спору»Киї вської міської організації У країнського фізкультурно-сп ортивного товариства «Динам о»до Державної податкової ін спекції у Солом' янському ра йоні міста Києва визнання не чинним податкового повідомл ення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

ЦСПВС КМО УСТ «Динамо»зв ернулось до Окружного адміні стративного суду м. Києва з по зовом про визнання нечинним та скасування податкового по відомлення-рішення ДПІ у Сол ом' янському районі міста Ки єва №000084/2311/0 від 12.03.09р. з урахування м рішень ДПА у м. Києві від 23.06.09р . №2319/10/25-114 та ДПА України від 17.07.09р. №6908/6/25-0115.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 13 листопада 2009 року позо в задоволено: скасовано пода ткове повідомлення-рішення № 0000842311/3 від 03.08.2009р. ДПІ у Солом' янс ькому районі м. Києва.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою, представнико м ДПІ у Солом' янському райо ні міста Києва подано апеляц ійну скаргу, в якій просять ск асувати постанову Окружного адміністративного суду міст а Києва від 13 листопада 2009 року та прийняти нову постанову, я кою у задоволенні позову від мовити, мотивуючи свої вимог и тим, що судом порушено норми матеріального права, а висно вки суду не відповідають обс тавинам справи.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено, що ДПІ у Солом' янс ькому районі міста Києва про ведено невиїзну документаль ну перевірку ЦСПВС КМО УСТ «Д инамо»(код ЄДРПОУ 25592777) з питань правових відносин з ТОВ «Віп ромторг»(код ЄДРПОУ 33935115) за пер іод з 01.01.06р. по 01.01.08р., за результат ами якої складено акт переві рки №2320/23-11/25592777 від 26.02.09р.

Перевіркою встановлено по рушення пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»в результаті чого занижено податок на додану в артість на загальну суму 17870,00 г рн., в т.ч. по періодах:

листопад 2006 р. на суму 3453,33 гр н.;

лютий 2007 р. на суму 4013,00 грн.;

березень 2007р. на суму 200,00 грн.;

квітень 2007р. на суму 4331,33 грн.;

травень 2007 р. на суму 2491,67 грн.;

червень 2007р. на суму 3380,67 грн.

На підставі зазначеного акта перевірки податковим о рганом прийняте податкове по відомлення-рішення №0000842311/0 від 12.03.2009р., яким позивачу визначено податкове зобов' язання за платежем: податок на додану в артість в сумі 26 805,00 грн., в тому ч ислі: 17870,00 грн. - основний платі ж, 8935,00 грн. - штрафні (фінансові ) санкції.

Як свідчать матеріали спра ви та встановлено актом пере вірки, ЦСПВС КМО УСТ «Динамо» мало взаємовідносини з ТОВ « Віпромторг»(код ЄДРПОУ 33935115).

Згідно договорів про викон ання робіт, ТОВ «Віпромторг» (виконавець) зобов' язується виконати роботи, а ЦСПВС КМО У СТ «Динамо»(замовник) їх прий няти та оплатити шляхом пере рахування грошових коштів на пртязі трьох місяців, згідно рахунків фактури на рахунок виконавця.

На виконання умов договору ТОВ «Віпромторг»виконало ро боти, а ЦСПВС КМО УСТ «Динамо» прийняло їх, оплатило та отри мало податкові накладні на з агальну суму 107 220,00 грн. (в т.ч. ПДВ 17 689,67 грн.), які включило до реєст рів отриманих податкових нак ладних в відповідних періода х, залежно від дати отримання цих накладних.

Суми ПДВ включені до складу податкового кредиту та відо бражені в деклараціях з пода тку на додану вартість у відп овідні періоди.

Про виконання таких робіт с торони договору склали двост оронні акти приймання викона них робіт, копії яких долучен і до матеріалів справи.

Факт здійснення оплати вар тості виконаних робіт підтве рджується належним чином зав іреними копіями платіжних до ручень, з відміткою банку про перерахування вказаних кошт ів .

Як свідчать обставини спра ви, підставою для визначення спірного податкового зобов' язання за результатами невиї зної документальної перевір ки від 26.02.2009р. було те, що рішення м Голосіївського районного с уду м. Києва від 25.07.2008р. у справі з а позовом ОСОБА_3 до ТОВ «В іпромторг», третя особа - ДП А у м. Києві про визнання непри четності до господарської ді яльності підприємства та виз нання недійсними установчих документів підприємства ста тут ТОВ «Віпромторг»визнани й недійсним з часу реєстраці ї - з 7 лютого 2006 року, а реєстра ція ТОВ «Віпромторг»в якості платника податку на додану в артість визнана недійсною з моменту внесення підприємст ва в реєстр платників ПДВ - з 27.02.2006 року.

На підставі даного судовог о рішення від 25.07.2008р. комісією Д ПІ у Голосіївському районі м . Києва складено акт про анулю вання реєстрації платника п одатку на додану вартість ТО В «Віпромторг», який затверд жено 26.12.2008 року.

Податковим органом зробле ний висновок про те, що податк ові накладні, складені від ім ені ТОВ «Віпромторг»не мають жодної юридичної сили, а отже позивачем порушено вимоги п .п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість », що призвело до завищення по даткового кредиту на загальн у суму 17 870,00 грн.

Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про правомірність прийняття ДПІ у Солом' янському районі мі ста Києва податкового повідо млення-рішення від 12.03.09 р., а так ож наступні повідомлення-ріш ення прийняті за результатам и процедури апеляційного узг одження податкового зобов' язання, з таких підстав.

Суд першої інстанції, задов ольняючи позов виходив з тог о, що пунктом 1.7 статті 1 Закону №168/97-ВР визначено, що податкови й кредит - це сума, на яку плат ник податку має право зменши ти податкове зобов' язання з вітного періоду, визначена з гідно з цим Законом.

Відповідно до підпункту 7.5.1 п ункту 7.5 статті 7 цього Закону , датою виникнення права платн ика податку на податковий кр едит вважається дата здійсне ння першої з подій:

або дата списання коштів з б анківського рахунку платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг), дата виписки відп овідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків; або дата отримання под аткової накладної, що засвід чує факт придбання платником податку товарів (робіт, послу г).

Відповідно до положень під пункту 7.4.1. пункту 7.4. ст.7 зазначе ного Закону , податковий кред ит звітного періоду визначає ться виходячи із договірної (контрактної) вартості товар ів (послуг), але не вище рівня з вичайних цін, у разі якщо дого вірна ціна на такі товари (пос луги) відрізняється більше н іж на 20 відсотків від звичайно ї ціни на такі товари (послуги ), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, про тягом такого звітного період у у зв' язку з: придбанням або виготовленням товарів (у том у числі при їх імпорті) та посл уг з метою їх подальшого вико ристання в оподатковуваних о пераціях у межах господарськ ої діяльності платника подат ку; придбанням (будівництвом , спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.

Виходячи зі змісту пункту 7. 4. ст.7 Закону, правові наслідки у вигляді виникнення права п латника податку на податкови й кредит можуть мати лише реа льно вчинені господарські оп ерації з придбання товарів (р обіт, послуг) чи основних форд ів з метою використання в опо датковуваних операціях в меж ах господарської діяльності .

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про те, що обставини справи повністю підтверджую ть реальне здійснення господ арських операцій.

В матеріалах справи наявні належним чином засвідчені к опії: договори про виконання робіт, акти здачі приймання в иконаних робіт, платіжні дор учення, рахунки-фактури та по даткові накладні

Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованог о) податку у зв' язку з придба нням товарів (послуг), не підтв ерджені податковими накладн ими чи митними деклараціями (іншими подібними документам и згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту) (п. 7.4.5 Закону).

Відповідно до пп. 7.2.1 п.7.2. ст.7 ць ого ж Закону, податкова накла дна, має містити : а) порядкови й номер податкової накладної ; б) дату виписування податков ої накладної; в) повну або скор очену назву, зазначену у стат утних документах юридичної о соби або прізвище, ім' я та по батькові фізичної особи, зар еєстрованої як платник подат ку на додану вартість; г) подат ковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особ и або місце податкової адрес и фізичної особи, зареєстров аної як платник податку на до дану вартість; е) опис (номенкл атуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об' єм ); є) повну або скорочену назву , зазначену у статутних докум ентах отримувача; ж) ціну пост авки без врахування податку; з) ставку податку та відповід ну суму податку у цифровому з наченні; и) загальну суму кошт ів, що підлягають сплаті з ура хуванням податку.

Згідно з пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону, податкова накладна складаєт ься у момент виникнення пода ткових зобов' язань продавц я у двох примірниках. Оригіна л податкової накладної надаю ться покупцю, копія залишаєт ься у продавця товарів (робіт , послуг).

Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом.

Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг). У разі коли частка то вару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, пер елік (номенклатура) частково поставлених товарів зазнача ється в додатку до податково ї накладної у порядку, встано вленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у ви значенні загальних податков их зобов' язань.

В даному випадку, видані та зазначені вище податкові нак ладні оформлені у відповідно сті до вимог наведеної норми , чого не заперечує представн ик відповідача.

Право на нарахування подат ку та складання податкових н акладних надається виключно особам, зареєстрованим як пл атники податку у порядку, пер едбаченому статтею 9 цього За кону (пп. 7.2.4).

Відповідно до ч.1 с.91 Цивільно го кодексу України, цивільна правоздатність юридичної ос оби виникає з моменту її ство рення і припиняється з дня вн есення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення.

Отже, за змістом зазначеної норми, державна реєстрація ю ридичної особи є юридично зн ачимою дією, з якою цивільне т а господарське законодавств о пов' язує виникнення цивіл ьної правоздатності.

В силу ч.1 ст. 18 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців”, якщо відом ості, які підлягають внесенн ю до Єдиного державного реєс тру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються до стовірними і можуть бути вик ористані в спорі з третьою ос обою, доки до них не внесено ві дповідних змін.

З матеріалів справи вбачає ться, що на момент вчинення та виконання договорів про вик онання робіт, ТОВ «Віпромтор г»перебувало в Єдиному держа вному реєстрі та було платни ком ПДВ на підставі свідоцтв а №37116722 від 27.02.06р.

Ліквідація вказаного Това риства та анулювання свідоц тва платника ПДВ, що мало місц е після укладання та виконан ня господарських операцій, н е може бути підставою для ви знання недійсними вчинених ц им Товариством з іншими суб' єктами господарювання юриди чно значимих дій, як і не може бути доказом втрати контраге нтом платника ПДВ статусу та кого платника до фактичного його виключення з реєстру.

Приймаючи до уваги те, що ма теріалами справи підтверджу ється: реальне здійснення го сподарських операцій операц ії з ТОВ “Віпромторг”, фактич на сплата позивачем ПДВ в цін і робіт, а також те, що видані п озивачу податкові накладні н алежно оформлені продавцем, який на момент господарських взаємовідносин знаходився в Єдиному державному реєстрі, був зареєстрованим платнико м податку на додану вартість , суд першої інстанції вірно в изначив помилковими доводи в ідповідача про непідтвердже ння позивачем права на подат ковий кредит в сумі 17 870,00 грн.

Визнання недійсними устан овчих документів юридичної о соби та подальше анулювання свідоцтва платника ПДВ самі по собі не призвели до недійс ності всіх угод, укладених з м оменту державної реєстрації , та не позбавляло правового з начення видані за цими госпо дарськими операціями податк ові накладні.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Податковим органом не дове дено та не відображено в акті перевірки, що зазначені госп одарські операції є фіктивни ми чи то безтоварними, як і не доведено відсутність правов их підстав для включення вит рат платника податку на вико нання робіт до складу валови х витрат в розумінні п. 5.1 ст. 5 За кону України “Про оподаткув ання прибутку підприємств”.

За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку щодо непра вомірності визначення ДПІ у Солом' янському районі міст а Києва податкового зобов' я зання ЦСПВС КМО УСТ «Динамо» за платежем: податок на додан у вартість в сумі 26 805,00 грн.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Окружного адміністративного суду міст а Києва від 13 листопада 2009 року відповідає нормам матеріаль ного та процесуального права , доводи апеляційної скарги н е спростовують висновків суд у першої інстанції, викладен их у зазначеній постанові, у з в' язку з чим підстав для її скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу предс тавника Державної податково ї інспекції у Солом' янськом у районі міста Києва на поста нову Окружного адміністрати вного суду міста Києва від 13 л истопада 2009 року - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 13 листопада 2009 року - залиш ити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом одного місяця піс ля набрання ухвалою законної с или.

Ухвалу складено в повному о бсязі - 23.07.2010 р.

Головуючий суддя Бєлова Л.В.

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10566917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8984/09/2670

Ухвала від 22.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні