Справа № 182/6337/20
Провадження № 6/0182/50/2022
У Х В А Л А
Іменем України
03.08.2022 року м. Нікополь
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі головуючого судді Рунчевої О.В., секретаря Нагаєвої Н.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Нікополі заяву Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню,-
В С Т А Н О В И В:
06.06.2022року Виконавчийкомітет Нікопольськоїміської радизвернувся доНікопольського міськрайонногосуду Дніпропетровськоїобласті іззаявою провизнання виконавчоголиста,виданого Нікопольськимміськрайонний судомДніпропетровської області,таким,що непідлягає виконаннюта просивсуд:
- зупинити виконання за виконавчим листом № 182/6337/20 від 01.04.2022 року до розгляду заяви по суті
- визнати виконавчий лист Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області по справі № 182/6337/20, виданий 01.04.2022 року таким, що не підлягає виконанню.
Заява обґрунтованатим,що Нікопольським міськрайонним судом Дніпропетровської області розглянуто у порядку спрощеного позовного провадження (без виклику сторін) цивільну справу № 182/6337/20 за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-А Плюс", виконавчого комітету Нікопольської міської ради про визнання трудових відносин припиненими.
За результатами розгляду даної справи, судом 13.10.2021 року прийнято рішення, яким позовні вимоги задоволені та зобов`язано виконавчий комітет Нікопольської міської ради виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про Левандовського Віктора Леонідовича як керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа-А Плюс" (код ЄДРПОУ 35957240, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Первомайська. буд. 7 Б, кв. 33 та як представника (особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори).
01.11.2021 року на адресу виконавчого комітету Нікопольської міської ради надійшов лист Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 20.10.2021 року № 182/6337/20, яким направлено рішення суду та ухвала від 13.10.2021 року.
Ухвалою суду від 13.10.2021 року у справі № 182/6337/20 замінено неналежного Відповідача відділ з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців Нікопольської міської районної державної адміністрації на належного - Виконавчий комітет Нікопольської міської ради.
Таким чином, 13.10.2021 року одночасно було замінено сторону та прийнято рішення.
У зв`язку з цим, у Відповідача - виконавчого комітету Нікопольської міської ради не було можливості скористатись передбаченим цивільно-процесуальним кодексом України, правом, для надання власної позиції з приводу заявлених Позивачем вимог та можливості виконання рішення суду, у встановленому діючим законодавством порядку.
10.05.2022 року на їх адресу надійшов лист відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно - Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Дніпро) за № 00133/7612, яким направлено на виконання та до відома постанову про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2022 року, винесену при примусовому виконанні виконавчого листа № 182/6337/20 від 01.04.2022 року.
У постанові про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2022 року (ВП № 68872309), що видана державним виконавцем Солдатовим І.М. встановлено Боржнику протягом 10 робочих днів виконати рішення суду.
19.05.2022 року виконавчим комітетом Нікопольської міської ради до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно - Східного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Дніпро) спрямовано лист від 18.05.2022 року № 1122/22 про відсутність правових підстав в період воєнного стану та технічної можливості виконати рішення суду.
Разом з цим, Управлінням державної казначейської служби України у м. Нікополі Дніпропетровської області направлено на адресу Виконавчого комітету Нікопольської міської ради лист від 16.05.2022 року № 02-05-10403 про безспірне списання коштів на підставі постанови про стягнення виконавчого збору від 25.04.2022 року (ВП № 68872309) в розмірі 26 000,00 грн. та стягнення мінімальних витрат від 25.04.2022 (ВП 68872309) в розмірі 169,00 грн.
Отже, державним виконавцем відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» здійснюються дії щодо примусового виконання рішення суду на підставі виконавчого листа № 182/6337/20 від 01.04.2022 року, що відповідає приписам ч. 1 ст. 431 Цивільного процесуального кодексу України).
Не можливість виконати вимоги виконавчого листа від 01.04.2022 року № 182/6337/20 та Постанови про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2022 року полягає у наступному.
Підпунктом 8 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань» (далі - Закон № 755-ІV), передбачено, що внесення відомостей до Єдиного державного реєстру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону.
Відповідно до пункту 13 частини 2 ст. 9 Закону № 755-ІV, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб:
- відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
Відповідно до пункту 4 частини 1 ст. 17 Закону № 755-ІV, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи подаються відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів.
Відповідно до п. 17 розділу II Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 року за № 200/28330, під час внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України чи паспортного документа іноземця щодо фізичної особи програмними засобами Єдиного державного реєстру формується унікальний ідентифікатор.
Унікальний ідентифікатор - набір символів, що генеруються шляхом перетворення сукупності відомостей про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків, або сукупності відомостей про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та серію і номер паспорта громадянина України, або сукупності відомостей про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та паспортний документ іноземця в унікальне значення за визначеним алгоритмом.
Унікальний ідентифікатор формується щодо:
фізичної особи - підприємця;
керівника юридичної особи;
особи, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо;
засновника та учасника (крім учасників громадських організацій, акціонерних товариств, благодійних фондів та політичних партій) юридичної особи;
кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи.
Алгоритм формування унікального ідентифікатора визначається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру.
Унікальний ідентифікатор зберігається в Єдиному державному реєстрі та призначений для надання відомостей з Єдиного державного реєстру в електронному вигляді з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру з метою обробки та перетворення відкритих відомостей Єдиного державного реєстру для їх подальшого сприйняття автоматизованими та інформаційними системами.
Відповідно до пункту 2 частини 5 ст. 25 Закону № 755-ІV, суб`єкт державної реєстрації повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення.
Згідно абз. 6 п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону № 755-ІV, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців є суб`єктами державної реєстрації.
На виконання вимог зазначеної статті, виконавчим комітетом Нікопольської міської ради листом від 18.05.2022 року № 1122/22 повідомлено державного виконавця про неможливість виконати судове рішення.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України» Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року № 2102-ІХ введено воєнний стан з 05:30 строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України» Про введення воєнного стану в Україні» від 15.03.2022 року № 2119-ІХ продовжено воєнний стан з 05:30 строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України» Про введення воєнного стану в Україні» від 21.04.2022 року № 2212-ІХ продовжено воєнний стан з 05:30 строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України» Про введення воєнного стану в Україні» від 22.05.2022 року № 2263-ІХ продовжено воєнний стан з 05:30 строком на 90 діб.
Під час дії воєнного стану, постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 року № 209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» врегульовані питання щодо особливостей здійснення державної реєстрації.
Так, відповідно до пп. 1 п.1 даної Постанови, державна реєстрація, крім державної реєстрації, що відповідно до законодавства здійснюється в автоматичному режимі, проводиться виключно:
державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що перебувають у трудових відносинах із суб`єктом державної реєстрації/суб`єктом державної реєстрації прав (далі - державні реєстратори), посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів (далі - посадові особи), включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація (далі - перелік). Перелік може передбачати обмеження (умови) проведення включеними до нього державними реєстраторами. посадовими особами реєстраційних дій.
Наказом Міністерстваюстиції Українивід 29.03.2022року №1272/5передбачена заборонадержавному реєстраторуВиконавчого комітетуНікопольської міськоїради ОСОБА_2 на проведенняреєстраційних дій:державну реєстраціюна підставісудових рішень,що набрализаконної силита тягнутьза собоюзміну відомостейв єдиномудержавному реєстріюридичних осіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань (п. 6 Переліку державних реєстраторів та посадових осіб Міністерства юстиції, його територіальних органів, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень).
З огляду на викладене, у державного реєстратора Виконавчого комітету Нікопольської міської ради, відсутня правова та технічна можливість виключення відомостей про ОСОБА_1 як керівника ТОВ «Альфа-А Плюс» з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а відтак і виконати рішення Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 13.10.2021 року по справі № 182/6337/20 та виконавчий лист від 01.04.2022 року.
На адресу суду від представника Виконавчого комітету Нікопольської міської ради В`юнченко О.А. надійшла заява, в якій він просить суд розглянути справу у його відсутність (а.с.196).
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився надав на адресу суду заяву. В якій просить суд розглянути справу у його відсутність та відмовити Виконавчому комітету Нікопольської міської ради (а.с.200).
Інші учасники справи у судове засідання не з`явилися, були повідомлені належним чином (а.с.194), відповідно до ч.3статті 432 ЦПК України, їх неявка не є перешкодою для розгляду справи.
Суд, дослідивши матеріали заяви, приходить до висновку, що заява Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
13.10.2021 року Нікопольським міськрайонним судом Дніпропетровської області ухвалено рішення по справі № 182/6337/20, яким позовні вимоги задоволено в повному обсязі.
Рішення суду набрало законної сили 01.11.2021 року.
Ухвалою Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 16.03.2022 року виправлено описку у виконавчому листі, який було видано 01.04.2022 року.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 432 ЦПК України, суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню. Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
Отже, закон передбачає можливість визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, якщо він виданий компетентним судом і є належним виконавчим документом, однак наявними є обставини, які виключають необхідність проведення виконавчих дій за цим виконавчим документом.
Наведені підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, поділяються на дві групи: матеріально-правові, зокрема, зобов`язання можуть припинятися внаслідок добровільного виконання обов`язку боржником поза межами виконавчого провадження, припинення зобов`язань переданням відступного, зарахуванням, за домовленістю сторін, прощенням боргу, неможливістю виконання,та процесуально-правові, до яких відносяться обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема: видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню); коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню; видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі за нею виконавчого листа; помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване; видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі знаходження оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката; пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання тощо.
Перелік підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, за змістомстатті 432 ЦПК України, не є виключним, оскільки передбачає також інші підстави для прийняття такого рішення, ніж прямо зазначені у цій норми процесуального права.
У цьому випадку на суд покладено обов`язок встановити, з яких підстав може бути визнано виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню з урахуванням права стягувача на повне виконання рішення суду та права боржника на захист від незаконного стягнення. Суд повинен вирішувати ці питання з урахуванням певних обставин справи, дотримуючись балансу інтересів обох сторін виконавчого провадження.
Однак, з викладених заявником обставин та наданих документів, суд не вбачає підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, оскільки рішення набрало законної сили, інших процесуальних та матеріально правових підстав для визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню судом не встановлено.
Вимоги заяви Виконавчого комітету Нікопольської міської ради в частині зупинення стягнення за вказаним виконавчим листом також задоволенню не підлягають, оскільки клопотання про зупинення стягнення за виконавчим листом має бути мотивованим, містити достатні та обґрунтовані підстави для зупинення виконання судового рішення або зупинення його дії, підтверджені певними доказами.
Отже, аналізуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви про визнання виконавчого листа Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області таким, що не підлягає виконанню та клопотання про зупинення стягнення за виконавчим документом.
На підставі викладеного та керуючись ст. 432 ЦПК України,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпровського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в п`ятнадцятиденний строк з дня її складення.
Повний текст ухвали складений 11.08.2022 року.
Суддя: О. В. Рунчева
Суд | Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2022 |
Оприлюднено | 12.08.2022 |
Номер документу | 105673060 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Рунчева О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні