Рішення
від 11.08.2022 по справі 640/18420/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2022 року Справа № 640/18420/20 Провадження №ПР/280/15/21 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши в порядку письмового за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, буд. 6, м. Миколаїв, 54001) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сейбл груп» (пр. Соборний, буд. 111-А, м. Запоріжжя, 69095) про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі позивач, ГУ ДПС у Миколаївській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сейбл груп» (далі відповідач, ТОВ «Сейбл груп»), в якій позивач просить суд стягнути з відповідача в дохід держави податковий борг в сумі 1038316,64 грн. з розрахункових рахунків у банках обслуговуючих відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявний узгоджений податковий борг. З метою погашення податкового боргу, боржнику (відповідачу) направлялась податкова вимога, проте відповідачем заборгованість погашена не була. В зв`язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою судді Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.08.2020 справа №640/18420/20 передана за підсудністю до Запорізького окружного адміністративного суду, у зв`язку із виявленням факту реєстрації відповідача станом на 25.08.2020 за адресою: 69065, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 111-А.

09.10.2020 справа надійшла до Запорізького окружного адміністративного суду.

Ухвалою від 12.10.2020 позов був повернений позивачу.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 11.03.2021 ухвала Запорізького окружного адміністративного суду від 12.10.2021 скасована, справа направлена до Запорізького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

09.04.2021 справа надійшла до Запорізького окружного адміністративного суду.

Ухвалою від 13.04.2021 позов був залишений без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків позову.

07.05.2021 від позивача до суду надійшла заява на усунення недоліків позову.

Ухвалою від 11.05.2021 у справі відкрите спрощене позовне провадження, судове засідання призначене без виклику (без повідомлення) сторін (у письмовому провадженні). Запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі подати відзив та документи на його обґрунтування.

Судова кореспонденція, направлена на адресу відповідача, повернулась до суду з відміткою поштового відділення «адресат відсутній за вказаною адресою».

Місце державної реєстрації відповідача, підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до вимог ч.8 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

За приписами ч. 11 ст.126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З урахуванням зазначених норм, ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі вважається врученою відповідачу належним чином.

Станом на час розгляду справи по суті, відзив від відповідача до суду не надходив.

Частиною 6 ст.162 КАС України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

З урахуванням вимог вказаної норми розгляд справи здійснюється на підставі наявних у ній доказів.

Суд, розглянувши та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI(далі ПК України).

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.6.1 ст.6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Також, підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідача наявний податковий борг з земельного податку з юридичних осіб (18010500) в розмірі 1038316,64 грн.

Зазначений податковий борг виник на підставі наступних обставин.

Відповідачем була подана податкова декларація з плати за землю №9021294183 від 14.02.2019, якою він самостійно визначив податкові зобов`язання з земельного податку, а саме:

- за березень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.04.2019;

- за квітень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.05.2019;

- за травень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.06.2019;

- за червень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.07.2019;

- за липень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.08.2019;

- за серпень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.09.2019;

- за вересень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.10.2019;

- за жовтень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.11.2019;

- за листопад 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.12.2019;

- за грудень 2019 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.01.2020;

Також, відповідачем була подана податкова декларація з плати за землю №9030277661 від 20.02.2020, якою він самостійно визначив податкові зобов`язання з земельного податку, а саме:

- за січень 2020 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 01.03.2020;

- за лютий 2020 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.03.2020;

- за березень 2020 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.04.2020;

- за квітень 2020 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.05.2020;

- за травень 2020 року в сумі 53020,42 грн., по строку сплати до 30.06.2020.

Крім того, відповідачем була подана уточнююча податкова декларація з плати за землю №9093876362 від 30.04.2020, якою він додатково визначив податкові зобов`язання з земельного податку, а саме:

- за січень 2020 року в сумі 48602,06 грн., по строку сплати до 01.03.2020;

- за лютий 2020 року в сумі 48602,06 грн., по строку сплати до 30.03.2020;

- за березень 2020 року в сумі 48602,06 грн., по строку сплати до 30.04.2020;

- за квітень 2020 року в сумі 48602,06 грн., по строку сплати до 30.05.2020;

- за травень 2020 року в сумі 48602,06 грн., по строку сплати до 30.06.2020.

Всього, за період березень 2019 року травень 2020 року, на суму 1038316,64 грн.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Кодексу).

Згідно з п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.2 ст.285 ПК України).

Відповідно п.287.1 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Пунктом 287.3 ст.283 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПП України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 38.1 ст.38 ПК України визначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано.

Пунктом 59.1 ст. 59 ПК України, визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений пунктом 102.4 статті 102 цього Кодексу для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до вищезазначених норм, податковим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку. А саме, з метою погашення податкового боргу, платнику податків рекомендованим листом з повідомленням була направлена податкова вимога форми «Ю» №1145-17 від 12.01.2018 на суму 53017,27 грн. Зазначена вимога була отримана представником відповідача, що підтверджується відміткою на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, ПК України не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

При цьому відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 КАС Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів оскарження податкової вимоги відповідач не надав.

Також відповідачем не надано відзиву на адміністративний позов та/або доказів погашення/часткового погашення суми боргу.

Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу, а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, буд. 6, м. Миколаїв, 54001) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сейбл груп» (пр. Соборний, буд. 111-А, м. Запоріжжя, 69095) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сейбл груп» (код ЄДРПОУ 40109283) в дохід держави податковий борг з земельного податку в сумі 1038316,64 грн. (один мільйон тридцять вісім тисяч триста шістнадцять гривен 64 копійки) з рахунків у банках обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Сейбл груп».

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано «12» серпня 2022 року.

СуддяР.В. Кисіль

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2022
Оприлюднено15.08.2022
Номер документу105711523
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —640/18420/20

Рішення від 11.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Постанова від 11.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні