Рішення
від 11.08.2022 по справі 420/1437/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1437/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Глуханчука О.В.,

секретар судового засідання Закуріна К.М.

за участі сторін:

представник позивача Бойко Н.І. (адвокат, за ордером)

представник відповідача (Головне управління ДПС в Одеської області) не з`явився

представник відповідача (Державна податкова служба України) - не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП до Головного управління ДПС в Одеської області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

20 січня 2022 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП до Головного управління ДПС в Одеської області та Державної податкової служби України, у якій позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 31.12.2021 року №3606033/36921367 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн.;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних видану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГІДРОІНЖИНІРІНГ податкову накладну №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн. датою її фактичного отримання 29.12.2021 року.

Обґрунтування позовних вимог

Адміністративний позов мотивований тим, що ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», як зареєстрованою у встановленому законом порядку юридичною особою, яка перебуває на податковому обліку, укладено Договір поставки №014/6-21 від 02.08.2021 року з ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» (Покупцем). На виконання умов договору покупцем було перераховано постачальнику авансовий платіж в сумі 908 792,65 грн. (платіжне доручення №376 від 17.08.2021 року), на підставі чого ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» була складена та подана до ДПС України податкова накладна №2 від 17.08.2021 року, яка за результатами розгляду повідомлення про надання пояснень та копій документів була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, як вказує позивач, на виконання умов цього ж договору покупцем було перераховано постачальнику наступний платіж за обладнання та матеріали в розмірі 781561,68 грн. (платіжне доручення №394707 від 07.12.2021 року). Після чого ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», як постачальник розпочав закупівлю обладнання та матеріалів для належного виконання умов Договору поставки (копії відповідних видаткових накладних та платіжні доручення додаються).

На підставі здійсненої господарської операції ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» було складено та подано на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 07.12.2021 року.

Проте, 29.12.2021 року через електронний кабінет платника податків ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» отримало квитанцію, згідно якої реєстрацію податкової накладної №2 від 07.12.2021 року прийнято, однак реєстрація зупинена з підстав того, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3506, 3917, 3919, 3923, 3925, 4009, 7307, 7412, 8481, 8537, 9025, 9026, 9028 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Для розблокування податкової накладної 30.12.2021 року ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» подано через електронний кабінет платника податків до ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, до якого були додані копії усіх первинних документів, які послугували підставою їх складання у вигляді довільного формату.

Однак, 31.12.2021 року TOB «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» отримано Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №3606033/36921367. У вказаному рішенні було зазначено, що ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» відмовлено у реєстрації ПН у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження, продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

На зазначене рішення ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» 05.01.2022 року подано скаргу до ДПС України, до якої повторно додані копії усіх первинних документів, проте скарга залишена без задоволення.

Не погоджуючись з рішенням контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн., позивач звернувся до суду з даним позовом.

По-перше, позивач стверджує про порушення відповідачем вимог пункту 11 Порядку №1165, оскільки у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладеної чітко не зазначено, які саме копії документів пропонується надати позивачу та чого мають стосуватися пояснення, які у свою чергу були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач вважає, що загальне посилання контролюючого органу на правомірність зупинення реєстрації податкових накладних на підставі Критеріїв ризиковості господарських операцій, є протиправним та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

По-друге, позивач стверджує, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» подані пояснення з належним чином оформленими підтверджуючими первинними документами, відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» та його контрагентом, а також враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, у контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкової накладної позивача.

По-третє, позивач вважає, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не навів обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Окрім того позивач посилався на те, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями, що не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок.

Щодо позовних вимог до Державної податкової служби України позивач зазначив, що реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Процесуальний рух справи

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 20 січня 2022 року, адміністративна справа №420/1437/22 передана судді Токміловій Л.М.

Ухвалою суду від 25 січня 2022 року (головуючий суддя Токмілова Л.М.) відкрито загальне позовне провадження у справі.

Ухвалою від 23 лютого 2022 року судом витребувано у відповідача по справі Головного управління ДПС в Одеській області ґрунтовну письмову інформацію щодо підстав прийняття оскаржуваного рішення від 31.12.2021 року № 3606033/36921367 прийнятого Комісією Головного управління ДПС в Одеській з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зупинено провадження у справі до 27.04.2022 року. Призначено наступне засідання на 27.04.2022 року о 12 годині 30 хвилин.

Підготовче засідання, призначене на 27.04.2022 року, перенесене у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Токмілової Л.М.

04 травня 2022 року розпорядженням в.о. керівника апарату № 245, призначено повторний автоматизований розподіл справи № 420/1437/22 (провадження № П/420/1460/22).

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 05 травня 2022 року, адміністративна справа №420/1437/22 передана судді Глуханчуку О.В.

Ухвалою від 10 травня 2022 року (головуючий суддя Глуханчук О.В.) судом:

- прийнято до провадження справу № 420/1437/22;

- поновлено провадження у справі №420/1437/22;

- розпочато спочатку розгляд адміністративної справи №420/1437/22 зі стадії відкриття провадження у справі;

- встановлено сторонам строк для подання заяв по суті справи.

27 травня 2022 року до суду засобами електронного зв`язку надійшов відзив на позовну заяву з додатковими доказами.

Ухвалою суду від 07 червня 2022 року призначено підготовче засідання в адміністративній справі №420/1437/22 на 20 червня 2022 року об 11 годині 30 хвилин.

У підготовчому засіданні, призначеному на 20 червня 2022 року, було оголошено перерву до 05 липня 2022 року 11 год. 30 хв. для ознайомлення представника позивача з відзивом та додатками до відзиву, а також подання відповіді на відзив.

04 липня 2022 року представником позивача засобами електронного зв`язку подано до суду заперечення на відзив.

Підготовче засідання, призначене на 05 липня 2022 року 11 год. 30 хв., відбулось після завершення сигналу повітряної тривоги у м. Одесі, за відсутності учасників справи з поважних причин.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено шістдесятиденний строк проведення підготовчого провадження у справі на тридцять днів.

Ухвалою суду від 05 липня 2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 03 серпня 2022 року о 10 годині 00 хвилин

Позиція відповідачів

Відповідно до спільного відзиву, відповідачі Державна податкова служба України та Головне управління ДПС в Одеській області позов не визнають, з позовними вимогами не погоджуються, з огляду на наступне.

Так, у відзиві, з посиланням на п.201.10 ст. 201 ПК України, відповідачі зазначають, що якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У свою чергу, відповідно до п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до фактичних обставин справи, відповідачами зазначено, що ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» засобами електронного зв`язку направило на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн., виписану на адресу покупця - ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ».

Відповідно до квитанції №1 документ доставлено до ДПС України, документ прийнято, реєстрація зупинена.

Дані податкові накладні були зупинені на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3506, 3917, 3919, 3923, 3925, 4009, 7307, 7412, 8481, 8537, 9025, 9026, 9028 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Також, ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкових накладних.

На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, до якого було додано 48 документів. Проте, як стверджує відповідач, на підтвердження реальності відображених у податковій накладній господарських операцій позивачем не було надано товарно-транспортних накладних або видаткових накладених.

На підставі викладеного, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято рішення від 31.12.2021 року №3606033/36921367 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року. Підставою його прийняття стало те, що позивачем не подано документи, передбачені п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

З огляду на викладене вище, відповідачі вважали, що підстави для задоволення позову відсутні.

Інші заяви по суті справи та додаткові докази

У відповіді на відзив представник позивача апелював доводам відповідача стосовно ненадання товарно-транспортних накладних або видаткових накладних.

Так, позивач вказує, за умовами п.7.1. укладеного 02.08.2021 року між ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (постачальником) та ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» (покупцем) Договору поставки №014/6-21 від 02.08.2021 року, розрахунки за цим договором здійснюються покупцем у наступному порядку: авансовий платіж - 908 792, грн., подальший розрахунок з постачальником за обладнання та матеріали - 781 561,68 грн., остаточний розрахунок з постачальником за поставлені обладнання та матеріали - 127 230,97 грн.

Податкова накладна №2 від 07.12.2021 року складена на суму 781 561,68 грн. (розрахунок з постачальником за обладнання та матеріали), тому до повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» і не мого бути надано будь-яких товарно-транспортних накладних або видаткових накладних, оскільки фактична передача обладнання та матеріалів та підписання сторонами товарно-транспортної накладної або видаткової накладної була передбачена лише після здійснення остаточного розрахунку з постачальником за поставлені обладнання та матеріали, а саме 127 230,97 грн. (п.7.1. Договору).

Інші заяви по суті справи сторонами не надавались, клопотання та додаткові докази не надходили.

У судовому засіданні 03 серпня 2022 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених у позові, відповіді на відзив та наданих у вступному слові пояснень.

З боку відповідачів Головного управління ДПС в Одеської області та Державної податкової служби України представники до суду не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином та своєчасно.

Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Заслухавши представника позивача, розглянувши подані заяви по суті справи та докази для їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено наступні обставини та факти.

Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (надалі ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», позивач), код ЄДРПОУ 36921367, зареєстрований у якості юридичної особи, запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.02.2010, номер запису: 15561020000038234.

Місцезнаходження юридичної особи: Україна, 65121, м. Одеса, проспект Маршала Жукова, будинок 4-Д.

Видами діяльності підприємства зареєстровані наступні: 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС в Одеській області, Київська державна податкова інспекція.

02 серпня 2021 року між ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (Постачальник) та ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» (Покупець) укладений Договір поставки №014/6-21 (а.с. 13-19, відповідно до умов якого сторони дійшли згоди про те, що Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність Покупця на умовах цього Договору комплект обладнання, матеріалів та комплектуючих системи опалення, тепло та холодопостачання до робочого проекту «Опалення, тепло та холодопостачання» (том 7.2.), розробленого Постачальником ТОВ «Енергетичні інвестори», а також комплект обладнання, матеріалів та комплектуючих Системи теплового пункту до Робочого проекту «Тепловий пункт. Автоматизація» (том 7.4.), розробленого Постачальником - ТОВ «Енергетичні інвестори», у комплектності, кількості та якості, визначеній зазначеною Проектною документацією (п. 1.1).

Умови поставки: місце поставки - м. Київ, Оболонський район, пр-т Героїв Сталінграду, 4-А (п. 2.1); поставка обладнання та матеріалів здійснюється постачальником одною партією не пізніше 35 календарних днів з дати отримання постачальником першого авансового платежу, передбаченого п.7.1. цього Договору (п. 2.2).

Порядок поставки: Передача Обладнання та матеріалів від Постачальника Покупцю здійснюється за товарно-транспортною накладною або видатковою накладною (у випадку, коли товарно-транспортна накладна не оформлюється), в якій Сторони зазначають найменування Обладнання та матеріалів, що постачаються, кількість в одиницях вимірювання, узгоджену ціну Обладнання та матеріалів та загальну вартість Обладнання та матеріалів, що постачається. На загальну вартість обладнання та матеріалів нараховується ПДВ за ставкою, встановленою чинним законодавством України. Дата, вказана у видатковій накладній про прийняття Обладнання та матеріалів, є датою поставки Обладнання та матеріалів Постачальником (п. 4.1).

Сума Договору: загальна сума 1 817 585, 30 грн. (п. 6.1).

Порядок розрахунків визначений розд. 7 Договору. Пунктом 7.1 передбачено, розрахунки за цим договором здійснюються покупцем у наступному порядку:

авансовий платіж, що становить 908 792, грн., враховуючи ПДВ - 151 465,44 грн., Покупець перераховує на поточний рахунок Постачальника протягом 3-х банківських днів після укладення цього договору та виставлення постачальником рахунку;

подальший розрахунок з Постачальником за обладнання та матеріали, а саме 781561,68 грн., враховуючи ПДВ - 130 260,28 грн. Покупець проводить у строк не пізніше 12 банківських днів від дати перерахування першого авансового платежу;

остаточний розрахунок з Постачальником за поставлені обладнання та матеріали, а саме 127 230,97 грн., враховуючи ПДВ - 21 205,16 грн., Покупець здійснює протягом 5 банківських днів після фактичної передачі обладнання та матеріалів та підписання сторонами товарно-транспортної накладної або видаткової накладної.

Додатком №1 до вказаного Договору поставки №014/6-21 від 02 серпня 2021 року сторонами складено та підписано Специфікацію № 1 (а.с. 20-23).

Згідно платіжного доручення №376 від 17.08.2021 року на виконання умов договору Покупцем було перераховано Постачальнику авансовий платіж в сумі 908 792,65 грн., на підставі чого ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» була складена та подана на реєстрацію податкова накладна №2 від 17.08.2021 року, яка за результатами розгляду повідомлення про надання пояснень та копій документів зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 24-29).

Згідно платіжного доручення №394707 від 07.12.2021 року Покупцем було перераховано Постачальнику наступний платіж за обладнання та матеріали в розмірі 781561,68 грн. (а.с. 30).

Після чого Постачальник розпочав закупівлю обладнання та матеріалів для виконання умов Договору поставки, на підтвердження чого до суду надані копії видаткових накладних та платіжні доручення (а.с. 31-42).

На виконання вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», як Постачальником, складено на користь Покупця ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ», податкову накладну №2 від 07.12.2021 року на суму 781561,68 грн., отриману як оплату за обладнання та матеріали, та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с 43-46).

Згідно з отриманої Квитанції, податкова накладна прийнята, однак її реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Підстава зупинення: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3506, 3917, 3919, 3923, 3925, 4009, 7307, 7412, 8481, 8537, 9025, 9026, 9028 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 118).

З метою подальшої реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» до контролюючого органу направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 30.12.2021 року №1, де в графі «Пояснення» зазначено про таке: «ТОВ «Енергетичні інвестори груп» укладено дог. на поставку комплекту обладнання, матеріалів та комплектуючих Системи вентиляції та кондиціонування та теплового пункту відповідно до Робочого проекту «Опалення, тепло та холодопостачання». На вик. умов договору №014/6-21 від 02.08.2021р. ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» 07.12.21 було отримано передплату в сумі 781561,68 грн. На виконання умов договору нами отримано ряд рахунків та здійснено низку нередплат. Вважаємо, що ПН має бути зареєстрована в ЄРПН.» (а.с. 48).

До повідомлення позивачем прикріплено 48 додатків, а також надані пояснення у довільній формі. Зокрема, ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» пояснювало порядок здійснення оплати за Договором поставки, а саме: на виконання умов п.7.1 договору №014/6-21 від 02.08.2021р. ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» 17.08.2021 було зроблено передплату в сумі 908792,65грн. (платіжне доручення №376 від 17.08.2021р) та 07.12.2021 в сумі 781561,68 грн., на що було виписано відповідні податкові накладні. Відповідно до п.7.1 договору №014/6-21 від 02.08.2021р. остаточні розрахунки за договором будуть здійснені після фактичної передачі обладнання та матеріалів… Податкова накладна № 2 від 07.12.2021 р. виписана на суму отриманої від ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» передплати 781561,68 грн. не суперечить нормам діючого законодавства (а.с. 49).

Згідно Квитанції № 2 Повідомлення про подання пояснень та копій документів надійшли 30.12.2021 року та прийняті до розгляду (а.с. 50).

31 грудня 2021 року Комісією Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення №3606033/36921367 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07 грудня 2021 року на суму 781 561,68 грн., поданої ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (а.с. 51).

У графі «прийнято рішення у зв`язку з:» відмічено: ненаданням платником податку копій документів: Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано не підкреслено).

Не погоджуючись із прийнятим рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 07 грудня 2021 року на суму 781 561,68 грн., позивачем подано скаргу з додатками на рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 53-55).

Однак, рішенням Комісії центрального рівня про результати розгляду скарги на рішення відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 січня 2022 року, скаргу ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін з підстави: ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 58).

Вважаючи рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 31.12.2021 року №3606033/36921367 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом за захистом свого порушеного права.

При цьому, позивач стверджує, що в квитанції про зупинення реєстрації ПН не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме рішення про відмову у реєстрації не містить мотивів неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів.

У відзиві на позовну заяву відповідачі Державна податкова служба України та Головне управління ДПС в Одеській області зазначили, що на підтвердження реальності відображених у податковій накладній господарських операцій позивачем не було надано товарно-транспортних накладних або видаткових накладених.

Вирішуючи спірні правовідносини, надаючи юридичну кваліфікацію встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

У силу вимог підпунктів а та б підпункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податків з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно із абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із абзацом першим пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Як установлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом першим пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до абзацу п`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

За змістом абзацу десятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до абзацу 22 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно із підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246).

За змістом абзацу першого пункту 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.

Згідно із пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктами 13-14 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Згідно із пунктом 17 Порядку № 1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165 у редакції від 04.08.2021, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до абзацу 1 пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Перелік критеріїв ризиковості здійснення операцій наведений в Додатку 3 до Порядку №1165.

Пунктом 1 зазначеного Додатку передбачено такий критерій ризиковості здійснення операцій як: Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановив суд вище, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року, поданої ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», в Єдиному реєстрі податкових накладних у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (про зупинення реєстрації) зазначено, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3506, 3917, 3919, 3923, 3925, 4009, 7307, 7412, 8481, 8537, 9025, 9026, 9028 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Проте, доказів на підтвердження обставин щодо відсутності у таблиці даних платника податку на додану вартість зазначених кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг, як товарів/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, відповідачами суду не надано, як і не наведено будь-яких мотивів, які б дозволяли дійти таких висновків.

Водночас, щодо посилання контролюючого органу як на те, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3506, 3917, 3919, 3923, 3925, 4009, 7307, 7412, 8481, 8537, 9025, 9026, 9028 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, суд вважає необхідним також зазначити.

З огляду на приписи пункту 12 Порядку №1165, суд зазначає, що подання до ДПС таблиці даних платника податку за встановленою формою (додаток 5) є правом платника податку, а підстави зупинення реєстрації ПН визначені пунктами 6-7 Порядку №1165, а саме, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку або у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції,

Крім того, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, у вказаних квитанціях контролюючий орган не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, щоб реєстрація податкових накладних стала можливою.

У свою чергу, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо надання необхідного обсягу документів.

Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).

За змістом пункту 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Суд зауважує, що вжите у цій нормі словосполучення може включати передбачає, що у кожному окремому випадку перелік таких документів є індивідуальним.

Саме тому форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачена у додатку до Порядку № 520 чітко встановлює, що документи, які не надано необхідно підкреслити. А отже контролюючий орган повинен визначити конкретно ті документи, яких не надано платником податків.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Згідно з пунктом 7 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 9-10 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Під час розгляду справи суд встановив, що з метою подальшої реєстрації (після зупинення) податкової накладної №2 від 07.12.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» до контролюючого органу направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 30.12.2021 року №1, з додатками у кількості 48 та додатковими поясненнями (а.с. 48-49).

Проте, надані платником податків документи контролюючий орган не взяв до уваги та оскаржуваним рішенням від 31.12.2021 року №3606033/36921367 відмовив у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року.

При цьому, як свідчить зміст указаних рішень, підставою для їх прийняття слугувало ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Надаючи правову оцінку прийнятим відповідачем рішенням про відмову у реєстрації податкових накладних, суд зазначає про те, що контролюючий орган визначив лише загальні підстави прийняття таких рішень, не зазначивши конкретної інформації щодо причин та підстав їх прийняття. Адже контролюючий орган не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не вказав яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію поданих податкових накладних.

Крім того, контролюючий орган жодним чином не вказав, чому саме надані позивачем пояснення та первинні документи не враховані ним при прийнятті оскаржуваних рішень.

Що стосується зауважень відповідача у відзиві на позов стосовно ненадання разом із повідомленням товарно-транспортних та видаткових накладних, суд зазначає таке.

Відповідно до п.7.1. Договору поставки №014/6-21 від 02 серпня 2021 року, укладеного між ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (Постачальник) та ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» (Покупець), розрахунки за цим договором здійснюються Покупцем у наступному порядку:

авансовий платіж, що становить 908 792, грн., враховуючи ПДВ - 151 465,44 грн., Покупець перераховує на поточний рахунок Постачальника протягом 3-х банківських днів після укладення цього договору та виставлення постачальником рахунку;

подальший розрахунок з Постачальником за обладнання та матеріали, а саме 781 561,68 грн., враховуючи ПДВ - 130 260,28 грн. Покупець проводить у строк не пізніше 12 банківських днів від дати перерахування першого авансового платежу;

остаточний розрахунок з Постачальником за поставлені обладнання та матеріали, а саме 127 230,97 грн., враховуючи ПДВ - 21 205,16 грн., Покупець здійснює протягом 5 банківських днів після фактичної передачі обладнання та матеріалів та підписання сторонами товарно-транспортної накладної або видаткової накладної.

Тобто, умовами договору передбачено триступеневий порядок розрахунків (авансовий, подальший та остаточний).

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору поставки покупцем було перераховано постачальнику авансовий платіж в сумі 908 792,65 грн. (платіжне доручення №376 від 17.08.2021 року), на підставі чого ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» складена податкова накладна №2 від 17.08.2021 року, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 25-29).

У подальшому покупцем було перераховано постачальнику наступний платіж за обладнання та матеріали в розмірі 781 561,68 грн. (платіжне доручення №394707 від 07.12.2021 року) (а.с. 30).

За результатами оплати у цій частині ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП», як Постачальником, складено на користь Покупця ТОВ «ГІДРОІНЖИНІРІНГ» податкову накладну №2 від 07 грудня 2021 року на суму 781 561,68 грн., відмова у реєстрації якої стала підставою виникнення спірних правовідносин.

З аналізу умов пункту 7.1 Договору поставки №014/6-21 від 02 серпня 2021 року вбачається, що підписання сторонами товарно-транспортної накладної або видаткової накладної здійснюється після фактичної передачі обладнання та матеріалів, що є підставою для остаточного розрахунку між сторонами.

Пунктом 4.1 Договору поставки також передбачено, що передача Обладнання та матеріалів від Постачальника Покупцю здійснюється за товарно-транспортною накладною або видатковою накладною (у випадку, коли товарно-транспортна накладна не оформлюється).

Таким чином, за умовами Договору поставки №014/6-21 від 02 серпня 2021 року, товарно-транспортна накладна або видаткова накладна складаються за результатами фактичної передачі обладнання та матеріалів та остаточного розрахунку.

На етапі авансового та подальшого розрахунків, передбачених договором, складення товарно-транспортної накладної або видаткової накладної не передбачено.

На підставі викладеного, суд погоджується з доводами позивача про те, що до Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №2 від 07 грудня 2021 року, під час зупинення її реєстрації, ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» і не мого бути надано будь-яких товарно-транспортних накладних або видаткових накладних, оскільки фактична передача обладнання та матеріалів та підписання сторонами товарно-транспортної накладної або видаткової накладної була передбачена лише після здійснення остаточного розрахунку з постачальником за фактично поставлені обладнання та матеріали.

Вирішуючи цей спір суд також зазначає, що податкову накладну №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн. складено ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» за результатами господарської діяльності, яка відповідає кодам КВЕД, які зареєстровані за підприємством.

У свою чергу, здійснення операцій з постачання товарів/послуг зобов`язує платника податку продавця цих товарів/послуг скласти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, яка надається й покупцю за його вимогою та є для нього підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Вирішуючи цей спір, суд вважає, що позивачем на підтвердження правомірності виписування податкової накладної №2 від 07.12.2021 року надані необхідні документи, проте, зі змісту рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не вбачається підстав для відмови у здійсненні реєстрації, зважаючи на відсутність зазначення конкретного документа, якого не вистачає або який складено з порушеннями та не приймається до уваги.

Податковим органом у рішенні не наведено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Можливість надання платником податків необхідних документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Суд також звертає увагу на те, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача.

Аналогічні висновки висловлені у Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 03 червня 2021 року по справі № 2040/7098/18.

У відзиві на позовну заяву відповідачі зазначають про те, що в підтвердження реальності відображених у податкових накладних господарських операцій, позивачем не було надано жодного бухгалтерського документа (наприклад, оборотно-сальдових відомостей, аналізів або карток по субрахункам рахунків 10, 15, 30, 31, 36, 66, 90, 93 тощо Плану рахунків бухгалтерського обліку (або їх аналогів відповідно до Спрощеного плану рахунків), які б свідчили про зміну активів та пасивів підприємства внаслідок проведення зазначених господарських операцій, що б сприяло підтвердженню настання реального економічного ефекту для позивача від господарських операцій, відображуваних у податковій накладній позивача (наявність ділової мети)).

З цього приводу суд враховує, що Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі № 816/2183/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі № 360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а та ряді інших наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Також суд наголошує, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності.

Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.

Підсумовуючи вищенаведене, суд зазначає, що під час розгляду справи відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваних рішень, якими відмовлено позивачу у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також беручи до уваги те, що такі документи були надані контролюючому органу разом з поясненням щодо реєстрації податкових накладних, реєстрацію якої було зупинено, суд доходить висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин оскаржуване рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не відповідає критеріям, які визначені у частині 2 статті 2 КАС України та в контексті яких суд має надавати оцінку оскаржуваним рішенням, діям чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, а тому їх належить визнати протиправними та скасувати. Отже позовні вимоги у цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП податкову накладну №2 від 07.12.2021 року на суму 781 561,68 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України обов`язок реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних покладений на платника податків.

В той же час, суд зауважує, що наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

За приписами пункту 20 Порядку № 1246, внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних реєстр відомостей щодо ПН та РК, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

У справі, яка розглядається, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної №2 від 07.12.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд не встановив.

За змістом частини 1 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Згідно із пунктом 2 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Відповідно частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, а також з метою дотримання судом гарантій про те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов про задоволення позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних видану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГІДРОІНЖИНІРІНГ податкову накладну №2 від 07.12.2021 року датою її направлення на реєстрацію.

Суд також зазначає, що обраний спосіб захисту про зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту), відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене, оцінюючи докази, які є у справі, в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та необхідність його задоволення.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Розподіл судових витрат

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що, позивачем за подачу позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 2481, 00 грн., згідно платіжного доручення №10174 від 18 січня 2022 року (а.с.12).

Таким чином, враховуючи задоволення позову, судові витрати позивача по сплаті судового збору в розмірі 2481,00 грн. суд присуджує за рахунок бюджетних асигнувань відповідача Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), у складі якого утворено Комісію, що прийняла оскаржуване рішення.

Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 74, 76-77, 90, 139, 205, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП до Головного управління ДПС в Одеської області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 31.12.2021 року №3606033/36921367 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 07.12.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних видану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГІДРОІНЖИНІРІНГ податкову накладну №2 від 07.12.2021 року датою її направлення на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП: 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (код ЄДРПОУ 36921367; просп. Небесної сотні, 4-Д, м. Одеса, 65121) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Позивач товариство з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГЕТИЧНІ ІНВЕСТОРИ ГРУП» (код ЄДРПОУ 36921367; просп. Небесної сотні, 4-Д, м. Одеса, 65121).

Відповідач Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393; 04053, м. Київ, Львівська площа,8).

Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5).

Повний текст рішення складений та підписаний 12 серпня 2022 року.

Суддя О.В. Глуханчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2022
Оприлюднено15.08.2022
Номер документу105712087
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/1437/22

Ухвала від 27.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 11.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні