Рішення
від 22.02.2022 по справі 640/30039/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2022 року м. Київ № 640/30039/21

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу

за позовом1) Публічного акціонерного товариства "Одеський кабельний завод "Одескабель", 2) Приватного акціонерного товариства "Завод Південкабель"до1) Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, 2) Міністерства економіки Українитреті особи1) Товариство з обмеженою відповідальністю "ТФ-К", 2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Депс Телеком"про визнання протиправними та нечинними рішень, визнання протиправними дій,

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Одеський кабельний завод "Одескабель" (65102, м. Одеса, Миколаївська дорога, 144, код ЄДРПОУ 05758730), Приватне акціонерне товариство "Завод Південкабель" (61099, м. Харків, вул. Автогенна, 7, код ЄДРПОУ 00214534) звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (01008, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 12/2) та Міністерства економіки України (01008, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 12/2, код ЄДРПОУ 37508596), в якому просять:

- визнати протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 24.09.2021 № СП-508/2021/4411-03 про початок перегляду рішення від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту",

- визнати протиправними дії Міністерства економіки України з проведення перегляду рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту" та подання Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі матеріалів щодо встановлення необхідності скасування зазначеного рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03,

- визнати протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 11.10.2021 № СП-510/2021/4411-03 про скасування рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.10.2021, залишеною в силі постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.12.2021, вжито заходи забезпечення позову, зупинено дію рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 11.10.2021 № СП-510/2021/4411-03 про скасування рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту".

Ухвалою від 19.01.2022 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТФ-К", Товариство з обмеженою відповідальністю "Депс Телеком".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржувані дії та рішення вчинялись відповідачами не у межах повноважень та не в спосіб, визначений Конституцією та законами України, оскільки у Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі були відсутні підстави порушувати, а у Міністерства економіки України підстави ініціювати перегляд. Крім того, позивачі зауважують, що оскаржувані рішення приймались з порушенням порядку, встановленого Законом України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», а також з порушення передбаченої Угодою Світової організації торгівлі про захисні заходи процедури.

Також, позивачі акцентували увагу на порушенні відповідачами вимог частини першої статті 7 та частини четвертої статті 5 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту».

Відповідачі заперечили проти позовних вимог та просили відмовити у задоволенні позову, оскільки оскаржувані рішення не є юридично значимими для позивачів, та прийняті в межах дискреційних повноважень, та не мають безпосереднього впливу на їх права та обов`язки як національних товаровиробників, а відтак, вказані рішення безпосередньо не порушують права та інтереси позивачів. Крім того, відповідачі стверджують, що в рамках перегляду забезпечено можливість надання всім заінтересованим сторонам відповідних пояснень шляхом надання коментарів, забезпечено можливість надавати докази, здійснено оцінку усіх факторів шкоди, аналіз наявності причинно-наслідкового зв`язку.

Позивачами надано додаткові пояснення щодо суті позовних вимог, в яких позивачі звертали увагу, що при проведенні процедури перегляду спеціальних заходів не витримано строки для скликання засідання Комісії та направлення відповідного повідомлення, а також не було проведено публічних слухань, не здійснено оцінки усіх факторів національного інтересу, не проаналізовано причинно-наслідковий зв`язок, не опубліковано та не доведено до відома заінтересованих сторін розслідування/перегляду звіту за результатами перегляду, не було направлено звіту членам Комісії. Єдиним документом, яким оперували відповідачі був лист Міністерства цифрової трансформації України, яке не є уповноваженим відповідним органом щодо порушення процедури перегляду.

Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.

24.07.2020 за результатами розгляду заяви позивачів Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення № СП-458/2020/4411-03, згідно з яким порушила спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту. Вищезазначене рішення було опубліковане на офіційному веб-сайті видання «Урядовий Кур`єр» 28.07.2020.

23.04.2021 за результатами проведення спеціального Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту", у відповідності до якого та на підставі статей 16, 17 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» вирішила застосувати спеціальні заходи щодо імпорту в Україну товару незалежно від країни походження та експорту, що має такий опис: проводи ізольовані, кабелі та інші ізольовані електричні провідники без з`єднувальних деталей; кабелі волоконно-оптичнi, складені з волокон з індивідуальними оболонками, що класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодами 8544 49 20 00, 8544 49 91 00, 8544 60 10 10, 8544 60 10 98, 8544 60 90 10, 8544 60 90 90, 8544 70 00 10, 8544 70 00 90.

Спеціальні заходи застосовано строком на 3 роки шляхом запровадження спеціального мита у розмірі:

з дня застосування спеціальних заходів - 23,5%;

через 12 місяців із дня застосування спеціальних заходів - 22,3%;

через 24 місяці з дня застосування спеціальних заходів - 21,2%.

Рішення набирає чинності через 30 днів з дня опублікування повідомлення про його прийняття.

Зазначене рішення 14.09.2021 опубліковане на офіційному веб-сайті видання «Урядовий Кур`єр», у зв`язку з чим набирає чинності з 15.10.2021.

24.09.2021 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі розглянула вимогу Міністерства цифрової трансформації України про 17.09.2021 № 1/04-4-10389 про початок перегляду рішення про застосування спеціальних заходів, оскільки їх запровадження матиме негативні наслідки для телекомунікаційної галузі.

За результатами розгляду ухвалено рішення № СП-508/2021/4411-03 «Про перегляд рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту", відповідно до якого розпочато процедуру перегляду та доручено проведення зазначеного перегляду Мінекономіки.

Зазначене рішення опубліковане на офіційному веб-сайті видання «Урядовий Кур`єр» 25.09.2021. Крім того, у повідомленні про прийняття рішення зазначено, що фізичні та юридичні особи можуть повідомити Мінекономіки про свою заінтересованість та подати письмово викладені коментарі та інформацію стосовно перегляду, у разі якщо перегляд стосується їх інтересів, до 30.09.2021.

13.10.2021 на офіційному веб-сайті видання «Урядовий Кур`єр» було опубліковано повідомлення про те, що 11.10.2021 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення від 11.10.2021 № СП-510/2021/4411-03 «Про скасування рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту".

Позивачі, вважаючи протиправними дії та рішення відповідачів щодо проведення процедури перегляду, звернулись з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Правові засади захисту інтересів національного товаровиробника і порядок порушення та проведення спеціальних розслідувань, за результатами яких можуть застосовуватися спеціальні заходи, строк їх дії, їх перегляд визначає Закон України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» та Угода Світової організації торгівлі про захисні заходи.

Частиною другою статті 3 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» визначено, що відомості, письмові докази та інша інформація, подані Міністерству, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) відповідно до цього Закону, враховуються ними у процесі розслідування за умови викладення їх державною мовою України.

Стаття 16 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» визначає, що Комісія може прийняти рішення про застосування таких спеціальних заходів якщо зростання обсягу імпорту в Україну відбувається у таких розмірах та (або) у такі строки або на таких умовах, що заподіюється або існує загроза заподіяння значної шкоди, з метою захисту національних інтересів.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» висновок з питання, чи потребують національні інтереси застосування спеціальних заходів, повинен ґрунтуватися на оцінці всіх інтересів, включаючи інтереси національного товаровиробника та споживачів, вплив імпорту, що є об`єктом спеціального розслідування, на зайнятість населення, інвестиції національного товаровиробника та споживачів, а також на міжнародні економічні інтереси України. Такий висновок відповідно до цієї статті робиться за умови, що всім сторонам надано можливість повідомити свою точку зору відповідно до частини другої цієї статті. При цьому особлива увага приділяється необхідності усунення впливу диспропорцій у торгівлі та відновленню конкуренції. Спеціальні заходи можуть не застосовуватися, якщо Комісія за поданням Міністерства, враховуючи всю отриману інформацію, зробить точний висновок про те, що застосування таких заходів суперечить національним інтересам.

Приймаючи рішення № СП-491/2021/4411-03 про застосування спеціальних заходів, Комісія зробила висновок, що протягом періоду розслідування обсяги імпорту товару в Україну демонструють значне зростання, яке є достатньо раптовим, різким та нещодавнім для заподіяння значної шкоди національному товаровиробнику. Тенденції зростання за період розслідування обсягів імпорту корелюються із тенденціями зростання їх частки в споживанні (на 74,79 %) та у виробництві товару в Україні (на 180,42 %). Дана тенденція відбувається при одночасному зростанні обсягів споживання товару в Україні на 30,92 % та зменшенні частки Заявника у споживанні майже на 8%. В умовах значно зростаючого імпорту та зростання його частки, в останньому річному періоді до попереднього погіршився ряд показників діяльності національного товаровиробника: обсяги виробництва, рівень використання виробничих потужностей, обсяг продажу на внутрішньому ринку та частка ринку, коефіцієнт ліквідності, фінансовий результат, сплачені податки, зайнятість тощо.

За висновками Комісії, економічні збитки, завдані українським товаровиробникам, незворотньо призведуть до негативних наслідків для національних суміжних галузей (будівництво, енергетика, телекомунікація). І все це може стати додатковим негативним чинником зростання соціальної напруги у регіонах. Потужності національного товаровиробника, за умови достатнього завантаження можуть повністю задовольнити потреби України, навіть враховуючи можливе збільшення такої потреби у майбутньому. Більше того, якість товару, що випускається в Україні національним товаровиробником, відповідає світовим стандартам, тобто інтереси українських споживачів повністю захищені.

Частина дванадцята статті 16 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» допускає, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, національний товаровиробник або відповідний орган виконавчої влади протягом 30 днів від дати публікації рішення Комісії про застосування спеціальних заходів можуть вимагати перегляду цього рішення.

Згідно з цією вимогою Комісія розпочинає перегляд зазначеного рішення, за результатами якого Комісія приймає рішення кваліфікованою більшістю голосів про залишення рішення про застосування спеціальних заходів без змін, його зміну або скасування.

Відповідно до частин першої, другої статті 19 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», протягом строку застосування спеціальних заходів на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або відповідного органу виконавчої влади Комісія проводить засідання. Якщо після завершення засідань Комісії, зазначених у частині першій цієї статті, Комісія робить висновок, що скасування або перегляд заходів нагляду або спеціальних заходів, зазначених у статтях 14, 15 і 16 цього Закону, є необхідним, вона приймає відповідне рішення про скасування або перегляд відповідних заходів.

З аналізу зазначених норм вбачається, що проведення перегляду рішення про застосування спеціальних заходів може вимагатись:

- центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику; або

- національним товаровиробником; або

- відповідним органом виконавчої влади, який Законом не конкретизований.

Стаття 19 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» визначає, що протягом строку застосування спеціальних заходів на вимогу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або відповідного органу виконавчої влади Комісія проводить засідання. На цих засіданнях розглядаються:

- наслідки застосування відповідних заходів,

- визначається ступінь необхідності прискорення лібералізації режиму імпорту в Україну, що є об`єктом спеціальних заходів,

- з`ясовується необхідність продовження строку застосування цих заходів.

Відповідно до частини другої статті 19 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», якщо після завершення засідань Комісії, зазначених у частині першій цієї статті, Комісія робить висновок, що скасування або перегляд заходів нагляду або спеціальних заходів, зазначених у статтях 14, 15 і 16 цього Закону, є необхідним, вона приймає відповідне рішення про скасування або перегляд відповідних заходів. Це рішення приймається Комісією кваліфікованою більшістю голосів. Повідомлення про його прийняття публікується Міністерством у газеті.

Рішення Комісії № СП-508/2021/4411-03 від 24.09.2021 про порушення перегляду рішення від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту», було прийняте на вимогу Міністерства цифрової трансформації України, що викладена у листі № 1/04-4-10389 від 17.09.2021.

Мінцифри просило порушити перегляд через занепокоєність потенційними негативними наслідками, через прийняте рішення № СП-491/2021/4411-03 про застосування спеціальних заходів, яке сповільнить процеси поширення мереж мобільного зв`язку та збільшення операторами або провайдерами телекомунікацій вартості послуг, може створити перешкоди в 2021 році для реалізації цілей в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між ТОВ «Інтернаціональні комунікації», ПрАТ «ВФ Україна», ТОВ «Лайфселл» та ПрАТ «Київстар» та Кабінетом Міністрів України від 29.10.2019.

Ні Законом України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», ні іншими нормативно-правовими актами жодний конкретний орган виконавчої влади не наділений повноваженнями звертатись з вимогою до Комісії про проведення перегляду рішення про застосування спеціальних заходів, в тому числі такими повноваженнями не наділено Мінцифри.

Як вбачається з матеріалів справи, зазначені у листі Мінцифри питання досліджувались Мінекономіки протягом 9 місяців проведення Спеціального розслідування, про що зазначається на сторінках 10, 11 Основних фактів та висновків Мінекономіки за результатами проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження або експорту, що були направлені зареєстрованим заінтересованим сторонам Розслідування листом Міністерства від 29.03.2021 № 4413-07/19209-07. Зокрема, за результатами аналізу інтересів національного товаровиробника та споживачів, впливу імпорту, що є об`єктом спеціального розслідування, на зайнятість населення, інвестиції національного товаровиробника та споживачів, а також міжнародних економічних інтересів України, Мінекономіки встановило, що застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну Товару, що є об`єктом Розслідування, не суперечить національним інтересам України.

11.10.2021 року, день коли Комісією приймалось спірне Рішення-3, обставини та встановленні Комісією факти, які стали підставою застосування спеціальних заходів згідно Рішення-1 не змінились. Комісія прийняла рішення № СП-510/2021/4411-03 про скасування спеціальних заходів на підставі інформації Мінцифри, яка раніше досліджувалась в рамках проведення Спеціального дослідження, про що Мінекономіки зазначило в Основних фактах та висновках. Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази в підтвердження викладених Мінцифри обставин.

Крім того, відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», порядок створення та роботи Комісії визначається Законом України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту».

Як передбачено частиною четвертою статті 5 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту», засідання Комісії скликаються Головою Комісії, а у разі його відсутності - першим заступником або заступником Голови Комісії і повинні проводитися не раніше ніж на п`ятий день і не пізніше ніж на десятий день після направлення відповідного повідомлення. Разом з повідомленням про засідання членам Комісії надсилається вся необхідна інформація стосовно питань, які виносяться на відповідне засідання Комісії. У разі необхідності на засідання Комісії можуть запрошуватися експерти державних та недержавних установ, а також іноземні експерти.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», строки, в межах яких вчиняються всі дії відповідно до цього Закону, встановлюються цим Законом або визначаються Комісією чи Міністерством.

У даному випадку, рішення № СП-508/2021/4411-03 про початок процедури перегляду було прийняте Комісією на засіданні, яке відбулось 24.09.2021, на підставі повідомлення Мінцифри №1/04-4-10389, яке було зареєстровано Мінекономіки 20.09.2021, що свідчить про порушення Комісією строків, визначених частиною четвертою статті 5 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» під час прийняття рішення № СП-508/2021/4411-03 про початок процедури перегляду.

Беручи до уваги викладене, суд приходить до висновку, що Комісією протиправно розпочато процедуру перегляду рішення про скасування спеціальних заходів.

Стаття 7 («Термін дії й перегляд захисних заходів») Угоди Світової організації торгівлі про захисні заходи визначає, що член СОТ застосовує захисні заходи лише протягом такого періоду часу, який може бути необхідним для запобігання серйозній шкоді або усунення її, а також для сприяння адаптації до умов конкуренції. Період, може бути продовжено за умови, що компетентні органи імпортуючого члена визначили відповідно до процедур, викладених у статтях 2 («Умови»), 3 («Розслідування»), 4 («Визначення серйозної шкоди або її загрози») і 5 («Застосування захисних заходів»), що захисний захід продовжує бути необхідним, а також за умови, що дотримуються відповідні положення статей 8 «Рівень поступок та інші зобов`язання» та 12 «Повідомлення й консультації».

Відповідно до статті 3 («Розслідування») Угоди СОТ про захисні заходи розслідування (а отже і перегляд) проводиться відповідно до процедур, що встановлені державою-членом та оприлюднені з дотриманням вимог ст. X ГАТТ 1994. Це розслідування включає обґрунтоване повідомлення всім заінтересованим сторонам, а також публічні слухання або інші відповідні засоби, у ході яких імпортери, експортери та інші заінтересовані сторони могли би надавати докази та свої погляди, у тому числі можливість відповідати на надання таких доказів і поглядів іншими сторонами й викладати свої погляди, inter alia, стосовно того, чи відповідало би застосування захисного заходу суспільним інтересам, чи ні. Компетентні органи повинні публікувати звіт, у якому наводяться отримані ними дані та обґрунтовані результати з усіх відповідних фактичних та правових питань.

Водночас, Законом України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну», в якому викладені відповідні процедури, не визначено відмінної процедури для здійснення перегляду заходів та розслідування.

Суд погоджується з доводами позивачів, що проведення перегляду спеціальних (захисних) заходів, повинно здійснюватися за тією ж самою процедурою, що і спеціальне (захисне) розслідування.

24.09.2021 Комісія прийняла рішення № СП-508/2021/4411-03, згідно з яким розпочала процедуру перегляду і доручила Міністерству провести перегляд рішення Комісії від 23.04.2021 №СП-491/2021/4411-03. З опублікованого в газеті «Урядовий кур`єр» повідомлення про прийняте Комісією рішення слідує, що Комісія встановила строк до 30.09.2021 для надання коментарів стосовно проведення Перегляду.

27.09.2021, листом № 4413-07/47152-07, повідомлено позивачів та інших заінтересованих сторін Спеціального розслідування про прийняте Комісією рішення про початок перегляду.

У подальшому, 28.09.2021 Мінекономіки листом № 4413-07/47431-07 повідомило сторін перегляду, що 30.09.2021 о 15:00 у будівлі Мінекономіки за адресою вул. Грушевського 12/2, кімната 459 буде проводитись робоча зустріч стосовно перегляду.

30.09.2021 встановлена кінцева дата для надання коментарів заінтересованих сторін стосовно проведення перегляду.

11.10.2021 Комісія завершила перегляд і прийняла рішення № СП-510/2021/4411-03, яким скасувала своє рішення № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» проводів незалежно від країни походження та експорту».

Суд звертає увагу, що відповідачами не надано належних та допустимих доказів, які б свідчили, що процедура перегляду дійсно проводилась та готувався звіт за результатами проведеної процедури.

Відсутність доказів проведення перегляду та звіту за результатами такого перегляду, свідчить, що Відповідачами порушено вимоги Угоди СОТ про захисні заходи (статті 7, 3.2, 4.2), Міністерство не проводило публічних слухань, не здійснювалась оцінка усіх факторів національного інтересу, не проаналізовано причинно-наслідковий зв`язок, не опубліковано та не доведено до відома заінтересованих сторін розслідування/перегляду звіту за результатами перегляду. Крім того, не дотримання Комісією процедури прийняття рішень додатково свідчить, що спірні рішення 24.09.2021, 11.10.2021 Комісією приймались не обґрунтовано, не розсудливо, без дотримання встановленої процедури для прийняття таких рішень.

За вказаних обставин, суд зазначає, що допущені порушення норм чинного законодавства України та міжнародних нормативно-правових актів обумовлюють наявність достатніх і необхідних правових підстав для визнання протиправними та скасування:

рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № СП-508/2021/4411-03 від 24.09.2021 про початок перегляду рішення від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту»;

рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № СП-510/2021/4411-03 від 11.10.2021 про скасування рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту».

Також, з урахуванням встановлених обставин підлягає задоволенню і вимога про визнання протиправними дії Міністерства з проведення перегляду рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту» та подання Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі матеріалів щодо встановлення необхідності скасування зазначеного рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03.

Щодо наявності порушеного права позивачів оскаржуваними діями та рішеннями, суд зазначає таке.

Як вбачається з матеріалів справи, Публічне акціонерне товариство «Одеський кабельний завод «Одескабель» (65102, м. Одеса, Миколаївська дорога, 144, код ЄДРПОУ 05758730) та Приватне акціонерне товариство «Завод Південкабель» (61099, м. Харків, вул. Автогенна, 7, код ЄДРПОУ 00214534) є вітчизняними виробниками за заявою яких, було порушено та проведено спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту. За результатами спеціального розслідування були застосовані захисні заходи покликані обмежити імпорт, який негативно впливав на вітчизняних виробників.

Скасування рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту» негативно позначиться на господарській діяльності Публічного акціонерного товариства «Одеський кабельний завод «Одескабель» та Приватного акціонерного товариства «Завод Південкабель», що відобразиться в зменшенні обсягів виробництва та реалізації кабельно-провідникової продукції на внутрішньому ринку України, звільненні висококваліфікованих робітників, зменшенні обсягів інвестицій у виробництво, тощо. Продовження надходження в Україну зростаючого імпорту Товару в значних обсягах ставить під загрозу існування вітчизняних підприємств в цілому.

Разом з цим, застосування спеціальних заходів щодо імпорту Україну Товару незалежно від країни походження та експорту, як значиться в повідомленні про прийняте Рішення-1, буде сприяти: збільшенню обсягів виробництва кабельно-провідникової продукції; збільшенню відрахувань до бюджетів усіх рівнів; збереженню не тільки існуючих робочих місць, але їх значне збільшення; залученню інвестицій для оновлення виробничих процесів та додаткового створення нових робочих місць; формуванню під час дії мита незалежної системи контролю якості та технічної політики; спрямуванню коштів на розвиток виробництва та розширення номенклатури продукції.

Таким чином, вказане вище дає підстави вважати, що прийняття Комісією рішень про початок перегляду і скасування захисних заходів прямо впливає на господарську діяльність та права позивачів.

Керуючись статтями 241, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Одеський кабельний завод "Одескабель" (65102, м. Одеса, Миколаївська дорога, 144, код ЄДРПОУ 05758730), Приватного акціонерного товариства "Завод Південкабель" (61099, м. Харків, вул. Автогенна, 7, код ЄДРПОУ 00214534) до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (01008, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 12/2), Міністерства економіки України (01008, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 12/2, код ЄДРПОУ 37508596), треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТФ-К" (04210, м. Київ, Оболонська Набережна, 3, корпус 2 (літера А), код ЄДРПОУ 32946482), Товариство з обмеженою відповідальністю "Депс Телеком" (03040, м. Київ, вул. Маричанська, 18, офіс С115, код ЄДРПОУ 41670803) - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 24.09.2021 № СП-508/2021/4411-03 "Про перегляд рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту".

3. Визнати протиправними дії Міністерства економіки України з проведення перегляду рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту" та подання Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі матеріалів щодо встановлення необхідності скасування зазначеного рішення Комісії від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03.

4. Визнати протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 11.10.2021 № СП-510/2021/4411-03 "Про скасування рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 23.04.2021 № СП-491/2021/4411-03 "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну проводів незалежно від країни походження та експорту".

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства економіки України на користь Публічного акціонерного товариства "Одеський кабельний завод "Одескабель" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 6810 (шість тисяч вісімсот десять) гривень 00 копійок.

6. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства економіки України на користь Приватного акціонерного товариства "Завод Південкабель" понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 6810 (шість тисяч вісімсот десять) гривень 00 копійок.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.02.2022
Оприлюднено16.08.2022
Номер документу105715645
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —640/30039/21

Постанова від 27.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Рішення від 22.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

Постанова від 26.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 26.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпіцька Людмила Тимофіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні